Skip to main content
Kysymys

Valittu tekstityskieli katoaa kun mobiililaitteesta tai tietokoneen Chromesta vaihtaa Telia Play-lähetyksen Chromecastille

  • September 25, 2024
  • 10 kommenttia
  • 161 katselukertaa

Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img

Kun mobiililaitteesta tai tietokoneen Chromesta kääntää Telia Play-lähetyksen Chromecastille, katoaa valittu tekstityskieli. Kieli pitää uudelleen valita.. Asiasta tehty kyllä tiketti, mutta ei mitään korjausta ole tehty.

Tämä siis niillä kanavilla joissa DVB-teksitys (ei-poltettu), kuten YLEn kanavat


--
Muokkaus katjane: Muokkasin otsikkoa "Telia Play Chromecast-yhteensopivuus???" kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.

10 kommenttia

Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • September 25, 2024

Kun mobiililaitteesta tai tietokoneen Chromesta kääntää Telia Play-lähetyksen Chromecastille, katoaa valittu tekstityskieli. Kieli pitää uudelleen valita.. Asiasta tehty kyllä tiketti, mutta ei mitään korjausta ole tehty.

Tämä siis niillä kanavilla joissa DVB-teksitys (ei-poltettu), kuten YLEn kanavat

Onko sinulla tekemäsi tiketin tunnistetta tallessa, jos jaat sen ja katsotaan mitä korjaukselle kuuluu.


Käyttääkö Chromecast suoraan sitä tekstitystä, joka on asetuksista oletustekstitykseksi valittu? Koska sitä sen pitäisi aina käyttää oletuksena. Jos on oletuksesta vaihdettu eri tekstitys ohjelmalle, ei Chromecast sitä huomioi välttämättä.


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • September 25, 2024

Kun mobiililaitteesta tai tietokoneen Chromesta kääntää Telia Play-lähetyksen Chromecastille, katoaa valittu tekstityskieli. Kieli pitää uudelleen valita.. Asiasta tehty kyllä tiketti, mutta ei mitään korjausta ole tehty.

Tämä siis niillä kanavilla joissa DVB-teksitys (ei-poltettu), kuten YLEn kanavat

Onko sinulla tekemäsi tiketin tunnistetta tallessa, jos jaat sen ja katsotaan mitä korjaukselle kuuluu.


Käyttääkö Chromecast suoraan sitä tekstitystä, joka on asetuksista oletustekstitykseksi valittu? Koska sitä sen pitäisi aina käyttää oletuksena. Jos on oletuksesta vaihdettu eri tekstitys ohjelmalle, ei Chromecast sitä huomioi välttämättä.

@HenriLie Anteeksi vain, en täällä yhteisössä jaa mitään henkilökohtaista, sellaiseksi luen tuon tikettinumeron.

Telia Playn asetuksissa tekstitysten kieli suomi. Telia playssa teksti suomeksi mutta kun lähetyksen peilaa Chromecastiin, tekstitys katoaa...


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • September 25, 2024

@HenriLie Anteeksi vain, en täällä yhteisössä jaa mitään henkilökohtaista, sellaiseksi luen tuon tikettinumeron.

Telia Playn asetuksissa tekstitysten kieli suomi. Telia playssa teksti suomeksi mutta kun lähetyksen peilaa Chromecastiin, tekstitys katoaa...

Ei ole pakollista tietysti jakaa jos ei tahdo, täysin ymmärrettävää. Voit kysyä asiakaspalvelustamme myös tunnistautuneena sen tiketin perään tarkemmat tiedot. Jos se on jo suljettu, kannattaa tehdä uusi ilmoitus nykyisellä laitetiedolla, mitä ohjelmistoversiota käyttää jne. Tulemme tätä myös itse testaamaan omilla testilaitteilla.

 

--

Muokkaus SonjaMelina: Lyhennetty lainausta


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • September 25, 2024

@HenriLie Anteeksi vain, en täällä yhteisössä jaa mitään henkilökohtaista, sellaiseksi luen tuon tikettinumeron.

Telia Playn asetuksissa tekstitysten kieli suomi. Telia playssa teksti suomeksi mutta kun lähetyksen peilaa Chromecastiin, tekstitys katoaa...

Ei ole pakollista tietysti jakaa jos ei tahdo, täysin ymmärrettävää. Voit kysyä asiakaspalvelustamme myös tunnistautuneena sen tiketin perään tarkemmat tiedot. Jos se on jo suljettu, kannattaa tehdä uusi ilmoitus nykyisellä laitetiedolla, mitä ohjelmistoversiota käyttää jne. Tulemme tätä myös itse testaamaan omilla testilaitteilla.

Telian asiakaspalvelulla ja tekniikalla ei ole muuta tavoitetta kuin saada ne asiakkaan tiketit suljettua keinolla millä hyvänsä ja mahdollisimman nopeasti. Tästäkin asiasta aikoinaan tiketti suljettiin pikavauhtia ja syytettiin että ei Telia voi ottaa vastuuta YLE Areenan ongelmista🤣 Telian asiakaspalvelu ei osaa tikettejä avata niin että sinne kirjataan asiakkaan ilmoittaman ongelman kannalta välttämättömät tiedot ja tekniikan puolella puuttuu Jesseltä sisälukutaito. Ja se iänkaikkisen vanhanaikainen kommunikointiväylä tekstiviesteillä näistä tiketeistä on järkyttävää ajanhukkaa niin asiakkaalle kuin tekniikalle. 

 

--

Muokkaus SonjaMelina: Lyhennetty lainausta

 


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • September 27, 2024

@HenriLie Anteeksi vain, en täällä yhteisössä jaa mitään henkilökohtaista, sellaiseksi luen tuon tikettinumeron.

Telia Playn asetuksissa tekstitysten kieli suomi. Telia playssa teksti suomeksi mutta kun lähetyksen peilaa Chromecastiin, tekstitys katoaa...

Ei ole pakollista tietysti jakaa jos ei tahdo, täysin ymmärrettävää. Voit kysyä asiakaspalvelustamme myös tunnistautuneena sen tiketin perään tarkemmat tiedot. Jos se on jo suljettu, kannattaa tehdä uusi ilmoitus nykyisellä laitetiedolla, mitä ohjelmistoversiota käyttää jne. Tulemme tätä myös itse testaamaan omilla testilaitteilla.

Telian asiakaspalvelulla ja tekniikalla ei ole muuta tavoitetta kuin saada ne asiakkaan tiketit suljettua keinolla millä hyvänsä ja mahdollisimman nopeasti. Tästäkin asiasta aikoinaan tiketti suljettiin pikavauhtia ja syytettiin että ei Telia voi ottaa vastuuta YLE Areenan ongelmista🤣 Telian asiakaspalvelu ei osaa tikettejä avata niin että sinne kirjataan asiakkaan ilmoittaman ongelman kannalta välttämättömät tiedot ja tekniikan puolella puuttuu Jesseltä sisälukutaito. Ja se iänkaikkisen vanhanaikainen kommunikointiväylä tekstiviesteillä näistä tiketeistä on järkyttävää ajanhukkaa niin asiakkaalle kuin tekniikalle.

Tavoitteemme ei ole sulkea tikettejä keinolla millä hyvänsä, korjaus toki mahdollisimman pian. On kuitenkin häiriöitä, joiden korjaus ei ole yksistään meidän käsissä tai yksittäisen ongelman korjaus tapahtuu vasta myöhemmin. Koska nyt en pysty tarkistamaan tikettejä joita sinulla on ollut, en pysty myöskään kommentoimaan miksi ne on suljettu tai olisiko käsittelyssä jotain voitu tehdä toisin.

Tekstiviestillä kuittaus häiriön korjauksesta on monesti saanut kiitostakin, mutta toki kuittaus voisi olla nykyaikaisempaakin, esim. Minun Telia -palvelua hyödyntämällä. Miten sinun mielestäsi tiketöinti tulisi toimia, jos olisi ihan vapaat kädet päättää?


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • February 11, 2025

Yhä edelleenkin tekstitys katoaa peilatessa lähetystä Chromecastilla…
Tämä on taas Telialta vain “unohdettu”☹️


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • February 12, 2025

Yhä edelleenkin tekstitys katoaa peilatessa lähetystä Chromecastilla…
 

No näinhän se tekee. Tästä on tehty häiriöilmoitus ja asia on tutkinnassa. Kiitokset sinulle huomiosta!


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • December 1, 2025

Yhä edelleenkin tekstitys katoaa peilatessa lähetystä Chromecastilla…
 

No näinhän se tekee. Tästä on tehty häiriöilmoitus ja asia on tutkinnassa. Kiitokset sinulle huomiosta!

Tämä on se sama tarina kaikkien raportoitujen vikojen kanssa.  Telia väittää vian olevan tutkinnassa - sehän on suomeksi sama kuin unohdettu.

Mitään ei ole asiassa tapahtunut eikä tule koskaan tapahtumaankaan. DVB-tekstitysten saaminen toimimaan ongelmitta tuntuu olevan Telialle täysin ylivoimainen tehtävä!!!


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • December 2, 2025

En tiedä olenko poikkeustapaus, mutta minulla yhteys Teliaan toimii…

Voi olla että lähestymiskulma on ollut minullakin väärä. Pelkästä virhetoiminnosta ilmoittaminen on varmaan Telian päässä kun etsisi neulaa heinäsuovasta, luulen niin.

Näissä viesteissä on kyse tiettyjen tallennosten pikselöitymisestä ja pysähdyksistä:

 

Mielestäni selkeää, ja yhteys Teliaan on tiketin avulla auki. Aina kun huomaan jotain poikkeavaa dokumentoin sen. Telia toistaa ilmoitetun jutun omilla laitteillaan. Toimii tähän asti!


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • December 4, 2025

Tämä on se sama tarina kaikkien raportoitujen vikojen kanssa.  Telia väittää vian olevan tutkinnassa - sehän on suomeksi sama kuin unohdettu.

Mitään ei ole asiassa tapahtunut eikä tule koskaan tapahtumaankaan. DVB-tekstitysten saaminen toimimaan ongelmitta tuntuu olevan Telialle täysin ylivoimainen tehtävä!!!

Itse asiassa tämän vian tutkinta on jo lopettu ja nykyiseen toimintaan ei ole tulossa muutosta. Tekstitysvalinta pitää tehdä uudelleen, kun lähetyksen siirtää Chromecastille.