Skip to main content

 



 



 



 



Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.



 





  • Telia TV ja boxi


  • Telia TV -sovellus


  • Kaapeli-TV



@jarkko35@  kirjoitti:


...Tämä oli kuitenkin aiemmin palveluun oleellisesti kuuluva juttu, tämä Telia tv kuitenkin maksaa joka kuukausi sen 10 euroa. Mitä sillä enää saa, kun verkkotallennus ei siihen hintaan enää kuulu?! Nyt on mietinnän paikka.





Niin, ei se tosiaan kuulunut aikaisemminkaan vaan  verkkotallennuksesta meni myös aikaisemmin oma maksunsa.



 



Jos et halua verkkotallennusta niin Telia TV:stä on kuitenkin hyötyä muun muassa:



 



- Pääset katsomaan vapaita kanavia (SD/HD)



- Voit vuokrata leffoja



- Kun hankit digiboxin kylkeen kovalevyn niin saat tallennusmahdollisuuden ilman tekijänoikeusmaksuja



Liudan kanavapaketteja sekä niiden ohjelmakirjastoja jotka tapauksesta riippuen korvaavat ainakin osin tallennuksen tarpeen. Ovat toki lisämaksullisia mutta kuitenkin



 



Ja niin edelleen.


Verkkotallennuksesta tuli lisämaksullinen ominaisuus kun tekijänoikeusmaksu tuli kuvioihin. Siihen saakka se kuului palveluun. Ainakaan minä en siitä erikseen maksanut mitään. Ihmeellistä selittelyä.



@TeroRe@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

...Tämä oli kuitenkin aiemmin palveluun oleellisesti kuuluva juttu, tämä Telia tv kuitenkin maksaa joka kuukausi sen 10 euroa. Mitä sillä enää saa, kun verkkotallennus ei siihen hintaan enää kuulu?! Nyt on mietinnän paikka.

Niin, ei se tosiaan kuulunut aikaisemminkaan vaan  verkkotallennuksesta meni myös aikaisemmin oma maksunsa.

 

Jos et halua verkkotallennusta niin Telia TV:stä on kuitenkin hyötyä muun muassa:

 

- Pääset katsomaan vapaita kanavia (SD/HD)

- Voit vuokrata leffoja

- Kun hankit digiboxin kylkeen kovalevyn niin saat tallennusmahdollisuuden ilman tekijänoikeusmaksuja

Liudan kanavapaketteja sekä niiden ohjelmakirjastoja jotka tapauksesta riippuen korvaavat ainakin osin tallennuksen tarpeen. Ovat toki lisämaksullisia mutta kuitenkin

 

Ja niin edelleen.


Miten eroaa, jos/kun lopetan tämän myötä Telia TV sovelluksen ja käytän jo taloudessa olevaa Kaapeli TV:tä, hankin laajakaistan ja esim. ViaPlayn? Paitsi että säästän rahaa, saan kaikki mainitut asiat ja ”ilmaiset leffat”

 

Pääset katsomaan vapaita kanavia (SD/HD), Check Kaapelissa myös.  

- Voit vuokrata leffoja, Check (Viaplay maksussa leffat sisältyvät jo kk maksuun)

- Kun hankit digiboxin kylkeen kovalevyn niin saat tallennusmahdollisuuden ilman tekijänoikeusmaksuja, Check sama Kaapeli TV kanssa. 

Liudan kanavapaketteja sekä niiden ohjelmakirjastoja jotka tapauksesta riippuen korvaavat ainakin osin tallennuksen tarpeen. Ovat toki lisämaksullisia mutta kuitenkin. Oleellisin tässä on viimeisin lause, lisämaksu. 

 

Telia TV kytkynä kun on ei niin halpa netti ja lisänä tuo 10€ kk maksu, millä saa esim Viaplayn. En kauheasti näe järkeä jatkaa sopparia. 

 



@jarkko35@  kirjoitti:


Niin, järjetön palvelu tämä Telia tv kyllä on. Uskon, että todella moni asiakas tulee irtisanomaan tilauksensa. Kaikkea ei pidä purematta niellä. Aiemmin verkkotallennuksen maksua perusteltiin tuolla tekijänoikeusmaksulla, mutta tätä älytöntä hinnankorotusta ei voi selitellä! Tämä oli kuitenkin aiemmin palveluun oleellisesti kuuluva juttu, tämä Telia tv kuitenkin maksaa joka kuukausi sen 10 euroa. Mitä sillä enää saa, kun verkkotallennus ei siihen hintaan enää kuulu?! Nyt on mietinnän paikka.



 



Telia tv-sovellus on maksuton, joten pelkästään sitä käyttävät ja sillä tallentavat voisivat tuon maksun maksaa, mutta asiakkaat jotka käyttävät Telia tv:tä digiboksilla ja maksavat siitä joka kuukausi 10 euroa niin pitäisi tuon nykyisen tallennuksen hinnan 2,48 e/kk riittää!






Eli siis Telia TV digiboxilla tulisi maksamaan jatkossa 10€ + 6,50/kk = 16,50€/kk ja vastaavasti Elisa viihde digiboxilla olisi 19,90€/kk vai kohoaako Elisallakin hinnat tulevaisuudessa?



 



Edit. Laitetaan vielä kolmannenkin operaattorin vastaava palvelu esille eli DNA TV hubilla (hubiboxi ja verkkotallennus sisältyy hintaan) 19,90/kk määräaikainen 24kk:n sopimus.



 



Olenko nyt jotakin ymmärtänyt väärin (kun ei ole kokemusta näistä kiinteistä TV palveluista poislukien antenni ratkaisu, tosin nythän on jo noita boxeja kaupan mihin tahansa laajakaistaan), mutta nähdäkseni Telia TV digiboxilla on nyt halvin noista? Hinta nousee tosin tuosta 10€ + 2,48€ = 12,48€/kk tuohon 10€ + 6,50€ = 16,50€/kk.



@TeroRe@  kirjoitti:

- Pääset katsomaan vapaita kanavia (SD/HD)


Antennilla ja DVB-T2 digiboksilla tämä onnistuu ilman kuukausimaksua, toisin kuin Telia Viihteessä.

 


@TeroRe@  kirjoitti:

- Voit vuokrata leffoja


Sekä kivijalasta että netistä löytyy videovuokraamoja, joille ei tarvitse maksaa kuukausimaksua. Riittää, että maksat itse vuokrauksesta.

 

@TeroR  kirjoitti:

- Kun hankit digiboxin kylkeen kovalevyn niin saat tallennusmahdollisuuden ilman tekijänoikeusmaksuja


Tämäkin onnistuu omilla laitteilla paremmin ja ilman kuukausimaksua Telia Viihteen digiboksista.

 


@TeroRe@  kirjoitti:

Liudan kanavapaketteja sekä niiden ohjelmakirjastoja jotka tapauksesta riippuen korvaavat ainakin osin tallennuksen tarpeen. Ovat toki lisämaksullisia mutta kuitenkin


Niin, Telia Viihteessä maksat ensin kuukausimaksun ja siihen vielä lisämaksut päälle.



@masmander  kirjoitti:

 



Miten eroaa, jos/kun lopetan tämän myötä Telia TV sovelluksen ja käytän jo taloudessa olevaa Kaapeli TV:tä, hankin laajakaistan ja esim. ViaPlayn? Paitsi että säästän rahaa, saan kaikki mainitut asiat ja ”ilmaiset leffat”



 



Pääset katsomaan vapaita kanavia (SD/HD), Check Kaapelissa myös.  



- Voit vuokrata leffoja, Check (Viaplay maksussa leffat sisältyvät jo kk maksuun)



- Kun hankit digiboxin kylkeen kovalevyn niin saat tallennusmahdollisuuden ilman tekijänoikeusmaksuja, Check sama Kaapeli TV kanssa. 



Liudan kanavapaketteja sekä niiden ohjelmakirjastoja jotka tapauksesta riippuen korvaavat ainakin osin tallennuksen tarpeen. Ovat toki lisämaksullisia mutta kuitenkin. Oleellisin tässä on viimeisin lause, lisämaksu. 



 



Telia TV kytkynä kun on ei niin halpa netti ja lisänä tuo 10€ kk maksu, millä saa esim Viaplayn. En kauheasti näe järkeä jatkaa sopparia. 






Kaapelitalouksissa tilanne on eri kuten toit esille. Toisaalta myös käyttäjiä ja tarpeita on lukuisia. En tunne ViaPlayn sisältöjä, varmasti kattava mutta tuskin täyttää kaikkien käyttäjien tarpeita.



 



Unohdin listauksesta vielä muuten myös sen, että useimmat kanavapaketit toimivat yhdellä hintaa sekä digiboxissa että sovelluksella.



 



Jos hankit kaistan erikseen ja vaikka ViaPlayn erikseen, tarkista kuitenkin tosiaan kokonaishinta ja mitä sillä saat.



@jarkko35@  kirjoitti:


Eli Telia aikoo korottaa tuota tallennuspalvelun hintaa tuosta 6,50 eurosta per kuukausi vielä entisestään! Menee överiksi.






Emme nosta. Tämä muutos sisältää/kattaa myös tulevan tekijänoikeusmaksun tason nousun.


En ymmärrä miksi HD-kanavien verkkotallennusta ei voida tuoda samalla tähän tallennuspalveluun? Onko niin, että hinta nousee sitten taas uudestaan kun se "ominaisuus" tulee?


Kyllähän tässä alkaa kamelin selkä pikkuhiljaa katketa. Hinta vaan nousee ilman mitään parannuksia. Ai että 3000 tuntia tallennustilaa? Voin kertoa, että 90 vuorokaudessa ei niin montaa tuntia ole. Vaihtuu kyllä jossain vaiheessa Elisa Viihteeseen, juurikin tuon naurettavan 90 vuorokauden takia.

 

On muuten uusi hieno nopeampi digiboxikin saatavissa ihan ilmaiseksi. Paitsi jos on kiintolevy käytössä. No jos vaihdat, niin menetät vanhalla kiintolevyllä olevat tallenteet. Se siitäkin parannuksesta.

 

P.S. Tämä älytön rahastus tyhjästä sai vanhankin asiakkaan rekisteröitymään tänne.


Aika moni varmasti hylkää Telian ja ottaa Elisa Viihteen tv-palvelujen tarjoajaksi. Elisalla tallenteet säilyvät 2 vuoden ajan, ja tallenteita voi järjestellä kansioihin eli tietyt sarjat omaan kansioon ja esimerkiksi leffojen jatko-osat omaan jne... myös HD-kanavia voi Elisa Viihteessä tallentaa. Lisäksi Elisa Viihteen boksilla on muun muassa Yle Areena, Ruutu, Katsomo, Netflix...



@irritus@  kirjoitti:



@TeroRe@  kirjoitti:


- Pääset katsomaan vapaita kanavia (SD/HD)






Antennilla ja DVB-T2 digiboksilla tämä onnistuu ilman kuukausimaksua, toisin kuin Telia Viihteessä.



 




@TeroRe@  kirjoitti:


- Voit vuokrata leffoja






Sekä kivijalasta että netistä löytyy videovuokraamoja, joille ei tarvitse maksaa kuukausimaksua. Riittää, että maksat itse vuokrauksesta.



 



@TeroR  kirjoitti:


- Kun hankit digiboxin kylkeen kovalevyn niin saat tallennusmahdollisuuden ilman tekijänoikeusmaksuja






Tämäkin onnistuu omilla laitteilla paremmin ja ilman kuukausimaksua Telia Viihteen digiboksista.



 




@TeroRe@  kirjoitti:


Liudan kanavapaketteja sekä niiden ohjelmakirjastoja jotka tapauksesta riippuen korvaavat ainakin osin tallennuksen tarpeen. Ovat toki lisämaksullisia mutta kuitenkin






Niin, Telia Viihteessä maksat ensin kuukausimaksun ja siihen vielä lisämaksut päälle.






Tuolla tavalla yksittäisinä pointteina poimittuina tilanne tosiaan näyttää tosiaan jopa hassulle :) Ajattele asiaa ennemmin kokonaisuutena.



 



Jos haluat katsoa vain vapaita kanavia, katolta löytyy antenni (ja huoneistosta myös pistoke), digiboxi löytyy etkä tarvitse nettiä niin miksi tosiaan hankkia mitään palveluita mistään (meiltä tai muilta operaattoreilta), sen kuin vain katselet menemään sen mitä katselet. Sitten kun haluatkin vähän enemmän, haluat kattavammin sisältöä telkkariin ja kenties myös mobiiliin (päivittäin/viikottain) ja netinkin tarvisi niin tilanne muuttuu.



 



Palveluita on mahdollista hankkia yksittäisenä, sisällöt yhtäältä, laitteet yhtäältä ja netti toisaalta. ViaPlay kun mainittiin tuossa aikaisemmin niin sieltä voi hankkia jotain sisältöä ja ehkä joku toinen palvelu vielä siihen rinnalle, että näillä yhteensä saadaan kaikki halutut sisällöt. Saat näistä molemmista omat laskut ja huolehdit ne kuukausittain. Hankit elektroniikkakaupasta tallentavan boxin ja päivittelet sitä uuteen malliin aina jollain aikavälillä (tekniikka kehittyy koko ajan). Hankit netin jostain, siihen modeemin ja huolehdit sen mahdollisista rikkoutumisista. Netistä jälleen oma laskunsa.



 



Tai sitten hankit "kaikki" samasta paikkaa. Netti, tarvitsemasi sisällöt ja tarvittavat laitteet. Yksi lasku, joka sisältää myös laitteiden ylläpidon. Yksi taho, jonka kanssa asioida tarvittaessa.



 



Me operaattorit tarjoamme tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa. Featuret vaihtelevat palveluiden ja palveluntarjoajien välillä mutta operaattoreilla periaatteessa "kaikki" on niputettu samaan. Meillä ja muilla.



 



Näin minä itse tämän hahmotan. Joku muu voi toki olla toista mieltä ja hänellä on täysi oikeus siihen :)



 



 



 



 



@jarkko35@  kirjoitti:


En ymmärrä miksi HD-kanavien verkkotallennusta ei voida tuoda samalla tähän tallennuspalveluun? Onko niin, että hinta nousee sitten taas uudestaan kun se "ominaisuus" tulee?






HD-kanavien verkkotallennus, kuten muutkin uudet featuret, ovat omia teknisiä projekteja ja julkaisemme niitä palastellen.



 



En osaa ottaa kantaa tuohon mainitsemaasi hinnannousuun enkä lähde spekuloimaan suuntaan enkä toiseen. Jos haluat virallisen statementin (mikä se sitten onkaan) niin odota huomiselle :)



 




@ithalitok@  kirjoitti:


Kyllähän tässä alkaa kamelin selkä pikkuhiljaa katketa. Hinta vaan nousee ilman mitään parannuksia. Ai että 3000 tuntia tallennustilaa? Voin kertoa, että 90 vuorokaudessa ei niin montaa tuntia ole. Vaihtuu kyllä jossain vaiheessa Elisa Viihteeseen, juurikin tuon naurettavan 90 vuorokauden takia.



 



On muuten uusi hieno nopeampi digiboxikin saatavissa ihan ilmaiseksi. Paitsi jos on kiintolevy käytössä. No jos vaihdat, niin menetät vanhalla kiintolevyllä olevat tallenteet. Se siitäkin parannuksesta.



 



P.S. Tämä älytön rahastus tyhjästä sai vanhankin asiakkaan rekisteröitymään tänne.






 Hienoa ithalitok ja tervetuloa Yhteisöön :)



 



Olet kokonaan uusi Yhteisössä, oletan, joten oletan myös että tämä ketju ei ole sinulle vielä tuttu. Tässä ketjussa olemme kertoneet Telia TV:n uudistuksista, uusimpana juurikin tämä tallennusten toimiminen ristiin digiboxi/mobiililaite. Muitakin löytyy kun lähdet selaamaan taaksepäin.



 



Itse ajattelen tuosta 3000 tunnista siten, että vaikka 90 vuorokaudessa onkin vain 2160 tuntia niin voin tallettaa huoletta vähän enempikin ohjelmaa ja katson sitten jälkeenpäin sen mitä katson. Ei siis tarvitse miettiä, että mitä voin tallettaa vaan talletan surutta ja katson sitten jälkeenpäin jos innostun.



 



Nyt täytyy tunnustaa, että en muuten tiedä miten jatkossa menee. Siis että kun jatkossa samat tallenteet on katsottavissa sekä digiboxilla että mobiililaitteella, että saisiko verkosta jotenkin tallenteet takaisin kovalevylle mahdollisen kovalevyn vaihtuessa. Voi toki olla, ettei "vanhoja" tallenteita saa (jotka on tehty aikana ennen kuin tämä ristiinkatselumahdollisuus tuli/tulee). Kysyn ja palaan tähän. Hyvä kun toit esille.



@TeroRe@  kirjoitti:

        Tuolla tavalla yksittäisinä pointteina poimittuina tilanne tosiaan näyttää tosiaan jopa hassulle 🙂  Ajattele asiaa ennemmin kokonaisuutena.

Jos haluat katsoa vain vapaita kanavia, katolta löytyy antenni (ja huoneistosta myös pistoke), digiboxi löytyy etkä tarvitse nettiä niin miksi tosiaan hankkia mitään palveluita mistään (meiltä tai muilta operaattoreilta), sen kuin vain katselet menemään sen mitä katselet. Sitten kun haluatkin vähän enemmän, haluat kattavammin sisältöä telkkariin ja kenties myös mobiiliin (päivittäin/viikottain) ja netinkin tarvisi niin tilanne muuttuu.

 

Palveluita on mahdollista hankkia yksittäisenä, sisällöt yhtäältä, laitteet yhtäältä ja netti toisaalta. ViaPlay kun mainittiin tuossa aikaisemmin niin sieltä voi hankkia jotain sisältöä ja ehkä joku toinen palvelu vielä siihen rinnalle, että näillä yhteensä saadaan kaikki halutut sisällöt. Saat näistä molemmista omat laskut ja huolehdit ne kuukausittain. Hankit elektroniikkakaupasta tallentavan boxin ja päivittelet sitä uuteen malliin aina jollain aikavälillä (tekniikka kehittyy koko ajan). Hankit netin jostain, siihen modeemin ja huolehdit sen mahdollisista rikkoutumisista. Netistä jälleen oma laskunsa.

 

Tai sitten hankit "kaikki" samasta paikkaa. Netti, tarvitsemasi sisällöt ja tarvittavat laitteet. Yksi lasku, joka sisältää myös laitteiden ylläpidon. Yksi taho, jonka kanssa asioida tarvittaessa.

Me operaattorit tarjoamme tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa. Featuret vaihtelevat palveluiden ja palveluntarjoajien välillä mutta operaattoreilla periaatteessa "kaikki" on niputettu samaan. Meillä ja muilla.

 

Näin minä itse tämän hahmotan. Joku muu voi toki olla toista mieltä ja hänellä on täysi oikeus siihen :)


Hmmm. Nyt kyllä oiotaan taas vähän mutkia ja toisaalta halutaan luoda mutkia... Eipä siinä mitään, kukin tavallaan. Ja tuohon kaikki samasta paikkaan hommaan sellainen juttu, että se näkyy kyllä hinnassakin, väärällä tavalla tosin. Esim. pelkkä valokuitu ja laite jolla et käytännössä tee mitään normaalia telkkaria enempää, 40€ / kk = Telia TV. Tähän hintaan ennen kuului verkkotallennus, sitten se oli 2,5€ päälle, nyt tästä tulee 47€ / kk. Melko hintavaa sanoisin. Ja edelleen et saa mitään sisältöä. Netti, laiteboxi, tallennus. 

 

Lisähuomiona että nykyaikaisiin telkkareihin et tarvitse tallennukseen boxia vaan ulkoinen kovalevy riittää. Muutenkin outo veto nostaa verkkotallennusmaksua, kun suoratoistopalveluiden suosio on kasvussa. 

 

Edit. Ja itselläni nyt verkkotallennuksen lopettamisen jälkeen lisääntyy Katsomon, Areenan ja Ruudun käyttäminen. Katsotaan pärjätäänkö 🙂 Telia TVtä joutuu vielä jatkamaan sopimuksen loppuun saakka ilmeisesti :/


Telia tekee nyt kyllä itselleen hallaa tällä hinnankorotuksella. Ja kun ei osata vastata siihen nouseeko hinta taas sitten kun/jos HD-verkkotallennus tulee, niin ei voi kuin pyöritellä päätä! Eihän se voi nousta! Ei muutkaan operaattorit ole nostaneet hintoja HD-verkkotallennuksen takia vaikka ovat sitä jo pari vuotta tarjonneet. Mutta ahne Telia tietenkin nostaa hintoja silloinkin. Rahaa, rahaa, rahaa... ja tyhmät asiakkaat maksaa.


Ja vielä tuosta surkeasta 90 päivän verkkotallennuksesta ja 3000 tunnin tallennustilasta. Telialla on käsittämätöntä valheellista markkinointia, kun kenelläkään ei ole 3000 tuntia käytettävissä tuossa 90 päivässä! Miten voi olla mahdollista, että tämmöistä valetta saa syöttää ja näin mainostaa! Valheita asiakkaille. Hinta vaan nousee.



@masmander  kirjoitti:

 



Lisähuomiona että nykyaikaisiin telkkareihin et tarvitse tallennukseen boxia vaan ulkoinen kovalevy riittää. Muutenkin outo veto nostaa verkkotallennusmaksua, kun suoratoistopalveluiden suosio on kasvussa.






Näinhän se on (tässäkin asiassa), että ei ole olemassa yhtä oikeaa totuutta tai näkemystä. Tarpeet ja taustat vaihtelevat.



 



Mitähän lainsäätäjä lienee siis ajatellut kun tosiaan tekijänoikeusmaksut ovat nousseet ja 1.7. nousee vielä lisää ?



 




@jarkko35@  kirjoitti:


...Ja kun ei osata vastata siihen nouseeko hinta taas sitten kun/jos HD-verkkotallennus tulee...






Muistathan jarkko35, kerroin etten osaa vastata kysymykseen. Minä siis. En ole Telia TV:n tuotevastaava, en tiedä kaikkia yksityiskohtia eikä minulla ole tähän aikaan illasta mitään mistä voisin asian tarkistaa 🙂 Lupasin kuitenkin palata asiaan.



@jarkko35@  kirjoitti:


Ja vielä tuosta surkeasta 90 päivän verkkotallennuksesta ja 3000 tunnin tallennustilasta. Telialla on käsittämätöntä valheellista markkinointia, kun kenelläkään ei ole 3000 tuntia käytettävissä tuossa 90 päivässä! Miten voi olla mahdollista, että tämmöistä valetta saa syöttää ja näin mainostaa!





Tähän ei ehkä pitäisi tarttua mutta missä mainostamme, että ihmisellä on 90 vuorokaudessa 3000 tuntia aikaa käytettävissä? Vedetäänpä nyt hetki happea, ymmärrän että olet vihainen mutta silti.



 



Kerroin tuossa jo aikaisemmin miten itse käytän palvelua ja siinä tuo iso määrä toimii hyvin. Ja lisätään vielä tähän se, että jos taloudessa on useita henkilöitä jotka haluavat omat ohjelmansa tallettaa. Tilaa tarvitaan entistä enemmän.


Mainostatte sivuillanne, että Telia tv-palvelussa tallenteet säilyvät 90 vuorokautta ja tallennustilaa on 3000 tuntia. Tuossa ajassa tuota 3000 tuntia ei kerry. Totuus on, että asiakkaalla ei ole käytössään 3000 tunta tallennustilaa kun tallenteet häviävät 90 vuorokaudessa. Elisa Viihteessä tallenteet säilyvät 2 vuotta ja parilla kaverillani Elisa Viihteen tallennustila 2500 tuntia on tullut täyteen. Telia *******taa. Miksi tallenteet säilyvät vain 90 vuorokautta?


Telia pitää asiakkaitaan todella tyhminä. Ja tyhmiähän tässä ollaan kun tällaisesta palvelusta maksetaan.



@jarkko35@  kirjoitti:


Mainostatte sivuillanne, että Telia tv-palvelussa tallenteet säilyvät 90 vuorokautta ja tallennustilaa on 3000 tuntia. Tuossa ajassa tuota 3000 tuntia ei kerry. Totuus on, että asiakkaalla ei ole käytössään 3000 tunta tallennustilaa kun tallenteet häviävät 90 vuorokaudessa.






Jos talletat yhtä kanavaa yhtäjaksoisesti 90 vuorokauden ajan niin siitä tulee 2160 tuntia tallennuksia. Tähän kun lisäät toisen kanavan tallennukseen myös 90 päivää putkeen niin se on toiset 2160 tuntia. Ja niin edelleen.



 



Joten tallennustilan saat täyteen tallettamalla juurikin useita ohjelmia, samaan aikaan usealta kanavalta. Kyllä siihen toki saa ahkerasti talletella kuitenkin mutta kyllä sulla oikeasti on 3000 tunnin edestä tallennustilaa.


Se on totta, että Telia Viihteeseen voi tallentaa 3000 tuntia. Mutta et voi katsoa kuin 2160 tuntia.

 

Ja muistanko oikein, että noita Telian digibokseja voi olla vain yksi per asiakkuus? Eli edes koko perhe ei pysty katsomaan kuin 2160 tuntia, kun digibokseja voi olla vain yksi eikä sillä voi katsoa kuin yhtä tallennetta kerrallaan.

 

Telia voisi toimittaa Viihteen kaupanpäälliseksi Signetics 25120 muistipiirin. Tälle muistipiirille voi ainoastaan kirjoittaa tietoa, ei lukea sitä sieltä.



@jarkko35@  kirjoitti:


Telia pitää asiakkaitaan todella tyhminä. Ja tyhmiähän tässä ollaan kun tällaisesta palvelusta maksetaan.






Jokainen valitsee palvelut sieltä mikä parhaiten vastaa omaa tarvetta. Toistan ehkä itseäni kun sanon, että meillä on sekä Telia TV että DNA TV ja molemmissa on etunsa. Elisa viihteelle ei ole vielä ollut tarvetta.



En itse ainakaan maksaisi sellaisista palveluista joista ei olisi rahan edestä hyötyä.



@irritus@  kirjoitti:


Se on totta, että Telia Viihteeseen voi tallentaa 3000 tuntia. Mutta et voi katsoa kuin 2160 tuntia.



 



Ja muistanko oikein, että noita Telian digibokseja voi olla vain yksi per asiakkuus? Eli edes koko perhe ei pysty katsomaan kuin 2160 tuntia, kun digibokseja voi olla vain yksi eikä sillä voi katsoa kuin yhtä tallennetta kerrallaan.






Muistat oikein, digiboxeja voi olla vain yksi.



 



Viittaan tässä tosiaan esimerkkiini siitä, että voit huoletta ja vapaasti talletella ”mitä vain” ja päätät myöhemmin mitä oikeasti talletuksista sitten lopulta katsot. Tila ei lopu kesken.



 



Jatkossa tilanne sitten muuttuu kun tallennuksia voi katsoa ristiin. Jopa kolmella laitteella yhtä aikaa.



@TeroRe@  kirjoitti:

Mitähän lainsäätäjä lienee siis ajatellut kun tosiaan tekijänoikeusmaksut ovat nousseet ja 1.7. nousee vielä lisää ?

 


 

Mitähän lainsäätäjä lienee ajatellut, kun verkkotallenteita saa säilyttää kaksi vuotta...



@ithalitok@  kirjoitti:
 

Mitähän lainsäätäjä lienee ajatellut, kun verkkotallenteita saa säilyttää kaksi vuotta...






Kolmen kuukauden tallennusaikamme pohjautuu asiakaskäyttäytymiseen sekä asiakkaiden toiveisiin. Suurin osa tallenteista katsotaan jo ensimmäisen viikon aikana ja kolmen kuukauden jälkeen enää erittäin harvoin. Toki, kaikki eivät käytä palveluita näin vaan tarvitaan mahdollisuutta myös pidempiaikaisen tallentamiseen ja siihen meillä on tarjolla kovalevyvaihtoehto.



 



 


Vastaa