Skip to main content

Hei! Aikaisemmin tänään Telian asiakaspalvelija ilmoitti Facebook-sivulla seuraavaa: "Tallennuspalveluun on nyt tuotu saumattomuus eli voit katsoa ja tehdä tallennuksia millä laitteella vaan. - Ainakin 13.6. jälkeen tehdyt verkkotallennukset pitäisi olla katsottavissa kaikilla alustoilla eli esimerkiksi digiboksilla tehty verkkotallennus tulisi olla nähtävissä TeliaTV-sovelluksesta myös." Tämä ei kohdallani pidä paikkaansa, joten tiedustelen, mistä oikein on kysymys. Tuleeko tämä ominaisuus kuitenkin oikeasti voimaan vasta 1.7., kuten asiakaskirjeessä mainittiin vai onko kyseessä jälleeen jokin vika? Eli siis: itselläni myös tuon päivämäärän jälkeen tehtyjä tallenteita voi katsoa vain asianomaisella laitteella, ei "ristiin". Toivottavasti välitätte tämän viestin vikaosastolle, koska Omilta sivuilta ei minkäänlaista häiriöilmoitusmahdollisuutta löydy.

Joitain tapauksia on tullut vastaan ettei etätallennusoppaan kautta tehdyt tallennukset toimisi tuon ristiinpeilauksen kanssa. Kuitenkin yksittäiset tallenteet jotka tehty digiboksin tai sovelluksen kautta ilmaantuvat kyllä katseltavaksi molemmissa palveluissa pienen viiveen jälkeen.

 

Tästä häiriöilmoituksen jättämisestä kirjoittelin vielä tähän toiseen ketjuun lisää


Kiitoksia vastauksesta! Kuitenkin, kauankohan tuo "viive" kestää? Itselläni on päivittäisiä tallenteita tuosta 13. päivästä lähtien, joille "ristiinkatselu" ei vieläkään toimi. Onko tuo "viive" siis useampia viikkoja? Siinä tapauksessa varsin epäkäytännöllinen uudistus.


Viive on lähetyksestä riippuen 0min - 10min. Käytännössä itse testasin tuon tallennuksen tekemällä tallennuksen Telia TV sovelluksen kautta niin se oli minuutin sisällä heti katsottavissa digiboksilla ohjelman alusta alkaen.


Tallennus on siis tehtävä Telia-sovelluksesta; Omien sivujen oppaasta tehty tallennus ei siis toimi. Asiakaskirjeessä kuitenkin puhutaan "monipuolisesta Tallennuspalvelusta, joka toimii saumattomasti niin digiboksilla, Telia TV sovelluksella kuin nettiselaimellakin". Mainitaan myös: "Tallennat ja katsot tv-ohjelmia digiboksin lisäksi myös sovelluksen kautta älypuhelimella ja tabletilla tai tietokoneella". Jokin ei siis pidä paikkaansa: nettiselaimen kautta tehtyä tallennusta ei voi katsoa kuin digiboksilla, vastoin kirjeen tietoja. Sovelluksesta on huomattavasti hankalampaa tallentaa useampia ohjelmia ja pitää kirjaa niistä kuin selaimen oppaasta.


Uudistuksesta kertovilta nettisivuilta löytyy tämäkin: 

 

"KÄYTÄN ETÄTALLENNUSTA TELIA.FI/TALLENNUS-SIVULLA SARJOJEN TALLENTAMISEEN. MITEN ASETTAMILLENI TALLENNUKSILLE KÄY?
Toistaiseksi etätallennus on käytettävissä osoitteessa telia.fi/tallennus kuten ennenkin, kun käytössäsi on Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla.

Asettamasi ajastukset jatkavat toimintaansa niin, että tallennukset ovat katsottavissa sekä digiboksilla kuin mobiililaitteillakin."

 

Eli omilta sivuilta tehtyjen tallennusten tulisi olla katsottavissa myös sovelluksella. Vaan kun ei.


Tällä erää tuon nettiselaimen kanssa on ainoastaan tätä haastetta ettei ristiinpeilaus palveluiden kesken näytä onnistuvan. Asia on kuitenkin selvityksessä ja toivottavasti saadaan sekin pian alkukankeuksien ylitse toimintaan.


Vastaa