Skip to main content

 



 



 



 



Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.



 





  • Telia TV ja boxi


  • Telia TV -sovellus


  • Kaapeli-TV


Tämä tallennuspalvelun uudistaminen jäi Telialla puolitiehen. Eikö olisi ollut viisainta tehdä tallennuspalvelusta ensin saumaton, ja sitten julkaista päivitys ja korottaa hinta? Vai oliko niin kiire saada enemmän rahaa tallennusominaisuudesta, että uudistus julkaistiin keskeneräisenä?


se kannattaa sanoo irti mä tein nii ei sillä ole mitää joka toimis eikä hd tallennusta ihan susi sit voi harkita kun se toimii ja hd verkkotallennus 


Nyt sain hieman lisätietoja Jim, Liv, Frii, Hero ja Kutonen HD-kanavien osalta eli ohjelmaoppaassa on teknistä vikaa, jonka vuoksi ne sieltä puuttuvat. Pyrimme korjaamaan vian mahdollisimman pian. Kiitos kun nostitte asian esille. tämmöstä kirjoitti ilari 18,07 eikä viekää tapahtunu mitää mikä on telian mahdollisen nopee riittääkö yks vuosi


Ei tätä Telian touhua voi käsittää. Puhutaan saumattomasta tallennuspalvelusta, mutta asiakas joutuu muistelemaan ja kelailemaan tallenteita eri laitteilla löytääkseen sen kohdan mihin katselussa jäi. Saumaton tallennuspalvelu on sellainen mikä kaikilta muilta operaattoreilta löytyy, eli tallenteiden katselua voi jatkaa siitä kohdasta mihin katselussa on jäänyt, kaikilla alustoilla. Nyt digiboksi, älypuhelin, tabletti, tietokone sekä Apple tv:n sovellus eivät kommunikoi keskenään. Miksi saumattomuus puuttuu?


Osataanko Telian puolelta vastata, miksi tallennuspalvelu ei toimi saumattomasti? Miksi sitä mainostetaan saumattomana, miksi uudistus julkaistiin keskeneräisenä, oliko syynä vain rahanahneus? Miksei tallennuspalvelua kehitetty ensin toimimaan saumattomasti eri alustoiden välillä - tallentaminen - tallenteiden katselu - tallennusten hallinnointi? Miksei jatkuvia tallennuksia sarjojen osalta voi tehdä sovelluksessa vieläkään? Onko palvelu jätetty hunningolle vai tapahtuuko kehitystä? Ja nouseeko hinta tuosta 6,50 e/kk esimerkiksi 10e/kk kun tallennuspalvelu sitten ehkä parin vuoden päästä toimii saumattomasti?


Ei mikään yllätys, että tätä Tallennuspalvelun saumattomuuden puutetta tallenteiden katselussa ei kukaan Telian edustaja halua kommentoida. Kyllä minuakin hävettäisi myydä näin alkeellista palvelua, joka ei ole lähelläkään kilpailijoiden tallennuspalveluita.


@jarkko35 ei tässä ole muuta taustalla kuin että modet eivät ole vielä kerenneet tähän keskusteluun mukaan. Vastauksien hakeminen ottaa myös oman aikansa joten rauhoituhan hetkeksi, infoa tulee kyllä.


Ei tätä touhua voi käsittää. Puhutaan saumattomasta tallennuspalvelusta, mutta asiakas joutuu muistelemaan ja kelailemaan tallenteita eri laitteiden välillä löytääkseen sen kohdan mihin katselussa eri alustalla jäi. Saumaton tallennuspalvelu on sellainen mikä kaikilta muilta operaattoreilta löytyy, eli tallenteiden katselua voi jatkaa siitä kohdasta mihin katselussa on jäänyt, kaikilla alustoilla. Nyt digiboksi, älypuhelin, tabletti, tietokone sekä Apple tv:n sovellus eivät kommunikoi keskenään. Miksi saumattomuus puuttuu? Kuinka vaikeaa se voi olla, kun kilpailijat ovat voineet tarjota saumatonta tallennuspalvelua sekä HD-verkkotallennusta jo vuosia.



@jarkko35@  kirjoitti:


Ei tätä touhua voi käsittää. Puhutaan saumattomasta tallennuspalvelusta, mutta asiakas joutuu muistelemaan ja kelailemaan tallenteita eri laitteiden välillä löytääkseen sen kohdan mihin katselussa eri alustalla jäi. Saumaton tallennuspalvelu on sellainen mikä kaikilta muilta operaattoreilta löytyy, eli tallenteiden katselua voi jatkaa siitä kohdasta mihin katselussa on jäänyt, kaikilla alustoilla. Nyt digiboksi, älypuhelin, tabletti, tietokone sekä Apple tv:n sovellus eivät kommunikoi keskenään. Miksi saumattomuus puuttuu? Kuinka vaikeaa se voi olla, kun kilpailijat ovat voineet tarjota saumatonta tallennuspalvelua sekä HD-verkkotallennusta jo vuosia.






Saumattomuus pitäisi toimia tällä hetkellä eri laitteiden välillä ihan hienosti. Ainoastaan telia.fi/tallennus kautta tehdyt tallennukset näkyy vain boksilla. Palvelua kehitetään jatkuvasti ja siinä mielessä kaikki palautteet on tervetulleita.



 



Mikäli sinulla on tuon saumattomuuden kanssa haasteita, niin siitä olisi hyvä jättää häiriöilmoitus kirjautumalla telia.fi sivuille tai tällä lomakkeella, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin.


Eikä taaskaan ymmärretty asiaa. Ettekö itse käytä Telia tv:n tallennusta? Olette varmasti sen verran fiksuja, että olette tilanneet Elisa Viihteen. Onnittelut siitä. Telia tv:llä ei voi jatkaa tallennuksien katsomista eri alustoiden välillä siitä kohdasta mihin on tallennuksessa jäänyt. Ymmärsittekö? Kuten Telian digiboksin "Tietoa palvelusta" kohdassa lukee verkkotallennuksesta: "Jos keskeytät tallenteen katsomisen, voit jatkaa katselua SAMALLA LAITTEELLA myöhemmin samasta kohdasta mihin jäit. TOISELLA LAITTEELLA katsottaessa tallennus alkaa alusta"

 

Miksi tallenteita ei voi jatkaa toisella laitteella siitä kohdasta mihin on toisella jäänyt? Muilla operaattoreilla näin on, ja se on saumaton tallennuspalvelu. Eli kun asiakas on aloittanut tallenteen katselun vaikka digiboksilla niin hän voi jatkaa tallenteen katselua vaikka reissussa älypuhelimella/tabletilla samasta kohdasta, eikä joudu etsimään oikeaa kohtaa! Täällä ei ymmärretä kysymystä! Miksi saumattomuutta tallenteiden katsomisessa eri alustoiden välillä ei ole?


Tuo @jarkko35@ "huutaminen" ja piikittely ei varmaan edistä/nopeuta mitään asiaa millään tavalla. Lähinnä tuollaiset palautteet ohitetaan olkia kohauttamalla ja annetaan ympäripyöreä vastaus että päästään eteenpäin. Kritiikkiä ja palautetta saa ja pitääkin antaa mutta mielellään asialliseen sävyyn.

 

 


Kyllä @jarkko35 ymmärsin sinun kysymyksen aivan oikein ja vastasinkin juuri siihen, mitä tarkoitit. Näin se saumaton tallennus tosiaan kuuluu toimia, kuten asian kuvasitkin.



 



Mikäli siinä on siis ongelmaa, niin aiheesta kannattaa jättää häiriöilmoitus antamieni ohjeiden mukaisesti, niin meidän tekninen puoli pääsee paneutumaan asiaan ja saat korjauksen jälkeen vielä kuittauksen tekstiviestillä.


Minkä takia Telia tv:n digiboksin tietoa palvelusta-kohdassa, jossa kerrotaan odotetuista parannuksista verkkotallennukseen sitten sanotaan: "Jos keskeytät tallenteen katsomisen, voit jatkaa katselua samalla laitteella myöhemmin samasta kohdasta mihin jäit. Toisella laitteella katsottaessa tallennus alkaa alusta"

 

Itselläni kun katson jotakin sarjaa digiboksilla tiettyyn kohtaan, ja yritän jatkaa sitä myöhemmin muualla kuin kotona älypuhelimen telia tv-sovelluksen kautta niin jakso alkaa alusta, eikä siitä kohdasta mihin olen jäänyt. Eli juuri niin kuin palvelun kuvauksessa sanotaan. Miksi Telia ei siis tarjoa saumatonta tallenteiden katselua asiakkailleen, vaan asiakkaan pitää aina etsiä oikea kohta tallenteesta? Ei kovin kätevää.


No niin. Sain Telian Facebookin asiakaspalvelijalta tähän aiheeseen tällaisen vastauksen: Verkkotallennukseen on tuotu ominaisuus, että voit asettaa tallennuksen joko digiboksilta tai sovelluksesta ja se on katsottavissa molemmilla palveluilla. Tällä hetkellä ei ole tietoa, koska tallennuksen katsomista voisi jatkaa toisella laitteella samasta kohdasta. Kirjasin tästä kehitysehdotuksen eteenpäin!

 

Joten tämmönen saumaton tallennuspalvelu Telialla. Vähän on jäänyt puolitiehen. No, eroaa ainakin kilpailijoiden tallennuspalveluista. Harmi kun ei edukseen.


Tuleeko Telia tv:n tallennuspalvelu joskus olemaan saumaton? Eli asiakas voisi jatkaa esimerkiksi digiboksilla aloittamaansa tallennetta samasta kohdasta älypuhelimella, tabletilla, tietokoneella tai Apple tv:llä? Ja kyse on siitä, että tallenne jatkuisi SAMASTA KOHDASTA, siitä mihin katselu on jäänyt. Nyt tallennuksia voi katsella kaikilla laitteilla, mutta tallennuksen katselu jatkuu aina tallenteen alusta kun tallennusta yrittää jatkaa toisella laitteella. Tää on siis todella huonosti suunniteltu.


Eilen minua ohjeistettiin tekemään häiriöilmoitus tästä saumattomuuden puutteesta tässä Telian muka saumattomassa tallennuspalvelussa, joka tämän palstan "asiantuntijan" mukaan toimii ihan "hienosti". No, sain juuri äsken tällaisen viestin: "Saumattomaan tallennukseen on jossain vaiheessa tulossa parannusta, eli jatkossa pitäisi onnistua saman tallenteen katsomisen jatkaminen toisella laitteella. Tarkempaa aikataulua tälle ei kuitenkaan ole tiedossa." Terveisin Pekka, Telia häiriöilmoitukset

 

Hauskinta tässä on, että yhteisön asiantuntija ei eilen ollenkaan ymmärtänyt kysymystäni. Uskon, että hän ei ole koskaan käyttänyt Telia tv:n surkeaa tallennuspalvelua, eikä tiennyt siitä yhtään mitään.

 

Ja kuten saamassani vastauksessa sanotaan, jossain vaiheessa tallennuspalveluun on tulossa parannusta, aikataulua ei ole tiedossa. Eli varmaan 2-3 vuoden kuluttua, jos silloinkaan. Hintaa kuitenkin nostettiin jo 1.7! Älytöntä touhua. Muut operaattorit osaa, Telia ei.



@jarkko35@  kirjoitti:


Eilen minua ohjeistettiin tekemään häiriöilmoitus tästä saumattomuuden puutteesta tässä Telian muka saumattomassa tallennuspalvelussa, joka tämän palstan "asiantuntijan" mukaan toimii ihan "hienosti". No, sain juuri äsken tällaisen viestin: "Saumattomaan tallennukseen on jossain vaiheessa tulossa parannusta, eli jatkossa pitäisi onnistua saman tallenteen katsomisen jatkaminen toisella laitteella. Tarkempaa aikataulua tälle ei kuitenkaan ole tiedossa." Terveisin Pekka, Telia häiriöilmoitukset



 



Hauskinta tässä on, että yhteisön asiantuntija ei eilen ollenkaan ymmärtänyt kysymystäni. Uskon, että hän ei ole koskaan käyttänyt Telia tv:n surkeaa tallennuspalvelua, eikä tiennyt siitä yhtään mitään.



 



Ja kuten saamassani vastauksessa sanotaan, jossain vaiheessa tallennuspalveluun on tulossa parannusta, aikataulua ei ole tiedossa. Eli varmaan 2-3 vuoden kuluttua, jos silloinkaan. Hintaa kuitenkin nostettiin jo 1.7! Älytöntä touhua. Muut operaattorit osaa, Telia ei.






Pahoittelut tästä väärästä tiedosta. Ymmärsin kyllä kysymyksen, mutta luin aiheeseen liittyen väärää infoa ja oletin tuon siis olevan toiminnassa. Hyvä että Pekka on ansiokkaasti korjannut tiedon Facebookin puolella. Tästä on nyt siis välitetty kehitysehdotusta eteenpäin, joten toivottavasti tilanne muuttuu tulevaisuudessa.



 



Itselläkin on toki tallennuspalvelu käytössä, kun katselen mobiililaitteilta ohjelmia, joten siinä mielessä tuttu homma.


Ehkä modeille pitäs pakottaa vielä tv-boksi kotiinsa, niin senkin käyttö olis tutumpaa?


Tämän vuoden tammikuussa on täällä yhteisössä vastattu, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Ihmeen kauan Telia sitä työstää, kun tammikuusta on reilusti yli puoli vuotta aikaa. Muut operaattorit ovat voineet tarjota HD-verkkotallennusta jo muutaman vuoden. Ja lisää sovelluksia tähän "mediaboksiin" on lupailtu sen julkaisusta asti, eikä niitäkään ole näkynyt. Telia antaa katteettomia ja tyhjiä lupauksia, ettei tilaajat lähtisi, mutta mitään ei tapahdu. Miksi Telia ei täytä lupauksiaan ja tuo Telia tv:n digiboksille HD-verkkotallennusta ja lisää sovelluksia? Missä mättää? Myös tuota verkkotallennuksen säälittävää 90 päivän tallennusaikaa pitäisi ehdottomasti pidentää. Siitä on vinguttu täällä palstalla jo 5-6 vuoden ajan, mutta Telia vähät välittää.


Olisiko mahdollista lisätä TeliaTV-sovellukseen (iOS ja tvOS) mahdollisuus järjestellä ja vaikkapa myös piilottaa kanavia samoin kuten TeliaTV-boksillakin? Nyt kun Liigakanavien myötä kanavalista alkaa olla melkoisen pitkä, laittaisi mielellään kanavat omaan järjestykseen.



@JuhaPN@  kirjoitti:


Olisiko mahdollista lisätä TeliaTV-sovellukseen (iOS ja tvOS) mahdollisuus järjestellä ja vaikkapa myös piilottaa kanavia samoin kuten TeliaTV-boksillakin? Nyt kun Liigakanavien myötä kanavalista alkaa olla melkoisen pitkä, laittaisi mielellään kanavat omaan järjestykseen.






Tämä on ihan hyvä ajatus kyllä. Välitän toivetta eteenpäin kehitysporukalle.



Toki tuossa Telia TV -sovelluksen kanavalistalla näkyy vain ne kanavat, jotka on itselä tilattuna. Mikäli sattuisi olemaan kaikki mahdolliset kanavat tilattuna, niin lista on valtavan pitkä :smileyhappy:



@NikoNo@  kirjoitti:

 

Mikäli sattuisi olemaan kaikki mahdolliset kanavat tilattuna, niin lista on valtavan pitkä :smileyhappy:

Vaikka ei olisi kuin peruskanavat, Viasat ja Liiga, niin on niitä aika paljon... =)


Soneran aikaan kerättiin myös noita kehitysideoita muistaakseni vuonna 2011-2012
(sittemmin lista on poistettu, miksiköhän?).
Jo silloin oli toiveissa että tallennuksia voisi kansioida tai hakea järkevästi.

Tätä ei ole toteutettu digiboksilla vieläkään, vaikka tallennustilaa on ns. riittävästi.
Minulla menee jatkuvaan tallennukseen kaikilta kanavilta Elokuva-alkuiset ohjelmat.
Tällä hetkellä näitä tallennuksia on 821 kappaletta (yhteensä tallennuksia 1293)!
Onkohan Telian väki koittanut koskaan selata tällaista määrää ja etsiä sieltä haluttua ohjelmaa, kun lajittelua ei voi tehdä kuin nimen mukaan nousevasti tai laskevasti ja uusin ensin/ensin poistuvat ensin?

Ei tekstihaun tekeminen pitäisi olla mitenkään kauhean haastavaa. Vaikkei mitään ohjelmointikokemusta olisi, niin kuudessa vuodessa sellaisen pystyisi tekemään ihan nollistakin lähtemällä. Mikä tässä on liian vaikeaa?  Tätä on kuitenkin jo vuosia toivottu.

Tähän tulee tietysti vakiovastaus, että viedään asiaa eteenpäin.
Mutta se ei nyt enää riitä, tälle pitäisi myös tehdä jotain!


2 -Juuri nyt ei ole antaa aikataulua, mutta tiedotamme kun on jotain tiedotettavaa. Anna meille sähköpostiosoitteesi, niin kerromme sinulle ensimmäisenä.

 

3 -Kehitämme Telia Tv:tä, mutta jossain muualla.

 

Plus syyt, joita emme koskaan saa lukea täällä. 


TeliaTV ilman laajakaistaa boksi päivittyi tänään uuteen versioon. Mitäköhän mahtaa olla lisätty tai korjattu? Olisiko jossain ”release notes”?


Vastaa