Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.
- Telia TV ja boxi
- Telia TV -sovellus
- Kaapeli-TV
Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.
On tämä Telian tallennuspalvelu kyllä säälittävä! Maxivision tiedotti juuri, että heidän tallennuspalvelussaan tallennustila on 10 000 tuntia ja tallenteiden säilytysaika 6 kuukautta. Lisäksi voi tallentaa HD-laadulla verkkoon. Ja hinta on 6 euroa kuussa.
Telia tv:llä ei pysty tallentamaan verkkoon HD-kanavia, tallenteet säilyvät surkeat 90 päivää ja hinta on kalliimpi 6,50 e/kk. Telialla on surkein tallennuspalvelu mitä on tarjolla. Eikö Telialla osata vai haluta palvella asiakkaita paremmin? Tuo 3000 tunnin tallennustila on vitsi kun tallenteet säilyvät vain 90 päivää. Herätkää!
Ymmärrän että vertailua tehdään muihinkin vastaaviin palveluihin. Kuten tässä ketjussa on aiemminkin todettu, niin nämä nyt kerrotut uudistukset on vasta alkua ja pala palalta tuodaan uusia ominaisuuksia. Kehitystä on kuitenkin paljon toivottu, joten nyt sitä on tulossa ja asiakkaiden palautteita kuunnellaan myös aktiivisesti.
@NikoNo@ kirjoitti:Ymmärrän että vertailua tehdään muihinkin vastaaviin palveluihin. Kuten tässä ketjussa on aiemminkin todettu, niin nämä nyt kerrotut uudistukset on vasta alkua ja pala palalta tuodaan uusia ominaisuuksia. Kehitystä on kuitenkin paljon toivottu, joten nyt sitä on tulossa ja asiakkaiden palautteita kuunnellaan myös aktiivisesti.
"Tulossa"
On tää aikamoinen pulju, kun pyydetään lisämaksua palveluista ja uudistuksista jotka on tulossa. Kun sanotaan että nykyiset uudistukset ei korreloi hinnan kanssa, niin vetoatte siihen että lisää parannuksia on "tulossa" . Ei kai asiakkaita voi vaatia etukäteen maksamaan tuotteesta, minkä rahanvastine ei ole tiedossa.
Itsekin ihmettelen sitä, että tallennuspalvelun hinta nousee jo 1.7 vaikka tallennuksen uudistaminen on vielä kesken. Miksi Telia ei voinut tuoda jo nyt saataville pitkään ja hartaasti toivottua HD-kanavien verkkotallennusta? Mikä siinä on niin vaikeaa, kun kilpailijat ovat sitä jo pitkään tarjonneet? Ja olisi jo vihdoin aika kasvattaa tallennusaikaa tuosta 90 päivästä ainakin siihen 180 päivään.
Miksi Telia tv:n tallennusmaksua nostetaan jo 1.7 alkaen nykyisestä 2,48 eurosta 6.50 euroon kuussa, vaikka tallennuspalvelun kehitys on vielä pahasti kesken kilpailijoihin nähden? Miksi HD-kanavien verkkotallennusta ei vieläkään saada palveluun, vaan joudutaan odottamaan ja odottamaan. Ottakaa mallia Maxivisionista, Elisa Viihteestä ja Dna tv:stä. Heillä on ilmeisesti lahjakkaampia koodareita töissä. Telialla ei osata. Ja tuo tallennusaika 3000 tuntia on pelkkä vitsi kun tallenteet säilyvät surkeat 90 päivää. Kilpailijoilla tallenteet säilyvät puolesta vuodesta kahteen vuoteen. Nostakaa nyt tuota tallennusaikaa edes siihen 180 vuorokauteen, kun kehtaatte tehdä näin älyttömän hinnankorotuksen!
1.
Aikaisemmin teliakotitv:n perusmaksuun (10€/kk) kuului mahdollisuus ajastaa ohjelmia etänä, ilman erillistä lisämaksua. Poistuuko tämä nyt kuun vaihteessa, jos ei osta uutta tallennuspalvelua?
2.
Aikaisemmin teliamobiilitv:llä pystyi tallentamaan verkkoon hintaan 2,48€/kk.
Miten Telia perustelee vienoista 162%:n hinnannousua?
3.
Teliakotitv:n hinta verkkotallennuksella on ollut 10€/kk. "Uuden" tallennuspalvelun jälkeen hinta nousee 65%. Miten TeliaTV:n käyttöarvo nousee uudella tallennuspalvelulla näin paljon? Onko hintansa väärtti?
4.
Teliakotitv:ssä mainostetaan olevan Netflix "valmiiksi asennettuna". Ilmestyykö Netflix myös Arris VIP2853:een? Ja voiko sitä käyttää vanhalla tunnarilla, jota ei ole ostettu Telian kautta?
(Mulla on Arris VIP2853:een ostettuna kovalevy, ja loota toimii mainiosti, ei ole mitään syytä tuhlata rahaa vaihtamalla lootaa ja ostamalla sama kovalevy uudestaan ja kaupanpäälle vielä menettämällä kaikki tallenteet kovolta.)
Vastauksia @tokel sinun kysymyksiin.
Telia TV digiboksilla toimiva tallennuspalvelu on siis tähän saakka maksanut 2,48e/kk ja tähän tulee automaattisesti muutos 1.7. jolloin tilalle tulee uusi tallennuspalvelu 6,50e/kk ja uudet ominaisuudet. Vanhat tallenteet siis säilyy ennallaan. Mikäli uutta tallennuspalvelua ei ehdottomasti halua käyttöön, niin sen voi halutessaan lopettaa kirjautumalla telia.fi sivulle ja muokkaamalla Telia TV palvelua. Tästä muutoksesta on lähetetty myös kaikille asiakkaille kirjeellä tiedote, jossa muutoksesta kerrotaan.
Netflix palvelu toimii vain uudessa boksissa joka on malliltaan Arris VIP 4302 tai 4302W. Sovellusta ei ole saatavilla vanhemmille bokseille lainkaan. Tätä Netflix sovellusta voi käyttää ihan niillä normaaleilla tunnareilla, mitkä on hankittu Netflixin kautta. Mikäli tunnuksia ei vielä ole olemassa, niin ne voi helposti luoda tämän meidän boksin kautta.
Onko hintansa väärtti?
Ehdottomasti on. Tässä on kuitenkin nyt tehty huomattavia parannuksia palveluun ja jatkossa tulee vielä lisää uusia ominaisuuksia.
Mikä siis muuttuu:
Aiemmin 13 kanavaa tallennettavana, jatkossa 17 kanavaa
Aiemmin tallenteet piti tehdä telia.fi sivuilla tai boksilla, mutta jatkossa helposti Telia TV -sovelluksella
Jatkossa tallenteet katsottavissa saumattomasti kaikilla laitteilla (digiboksi, älypuhelin, tabletti, tietokone)
Tallennuksen voi käynnistää aivan ohjelman viimeisellä minuutilla ja talteen jää koko ohjelma
Otetaaks vaik toi Kysymys 1. ekaks?
Mä en nyt oo varma, pitääks mun täsmentää teille teidän omia palveluita, mut lisämaksulla on saanut verkkotallennuksen. Ilman sitä voi tallentaa laitteen sisäiselle (tai ulkoiselle) kovalevylle.
Voinko siis jatkossa ajastaa "sisäisiä" tallennuksia "etänä" eli menemällä samalle verkkosivulle kuin ennenkin?
Kanavien määrä kasvaa 31%.
Hinta kasvaa 165%.
Kai nyt sitten jatkossa voi verkkotallentaa hd-kanavia ja myös katsoa niitä esim. ipadillä?
@tokel@ kirjoitti:
Otetaaks vaik toi Kysymys 1. ekaks?
Mä en nyt oo varma, pitääks mun täsmentää teille teidän omia palveluita, mut lisämaksulla on saanut verkkotallennuksen. Ilman sitä voi tallentaa laitteen sisäiselle (tai ulkoiselle) kovalevylle.
Voinko siis jatkossa ajastaa "sisäisiä" tallennuksia "etänä" eli menemällä samalle verkkosivulle kuin ennenkin?
Tämä etätallennus mahdollisuus toki pysyy ihan ennallaan ja toimii kuten ennenkin. Kovalevylle tallentaminen on tosiaan eri juttu, kuin verkkotallennus (tallennuspalvelu).
@tokel@ kirjoitti:
Kanavien määrä kasvaa 31%.
Hinta kasvaa 165%.
Kai nyt sitten jatkossa voi verkkotallentaa hd-kanavia ja myös katsoa niitä esim. ipadillä?
HD-kanavien tallennus on tulossa myös mahdolliseksi tallennuspalveluun, eikä se vaikuta hinnoitteluun mitenkään. Tälläkin hetkellä HD-kanavien tallennus onnistuu toki kovalevylle.
@NikoNo@ kirjoitti:Tämä etätallennus mahdollisuus toki pysyy ihan ennallaan ja toimii kuten ennenkin. Kovalevylle tallentaminen on tosiaan eri juttu, kuin verkkotallennus (tallennuspalvelu).
Ja jos maksan ton triplahinnan verkkotallennuksesta, niin voin jatkossakin ajastaa myös tietokoneen selaimella sekä verkkotallennuksia, että "kovalevytallennuksia"?
Se kun on se kätevyys, että molemmat samasta paikkaa.
Voinko jatkossa ajastaa etänä kovalevylle myös äpillä?
@NikoNo@ kirjoitti:HD-kanavien tallennus on tulossa myös mahdolliseksi tallennuspalveluun, eikä se vaikuta hinnoitteluun mitenkään. Tälläkin hetkellä HD-kanavien tallennus onnistuu toki kovalevylle.
Tarkennus: tällä hetkellä ei voi:
a) tallentaa hd-ohjelmia verkkoon kotitv-palvelussa
b) tallentaa hd-ohjelmia verkkoon mobiilitv-palvelussa
c) katsoa verkkotallenteita hd-tasoisena kotitv-palvelussa
d) katsoa verkkotallenteita hd-tasoisena mobiilitv-palvelussa
Onko nämä kaikki "uudessa" palvelussa 1.7.?
Tai tulevatko "myöhemmin"?
Kun on vuosikymmenen tottunut teidän kilpailijalla hd-tallenteita katsomaan ja katsominenkin tapahtuu nykyää pääosin tykillä eli kuva on iso, niin noiden sd-laatuisten kanssa silmiin sattuu ja mieleen herää kysmys, että miksi maksan tästä antiikkilaadusta...
@NikoNo@ kirjoitti:Vastauksia @tokel sinun kysymyksiin.
Telia TV digiboksilla toimiva tallennuspalvelu on siis tähän saakka maksanut 2,48e/kk ja tähän tulee automaattisesti muutos 1.7. jolloin tilalle tulee uusi tallennuspalvelu 6,50e/kk ja uudet ominaisuudet. Vanhat tallenteet siis säilyy ennallaan. Mikäli uutta tallennuspalvelua ei ehdottomasti halua käyttöön, niin sen voi halutessaan lopettaa kirjautumalla telia.fi sivulle ja muokkaamalla Telia TV palvelua. Tästä muutoksesta on lähetetty myös kaikille asiakkaille kirjeellä tiedote, jossa muutoksesta kerrotaan.
Siis onko mahdollisuus jatkaa tuota vanhaa 2,48€/kk tallenusmahdollisuutta lopettamalla uusi tallennuspalvelu omilla palvelusivuillaan? Syytä olisi onnistua, sillä palvelu vastaa uudistuksen jälkeen tuskin enää edes etäisesti sitä Tv-palvelua, jonka tilasin 2v määräaikaisena ja johon kuului 10€ perushintaan tallennus..
Tätä tapausta käsiteltäisiin Kuningaskuluttaja-ohjelmassa jos se vielä olisi hengissä.
Jos muistan ja olen ymmärtänyt oikein, niin 10€/kk-hintaan sisältyy vain boksi ja kanavien suoratoisto.
tähän sitten 2,48€/kk lisää, niin saa verkkotallennuksen.
Vaihtoehtoisesti paikallinen kovalevy boksin sisään kertamaksulla.
Eli 10€/kk-hinnalla onnistuu tallentaminen vain, jos on paikallinen kovalevy tv-boksin sisällä.
Tässäkin ketjussa mainitut yhteiset verkkotallennukset tulevat voimaan tänään. Muutoksen myötä voit tallentaa ja katsoa kaikkia kotimaisia peruskanavia saumattomasti Telia TV digiboksin ja sovelluksen välillä ja katsoa tallenteita puhelimella tai tabletilla, digiboksilla tai nettiselaimella osoitteessa tv.telia.fi. Voit siis esimerkiksi asettaa tallennuksen puhelimellasi ja katsoa sen myöhemmin digiboksilla tai toisinpäin.
Huomioithan, että ennen muutosta tallennetut ohjelmat toimivat vain siinä palvelussa, jolla ne on tehty.
Minä kiitän ja erittäin hyvä uudistus @IlariJR! :smileyvery-happy:
Huomioithan, että ennen muutosta tallennetut ohjelmat toimivat vain siinä palvelussa, jolla ne on tehty.
Hmm.. ainakin Windowsin sovelluksessa tallennetut ohjelmat näkyvät ja niitä voi toistaa normaalisti Telia TV -sivustolla. Koskeekohan tuo siis Telia TV -boksin kovalevylle tallennettuja ohjelmia? Vai ymmärsinkö oikein?
@Sekunti@ kirjoitti:Minä kiitän ja erittäin hyvä uudistus @IlariJR! :smileyvery-happy:
Huomioithan, että ennen muutosta tallennetut ohjelmat toimivat vain siinä palvelussa, jolla ne on tehty.
Hmm.. ainakin Windowsin sovelluksessa tallennetut ohjelmat näkyvät ja niitä voi toistaa normaalisti Telia TV -sivustolla. Koskeekohan tuo siis Telia TV -boksin kovalevylle tallennettuja ohjelmia? Vai ymmärsinkö oikein?
Windows-sovellushan yhdistyy samaan mobiilipalveluun kuin Telia TV-sivusto, eli silloinhan näkyy samat tallenteet, mutta tosiaan aikaisemmat digiboksin tallenteet eivät näy, mutta tulevat ilmeisesti näkynevät.
@markusklaani@ kirjoitti:
@Sekunti@ kirjoitti:
Minä kiitän ja erittäin hyvä uudistus @IlariJR! :smileyvery-happy:
Huomioithan, että ennen muutosta tallennetut ohjelmat toimivat vain siinä palvelussa, jolla ne on tehty.
Hmm.. ainakin Windowsin sovelluksessa tallennetut ohjelmat näkyvät ja niitä voi toistaa normaalisti Telia TV -sivustolla. Koskeekohan tuo siis Telia TV -boksin kovalevylle tallennettuja ohjelmia? Vai ymmärsinkö oikein?
Windows-sovellushan yhdistyy samaan mobiilipalveluun kuin Telia TV-sivusto, eli silloinhan näkyy samat tallenteet, mutta tosiaan aikaisemmat digiboksin tallenteet eivät näy, mutta tulevat ilmeisesti näkynevät.
Juurikin näin eli Telia TV -sovelluksen ja selainversion tallenteet ovat olleet aiemminkin katsottavissa molempien alustojen kautta ja digiboksin tallenteet pelkästään digiboksilla. Tähän tulee nyt muutos eli jatkossa kaikki verkkotallennukset ovat yhteisiä edellämainituilla alustoilla :)
Tätähän piti heti koittaa.
Tein tallennuksen omien sivujen kautta, josta R-palluvaa klikkaamalla ohjelma on aiemmin mennyt verkkotallennukseen ja sen on voinut katsoa Telia-tv:n digiboksilla.
Kuvittelin, että nyt tämän tallenteen voisi katsoa nyt myös kännykästä Telia-tv-sovelluksella, mutta ei sitä siellä näy Tallennetut-kohdassa. Eikä näy myöskään Microsoft Storesta ladatussa Telia-Tv-sovelluksessa.
Ymmärsinkö nyt jotain väärin, eikä nämä siis ristiin toimikaan?
Ja vielä yksi juttu.
Huomioithan, että ennen muutosta tallennetut ohjelmat toimivat vain siinä palvelussa, jolla ne on tehty.
Entä jos on ohjelmia jatkuvassa tallennuksessa?
Pitääkö nämä tallennukset 'ohjelmoida' uudestaan vai tuleeko uudet jaksot automaattisesti näkyviin kaikkiin palveluihin?
Asiasta kolmanteen: onko vielä mitään tietoa offline-tallennuksen mahdollisuudesta @IlariJR? Kätevä toiminto verkon ulkopuolella :smileyhappy:
Pitää antaa Telialle kehuja sekä nostaa hattua! Tämä verkkotallennuksen uudistus on aivan mahtava juttu. Enää ei tarvitse reissua varten laittaa erikseen sovellukseen tallennuksia, jotta voi sitten reissussa ollessa iltasella niitä katsella. Kaikki hoituu nyt yksillä tallennuksilla, eli kun vaikka kotona laitat digiboksin kautta ohjelmia tallennukseen, niin voit katsella niitä tabletilla tai älypuhelimella matkalla ollessa. Ja tuo, että ohjelmat saa talteen kokonaan vaikka tallennuksen hoksaa laittaa esimerkiksi viimeisen minuutin aikana on huippujuttu.
Ja muutenkin tykkään nykyään käyttää Telia tv:tä. On helppo jatkaa esimerkiksi tilattujen ohjelmakirjastojen elokuvien sekä sarjojen katselua, kun kaikki kesken jääneet ohjelmat on heti esillä digiboksin tai sovelluksen aloitusvalikossa. Parasta!
Vielä kun saadaan HD-verkkotallennus käyttöön, niin 10+!
@jarkko35@ kirjoitti:
Vielä kun saadaan HD-verkkotallennus käyttöön, niin 10+!
Uskoisin, että tulee jonkin ajan kuluttua. Varmaan muita ominaisuuksia tulee ennen sitä. Odotan ns. hienosäätöjä videosoittimessa, mutta en tiedä tuleeko niitä kun esim. kuvanlaatu tarkentuu automaattisesti. Mobiilipalvelussa on paranneltu tuota HD-kanavien toiston laatua viimeisimmissä päivityksissä :smileyvery-happy:
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.