Kyseinen häiriö liittyy viime viikolla Yle TV2:n ohjelmatietojen kanssa olleeseen ongelmaan. Ohjelmatiedot pitäisi olla nyt ajantasalla ja jatkossa tallenteiden pitäisi onnistua taas. Jos jostain syystä ongelmat jatkuu, jätä niistä vikailmoitus vaikkapa Omilta Sivuilta niin selvitetään asiaa tarkemmin.
Oletko lähiaikoina kuitenkin huomannut tallenneongelmia muillakin kanavilla? Olisiko näistä antaa esimerkkiä?
Verkkotallennuksen kanssa on ollut ongelmia jo pidemmän aikaa. Esimerkiksi ohjelmoidut tallennukset pitää tarkistaa päivittäin, koska ohjelmoinnit voivat satunnaisesti kadota. Joskus taas tallennus on nauhoittanut ihan mitä sattuu. Ongelmia on ollut erityisesti ylen kanavien kanssa, mutta kesällä oli ongelmia myös nelosella. Nämä ongelma ovat nimenomaan verkkotallennuksessa, boxille tallennettaessa ei ole ongelmia ollut, paitsi ne kerrat kun boxiin ei ole saanut yhteyttä.
@matapolo kirjoitti:
Verkkotallennuksen kanssa on ollut ongelmia jo pidemmän aikaa. Esimerkiksi ohjelmoidut tallennukset pitää tarkistaa päivittäin, koska ohjelmoinnit voivat satunnaisesti kadota. Joskus taas tallennus on nauhoittanut ihan mitä sattuu. Ongelmia on ollut erityisesti ylen kanavien kanssa, mutta kesällä oli ongelmia myös nelosella. Nämä ongelma ovat nimenomaan verkkotallennuksessa, boxille tallennettaessa ei ole ongelmia ollut, paitsi ne kerrat kun boxiin ei ole saanut yhteyttä.
Tällä hetkellä tallenteissa ei pitäisi olla vastaavaa vikaa. Yksi mahdollinen syy ohjelmoidun tallennuksen katoamiseen voisi olla esimerkiksi ohjelmatiedoissa tapahtunut muutos. Muistatko, että koska viimeksi olisi tätä tapahtunut?
Vastaavista vioista voi kyllä tehdä meille vikailmoituksen Omilta sivuilta. Näissä on aina erittäin tärkeää, että me saamme mahdollisimman tarkat tiedot tilanteesta. Esim, mikä ohjelma ja lähetysaika/kanava, milloin ohjelmoitu, milloin huomattu katoaminen, onko ohjelma kuitenkin tallentunut katoamisesta huolimatta.
itsellä oli 11.10 klo 10:55 kanava kutonen laitettu tallentamaan ohjelmaa Uskomattomien kuvien mysteeri. oli sitten tunti ostostelkkua tallennuksissa...en tilannut mitään ?.
Viimeksi tällä viikolla hukkasi tv2:sen Siskonpedin nauhoituksen. Ohjelmatietojen muutos tuskin on syynä, koska esimerkiksi kesällä hukkasi päivittäin tulevan ohjelman, Midsomerin murhat. Ohjelmasta oli koko viikon esityskerrat nauhoituksessa, mutta keskiviikon ja torstain jaksot eivät tulleet nauhalle. Maanantai, tiistai ja perjantai toimi ok. Kyseisellä viikolla ei ollut ohjelmamuutoksia.
Kyllä nämä siltä kuulostaa, että voidaan ottaa tarkempaan tutkintaan. Käykää tuolta Omien sivujen kautta tekemässä vikailmoitus tarkoilla tiedoilla niin päästään selvittämään ja saatte myös sitten heti ilmoitusta, kun vika on korjattu.
Ja tallennuksessa taas jotain ongelmaa? Jatkuvassa tallennuksessa ollut posse ja vain elämää jo pidemmän aikaa ja yllättäen tänään päättääkin olla tallentamatta. Jäi sitten vain elämää katsomatta tältä illalta. Ei hyvä!
Sama juttu täällä. Ei lähtenyt Posse eikä Vain elämää verkkotallennukseen tänään. Eiliset tallennukset näyttää tulleen, joten vika on sitten alkanut tänään.
Sama täällä ei toimi, samaan aikaan tullut vika. Toivotaan, että saavat korjattua tallennuksien viat.
Eipä toimi.Tallennussivustolla näyttää kaikki olevan OK, on yhtä ja kahta RR:ää. Verkkotallenuksista ei löydy. On tämä Sonera ihmeellinen, jatkuvasti vikaa ja lisää pitää maksaa.
Kun ei Soneran puolelta kukaan ole halunnut vastata mitään näistä ongelmista niin laitetaan tieto mikä itselle tuli Soneralta, kun annoin palautetta asiasta. Vika oli 16.-17.10 ja kuulemma korjattu 17.10 aamupäivän aikana.
Kehitysideana että näistä ongelmista voisi tiedottaa niin osaisi reagoida niihin tarvittaessa (esim tallentaa boksille eikä verkkoon). Myös sitten korjauksista olisi kiva saada tietoa, että koska vika on korjattu.
Kiitokset palautteista. Jatkuvassa tallennuksessa oli tosiaan nyt viikonloppuna vikaa Pe 16.10. n. klo 10.00 - la 17.10 n. klo 12.15 välisenä aikana. Tuolla aikavälillä tulleet ohjelmat eivät tallentuneet viasta johtuen.
Tiedottaminen vikatilanteissa on todella tärkeää ja me otamme palautteet huomioon, että voimme kehittää toimintaamme. Vastaavista vioista saadaan useimmiten tieto vasta, kun meille tulee vikailmoituksia asiakkailtamme. Tässäkin tilanteesta ongelmallista oli, että tallentumatta jääneet ohjelmat huomataan yleensä vasta, kun on jo liian myöhäistä ja siksi tiedottaminenkin on haasteellista. Vikailmoituksen tekeminen on erittäin tärkeää tästäkin syystä. Vikailmoituksen myötä saa myös ilmoituksen, kun vika on korjattu.