Skip to main content
TELIA TV & UUSIA SOVELLUKSIA? 
 

Hei!

 

Reilusti yli vuosi sitten Telia lupaili, että uuteen mediaboksiin on tulossa Youtuben ja Netflixin lisäksi myös lisää sovelluksia. Siksipä innostuneena hankin tuon uuden digiboksin. No, eipä ole mitään uutta tullut. Edelleen odotan Yle Areena-sovellusta, Ruutua, Katsomoa... onkohan mitään ikinä edes tulossa?

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Uusi-Viihde-on-taalla/ba-p/135450

"Hauska" lueskella näitä Telian vastauksia ja "lupauksia". Vuositolkulla maksavat asiakkaat pyytävät että sovellukseen tulisi edes perusominaisuudet. Olen kesän alusta lähtien päässyt käyttämään kakkoskodissani DNA TV-hubia. Siinä tuntuu olevan kaikki ne ominaisuudet joita olemme Telialta turhaan pyydelleet: HD-tallennus, toimiva jatkuva tallennus (ei kanavaan sidottu kuten Telialla), mobiiliversio identtinen varsinaisen kanssa (ja saumaton), 2 vuoden säilytysaika, ohjelmat menevät automaattisesti kansioihin, sovelluksia kuten Areena, sisäänrakennettu Chromecast. Onneksi muutan tuohon kakkoskämppään pysyvästi lähitulevaisuudessa ja pääsen tästä pakkoliitosta Telian kanssa eroon. Tuo kesäinen härski tallennuspalvelun hinnankorotus oli pohjanoteeraus, ei mitään oikeita parannuksia ja silti hinta taisi kolminkertaistua. En todellakaan voi suositella kenellekään.


Tämän vuoden tammikuussa on täällä yhteisössä vastattu, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Ihmeen kauan Telia sitä työstää, kun tammikuusta on reilusti yli puoli vuotta aikaa. Muut operaattorit ovat voineet tarjota HD-verkkotallennusta jo muutaman vuoden. Ja lisää sovelluksia tähän "mediaboksiin" on lupailtu sen julkaisusta asti, eikä niitäkään ole näkynyt. Telia antaa katteettomia ja tyhjiä lupauksia, ettei tilaajat lähtisi, mutta mitään ei tapahdu. Miksi Telia ei täytä lupauksiaan ja tuo Telia tv:n digiboksille HD-verkkotallennusta ja lisää sovelluksia? Missä mättää?! Johtuuko tämä Telia tv:n surkeus siitä, että tämä on ruotsalainen palvelu?


Miksi Telia valehtelee asiakkailleen? Uusia sovelluksia "on työstössä" / "tulossa" ja MITÄÄN ei tapahdu!?

 

Elisan ja DNA:n tv-palvelut vuosia edellä.



@Lynott@  kirjoitti:


Miksi Telia valehtelee asiakkailleen? Uusia sovelluksia "on työstössä" / "tulossa" ja MITÄÄN ei tapahdu!?



 



 






Tokikaan emme halua valehdella ja kerrommekin eri tilanteista sen mukaisen tiedon mitä on sillä hetkellä saatavilla. Maalarit eivät paljasta keskeneräistä teosta ja lainaisinkin sitä tähän, koska mielestäni sopii myös tilanteeseen. Usein muutokset ja uudet toiminteet vaativat suuren määrän työtä monella eri taholla; osa valmistuu nopeammin ja osaa joudumme syystä tai toisesta odottelemaan. Siksi tarkkojen aikataulujen julkistaminen keskeneräisestä työstä on mahdotonta ja toisaalta emme halua antaa turhia lupauksia ennenkuin kaikki osaset ovat kohdillaan. 


Minulle luvattiin kesakuussa (2018) lähettää tuo uusi digiboksi, eipä ole vielä näkynyt, vanhaan tuli kylläkin tannennusten pätkintä/jumitus ominaisuus. Varmasti ihan kiiva jossiitä tykkää, rouva vaan ei TYKKÄÄ111



@Terok1@  kirjoitti:


Minulle luvattiin kesakuussa (2018) lähettää tuo uusi digiboksi, eipä ole vielä näkynyt, vanhaan tuli kylläkin tannennusten pätkintä/jumitus ominaisuus. Varmasti ihan kiiva jossiitä tykkää, rouva vaan ei TYKKÄÄ111






Tuosta toimittamattomasta boksista kannattaa olla yhteydessä Telian asiakaspalveluun. Erikoinen juttu, miksi sitä ei ole sitten toimitettu. Valitettavasti täällä yhteisössä ei voida asiaa eteenpäin viedä, mutta vaikkapa chatin kautta saat asian hyvin varmasti vireille. Toki myös yhteydenottopyyntö taikka soitto asiakaspalveluun on toimiva ratkaisu.



@Terok1@  kirjoitti:


Minulle luvattiin kesakuussa (2018) lähettää tuo uusi digiboksi, eipä ole vielä näkynyt, vanhaan tuli kylläkin tannennusten pätkintä/jumitus ominaisuus. Varmasti ihan kiiva jossiitä tykkää, rouva vaan ei TYKKÄÄ111






Juuri kuten @Purnipsi tuossa yllä totesikin, kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluun, jolloin voimme käsitellä asiakastietoja ja näin ollen myös tarkistaa tilannetta tarkemmin. Aspan kautta saadaan hoidettua homma maaliin :smileyhappy:


Vau jo 2017 oli uusia sovelluksia tulossa!!

 

Mielenkiinnolla seuraan nyt kun omistatte C Moren ja MTV:n, että millä aikataululla saatte sovellukset toimimaan myös omassa TV-palvelussanne, kilpailijoiltahan se jo löytyy.

 

Onneksi palvelua kehitetään koko ajan ja vaikka se ei asiakkaille näy niin ah siellä taustalla kehityskin kehittyy :D

 

 



@  kirjoitti:


Vau jo 2017 oli uusia sovelluksia tulossa!!



 



Mielenkiinnolla seuraan nyt kun omistatte C Moren ja MTV:n, että millä aikataululla saatte sovellukset toimimaan myös omassa TV-palvelussanne, kilpailijoiltahan se jo löytyy.



 



Onneksi palvelua kehitetään koko ajan ja vaikka se ei asiakkaille näy niin ah siellä taustalla kehityskin kehittyy :D



 



 






Bonnier-kauppa on vahvistunut vasta heti sitten, joten joudumme vielä odottelemaan mitä se tuo tullessaan. Tämän hetken tiedon mukaan Yle Areena on tulossa jossakin vaiheessa, mutta toistaiseksi tarkkaa päivää ei ole tiedossa. Neuvottelut ja selvittelyt ovat Ylen kanssa käynnissä. Netflixin tulosta uusimmalle digiboksin mallille neuvotellaan myös parhaillaan. Viaplayn osalta emme ole löytäneet vielä sopivaa ratkaisua ja sen osalta ei ole tarkempia arvioita valitettavasti antaa. Osa yllämainituista tiedoista löytyy myös TeliaTV:n ja Liigan kyselytunnin koosteesta. Nämä asiat ovat usein aikaa vieviä ja varmasti voi turhauttaa, ettei jokin asia toteudu niin ripeästi kuin toivoisi. Tilanteet elävät, mutta kaikki tännekin kirjoitetut palautteet ja toiveet toimitetaan eteenpäin taatusti.


Aivan juuri näin.

 

Huomauttaisin, että jos on tarkoitus että asiakkaat kokevat käyttävänsä nykyaikaista (erityisesti kuukausimaksullista) TV-palvelua/laitetta olisi kai tarkoitus, että sillä voi tehdä muutakin kuin toistaa Youtube-videon ja vuokrata elokuvan.


Vastaa