Skip to main content

Tervehdys kanssakärsijät. Onkos täällä seassa paljonkin porukkaa, joka ei saa Applen mobiililaitteilla Telia TV appin kautta vuokraamoa toimimaan? Jos on, niin pystyttekö kertomaan kauanko tämmöinen ongelma on ollut olemassa kun sitä suoraan kysymällä asiakaspalvelusta ei saanut selville vaan vastaukset olivat solidaarisen kierteleviä kaartelevia ja vastuu jäi kuulijalle/lukijalle. 



 



Juuri äsken loin siis tunnukset saadakseni käyttöön Telia TV:n vuokraamon, juurikin vuokraamon, en mitään muuta. Kaikki temput tehty ja palvelu saatu lopulta toimimaan. Käytän pelkästää mobiililaitteita, iPadia ja iPhonea. En voi ymmärtää miten tällaisessa suoratoistopalveluiden kilpailutlanteessa on Telian kaltaisella firmalla mahdollisuus olla olematta aktiivisempi ongelmien ratkaisussa liittyen appien toimivuuteen. Kun kirjauduin nyt sitten ensimmäisen kerran Telia TV apin kautta sisään ja hain vuokraamosta haluamani elokuvan, ilmoittaa palvelu siinä kohdassa, että ”sovellus ei tue vuokraamopalvelua (tai jotain sinne päin) vaan sinun täytyy kirjautua SELAIMEN KAUTTA tv.telia.fi sivustolle voidaksesi vuokrata elokuvia”. 



Voi ziisus mikä logiikka. Lataa appi mobiililaitteelle, jotta käyttö olisi helppoa. Sitten kun koitat vuokrata ylihintaisia yksittäisiä elokuvia, niin yllättäen se ei onnistu apin kautta mobiililaitteella. 



Kun lopulta pääsin sen hemmetin botti-chattipalvelun ohi elävän oikean ihmisen kanssa chattaamaan niin hän kertoo, että ongelma on tiedossa. Että apin kautta vuokraamo ei välttämättä yksittäisillä laitteilla toimi. Ja ikään kuin jonain ihmeen vertaistukena hän tilitti miten hänkin joutuu kirjautumaan iPhonellaan selaimen kautta telia TV palveluun voidakseen vuokrata leffoja. Koitin kysyä, KUINKA KAUAN TÄMMÖINEN ONGELMA ON OLLUT TIEDOSSA?? Kun asiakaspalvelija kerran kertoi, että siihen koitetaan löytää ratkaisua.....En saanut mitään suoraselkäistä vastausta kun koitin saada selville, että onko tämä TIEDOSSA OLEVA ONGELMA ollut tiedossa päiviä, viikkoja vai kuukausia. Hyvin simppeli kysymys. Vastaus oli, että jonkin aikaa. 



 



Päällimmäisenä jäi siis vaikutelma, että ongelma on ollut jo pitkään, eikä sille kovin aktiivisesti ratkaisua etsitä. Kyllä nämä IT puolen hemmot yleensä saavat tällaiset ongelmat ratkottua varsin nopeasti silloin jos yritys antaa semmoisen komennon, että ongelma on prioriteettijärjestyksessä korkealla ja on korjattava välittömästi. 



 



Koko tämä ajanhukka tunnusten luomisesta siihen, että saan todeta apin turhaksi omaa nimenomaista tarkoitustani varten, vie uskottavuuden koko firmasta. Taitaa käydä niin, että käytän sen yhden ilmaisen vuokrauksen ja siinä on minun Teliaseikkailuni tällä erää jos heti ensimetri on näin epäonnistunut asiakaspalveluschattia myöden. Toimivia palveluntarjoajia identtisellä sisällöllä on niin paljon, ettei viitsi kyllä itse senttiäkään maksaa asioista, JOIDEN PITÄISI TOIMIA LÄHTÖKOHTAISESTI ilman erillisiä kysymyksiä. Ihmettelen ylipäänsä miten tämmöisellä teknisellä toteutuksella jokin Telia Vuokraamo voi edes toimia vuokraamalla aivan ylihintaisia elokuvia maailmassa, jossa saat kiinteällä kuukausimaksulla, 3-4:n Telian vuokraleffan hinnalla, käyttöösi rajattomat oikeudet ja vielä useammalle laitteelle kerrallaan.  



 



Turhauttaa, turhauttaa. Tuli vähän turhan pitkä vuodatus, haluaisin vaan tietää olenko huonotuurinen yksittäinen asiakas ongelman kanssa vai onko laajamittaisempaa ja pitkäkestoista, johon todellista ratkaisua ei edes yritetä kovin aktiivisesti etsiä. Kun kerran selaimen kautta toimii. 



 



Edit AaTanja: muokattu otsikossa kysymysmerkkien määrä yhteen

Tämä on valitettavasti Teliaa tyypillisimmillään. On kyse sitten vuokraamosta, Liigasta tai mistä tahansa, ratkaisut ja toimivuus ovat niin ja näin. Tämä kun kuorrutetaan vielä tympeällä ja ylimielisellä asiakaskohtaamisella, on siinä valmis Teliamainen kokemus.



 



Kyllä tänne viimeistään aamulla säntää joku Telialainen teennäisesti pahoittelemaan ja kertomaan muuta sontaa ja miten jokainen asiakas on tärkeä... Ei ole.


Moi @juvavi ja tervetuloa juttelemaan tänne Yhteisöön!



 



Yhteisössä usein saa apua muilta lukijiolta, jäseniltä, kävijöiltä ja meiltä moderaattoreilta, joten kiva kun löysit paikalle. Nyt toki jouluna on ymmärrettävästi vähän hiljaisempaa tämä keskustelu tälläkin palstalla :smileyhappy:



 



Applen laitteilla tosiaan on tämmöinen ominaisuus Telia TV:ssä vuokraamon osalta, että itse vuokraus tulee käydä klikkaamassa selaimen kautta, ja sitten voi aloittaa katselun sovelluksesta. Tässä linkissä siitä vielä avattuna mustaa valkoisella meidän asiakastukisivuilta poimittuna. 


Kiitos. Ainakin selkeä vastaus. Olisihan eilinen asiakaspalvelija chatissa voinut suoraan sanoa, että kyseessä ”ominaisuus applen laitteilla”. Ja kun applen laitteet eivät ole kovin harvinaisia niin tästä voi suoraan päätellä että tämä palvelu on minulle väärä. Appien tarkoitus on helpottaa toimintaa. Mutta kiitos siis moderaattorille, että sain nyt tämän tiedon niin en taistele tuulimyllyjä vastaan enempää ja loptetan toimimattoman palvelun käytön. Vaihtoehtoja kuitenkin on niin valtavasti niin ei ole oikein syytä mennä perä edellä puuhun. 


Jäi vielä mieleen tuo lause ”applen laitteilla on tämmöinen ominaisuus”. Eli Telia TV appi on kuin vuori, kiveen hakattu. Minun pitäisi siis olla yhteydessä applen pääkonttoriin ja pyytää, että he voisivat suunnitella applen laitteet toimimaan Telian appien kanssa. Aika ylimielinen lähestymistapa yritykseltä joka myy maksullisia viihdepalveluita. Vika on minun valitsemissani maailman yleisimmissä mobiililaitteissa ja siksi minun täytyy tehdä erilaisia temppuja jotta palvelu toimisi. Jos HALUA olisi niin uskon, että Telia voisi nähdä hiukan vaivaa appinsa suhteen, jotta käyttö olisi intuitiivisen sujuvaa. Kaikki apit, jotka vaativat toimiakseen kikkailua käyttäjältä ovat epäonnistuneita. Tätä ei tapahdu HBOlla, Cmorella, Netflixissä, Ruutuplussassa etc. Kaikki vaan toimii eikä käyttö vaadi epäselviltä sivuilta laajempien ohjeiden lukemista jotta pääset alkuun. Miettikää nyt ihan oikeasti tätä logiikkaanne. Ei yksittäinen asiakaspalvelija tai moderaattori voi varmaan firman puolesta päätöksiä tehdä eikä tämä ole teidän käsissänne mutta asiakas palautteet ovat sitä varten, että toiminnot kehittyvät. 

 

Jos olen antanut palautetta muille suoratoistopalveyrityksille heidän appinsa ominaisuuksista tai kehitysehdituksista niin vastaus on yleensä, että ”kiitos palautteesta, viemme sen eteenpäin tekniselle tiimille” tms. Eli palaute otetaan vastaan, ei koiteta selittää asiakkaalle miten hänen tulisi muuttaa ajatteluaan ja mielipidettään. Piste. Muuta sanottavaa ei ole.


Vastaa