Skip to main content

 



 



 



 



Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.



 





  • Telia TV ja boxi


  • Telia TV -sovellus


  • Kaapeli-TV



@jarkko35@  kirjoitti:


En ymmärrä miksi HD-kanavien verkkotallennusta ei voida tuoda samalla tähän tallennuspalveluun? Onko niin, että hinta nousee sitten taas uudestaan kun se "ominaisuus" tulee?






Korvanappiini tuli juuri vahvistus - ei tule nostamaan hintaa :)


minähän vuonna toi hd tallennus tulee 2020 ??



@jarkko35@  kirjoitti:

Verkkotallennuksesta tuli lisämaksullinen ominaisuus kun tekijänoikeusmaksu tuli kuvioihin. Siihen saakka se kuului palveluun. Ainakaan minä en siitä erikseen maksanut mitään. Ihmeellistä selittelyä.


Yritin tykätä viestistäsi, mutta ei onnistunut. Käytössä firefox selain.

 

Asia meni juurikin näin. Verkkotallennus kuului sopimukseen ja muuttui maksulliseksi, kun tekijänoikeuksista täytyi pulittaa rojalteja. Nyt tätä tekijänoikeusmaksua ollaan korottamassa yli kaksinkertaiseksi.

 

Koska tallenteista täytyy maksaa tekijänoikeusmaksuja, niin miksei saman tien tallenneta kaikkia ohjelmia 90 päiväksi ohjelmakirjastoon. Siitä voisi jo hieman maksaakin. Ei tarvisi muistaa tallennella ohjelmia ja palvelussa tultaisiin tämän päivän tasolle.



@H4rry@  kirjoitti:






Yritin tykätä viestistäsi, mutta ei onnistunut. Käytössä firefox selain.






Mitä tarkalleen ottaen tapahtuu, tuleeko joku herja vai etkö pääse painamaan peukkua (painike ei ole aktiivinen) vai mitenkä? Jatketaan tästä aiheesta keskustelua tarvittaessa täällä.



 




@H4rry  kirjoitti:

 



Koska tallenteista täytyy maksaa tekijänoikeusmaksuja, niin miksei saman tien tallenneta kaikkia ohjelmia 90 päiväksi ohjelmakirjastoon. Siitä voisi jo hieman maksaakin. Ei tarvisi muistaa tallennella ohjelmia ja palvelussa tultaisiin tämän päivän tasolle.






Minunkin mielestäni tämä olisi vallan loistava idea mutta meillä ei ole lupaa tallentaa peruskanavia kenellekään valmiiksi. Voimme/saamme rakentaa palveluita yksityistä tallentamista varten, jossa sinä itse päätät mitä tallennat ja siis asetat tallennukset itse.



 



Useimmissa maksullisissa kanavissamme on automaattinen tallennuspalvelu 7 vrk ajaksi. Tämä on erikseen sovittu sisällöntuottajien kanssa.


Mitä ihmettä tälle tallennukselle on tapahtunut? Tänään tuli telia tv:n digiboksille päivitys, ja enää ei pysty jatkamaan tallennusten katselua siitä mihin edellisellä kerralla on jäänyt. Kun yrittää jatkaa, niin palvelu palaa takaisin tallennuslistaan! Ja tästäkö pitäisi maksaa 6,50 euroa kuussa. *******empaan suuntaan menee ja hinta kallistuu! Eikö jatkossa tosiaan pysty enää jatkamaan tallenteiden katselua siitä kohdasta mihin on jäänyt? Ei ole todellista!



@ithalitok@  kirjoitti:


 



On muuten uusi hieno nopeampi digiboxikin saatavissa ihan ilmaiseksi. Paitsi jos on kiintolevy käytössä. No jos vaihdat, niin menetät vanhalla kiintolevyllä olevat tallenteet. Se siitäkin parannuksesta.





Lupasin selvitellä tätä ja näin tilanne on myös jatkossa, että kovalevyn vaihtuessa tallenteita ei saada siirrettyä kovalevyltä toiseen. Tallenteita ei myöskään voi siirtää verkkoon kovalevyltä.



 



Tämä liittyy sisältöjen vahvaan salaukseen joka niissä täytyy olla (liittyy siis tekijänoikeuksiin).



 




@KALKKUT@  kirjoitti:


 



minähän vuonna toi hd tallennus tulee 2020 ??






Tällä hetkellä arvio on että vielä tämän vuoden puolella tulee, aikaisintaan syksyllä. Disclaimer kuitenkin tuohon, että tämä on tosiaan arvio.



@jarkko35@  kirjoitti:


Mitä ihmettä tälle tallennukselle on tapahtunut? Tänään tuli telia tv:n digiboksille päivitys, ja enää ei pysty jatkamaan tallennusten katselua siitä mihin edellisellä kerralla on jäänyt. Kun yrittää jatkaa, niin palvelu palaa takaisin tallennuslistaan! Ja tästäkö pitäisi maksaa 6,50 euroa kuussa. *******empaan suuntaan menee ja hinta kallistuu! Eikö jatkossa tosiaan pysty enää jatkamaan tallenteiden katselua siitä kohdasta mihin on jäänyt? Ei ole todellista!






Nyt ollaan juurikin kehittämässä palvelua eteenpäin ja kuten Tero tässä ketjussa aiemmin mainitsi, niin uusia ominaisuuksia tulee pala palalta lisää. Kaikki palautteet ja kehitysideat on myös erittäin tärkeitä, joten välitetään tämäkin toive meidän kehitysporukalle. Olen samaa mieltä, että tällainen toiminnallisuus olisi erittäin hyvä tuohon tallennusten katsomiseen.


Siis tähän asti verkkotallenteiden katselua on voinut jatkaa siitä mihin aiemmin on jäänyt. Kyseessä ei siis ole uusi ominaisuus. Nyt näköjään tallennuspalvelussa tallenteita ei voi jatkaa siitä mihin niissä on jäänyt, eli palvelun laatu huononee. Silti hinta lähes kolminkertaistuu. Älytöntä touhua Telialta.



@jarkko35@  kirjoitti:


Siis tähän asti verkkotallenteiden katselua on voinut jatkaa siitä mihin aiemmin on jäänyt. Kyseessä ei siis ole uusi ominaisuus. Nyt näköjään tallennuspalvelussa tallenteita ei voi jatkaa siitä mihin niissä on jäänyt, eli palvelun laatu huononee. Silti hinta lähes kolminkertaistuu. Älytöntä touhua Telialta.






Sain tähän kuittauksen meidän kehitysporukalta, että tallennusten katselua pitäisi pystyä jatkamaan siitä mihin on jäänyt edellisellä kerralla. Kyseessä on siis bugi, joka menee nyt korjaukseen. Kiitokset sinulle huomiosta ja selkeästi kuvauksesta!


Niin, ainakin tallenteissa on edelleen kohta "edellisen katselun loppu", mutta kun sen valitsee niin pari sekuntia pyörii ruudussa jokin ihme kuva jonka jälkeen palvelu palaa takaisin tallennuslistaan... eli katselua ei voi jatkaa edellisestä kohdasta vaan tuon jälkeen tallenne alkaa pyörimään alusta ja joutuu kelaamaan ja etsimään sen kohdan missä oli menossa.


 

Kiitos tästä vastauksesta. Mitenkä muuten tuo uusi kovalevy vanhan käyttökelvottomaksi jäävän tilalle, sehän on sitten varmaan ilmainen?

 


@TeroRe@  kirjoitti:

Lupasin selvitellä tätä ja näin tilanne on myös jatkossa, että kovalevyn vaihtuessa tallenteita ei saada siirrettyä kovalevyltä toiseen. Tallenteita ei myöskään voi siirtää verkkoon kovalevyltä.

 

Tämä liittyy sisältöjen vahvaan salaukseen joka niissä täytyy olla (liittyy siis tekijänoikeuksiin).

 


 


Kolmen kuukauden tallennusaikamme pohjautuu asiakaskäyttäytymiseen sekä asiakkaiden toiveisiin. Suurin osa tallenteista katsotaan jo ensimmäisen viikon aikana ja kolmen kuukauden jälkeen enää erittäin harvoin.


Olikohan tämä asiakaskäyttäytyminen tutkittu Telian digiboksin käyttäjiltä?
Kolmen kuukauden jälkeen tallenteita katsotaan enää erittäin harvoin.
Toden totta! Eipä niitä ole enää katsottavissa.

Ja koskahan tällaisia asiakastoiveita on kerätty, että max 90 päivää olisi hyvä juttu?
Olen ollut Sonera/Telia-tv:n asiakas noin 7 vuotta enkä ole koskaan nähnyt missään mitään tällaista kyselyä, vaikka näitä sivuja seuraan suht. tarkkaan.
Nyt vois olla hyvä hetki vastaava kysely uudestaan, eikö?

Omasta puolestani voin sanoa, että minä katselen tallenteita lähes aina lajittelemalla Ensin poistuvat ylimpänä.
Nytkin on lähes 1000 ohjelmaa tallennettuna, mutta koska noita tallennuksia ei pysty kansioimaan tai mitenkään pisteyttämään haluamaansa järjestykseen, niin Ensin poistuvat pitää katsoa ettei jää jokin vahingossa katsomatta.
Nykyisellä käyttöliittymällä tuosta massasta on ihan mahdoton hakea sellaisia jotka ehdottomasti haluaisi katsoa.


Tuo on tosiaan hyvä huomio, että toiveiden mukaanhan tässä mennään. Minä kun olen ajatellut, että Telia vain haluaa säästää palvelintilaa. Ilmeisesti tämä tallennusaika onkin vain pikkujuttu, onhan sitä tilaakin hövelisti 3000 tuntia per asiakas. Tekee aika paljon palvelintilaa. Tarkistin muuten juuri, että omalla boxilla on käytössä 160 tuntia, mikähän lienee keskiarvo? Hassua ettei tuota tallennusten maksimiaikaa ole lisätty kun se on noin merkityksetön juttu ja varmaan minuutissa muutettavissa.

 




@jarkko35@  kirjoitti:

Niin, ainakin tallenteissa on edelleen kohta "edellisen katselun loppu", mutta kun sen valitsee niin pari sekuntia pyörii ruudussa jokin ihme kuva jonka jälkeen palvelu palaa takaisin tallennuslistaan... eli katselua ei voi jatkaa edellisestä kohdasta vaan tuon jälkeen tallenne alkaa pyörimään alusta ja joutuu kelaamaan ja etsimään sen kohdan missä oli menossa.


Tänä vaikuttaisi nyt taas toimivan ok, ainakin kun eilen testailin, en tiedä sitten tehtiinkö jotain muutoksia jossain?


Miksi tuota tallennusaikaa ei voitu lisätä tuosta 90 päivästä vaikka edes puoleen vuoteen samalla kun hintaa nostettiin? Telia tv:llä tallenteet säilyvät nykyään lyhimmän ajan kaikista tv-palveluja tarjoavista operaattoreista. Kun tallennustilaa tosiaan on käytettävissä 3000 tuntia, niin luulisi, että myös tallenteiden säilymisaika olisi pidempi jotta tuota tallennustilaa voisi paremmin hyödyntää ja se olisi aidosti käytössä haluamilleen ohjelmille. Parasta tietysti olisi jos tallenteet säilyisivät sen 2 vuotta minkä ne säilyy esimerkiksi Elisa Viihteessä. Olisi varmasti yksi syy mikä hoikuttelisi ihmisiä tilaamaan Telia tv:n sekä myös pysymään asiakkaana.


Huomioiko Telia ollenkaan asiakkaiden toiveita? Kun Telia tv-palvelussa asiakkaalla on käytössä 3000 tunnin tallennustila, niin miksi tallenteet säilyvät vain 90 päivää? Säilymisaika ja tallennetila eivät kohtaa. Tuolla tallennetilalla luulisi tallenteiden säilyvän vähintään puoli vuotta.


Oliko muuten niin, että pitkään mainostettu Spotifyn julkaiseminen 4302 boksille meni puihin parin vuoden neuvotteluiden jälkeen?


Kun Telia kertoo, että nykyinen 90 päivää tallennuksille pohjautuu asiakastoiveisiin,
niin olisi mielenkiintoista tehdä kysely Elisalla kuinka moni heistä haluaisi 2 vuoden tallennusajan lyhentyvän 90 päivään.
Uskoisin, että tulos lähentelisi nollaa prosenttia.

Vaikea uskoa, että Telian ja Elisan käyttäjäkunta olisi näin erilaista, että Telialla halutaan 90 päivän tallennusaikaa, mutta Elisalla ei.

Miksiköhän tämä teksti menee ihan yhteen putkeen, vaikka Muotoiltu Teksti näyttää sen näin?



@Japeaa@  kirjoitti:


Kun Telia kertoo, että nykyinen 90 päivää tallennuksille pohjautuu asiakastoiveisiin,
niin olisi mielenkiintoista tehdä kysely Elisalla kuinka moni heistä haluaisi 2 vuoden tallennusajan lyhentyvän 90 päivään.
Uskoisin, että tulos lähentelisi nollaa prosenttia.

Vaikea uskoa, että Telian ja Elisan käyttäjäkunta olisi näin erilaista, että Telialla halutaan 90 päivän tallennusaikaa, mutta Elisalla ei.







Oma arvaus on se, että nämä tuotteet on harmonisoitu koko Telia-konsernin alueella. Eli pitäisi mennä katsomaan, mitä Telia Ruotsissa ja Norjassa ja muualla tarjoaa ja mitä siellä olevat kilpailijat. Ehkä siellä on 90 päivää yleinen tallennusaika, joten miksipä sitten muuttamaan Suomen kohdalla? Mutta korostan, että on vain pelkkä arvaus. Ja ehkäpä kun ihmiset vaihtavat kilpailijan palveluun (jos mahdollista), syntyy Telialle pakko ajatella, että ei se oma palvelu olekaan onni ja autuus. Kyllä kaikkoavat asiakkaat varmasti saavat operaattorin ajattelemaan, että jossain mennään vikaan.


Joo, tuo on pelkkä valhe että tämä surkea 90 päivän tallennusaika perustuisi asiakkaiden toiveisiin. En usko, että Telian teknikot eivät osaisi muuttaa asetuksia niin, että tallennusaika olisi vaikka edes tuo puoli vuotta (180 vrk). Telialla ei vain ole mitään haluja ottaa asiakkaiden toiveita kuuleviin korviinsa ja nostaa oman palvelunsa tasoa. Ja tähän Arriksen "mediaboksiin" luvattiin julkaisun yhteydessä lisää sovelluksia Youtuben ja Netflixin lisäksi... no ei oo näkyny! Sekin oli pelkkää sanahelinää ja valehtelua maksaville asiakkaille! Missä on Spotify, Yle Areena...?


90 päivän verkkotallennusaika pohjautuu asiakaskäyttäytymiseen eri tallennuspalveluissa meillä Telialla että myös muualla maailmassa. Tätä pidempiaikaiseen/pysyvään tallentamiseen meiltä löytyy kovalevy, jolle voi siis peruskanavien lisäksi tallentaa myös HD- sekä maksukanavia. 
Tuota verkkotallennusajan pidennystä ei olla silti ihan kokonaan hylätty, ei kuitenkaan ihan juuri nyt ole tulossa. Informoidaan kyllä mikäli jossain vaiheessa tähän tulee muutosta. 




Boksin käytettävyyteen on myös luvassa parannuksia. Näistä tiedotetaan sitten kun on ajankohtaista. 




Spotifystä pukkasin eteenpäin tiedustelua. 


@markusklaani Palvelussa oli häiriö, joka korjattiin. Mukavaa, että huomasit sen jo toimivan!



@RaMaria@  kirjoitti:

90 päivän verkkotallennusaika pohjautuu asiakaskäyttäytymiseen eri tallennuspalveluissa meillä Telialla että myös muualla maailmassa. Tätä pidempiaikaiseen/pysyvään tallentamiseen meiltä löytyy kovalevy, jolle voi siis peruskanavien lisäksi tallentaa myös HD- sekä maksukanavia. 
Tuota verkkotallennusajan pidennystä ei olla silti ihan kokonaan hylätty, ei kuitenkaan ihan juuri nyt ole tulossa. Informoidaan kyllä mikäli jossain vaiheessa tähän tulee muutosta. 


Boksin käytettävyyteen on myös luvassa parannuksia. Näistä tiedotetaan sitten kun on ajankohtaista. 


Spotifystä pukkasin eteenpäin tiedustelua. 


 

 

Mites tämä uusi telia tv digiboksi ilman laajakaistaa, ei ole kovalevyä saatavilla eikä ilmeisesti tulossakaan. Miten tällä boksilla hoidetaa  tuo pidempi aikainen tallentaminen ja hd tallentamisen?


Telia ei ajattele asiakkaitaan yhtään. Ehdottomasti pitäisi saada tuo verkkotallennusaika vähintään puolen vuoden pituiseksi (180 vrk), ja HD-kanavien verkkotallennus välittömästi. Suurimmalla osalla asiakkaita on kuitenkin HD-televisiot. Kyllä tuota kovalevyä silti ostetaan, sillä moni haluaa tallentaa maksukanavia. Ainoa syy miksi Telia ei salli HD-kanavien tallentamista verkkoon on se, että se yrittää myydä tuota kovalevyä siihen tarkoitukseen. Niin läpinäkyvää toimintaa.


Maxivisionilta tuli juuri tiedote heidän verkkotallennuspalvelun uudistumisesta: http://posti.maxisat.fi/a/s/2965026-b344247fe24113dffda02679d114390d/152473

 

 

 


Vastaa