Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.
- Telia TV ja boxi
- Telia TV -sovellus
- Kaapeli-TV
Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.
Kyllä vikailmoituksen vastaanottaja veti sinulle antamansa lausunnon hihasta. Minulle nimittäin kerrottiin samaisesta ongelmasta viimeviikolla, että vika on laajempi.
Kiitos Sonera!!!
Juuri nyt su. 22.10 lakkasi viihde näkymästä kesken kaiken U18 MM-loppuottelun.
Pukkaa virheilmoitusta 711, eikä auta reitittimen tai boksin uudelleen käynnistäminen. Netti toimii koska tätä juuri sen kautta kirjoitan.
Oikein hieno homma, uudet ominaisuudet vain jylläävät.
Todella syvältä...katos kaikki kanavat kello 22.03...pukkaa vain tuota virhekoodi 711...jäi Nuorten lätkäfinaalin kolmas erä kesken ja NHL-matsi on jo alkanut.KOhta puoli tuntia ollut pimeänän...oon yrittänyt boxin ja modemin uudellenkäynnistystäkin monta kertaa...EI JAKSA!
Juuri näin. Kaikki kanavat hävisivät.
Uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee tuo virhekoodi.
Kyllä nyt Sonera on pahasti pulassa tämän viihdepalvelunsa kanssa. Maksukanavat ovat juuri loppumassa ja tämä viihteen epävarma toiminta pistää tosissaan miettimään vastaavien kanavien hankintaa antennitv-palvelun tarjoajalta eli DNA. Onneksi täällä tuo VHF-antennitv toimii. Sieltä saan kaikki nämä kanavat mitä nytkin olen tilannut eli Nelonen Pro Extra ja MTV Sport.
Tallennuksetkin voin hoitaa tallentavalla HD-virittimellä.
Että sillä lailla....
Ei ole vissiin kukaan Soneran immeinen hereillä että vois kertoa mikä mättää...kautta rantain kuulin että täällä Oulun alueella olis jokin kaapelivika.En jaksanut puhelimella yrittää jonottaa mihinkään soneran palveluihin....ette sentään eilisen Kärppäpelin aikana kaapelia katkaisseet,KIITOS siitä.
Kokeilin sitten välillä uudestaan niin olikin alkanut toimia. Oli juuri jatkoerä menossa U18 pelissä. Ehdin nipin napin näkemään ratkaisun.
Tosiaan Oulussa ollaan, joten olikohan vika sitten vain paikallinen, tiedä häntä.
Näköjään joku huoltokatko meneillään.
@kefiiri kirjoitti:
Kokeilin sitten välillä uudestaan niin olikin alkanut toimia. Oli juuri jatkoerä menossa U18 pelissä. Ehdin nipin napin näkemään ratkaisun.
Tosiaan Oulussa ollaan, joten olikohan vika sitten vain paikallinen, tiedä häntä.
Näköjään joku huoltokatko meneillään.
Oulun seudulla oli illan ja yön aikana verkon päivitystöitä ja siitä syystä siellä saattoi ilmetä joitakin lyhyitä katkoksia. Pahoittelut siitä, että se tuntui osuneen ikävästi U18 MM-finaalipein aikaan juuri!
Vai lyhyitä katkoksia...yritin 1,5 tuntia(22.00-23.30) moneen otteeseen epätoivon vallassa avata laitteita uudelleen kunnes kyllästyin ja hermot meni.Oli mentävä nukkumaan vaikka NHL-peli ois ollut menossa,hemmetti!!
Missä tämmöisistä huoltokatkoista muka ilmoitetaan...ei mulla ollut mitään tietoa kunnes kanavat vaan pimeni ja sipsit meni "väärään kurkkuun" kesken lätkän.
Olen ollut Soneran asiakkaana kohta 20 vuotta,mutta vasta eilen piti liittyä keskustelemaan kun mennyt ihan höpöksi tämä touhu tälle kevättä.Tuo kanavahässäkkä joka oli ihan omaa luokkaansa ensin kuun vaihteessa ja sitten vielä eilen katos kanavat...silloin meni lopullisesti hermot.Niin ja vielä on mainitsematta tuo hieno verkkotallennus,joka toimii jos toimii.
oliskos aika saada nuo perusasiat kuntoon, eihän nyt aikuisten oikeesti voi tarjota ihmisille tämmöstä kuraa ja tarjota lisää potaskaa "korvauksena". mikään osa-alue ei tunnu toimivan kunnolla, saati ku keksitään joku yberhienopäivitys, joka rikkoo aina koko paketin, joka tosin on jo valmiiks levällään
TV lähti huoltoon ja kaivoin videotykin naftaliinista.
HDCP-tuki löytyy mutta Motorola tarjoaa vain alla olevan kuvan mukaista signaalia ulos hdmi:stä.
Saman tekee 24" HP:n Full HD led näytöllä.
Tuleeko korjausta firmikseen vain laitanko Motorolan digiboxin takaisin?
HDCP on standardi ja jos firmispäivitys sen rikkoo ei se täytä standardin asettamia vaatimuksia.
Hienot on uudet ominaisuudet....
@Shaquel kirjoitti:oliskos aika saada nuo perusasiat kuntoon, eihän nyt aikuisten oikeesti voi tarjota ihmisille tämmöstä kuraa ja tarjota lisää potaskaa "korvauksena". mikään osa-alue ei tunnu toimivan kunnolla, saati ku keksitään joku yberhienopäivitys, joka rikkoo aina koko paketin, joka tosin on jo valmiiks levällään
Jostain syystä ei ole uskallettu palauttaa vanhaa ja toimivaa versiota (mikä olisi toki harvinaista, ymmärrän kyllä), vaan pelleillään näiden päivitysten kanssa. En usko, että osaan tuoda omilla viesteilläni enää lisäarvoa tänne keskustelualueelle ja pahoittelut myös siitä, ettei kielenkäyttö pysy enää aina asiallisena - vi tuttaa vaan niin paljon tämä Soneran sekoilu että pakko purkaa johonkin pahaa oloa.
Noniin Klaanilaiset, laitetaanpa listalle vaikuttavimmat uudet ominaisuudet, mitä Viihteeseen on lähiaikoina saatu:
1. Ohjelmaoppaan muuttuminen kaksiviikkoisesta 7 päiväiseksi. Kyllä viikon ennakon pitää riittää tallennusten ohjelmointiin ja ohjelmatietoja voi katsoa vaikka joltain nettisivulta, jos siltä tuntuu. Olkaa tyytyväisiä, sillä aika voidaan tiputtaa vielä vaikka viiteen päivään ja allekin, jos mussutus ei lopu.
2. Verkkotallennusten ylimenoajan poistuminen. Eihän se ole Soneran vika, jos ohjelmat eivät lopu ajallaan, vaan ohjelmaa lähettävien kanavien. Jos kuitenkin haluatte varmistaa haluamanne ohjelman tallentumisen, niin voittehan tallentaa varmuuden vuoksi haluttua ohjelmaa edeltävät ja seuraavat pari ohjelmaa, niin ette (ehkä) menetä mitään. Tallennustilaa kyllä riittää, vaikka toki tallennuslistasta tulee vaikeasti selattava, kun se täyttyy kaikella ylimääräisellä ja turhalla ohjelmistolla, mutta onneksi listan vanhimmat ohjelmat häviävät itsestään 3 kuukauden jälkeen. Tai hetkinen... No, joka tapauksessa ominaisuus on nyt olemassa ja valitukset voitte osoittaa suoraan tv kanaville.
3. Tallennusten ohjelmoiminen pelkästään digiboksilla. Myöntäkää nyt, onhan se kaikkein kätevintä asettaa ne haluamansa tallennukset käyttäen digiboksin ohjelmaopasta. Ja kukaties, siinähän saattaa innostua vaikka vuokraamaan leffan samalta istumalta, jos ei tv:stä tule mitään mielenkiintoista katsottavaa, eikä täyteen pakattua tallennuskirjastoa jaksa lähteä minuuttitolkulla selaamaan. Asettaessasi tallennukset vaikkapa verkkosivujen kautta, et voi ottaa yhtä rennosti, kuin heilutellen pelkkää kaukosäädintä digiboksin edessä, eli tässäkin ajatellaan loppujen lopuksi vain asiakkaiden viihtyvyyttä, hyvä Sonera!
Keksisin parikin vastaavanlaista ominaisuutta vielä lisää, joita ei toistaiseksi ole otettu käyttöön, mutta en uskalla niitä mainita, koska joku Klaanipäälliköistä kuitenkin "välittäisi tiedon eteenpäin" ja saisin kyseenalaisen kunnian ideoiden alullepanijana. Vaikka suurempi riski on kaiketi voittaa lotossa seitsemän oikein 10 viikkoa putkeen, jonka jälkeen saada salamanisku samassa kohtaa kolmena päivänä peräkkäin ja lopuksi jäädä Mannerheimin patsaan vierelle putoavan Airbus A380 koneen vasemman takalaskutelineen ruhjoman raitiovaunun ainoaksi eloonjääneeksi, kuin jokin kehitysidea oikeasti toteutuisi. Riski on kuitenkin olemassa. Taidankin lotota.
Jeps.Koittakaa saada ne *******N tekstit kurii ettei ne hypi pitkin ruutua kun niissä EI ole mitään logiikkaa.!!!
(Arvaa mistä seuraavaks tullaan?)
*******n rasittavaa.
Toiseks ne on edelleen järkyttävän korkealla 1/3 ruudussa ja osalla kanavia liian isoa että jää lause kesken.
Se on teidän asia korjata epäkohdat koska palvelu on teiltä ostettu ja pitäis toimia edes jotenkin??!!!!
On tehty vika ilmoitus asiasta eikä tunnu auttavan *******an vertaa.Että, näin toimii soneran laadukas
asiakaspalvelu?!
Jaahas taas täällä.
Toi V...N tekstitys hommeli alkoi vuodenalun päivityksestä ja luvattiin korjata mutta eipä näy olevan
kiirettä.(jo 4 kuukautta!!!!)
Nyt vikapuoli keksi selittää että he eivät voi vaikuttaa asiaan??
Se on kumma että päivitys sai kuitenkin tekstit vit.ralleen.MIKÄ *******I SIINÄ MÄTTÄÄ???
Ei tarvii nykyjään töllöä tuijotella ku *******..aa niin paljon.
Taitaa kohta laskutkin päivittyä nolla tasolle.
Kyllä siellä jotain vit.n nappulien paikkoja pähkäillään ja muuta kuraa mutta perus asiat ei toimi
edes alkeellisella tasolla.
Ja turha selittää että vika on täällä!!!
Ainut vika on täällä: HUONOT HERMOT ja niitä ei resetoida!!!!
Ehkä nyt on kehujenkin aika kaikista muista ongelmista huolimatta. Etätallennuksen uudistus on loistava, helppokäyttöinen ja toivottavasti toimiva.
Moi,
joo tallennus toimii hyvin, ja varsinkin tuo jatkuva tallennus on sarjoja seuraavalle hyvä juttu.
Miten muuten tallennusten poistaminen, onnistuuko useamman tallenteen poistaminen kerralla nettiversiolla?
En löytänyt kuin yhden kerrallaan poiston, joka on hidasta puuhaan.
Sama ongelma tietenkin perusboxissa.
Moi,
joo tallennus toimii hyvin, ja varsinkin tuo jatkuva tallennus on sarjoja seuraavalle hyvä juttu.
Miten muuten tallennusten poistaminen, onnistuuko useamman tallenteen poistaminen kerralla nettiversiolla?
En löytänyt kuin yhden kerrallaan poiston, joka on hidasta puuhaan.
Sama ongelma tietenkin perusboxissa.
Taitaa olla yksi uusi ominaisuus se katsojatietojen kalastelu. Kuva pysähtyy määrätyin (n. 15 sek.)välein sekunniksi, mitataan varmaankin onko katsoja katsomassa. Pätkimättä toimi monta vuotta, nyt tämä häiritsevä lisuke tuli.
@klontti kirjoitti:Taitaa olla yksi uusi ominaisuus se katsojatietojen kalastelu. Kuva pysähtyy määrätyin (n. 15 sek.)välein sekunniksi, mitataan varmaankin onko katsoja katsomassa. Pätkimättä toimi monta vuotta, nyt tämä häiritsevä lisuke tuli.
No tällaista kalastelua ei tietenkään tapahdu tai ylipäätään minkäänlaista kalastelua Toimiiko netti normaalisti? Resetoi ensin palvelureititin painamalla reset-kolosta pohjaan noin 20 sekuntia. Kun nettiyhteys on taas muodostunut, resetoi sen jälkeen myös digiboksi näiden ohjeiden mukaan: http://bit.ly/1MEtrTv
Jos kuva pätkii edelleen, jätä vikailmoitus Omilta Sivuilta tai soita vikapalveluun 0206 90101 (ma-pe 8-20, la 9-16.30, mpm/pvm) niin selvitetään asiaa tarkemmin.
En enää löytänyt kehitystoive keskustelua, niin pistänpä tähän. 4 vuotta sitten jo taisin tätä ehdottaa. Eli olisi hyvä, jos kesken ohjelman katselun voisi painaa play/pause näppäintä, jolloin boxi aloittaisi nauhoituksen samointein, ja menisi paussille. Ja uudestaan painettaessa jatkaisi siitä, mihin jäi. Nyt on aika kankeaa painaa aluksi rec näppäintä, sitten painaa menua, mennä nauhoituksiin, etsiä kyseinen ohjelma, käynnistää se ja sit painaa paussi päälle. Varsinainen first world problem, mutta kuitenkin...
Viihteen IPTV puolelle tuli viime viikolla uusi päivitys.
En pidä uudesta menu-alkunäkymästä yhtään. Eikä päiviytys TAASKAAN mennyt ihan nappiin.
Toimii sinällään, mutta vähänkin nopeammin kanavia selattaessa kaukosäätimellä ylös/alas, boksi menee jumiin. Ei auta toiminnan palautukseen kuin boksin uudelleen käynnistys. Kanavia pitää vaihtaa rauhalliseen tahtiin tai sitten ohjelmaoppaan kautta, jotta ei sekoa. Näitä ongelmia ei ollut ennen tätä uutta päivitystä.
Onneksi tuon kanssa pärjää, kun tietää tämän jutun.
Se on vain ihme homma, kun siellä jotain uusia ominaisuuksia kehitellään mitä suurin osa käyttäjistä ei edes halua. Samalla töpeksitään ne tarvittavat perustoiminnot pilalle. Juuri niitä, joita tarvittasiin eniten.
Tämä vain tiedoksi, että toiminnoissa on ongelmia nyt.
@jompe76 kirjoitti:
En enää löytänyt kehitystoive keskustelua, niin pistänpä tähän. 4 vuotta sitten jo taisin tätä ehdottaa. Eli olisi hyvä, jos kesken ohjelman katselun voisi painaa play/pause näppäintä, jolloin boxi aloittaisi nauhoituksen samointein, ja menisi paussille. Ja uudestaan painettaessa jatkaisi siitä, mihin jäi. Nyt on aika kankeaa painaa aluksi rec näppäintä, sitten painaa menua, mennä nauhoituksiin, etsiä kyseinen ohjelma, käynnistää se ja sit painaa paussi päälle. Varsinainen first world problem, mutta kuitenkin...
Eiks tämä "time shift" toiminto ole ihan digiboksien perushuttua. Voi olla, että Viihteessä käytettävä tallennustekniikka rajoittaa tällaisia ominaisuuksia, eikä välttämättä ole niin helppo toteuttaa kuin normaalissa digiboksissa. Viihteessähän lähete tulee iptv-streamina verkon yli, ja se tallennetaan operaattorin palvelimelle, josta tallennetta pitää taas alkaa striimaamaan digiboksiin. Eli sulla on vain yksi bittiputki josta voi tulla vain yksi syöte kerrallaan. Toisin kuin normaalissa tallentavassa boksissa, jossa antennista tuleva syöte tallennettaan laitteeseen sitä mukaa kun se saapuu laitteelle.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.