Skip to main content

 



 



 



 



Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.



 





  • Telia TV ja boxi


  • Telia TV -sovellus


  • Kaapeli-TV


Soneran tallentavan digiboxin (Motorola VIP1963) kanssa timeshifting" toimii jompe76:n esittämän toiveen mukaisesti.

Viihteeseen on ensi kuussa tulossa pari uutta ominaisuutta:

1. Viihteen ohjelmakirjastojen "Jatka katsomista" -toiminnosta tulee saumaton Viihteen mobiili- ja digiboksipalvelun välillä. Eli jos esimerkiksi HBO-paketti on tilattuna digiboksille sekä Viihde mobiilissa -tilillä, voit jatkaa digiboksilla aloitettua ohjelmaa myöhemmin mobiilisovelluksessa keskenjääneestä kohdasta. Sama toimii myös päinvastoin: Mobiilissa aloitettua ohjelmaa voi jatkaa digiboksilla.

2. Toinen uudistus koskee digiboksin tekstitystä. Jatkossa tekstityskielen voi valita kaikkien sisällön mahdollistamien tekstityskielten välillä digiboksin oletuskielivalintojen sijaan. Tällä hetkellä tekstityskielivalinnat ovat katsottavasta ohjelmasta riippumatta aina samat ("ei valittu", "ruotsi", "suomi", "tanska", "norja", "hollanti") – silloinkin kuin esimerkiksi ruotsinkielistä tekstitystä ei ole tarjolla. Uudistuksen jälkeen tekstitysvalikossa ovat valittavissa ne kielet, jotka katsottava ohjelma sisältää.



@KalleHa kirjoitti:


Viihteeseen on ensi kuussa tulossa pari uutta ominaisuutta:

1. Viihteen ohjelmakirjastojen "Jatka katsomista" -toiminnosta tulee saumaton Viihteen mobiili- ja digiboksipalvelun välillä. Eli jos esimerkiksi HBO-paketti on tilattuna digiboksille sekä Viihde mobiilissa -tilillä, voit jatkaa digiboksilla aloitettua ohjelmaa myöhemmin mobiilisovelluksessa keskenjääneestä kohdasta. Sama toimii myös päinvastoin: Mobiilissa aloitettua ohjelmaa voi jatkaa digiboksilla.

2. Toinen uudistus koskee digiboksin tekstitystä. Jatkossa tekstityskielen voi valita kaikkien sisällön mahdollistamien tekstityskielten välillä digiboksin oletuskielivalintojen sijaan. Tällä hetkellä tekstityskielivalinnat ovat katsottavasta ohjelmasta riippumatta aina samat ("ei valittu", "ruotsi", "suomi", "tanska", "norja", "hollanti") – silloinkin kuin esimerkiksi ruotsinkielistä tekstitystä ei ole tarjolla. Uudistuksen jälkeen tekstitysvalikossa ovat valittavissa ne kielet, jotka katsottava ohjelma sisältää.






Nämä uudistukset on julkaistu eilen eli 21.3 alkaen. Mitäs meiltä olette näistä parista uudistuksesta, varsinkin tuosta Jatka katsomista -featuresta?


Onko viihteeseen tulossa uudelle Apple tv:lle omaa sovellusta?

Päivityksen jälkeen Digi-boksi ei muista mitään, Ohjelmaa kun katsot ja lopetat se ei sitä muista mitä olet katsonut saati jatka siitä mihin lopetit.

Ja aikaisemmin ohjelman kohdalle tuli merkki mitä katsoit, nyt ei mitään, eikä se enää lisää niitä siihen jatka katsomista kohtaan mitään.

Onko tässä nyt joku ihme häiriö vai mikä.

Mulla ainakin meni päivytyksen jälkeen ihan kivikaudelle toi boksi.

 


Tämähän on jo tuttu ilmiö: päivitys vain jonkin olemattoman tai merkityksettömän asian vuoksi, mutta jo toimivat ominaisuudet menevät piloille. Ei ole siis tämä seikka uutta ja tätä tulee jatkumaan AINA.

 

Tehdään päivityksiä päivitysten vuoksi ja sitten vasta alkaa varsinainen "todellinen" päivitys, kun ongelmia korjataan. Näin saadaan tuntemaan itsensä tärkeäksi ja välttämättömäksi.

Eihän IT-mies muuten olisi konttorin Ninja. 

 


Sonera Viihteeseen on tullut kevään mittaan sisältöjen kuluttamista helpottavia uusia ominaisuuksia:



 





  • Dynaaminen tekstitys


  • Saumaton jatka katselua -toiminto


  • Seuraavan jakson automaattinen aloitus




Uudet ominaisuudet ovat kaikkien Sonera Viihde (IPTV) -asiakkaiden käytössä automaattisesti (olettaen että käyttöliittymän ehdottamat päivitykset on ladattu).



 



Dynaaminen tekstitys



Tekstityskielen voit nyt valita kaikkien sisällön mahdollistamien tekstityskielten välillä digiboksin oletuskielivalintojen sijaan. Jos sisällön mukana on tarjottu esimerkiksi oletusvalinnoista poikkeava vironkielinen tekstitys, voit valita sen ohjelmakohtaiseksi tekstityskieleksi. Tekstitysvalinnat saat esiin painamalla kahdesti infonäppäintä. Tekstityskieltä voit silloin vaihtaa sinisellä näppäimellä.



 



Saumaton jatka katselua -toiminto
Jos sinulla on esimerkiksi HBO-kanavapaketti tilattuna Sonera Viihteeseen SEKÄ sen mobiili- ja nettipalveluun, voit jatkaa mobiilissa aloittamaasi ohjelmaa myöhemmin Viihteessä (IPTV) keskenjääneestä kohdasta. Sama toimii myös päinvastoin: Viihteessä (IPTV) aloitettujen ohjelmien katsomista voit jatkaa mobiilissa.



 



Seuraavan jakson automaattinen aloitus
Ohjelmakirjastojen sarjoja seurattaessa sinun ei tarvitse valita seuraavaa jaksoa enää erikseen – se alkaa automaattisesti edellisen jakson loputtua. Uuden jakson alun lähestymisen merkiksi ruudun oikeaan yläkulmaan ilmestyy laskuri. Kauden päätyttyä siirrytään takaisin ohjelmakirjaston valikkoon.



 



 


Uusimman päivityksen jälkeen käyttöliittymä on varsin "hyvän" näköinen (4/2016). Ohjelmaoppaassa ja asetuksissa on nyt pinkki (vaaleanpunainen) -kohdistin. Tv-ohjelman inforuudussa ohjelman nimi on kissankokoisilla kirjaimilla ja isolla ts. Caps Lock-pohjassa. Ohjelmien nimet eivät enää mahdu näkyviin ja ne voi olla jopa väärin, esimerkiksi "JALKAPALLON MESTARIEN LIIG...". Tv-ohjelmien (tai elokuvien) nimiä ei pitäisi ikinä kirjoittaa Caps Lock-pohjassa, jos nimi ei ole oikeasti kokonaan isolla. Tekisi mieli kirjoitella pari valittua sanaa siitä ihmisestä, joka vastaa ja/tai hyväksyy Soneran IPTV ulkonäön ja värimaailman, mutta olkoon. Sanotaan nyt vain, että neutraalit värit kunniaan ja pinkki pikaisesti vaihtoon (tai valinnaiseksi).

@Archer kirjoitti:
Uusimman päivityksen jälkeen käyttöliittymä on varsin "hyvän" näköinen (4/2016). Ohjelmaoppaassa ja asetuksissa on nyt pinkki (vaaleanpunainen) -kohdistin. Tv-ohjelman inforuudussa ohjelman nimi on kissankokoisilla kirjaimilla ja isolla ts. Caps Lock-pohjassa. Ohjelmien nimet eivät enää mahdu näkyviin ja ne voi olla jopa väärin, esimerkiksi "JALKAPALLON MESTARIEN LIIG...". Tv-ohjelmien (tai elokuvien) nimiä ei pitäisi ikinä kirjoittaa Caps Lock-pohjassa, jos nimi ei ole oikeasti kokonaan isolla. Tekisi mieli kirjoitella pari valittua sanaa siitä ihmisestä, joka vastaa ja/tai hyväksyy Soneran IPTV ulkonäön ja värimaailman, mutta olkoon. Sanotaan nyt vain, että neutraalit värit kunniaan ja pinkki pikaisesti vaihtoon (tai valinnaiseksi).


Hei @Archer! Kiitokset palautteesta, laitoin sen samantien eteenpäin. Sonera Viihdettä kehitetään koko ajan, joten toivon mukaan ulkoasukin tuosta paranee seuraavan päivityksen myötä.



@TeroRe kirjoitti:


Sonera Viihteeseen on tullut kevään mittaan sisältöjen kuluttamista helpottavia uusia ominaisuuksia:



 





  • Dynaaminen tekstitys


  • Saumaton jatka katselua -toiminto


  • Seuraavan jakson automaattinen aloitus




Uudet ominaisuudet ovat kaikkien Sonera Viihde (IPTV) -asiakkaiden käytössä automaattisesti (olettaen että käyttöliittymän ehdottamat päivitykset on ladattu).



 



Dynaaminen tekstitys



Tekstityskielen voit nyt valita kaikkien sisällön mahdollistamien tekstityskielten välillä digiboksin oletuskielivalintojen sijaan. Jos sisällön mukana on tarjottu esimerkiksi oletusvalinnoista poikkeava vironkielinen tekstitys, voit valita sen ohjelmakohtaiseksi tekstityskieleksi. Tekstitysvalinnat saat esiin painamalla kahdesti infonäppäintä. Tekstityskieltä voit silloin vaihtaa sinisellä näppäimellä.



 






 



Dynaamiseen tekstitykseen liittyvä tarkennus:



 



Jos sisällön mukana on tarjottu esimerkiksi oletusvalinnoista poikkeava vironkielinen tekstitys, voit valita sen ohjelmakohtaiseksi tekstityskieleksi. Tekstitysvalinnat saat esiin painamalla kahdesti infonäppäintä. Tekstityskieltä voit silloin vaihtaa sinisellä näppäimellä.



 



 



 


Päivitämme huomenna torstaina Sonera Viihteen mobiilipalvelun kaikille alustoille uuden version joka sisältää mm. seuraavat parannukset:



 





  • Parannettu ohjelmaopas ja ohjelmien selailu sen kautta


  • Google cast -tuen parannuksia


  • Useita pienempiä bugikorjauksia ja muita ohjelmiston parannuksia




Uusin iOS päivitys tukee iOS8:aa ja siitä uudempia versioita. Jos sinulla on iOS7 niin voit jatkossakin käyttää nykyistä Viihteen mobiilipalvelun versiota.



 



Kun olet päivittänyt laitteeseesi uuden version niin kuten aina ennenkin, sana on vapaa ja tulehan kommentoimaan mm. tuota uudistettua ohjelmaopasta sekä sen käyttöä :)


Meille saapui uusin päivitys IPTV-Viihteeseen eilen (12.5.2016), mukana tuli lähinnä kosmeettisia päivityksiä. Miksi TV-OHJELMAT PITÄÄ NYT KIRJOITTAA ISOLLA? Jumatsuka että ärsyttää. Joku harmitteli jotain vastaavan tyyppistä jossain toisessa ketjussa mutta en sitä enää löytänyt. Muuta valittamista minulla ei (tästä päivityksestä) ole.


SUURAAKKOSILLA ON NYT MUUTAKIN KUIN TV-OHJELMIEN NIMIÄ, ESIM. TOIMINTOJA, JOIDEN TEKSTIT EIVÄT ENÄÄ MAHDU TÄMÄN VUOKSI NÄKYMÄÄN KOKONAAN KAIKISSA KOHDI...


Edelleen odottelen että pääsen TALLENNUKSET-listaan 1-2 napin painalluksella (tällä hetkellä tarvii 3). 


En haluaisi kirjoittaa uudestaan, mutta päivityksiä ei ole kuulunut iptv-boksiin. Meno on nyt semmoista, että tekisi mieli irtisanoa Sonera Viihde - tai viedä asia kuluttaja-asiamiehelle, jos irtisanominen ei helposti onnistu.

Eniten allekirjoittanutta on alkanut ärsyttää pinkki-osoitin, joka hyppii silmille joka puolella, kun Soneran boksia yrittää käyttää: ohjelmatiedoissa pinkit ohjelmat, kelaa ohjelmaa niin kellonaika on pinkillä jne.

Ajatuksena on varmaan ollut Soneran värimaailman tuominen käyttäjille - ongelma vain on, että nyt puhutaan lähes pinkistä (ei violetista tms.) ja väristä, joka on täysin naisten maailmasta (puhutaan feministisistä ominaisuuksista). Pinkkiä ei käytetä missään viihde-elektroniikkaan katsottavassa laitteessa näin keskeisessä asemassa - ja syystäkin.

Tieteessä värejä on tutkittu ja tutkijat ovat todenneet, että naisilla saattaa olla sisäänrakennettuna pinkin suosiminen ("Women may be hardwired to prefer pink").

Jos joku (naispuolinen) työntekijä on valinnut tai hyväksynyt pinkin värin niin kyse on joko henkilökohtaisesta mausta tai käytännössä jopa ammattitaidottomuudesta. Julkiseen, koko kansalle myytävään tuotteeseen, ei ole järkeä laittaa näin räikeitä värivalintoja. Vai onko Soneralla tarkoituksena räätälöidä tuotteet pelkästään naisille?

Keväästä 2011 lähtien käytössä ollut violetti-oranssi valikkoväritys Sonera Viihteessä ei nostattanut aikoinaan ollenkaan tällaista polemiikkia, kuin nyt kevään päivytksessä tullut pinkki-teema. Henkkoht. minulla ei ole paljoakaan pinkkiä valikkoteemaa vastaan, mutta hyvin tunteitaherättävänä värinä ymmärtää kyllä että ei ole kaikkien mieleen.

 

Violetti-oranssi teema toimi hyvin, ja oli mielestäni tosi pirteä ja tyylikäs verrattuna esim. Elisa Viihteen sini-valko tai Maxivisionin kelta-mustaan teemaan, puhumattakaan monessa normi-digiboksissa oleviin harmaavalko-, mustavalko väriteemoihin, joita on nähty jo 90-luvulta lähtien.

 

 


Mikä typeryys on tämä ohjelman nimi SUURAAKKOSILLA ohjelmatiedoissa??

Ihan oikeasti, näyttää älyttömältä. SUOSITTELEN KORJAAMAAN PIKAISESTI. Näyttikö kivalta? No ei.


Onko Netflix-sovellusta tulossa Viihteeseen? Puolipakon sanelemana siirryin Elisalta Soneralle ja otin mukaan myös Viihteen. Elisan puolella pidin siitä, kun sieltä sai Netflixin näkymään myös.



@Mysticiza kirjoitti:


Onko Netflix-sovellusta tulossa Viihteeseen? Puolipakon sanelemana siirryin Elisalta Soneralle ja otin mukaan myös Viihteen. Elisan puolella pidin siitä, kun sieltä sai Netflixin näkymään myös.






Nytpä en osaa näin lonkalta heittää mutta laitetaan kyselyä eteenpäin! Vastailen tänne sitten kunhan saan lisätietoa asiasta.


 Kovasti on Netflixiä toivottu, mutta mitään virallista päätöstä ei ole asian suhteen tullut. Odotellaan siis tovi mitä tuleman pitää ja toivotaan parasta!


Noh, toivotaan että olisi tulossa pian. Toisi huomattavasti lisää arvoa Viihteelle, ainakin itselleni.


Kyllä, ja välillä Sonera voisi kehityksessään keskittyä myös boksin kautta toimivan viihteen kehittämiseen aloittaen ihan vaikka käyttöliittymästä ja sitten siirtymällä vaativimpiin teknisiin kehitystöihin.



@tilasto kirjoitti:
Kyllä, ja välillä Sonera voisi kehityksessään keskittyä myös boksin kautta toimivan viihteen kehittämiseen aloittaen ihan vaikka käyttöliittymästä ja sitten siirtymällä vaativimpiin teknisiin kehitystöihin.


Millaisia ideoita sinulla olisi? Mielellään otetaan kaikki kehitysehdotukset vastaan!



@Merja_J kirjoitti:

@tilasto kirjoitti:
Kyllä, ja välillä Sonera voisi kehityksessään keskittyä myös boksin kautta toimivan viihteen kehittämiseen aloittaen ihan vaikka käyttöliittymästä ja sitten siirtymällä vaativimpiin teknisiin kehitystöihin.

Millaisia ideoita sinulla olisi? Mielellään otetaan kaikki kehitysehdotukset vastaan!


Niitä on tälläkin foorumilla useasti esitetty, mutta yksikään ei liene tainnut totetutua koskaan. Jos nyt tähän muutaman vaikka mainitsen uudelleen, niin pidempi tallennusaika verkkoon, mahdollisuus hakea tallenteiden joukosta, visuaalisempi käyttöliittymä, mahdollisuus ostaa/muokata "kaupan" kautta kanavapaketteja. Riittäähän näitä ehdotuksia, suurimmalle osalle käyttäjistä varmaan kuitenkin palvelu on riittävä nykyisellään niin kiirettä ei tarvitse pitää sen suhteen, uskoisin näin olevan.

 

Ja lisäksi voisi päivittää digiboksin tietoa palvelusta --> asiakaspalvelu näytölle oikeat aukioloajat, vikapalvelu ei ole moneen vuoteen ollut auki klo 22 saakka..



@tilasto kirjoitti:



@Merja_J kirjoitti:



@tilasto kirjoitti:
Kyllä, ja välillä Sonera voisi kehityksessään keskittyä myös boksin kautta toimivan viihteen kehittämiseen aloittaen ihan vaikka käyttöliittymästä ja sitten siirtymällä vaativimpiin teknisiin kehitystöihin.


Millaisia ideoita sinulla olisi? Mielellään otetaan kaikki kehitysehdotukset vastaan!






Niitä on tälläkin foorumilla useasti esitetty, mutta yksikään ei liene tainnut totetutua koskaan. Jos nyt tähän muutaman vaikka mainitsen uudelleen, niin pidempi tallennusaika verkkoon, mahdollisuus hakea tallenteiden joukosta, visuaalisempi käyttöliittymä, mahdollisuus ostaa/muokata "kaupan" kautta kanavapaketteja. Riittäähän näitä ehdotuksia, suurimmalle osalle käyttäjistä varmaan kuitenkin palvelu on riittävä nykyisellään niin kiirettä ei tarvitse pitää sen suhteen, uskoisin näin olevan.



 



Ja lisäksi voisi päivittää digiboksin tietoa palvelusta --> asiakaspalvelu näytölle oikeat aukioloajat, vikapalvelu ei ole moneen vuoteen ollut auki klo 22 saakka..






Kiitosta!



Tuosta vikapalvelusta, noita Viihteen vikailmoituksia otetaan vastaan tuonne klo 22 asti, eli siellä tuo tieto on ihan paikkansa pitävä :smileyhappy:


Vastaa