Skip to main content

Telialla ei mene vahvasti tällä kirjasto puolella. Nyt on seuraava ongelma: Kyseessä V Film-kirjasto uudella Telia tv digiboksilla, aina kun kyseisessä kirjastossa olevissa elokuvissa puhutaan puhelimessa tai elokuvassa on ns. kertojan ääni, niin tekstitys puuttuu! Eli sen ihmisen jota ei kuvassa näy, niin hänen puhettaan ei ole tekstitetty. Todella ärsyttävää! Voisitteko korjata tämän! Kyseessä on kuitenkin, huom, kuitenkin MAKSULLINEN palvelu! Tai antakaa asiakkaillenne pääsy Viaplayhin!

Eikä tule edes yllätyksenä, että Telialta ei kukaan edes viitsi enää vastata tähän mitään!



@jarkko35  kirjoitti:


Eikä tule edes yllätyksenä, että Telialta ei kukaan edes viitsi enää vastata tähän mitään!






Ei ollut tarkoitus jättää tätä vastaamatta, vastaamme toki kaikkiin meille osoitettuihin viesteihin täällä Yhteisössä! 



 



Tiedustelin tilannetta missä tämän osalta mennään, ja harmikseni täytyy sanoa ettei tähän ole tässä kohtaa uutta kerrottavaa. Tiedotteessa ei erikseen mainita että asia on korjauksessa, mutta kyllä se tietenkin korjauksessa on. Mistään erillisistä hyvityksistä ei tässä kohtaa ole tehty mitään linjausta, mutta toki voimme katsoa tilannetta tapauskohtaisesti aina asiakaspalvelussa. Mahdollista hyvitystä yleensä voimme katsoa aina siinä kohtaa kun häiriö on saatu korjatuksi, jotta tiedämme kuinka pitkä häiriö on ollut kestoltaan. 


Täysin käsittämätöntä, että Telialla ei ole aikomustakaan korjata tätä tekstitysongelmaa! Tämä ei voi olla näin! Kyseessä maksullinen kanavapaketti ja siihen kuuluva kirjasto. Ja kun Telian asiakkailla ei edes ole sitä Viaplaytä kuten kaikilla muilla operaattoreilla kanavapaketin yhteydessä. Miksi tätä tekstitysongelmaa ei korjata?! Nyt pitää alkaa tapahtumaan!



@jarkko35  kirjoitti:


Täysin käsittämätöntä, että Telialla ei ole aikomustakaan korjata tätä tekstitysongelmaa! Tämä ei voi olla näin! Kyseessä maksullinen kanavapaketti ja siihen kuuluva kirjasto. Ja kun Telian asiakkailla ei edes ole sitä Viaplaytä kuten kaikilla muilla operaattoreilla kanavapaketin yhteydessä. Miksi tätä tekstitysongelmaa ei korjata?! Nyt pitää alkaa tapahtumaan!






Selvitämme aina häiriöiden syyn ja korjaamme ne. Tämän häiriön selvitys on kestänyt kieltämättä pidempään kuin yleensä. Päivitämme tiedotteeseen heti, kun olemme löytäneet tämän häiriön aiheuttajan ja tehneet korjauksen.


Tästä asiasta on kirjoitettu vain tiedote, mutta tätä ei ole viety eteenpäin korjaukseen. Miksi? Maksavana asiakkaana vaadin vastauksia. Ei voi olla niin, että puolessa vuodessa ei saada vikaa korjattua!


Tässä muuten näkee, että Telian työntekijät eivät itse ole Telia tv:n käyttäjiä, kun nämä viat ei häiritse. Ovat varmasti Elisa Viihteen asiakkaita.



@jarkko35  kirjoitti:


Tästä asiasta on kirjoitettu vain tiedote, mutta tätä ei ole viety eteenpäin korjaukseen. Miksi? Maksavana asiakkaana vaadin vastauksia. Ei voi olla niin, että puolessa vuodessa ei saada vikaa korjattua!






Pahoittelut, jos viestintämme on ollut epäselvää tämän osalta täällä eikä tiedotteessakaan tätä ole mainittuna erikseen. Tämä on korjauksessa. Häiriön aiheuttajaa etsitään ja kun löydämme sen, teemme korjauksen.



@mickem  kirjoitti:

@jarkko35  kirjoitti:

Tästä asiasta on kirjoitettu vain tiedote, mutta tätä ei ole viety eteenpäin korjaukseen. Miksi? Maksavana asiakkaana vaadin vastauksia. Ei voi olla niin, että puolessa vuodessa ei saada vikaa korjattua!


Pahoittelut, jos viestintämme on ollut epäselvää tämän osalta täällä eikä tiedotteessakaan tätä ole mainittuna erikseen. Tämä on korjauksessa. Häiriön aiheuttajaa etsitään ja kun löydämme sen, teemme korjauksen.


Joo ei hätä, korjatkaa vaan ihan rauhassa. Mikäs kiire meillä tässä valmiissa maailmassa.

 

Meidän puolelta luvataan maksaa teidän laskut kokonaisuudessaan ja ajallaan.


Joo, todella hidasta on Telialla tämä asioiden korjaaminen. Itse työskentelen työpaikassa, jossa korostetaan tehokkuutta, mutta Telian homma on todella tehotonta! Miten tämä voi olla mahdollista? Asiakkaiden pitää kuukausikaupalla maksaa laskut täysimääräisenä, vaikka palvelu ei toimi kuten pitää!! Miksi näin?



@jarkko35  kirjoitti:


Joo, todella hidasta on Telialla tämä asioiden korjaaminen. Itse työskentelen työpaikassa, jossa korostetaan tehokkuutta, mutta Telian homma on todella tehotonta! Miten tämä voi olla mahdollista? Asiakkaiden pitää kuukausikaupalla maksaa laskut täysimääräisenä, vaikka palvelu ei toimi kuten pitää!! Miksi näin?






Näinhän se tosiaan on, että häiriö on kestänyt jo aikansa. Kunhan saadaan tuo fiksattua, niin voidaan toki tarkastella silloin kokonaisvaltaisesti tilannetta läpi. 



@AaTanja  kirjoitti:

@jarkko35  kirjoitti:

Joo, todella hidasta on Telialla tämä asioiden korjaaminen. Itse työskentelen työpaikassa, jossa korostetaan tehokkuutta, mutta Telian homma on todella tehotonta! Miten tämä voi olla mahdollista? Asiakkaiden pitää kuukausikaupalla maksaa laskut täysimääräisenä, vaikka palvelu ei toimi kuten pitää!! Miksi näin?


Näinhän se tosiaan on, että häiriö on kestänyt jo aikansa. Kunhan saadaan tuo fiksattua, niin voidaan toki tarkastella silloin kokonaisvaltaisesti tilannetta läpi. 


@jarkko35: tässä tapauksessa tuo "tarkastellaan kokonaisvaltaisesti tilannetta läpi" tarkoittaa, että Telia haluaa jatkaa sopparia mutta "hyvitykseksi" antaa Viasatin jonkun 1-3 kk "ilmaiseksi ja hyvitykseksi" (mikä on sama "hyvitys" minkä uudet asiakkaat saavat). Ei ole mitään mahdollisuutta, että saisimme alennusta laskuihin.


Voi herranen aika että meni eilen taas hermot kun katsoin kirjastosta elokuvan. Pirulaiset puhuivat puhelimessa useaan otteeseen niin eihän niihin löydy tekstitystä. Että voi olla ÄRSYTTÄVÄÄ!!!!!!


Luonnollisesti itse ongelman lisäksi on huolestuttavaa miten hiljaa ollaan Telian suunnalta... ja edelleenkin korostan sitä, että minulle tulee ongelmista huolimatta laskut täydellä summalla ja minun odotetaan maksavan ne kokonaisuudessaan.


Miksi Telia valehtelee asiakkailleen, että tekstitysongelma V FILM- kirjastossa (samaa esiintyy myös C More-kirjastossa) olisi muka korjattu?! Edelleen tekstitys puuttuu jos ääni on "kertojan ääni", puhuja ei ole kuvassa - puhe tulee puhelimesta. Ongelma on siis edelleen olemassa, mutta Telia valehtelee maksaville asiakkailleen, että ongelma on korjattu! Hävetkää! Ettekö aio tehdä asialle mitään? Loppuiko osaaminen?

https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_403434456&lang=fi



@jarkko35  kirjoitti:

Miksi Telia valehtelee asiakkailleen, että tekstitysongelma V FILM- kirjastossa (samaa esiintyy myös C More-kirjastossa) olisi muka korjattu?! Edelleen tekstitys puuttuu jos ääni on "kertojan ääni", puhuja ei ole kuvassa - puhe tulee puhelimesta. Ongelma on siis edelleen olemassa, mutta Telia valehtelee maksaville asiakkailleen, että ongelma on korjattu! Hävetkää! Ettekö aio tehdä asialle mitään? Loppuiko osaaminen?

https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_403434456&lang=fi


Täytyy myöntää, että tämä on jo noloa toimintaa...


Joo, eipä tähän näytä Telialta mitään vastausta tulevan! Koittivat haudata tämän asian kaikessa hiljaisuudessa. Ihan käsittämätön firma! Hommat ihan levällään!



@jarkko35  kirjoitti:


Miksi Telia valehtelee asiakkailleen, että tekstitysongelma V FILM- kirjastossa (samaa esiintyy myös C More-kirjastossa) olisi muka korjattu?! Edelleen tekstitys puuttuu jos ääni on "kertojan ääni", puhuja ei ole kuvassa - puhe tulee puhelimesta. Ongelma on siis edelleen olemassa, mutta Telia valehtelee maksaville asiakkailleen, että ongelma on korjattu! Hävetkää! Ettekö aio tehdä asialle mitään? Loppuiko osaaminen?



https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_403434456&lang=fi






Tästä samasta aiheesta olikin jo ollut toisaalla keskustelua ja pyysimme tietoa siitä minkä kanavien ja missä ohjelmissa olet havainnut vielä näitä tekstityksien puutteita ja ovatko nämä ongelmat digiboksilla vai jollain muulla laitteella. Toki voimme myös täällä jatkaa keskustelua, ja välitämme tietoa eteenpäin. 


Koittakaa nyt ymmärtää, että ongelma koskee V film, sekä C More- KIRJASTOJA, sekä niissä olevia elokuvia sekä sarjoja! Kaikkia sisältöjä näissä kirjastoissa - aina jos puhujaa ei näy kuvassa, eli puhe on "kertojan ääni", tai se tulee puhelimesta jne... niin silloin puhe ei ole tekstitetty. Jos näitä samoja sisältöjä katsoo nettiselaimella, niin tekstit näkyy - mutta uudella digiboksilla tai älypuhelimen telia tv- sovelluksella tekstit noissa kohdissa ei näy! Ongelma koskee siis android- sovellusta! Korjatkaa se vihdoin ja viimein! Tämä ongelma on ollut keväästä asti! Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää?


Itse asiassa jos nämä minun viestit olisi lukenut, niin olen koko ajan puhunut, että ongelma koskee UUTTA telia tv:n DIGIBOKSIA sekä PUHELIMEN ANDROID- sovellusta!


08.06: “Laitoin tästä viestiä eteenpäin ja asia otetaan selvitykseen ja korjaukseen”

21.06: “Välitän tarkat tiedot eteenpäin viankorjaukselle, niin saadaan häiriö korjaukseen mahdollisimman pian.” Ja “Suuret pahoittelut, häiriö nostettiin nyt uudelleen korjaukseen ja tekstitykset saadaan toivottavasti mahdollisimman pian raiteilleen”

22.06: “Häiriö tekstityksen puutteesta on parhaillaan korjauksessa. Ilmoitamme tähän keskusteluun kun häiriö saadaan korjattua!”

23.06: “Tämä olikin jo meillä tiedossa ja selvityksessä, joten toivotaan nopeaa ratkaisua.” ja “Pidetään kuitenkin peukkuja että häiriön aiheuttaja löytyy”

30.06: “Tekstityksen korjaus on selvityksessä ja pyrimme korjaamaan tämän mahdollisimman pian”

01.07: “Kyllä, häiriö on tunnistettu ja se korjataan mahdollisimman pian.”

19.07: “Toivotaan, että saataisiin tekstitys tähänkin kirjastoon kuntoon mitä pikimmin.”

02.08: “Tiedustelin tilannetta missä tämän osalta mennään, ja harmikseni täytyy sanoa ettei tähän ole tässä kohtaa uutta kerrottavaa. Tiedotteessa ei erikseen mainita että asia on korjauksessa, mutta kyllä se tietenkin korjauksessa on.”

17.08: “Selvitämme aina häiriöiden syyn ja korjaamme ne. Tämän häiriön selvitys on kestänyt kieltämättä pidempään kuin yleensä.”

05.10: “Tästä samasta aiheesta olikin jo ollut toisaalla keskustelua ja pyysimme tietoa siitä minkä kanavien ja missä ohjelmissa olet havainnut vielä näitä tekstityksien puutteita ja ovatko nämä ongelmat digiboksilla vai jollain muulla laitteella.”

 

Tämä epäkohta on tuotu esille kesäkuussa jossa sanottiin, että korjataan "mahdollisimman pian" ja nyt sitten lokakuussa palataan taas lähtöruutuun yksi ja laitetaan kello uudestaan käyntiin, kun pyydetään taas erikseen "mitä ohjelmia tämä ongelma koskee ja millä laitteella sitä katsotaan" vaikka tässäkin ketjussa on tullut moneen kertaa minkälaisesta ongelmasta on kyse. Tulee mieleen lasteni touhu, kun pyydän heitä siivoamaan huoneensa: huone on kaaottisessa kunnossa ja he laittavat yhden lelun laatikkoon ja kysyy "onko nyt ok".

 


On se muillakin kuin uudella digiboxilla. Minulla on Arrisin boxi joka ei oo mitään uutta mallia ja samat puutteet tekstityksessä myös siinä.

 


Tuo häiriö "Telia tv:n sisällöistä voi ajoittain puuttua tekstitystä" EI ole korjattu! Edelleen tekstityksiä puuttuu sisällöistä. Miksi tuo on valheellisesti merkitty korjatuksi, ja milloin nuo puuttuvat tekstitykset saadaan sisältöihin?



@jarkko35  kirjoitti:

... milloin nuo puuttuvat tekstitykset saadaan sisältöihin?


Veikkauksen kerroin vastaukselle "mahdollisimman pian" näyttäisi olevan 1.01.


5kk sitten valitettiin ettei vfilmin tekstitykset toimi ja luvattiin korjata asia! Edelleenkään tekstit ei näy ko.kanavalla🤬voisitteko viimein tehdä asialle jotain???


Töitä kursivoidun tekstin korjauksen eteen on tehty tosiaan useampi kuukausi mutta korjattua versioita ei ole vielä päästy julkaisemaan. Korjaus on edelleen kesken. Kaikki tekstitys ei puutu vaan ainoastaan kursivoitu tekstitys, joka usein ruudussa näkyy esim. silloin kun tarinalla on kertoja.


Vastaa