Skip to main content

Meillä on ilmennyt Telia tv:n verkkotallenteiden katselussa ajoittain ongelmia marraskuulta 2017 lähtien. Kun yritämme katsoa uusimpia tallenteita (noin viikon sisään tallennettuja ohjelmia), ilmenee kuvan ja äänen pätkintää. Kaikki tallenteet eivät siis pätki, vanhemmat näkyvät ihme kyllä ihan normaalisti. Olemme resetoineet sekä digiboksin että reitittimen, mutta vika ei korjaantunut. Vikaa on ollut ainakin Ylen, Maikkarin ja Nelosen ohjelmissa. Tallenne saattaa näkyä aluksi ongelmitta, mutta alkaa jossain vaiheessa pätkiä tai pätkii heti alusta alkaen.

 

Mistä ihmeestä tällainen vika voi johtua? Onko tälle ylipäätään mitään tehtävissä? Vaikeuttaa kyllä arkea, kun joutuu miettimään, milloin voi katsoa mitäkin tallenteita. Ei kai vika voi olla kytkennöissä tai laitteissa, kun kaikkien tallenteiden ääni ja kuva ei pätki eikä television katselussa muuten ole ongelmia? Voiko se vaikuttaa, jos samaan aikaan on käynnissä tallennus useammalta kanavalta? Mutta tällöinkään ongelmaa ei ilmene vanhempien tallenteiden kanssa. Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?


@Katti37 kirjoitti:


Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?






Verkkotallennus tapahtuu Telian servereillä, eikä se kuluta lainkaan käyttäjän kaistaa. Verkkotallenteen katselu toki sd laadullakin vaatii tilaajaliittymästäkin kaistaa mutta 24M riittää siihen kyllä, ellei verkkoa yhtäaikaa kuormiteta. Silloin tuo 24M alkaa olla liian hidas jos muutakin yhtäaikaista käyttöä.



 



Mitä tulee itse ongelmaan, niin suosittelen tekemään Telialle vikailmoituksen asiasta kun kerran laitteita on yritetty resetoita eikä ongelmat sillä poistu :)


Kiitoksia, pitää tehdä uusi vikailmoitus. Ajattelin, josko täällä olisi jollakin ollut samantyyppistä ongelmaa. Ongelma on niin erikoinen, kun se ei edes toistu aina samanlaisena. Ikään kuin kellonaika, viikonpäivä tms. vaikuttaisi asiaan jotenkin, mutta tämä on vain mutu-tuntumalla sanottua. Useimmiten ei edes ole muuta yhtäaikaista käyttöä, välillä toki läppäri ja netti auki. Telia tv on ollut meillä käytössä pian kuusi vuotta, nykyisessäkin osoitteessa jo reilut kaksi vuotta eikä aiemmin ole ollut tämänkaltaisia ongelmia. 


Ei ainakaan minulla ole vastaavaa ongelmaa tullut esille, Telia TV palvelu ollut käytössä kanssa reilusti yli 6 vuotta varmasti.



 



Eiköhän ongelma saada ratkaistua Telian toimesta, mahdollisimman tarkka vikakuvaus vaan ja vaikka linkki tähän ketjuun jos netissä omilta sivuilta teet vikailmoituksen ?



@Katti37kirjoitti:

Meillä on ilmennyt Telia tv:n verkkotallenteiden katselussa ajoittain ongelmia marraskuulta 2017 lähtien. Kun yritämme katsoa uusimpia tallenteita (noin viikon sisään tallennettuja ohjelmia), ilmenee kuvan ja äänen pätkintää. Kaikki tallenteet eivät siis pätki, vanhemmat näkyvät ihme kyllä ihan normaalisti. Olemme resetoineet sekä digiboksin että reitittimen, mutta vika ei korjaantunut. Vikaa on ollut ainakin Ylen, Maikkarin ja Nelosen ohjelmissa. Tallenne saattaa näkyä aluksi ongelmitta, mutta alkaa jossain vaiheessa pätkiä tai pätkii heti alusta alkaen.

 

Mistä ihmeestä tällainen vika voi johtua? Onko tälle ylipäätään mitään tehtävissä? Vaikeuttaa kyllä arkea, kun joutuu miettimään, milloin voi katsoa mitäkin tallenteita. Ei kai vika voi olla kytkennöissä tai laitteissa, kun kaikkien tallenteiden ääni ja kuva ei pätki eikä television katselussa muuten ole ongelmia? Voiko se vaikuttaa, jos samaan aikaan on käynnissä tallennus useammalta kanavalta? Mutta tällöinkään ongelmaa ei ilmene vanhempien tallenteiden kanssa. Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?


Hei Katti37 ja tervetuloa Telia Yhteisöön 🙂 Hyvä kun otit yhteyttä.

Verkkoon tallentaminen ei varaa teidän kaistaa lainkaan, vaan tallenteet tehdään suoraan Telian palvelimille. Telia TV varaa kaistaa katseltavasta sisällöstä riippuen 3,5-8,5Mbps ja tuon yhteyden pitäisi kyllä selvitä siitä taakasta muitta mutkitta. Tästä ongelmasta olisi syytä napata meille ilmoitus tutkintaan. Asia saadaan kätevästi meille selvitykseen jos piipahdat vaikka meidän chatissa, minne pääset kirjautumalla itsepalveluun. Itsepalvelusta voit jättää myös suoraan häiriöilmoituksen asian tiimoilta palvelupyynnön muodossa.



@TuomasHog kirjoitti:

Asia saadaan kätevästi meille selvitykseen jos piipahdat vaikka meidän chatissa, minne pääset kirjautumalla itsepalveluun. Itsepalvelusta voit jättää myös suoraan häiriöilmoituksen asian tiimoilta palvelupyynnön muodossa.


Liittymäni ja palveluni > Liittymä



 





Suora linkki lomakkeeseen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto



 



Helpompi tapa kuin jonottaa chatissa ja odottaa vastauksia :smileyhappy:


Kiitoksia, laitoinkin jo aamulla vikailmoituksen Omien sivujen kautta.


Vastaa