Viasat Explorer-kirjasto: ohjelmat loppuu kesken



Näytä ensimmäinen kirjoitus

35 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

  kirjoitti:


  kirjoitti:


@VeraEk  kirjoitti:


  kirjoitti:

Ja jatketaan taas ilmoittamista, eli Romuautot kausi 3 ja jaksot 5 ja 6 jäävät kesken.




Kiitos ilmoituksesta. Seurataankin jo erityisesti Romuautot -ohjelman kannalta ohjelmatietojen muuttumisia, ja näyttää siltä että myös jaksojen 5 ja 6 kohdalla viimeiset minuutit ovat siirtyneet seuraavalle tallennukselle.




Tämä oli tosiaan kolmas perjantai peräkkäin - jos olisin uhkapeluri niin pelasin sen puolesta, että ongelma jatkuu ensi perjantainakin. Toki mukavinta olisi, että ongelma korjattaisi näin yleisesti (eikä yksitellen / yksittäisen ohjelman suhteen). Tuntuu jo vähän alentavalta, että minun odotetaan aina erikseen ilmoittavan näistä... varsinkin kun tosiaan ongelmia koskee isoa osaa ohjelmia.




On surullista olla oikeassa, eli jaksot 7 ja 8 jäävät taas kesken. Tämä on jo surkuhupaisa tilanne... Nämä "laitoin kehittäjille pyynnön"  ja "seurataan jo erityisesti" kommentit ovat kovin alentuvia tässä valossa ja palvelusta maksavana asiakkaana. Joko laittakaa asia kuntoon tai sitten tunnustakaa, että ette voi tehdä asialle mitään ja on täysin herran haltussa mitä voi katsoa kirjastossa, mutta olkaa edes rehellisiä.




Parhaan kykymme mukaan yritämme edistää tätä ohjelmien tallennusajan lisäämistä jotta ohjelmatietojen muutokset eivät vaikuttaisi niin isosti tallenteisiin, mutta nyt kesälomakauden olevan kuumimmillaan en pysty takaamaan että saamme kehittäjiltä vastauksen ja mahdollisen muutoksen ajettua palveluun nopealla aikataululla. Romuautot -ohjelmaa tulee viikottain useampi jakso peräkkäin, jolloin ohjelman loppu siirtyy osittain seuraavan jakson tallenteelle jos ohjelmatiedoissa on heittoa, ja koko jakso on näin ollen kuitenkin katsottavissa! 


 


Meillä näyttää olevan hyvin dokumentoituna mitä ohjelmakirjastoa ja ohjelmia tämä haaste koskee, joten sinun ei tarvitse ilmoittaa näistä enää erikseen. Emme saa tätä korjattua yksittäisen ohjelman tai ilmoituksen suhteen, vaan pyrimme selättämään haasteet ohjelmatietojen päivitysajoon sekä tallennusaikaan liittyen, jolloin tämä korjaantuu. Yleisesti toivomme että puutteita/häiriöitä havaittaessa ilmoittaisitte meille muutaman tarkan esimerkin, jotta häiriötä päästään tutkimaan! Tietenkin jos havaitset vielä uusia puutteita tai häiriöitä, otamme niistä nostot vastaan ilomielin.


@VeraEk  kirjoitti:


Parhaan kykymme mukaan yritämme edistää tätä ohjelmien tallennusajan lisäämistä jotta ohjelmatietojen muutokset eivät vaikuttaisi niin isosti tallenteisiin, mutta nyt kesälomakauden olevan kuumimmillaan en pysty takaamaan että saamme kehittäjiltä vastauksen ja mahdollisen muutoksen ajettua palveluun nopealla aikataululla. Romuautot -ohjelmaa tulee viikottain useampi jakso peräkkäin, jolloin ohjelman loppu siirtyy osittain seuraavan jakson tallenteelle jos ohjelmatiedoissa on heittoa, ja koko jakso on näin ollen kuitenkin katsottavissa! 


No tähän viittasinkin, että ongelman suhteen ei ole sielläpäässä kiirettä, koska kun aikaa kuluu niin ongelma korjaantuukin itsestään. Itselläni on vaan se lapsenomainen usko, että haluaisin katsoa niitä ohjelmia mistä maksan silloin kun minä haluan, enkä silloin kun se on ehkä mahdollista Telian mielestä - saati sitten se että mitä katsot kirjastossa näkyy kokonaan. Ja edelleenkin korostan sitä, että ongelma ei ole vain Romuautot... ohjelman suhteen.

 


@VeraEk  kirjoitti:


Meillä näyttää olevan hyvin dokumentoituna mitä ohjelmakirjastoa ja ohjelmia tämä haaste koskee, joten sinun ei tarvitse ilmoittaa näistä enää erikseen. Emme saa tätä korjattua yksittäisen ohjelman tai ilmoituksen suhteen, vaan pyrimme selättämään haasteet ohjelmatietojen päivitysajoon sekä tallennusaikaan liittyen, jolloin tämä korjaantuu. Yleisesti toivomme että puutteita/häiriöitä havaittaessa ilmoittaisitte meille muutaman tarkan esimerkin, jotta häiriötä päästään tutkimaan! Tietenkin jos havaitset vielä uusia puutteita tai häiriöitä, otamme niistä nostot vastaan ilomielin.


Tummennettu kohta on ristiriitainen? Ymmärrän, että tämä on varmaan teille noloa, että nämä ongelmat ilmaistaan näin julkisesti kaikkien nähtäväksi ja nostetaan säännöllisesti ylös mutta toisaalta olenhan minä maksava asiakas. Eli toistan sen, että joko laitatte ongelman kuntoon, tai vaihtoehtoisesti ilmoitatte selkeästi, että teidän kirjaston sisältö ei välttämättä sisällä ohjelman koko kontenttia.

En kerro miten jaksojen 9 ja 10 kävi kun kerta pyydettiin etten kerro niistä. Mutta näin yleisesti: tämä ketju avattiin reilu kuukausi sitten... ja ongelmat yhä jatkuvat.

 

Tehdäänkö tälle asialle nyt konkreettisesti jotain vai onko tämä puhdas sumutus / maksavan asiakkaan väsytystaktiikkaa?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

  kirjoitti:

Tämä ketju avattiin reilu kuukausi sitten... ja ongelmat yhä jatkuvat.


 


Tehdäänkö tälle asialle nyt konkreettisesti jotain?




Häiriötä tutkitaan ja korjataan. Uutta tietoa korjauksesta ei tällä hetkellä ole.



  kirjoitti:
Tummennettu kohta on ristiriitainen? Ymmärrän, että tämä on varmaan teille noloa, että nämä ongelmat ilmaistaan näin julkisesti kaikkien nähtäväksi ja nostetaan säännöllisesti ylös mutta toisaalta olenhan minä maksava asiakas. Eli toistan sen, että joko laitatte ongelman kuntoon, tai vaihtoehtoisesti ilmoitatte selkeästi, että teidän kirjaston sisältö ei välttämättä sisällä ohjelman koko kontenttia.


@VeraEk tässä tarkoittikin, että jo ilmoitetuista ongelmista (Romuautot -ohjelma) ei tarvitse enää esimerkkejä, mutta kertoo samalla muille lukijoille tiedoksi, että uusista häiriöistä on tärkeää meille ilmoittaa, jotta häiriönkorjaus saadaan aloitettua. Tällöin ei tarvitse odottaa vain ajan kuluvan ja ongelman poistuvan, vaan häiriön tutkinta ja korjaus päästään aloittamaan heti.

Viasat ohjelmakirjaston ohjelmissa voi olla puutteita, eli lopusta voi puuttua osa jaksoa, mutta se on ohjelmaoppaassa seuraavan ohjelman alussa kyllä katsottavissa. Tämä ei tietysti ole haluttua eikä käyttäjäystävällistä, mutta sisällöt kuitenkin on katsottavissa häiriön aikana tällä tavalla, kunnes häiriö saadaan korjattua.


Viasat ohjelmakirjaston ohjelmissa voi olla puutteita, eli lopusta voi puuttua osa jaksoa, mutta se on ohjelmaoppaassa seuraavan ohjelman alussa kyllä katsottavissa. Tämä ei tietysti ole haluttua eikä käyttäjäystävällistä, mutta sisällöt kuitenkin on katsottavissa häiriön aikana tällä tavalla, kunnes häiriö saadaan korjattua.

Tämä pitää paikkaansa, mutta tämä vaatii minulta loppukäyttäjältä salapoliisintyötä selvittää mikähän mahdollisesti oli (tarkalleen) se seuraava ohjelma (kausi- ja jaksotasolla) joka oli tulossa jotta voin katsoa sen haluamani jakson viimeiset 5-10 minuuttia kirjastosta.

Joten en hyväksy tätäkään ratkaisuna
, sillä ohjelmakirjaston idea on siinä, että katson ohjelmia silloin kun minä haluan, enkä siten että joudun ennakkoon tietämään milloin katson jotain ja opiskelen ohjelmatietoja, että mitähän mahtaa tulla seuraavaksi jotta voin katsoa alkuperäisen ohjelmani loppuun. Tai vaihtoehtoisesti, että joudun kahlaamaan kirjastoa läpi, että mistä löytyy ohjelmani viimeiset minuutit.

 

Nimittäin minä maksan siitä, että katson muitakin ohjelmia Romuautot kiertoon lisäksi....

 

Tämä ongelma on tuotu ilmi yli kuukausi sitten, niin mietin mikä on "kohtuullinen aika" asian korjaamiseksi - kun kyseessä on kuitenkin puutteellisesta palvelusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

  kirjoitti:


Viasat ohjelmakirjaston ohjelmissa voi olla puutteita, eli lopusta voi puuttua osa jaksoa, mutta se on ohjelmaoppaassa seuraavan ohjelman alussa kyllä katsottavissa. Tämä ei tietysti ole haluttua eikä käyttäjäystävällistä, mutta sisällöt kuitenkin on katsottavissa häiriön aikana tällä tavalla, kunnes häiriö saadaan korjattua.

Tämä pitää paikkaansa, mutta tämä vaatii minulta loppukäyttäjältä salapoliisintyötä selvittää mikähän mahdollisesti oli (tarkalleen) se seuraava ohjelma (kausi- ja jaksotasolla) joka oli tulossa jotta voin katsoa sen haluamani jakson viimeiset 5-10 minuuttia kirjastosta.

Joten en hyväksy tätäkään ratkaisuna
, sillä ohjelmakirjaston idea on siinä, että katson ohjelmia silloin kun minä haluan, enkä siten että joudun ennakkoon tietämään milloin katson jotain ja opiskelen ohjelmatietoja, että mitähän mahtaa tulla seuraavaksi jotta voin katsoa alkuperäisen ohjelmani loppuun. Tai vaihtoehtoisesti, että joudun kahlaamaan kirjastoa läpi, että mistä löytyy ohjelmani viimeiset minuutit.




Tämä ei tietenkään ole ratkaisu ongelmaan vaan juurisyy tulee saada kuntoon. 


 



  kirjoitti:
Nimittäin minä maksan siitä, että katson muitakin ohjelmia Romuautot kiertoon lisäksi....

 


Tämä ongelma on tuotu ilmi yli kuukausi sitten, niin mietin mikä on "kohtuullinen aika" asian korjaamiseksi - kun kyseessä on kuitenkin puutteellisesta palvelusta.




Se on aivan totta, että täysi hinta tällä hetkellä menee osittain viallisesta tuotteesta. Kyllä se kohtuullinen aika alkaa käymään vähiin, ellei jopa ole jo loppunut. 


Kieltämättä näissä ohjelmakirjastojen ja ohjelmaoppaiden ongelmissa meillä on viime aikoina mennyt liian pitkään ennenkuin ongelmat on saatu korjattua ja ongelmia on ollut aivan liikaa. 


@KaPetri  kirjoitti:


Se on aivan totta, että täysi hinta tällä hetkellä menee osittain viallisesta tuotteesta. Kyllä se kohtuullinen aika alkaa käymään vähiin, ellei jopa ole jo loppunut. 

Kieltämättä näissä ohjelmakirjastojen ja ohjelmaoppaiden ongelmissa meillä on viime aikoina mennyt liian pitkään ennenkuin ongelmat on saatu korjattua ja ongelmia on ollut aivan liikaa. 


Pientä lohtua annan rehelliselle ulostulolle.

Tämä ongelma on yhä voimassa...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

  kirjoitti:

Tämä ongelma on yhä voimassa...




Heippa, minulla on onnekseni hyviä uutisia tämän saralta. Sain juuri tiedon kehittäjiltä että tallennusaikaa on pidennetty entisestään, alkamaan 120 sekunttia ennen ohjelmatietojen mukaista ohjelman alkua, ja loppumaan 600 sekunttia ohjelmatietojen mukaisen päättymisajan jälkeen. Muutoksien voimaanastumisessa menee kuitenkin viikko aikaa.


@VeraEk  kirjoitti:

  kirjoitti:

Tämä ongelma on yhä voimassa...


Heippa, minulla on onnekseni hyviä uutisia tämän saralta. Sain juuri tiedon kehittäjiltä että tallennusaikaa on pidennetty entisestään, alkamaan 120 sekunttia ennen ohjelmatietojen mukaista ohjelman alkua, ja loppumaan 600 sekunttia ohjelmatietojen mukaisen päättymisajan jälkeen. Muutoksien voimaanastumisessa menee kuitenkin viikko aikaa.


Tämä tosiaan on hyvä uutinen. Odotellaan milloin tämä tosiaan on käytössä.

Vastaa