Skip to main content

Miten saan toimimaan Watsonin IPTV-boksin Huawein B593S 4G modeemin kautta? Watsonin tuki sanoo että pitäis sallia IGMP (Multicast) Huawein asetuksista, mutta sellaista mahdollisuutta sielä ei ole.

Käsittäkseni mobilliverkkossa ei kulje multicast. Jos haluat katsoa mobiiliverkon yli, niin sitten android tai ios tms. sovelluksella laitteistostasi riippuen.


Itselläni on Watson Motorolan jollain boksilla ja kerran kokeilin yhdistää reitittimeeni kännykän ja käyttää kännykän 4G-yhteyttä. Suorat lähetykset eivät näkyneet mutta tallenteet näkyivät. Kysyin Anvialta ja sanoivat että suorien lähetysten ei kuulu näkyä ainakaan tuolla boksilla, mutta tarkempaa teknistä selitystä.

Ja Watsonin oma aspa ei ilmeisesti ymmärrä tuon Motorolan boksin päälle yhtään mitään, koska se ilmeisesti paikallisen operaattorin (eli joka palvelun on myynyt sinulle) vastuulla.  


Hei

 

Itselläni on käytössä huawei E5186 4G modeemi ja motorolan VIP 1853. Liittymä on kodin netti L (100/10). Nettilaatikkoon ei tarvinnut muuttaa mitään asetuksia.

 

Tällä kokoonpanolla toimii ihan normaalisti watson. Eli watson toimii siinä missä muut palvelut vaatii kiinteän netin.

 

Ohjeet boksin asetuksien laittoon:

 

Eikö nykyinen laajakaistaoperaattorisi tarjoa sinulle Watson-palvelua, mutta sinulla on jo ennestään Motorola VIP1003, 1903 tai 1853 (*) IPTV-boksi?

Avaa nyt Watson-palvelu kuukaudeksi maksutta ja ota Motorola-boksisi uudestaan käyttöön. Seuraa alla olevaa ohjetta(**). Aloita kytkemällä boksi normaaliin laajakaistaliittymään (***) ja televisioon
1.2.3.4.
Käynnistä boksi. Boksin käynnistyessä  ruudussa etenee palloja. Paina kaukosäätimen MENU-nappia (tai REC-nappia) heti tai viimeistään ennen kolmatta palloa.

Kun ruutuun ilmestyy valikko, syötä koodi ”7532”. Tämän jälkeen pääset ”Advanced” –valikkoon.
Muuta seuraavat kohdat ”Advanced” -valikossa:
- Splash Protocol: 363
- Kernel Protocol: 363
Selaa valikossa alaspäin kunnes löydät asetus:
- HTTP Server: 81.209.15.250

Vanhat arvot pyyhitään pois BACK-napilla ja piste-merkki löytyy TEXT-napin alla.
    



   
Palaa kaukosäätimen vasemmalla nuolipainikkeella päävalikoon. Mene nyt kohtaan "System" ja valitse "Remove SoftwareOK-napilla.

(Jos Remove software ei ole mahdollista tehdä, palaa Advanced valikkoon ja kelaa listaa alaspain kunnes löydät kohdan:
Enable Remove SW: No
Muuta asetusta tähän:
Enable Remove SW: Yes)
Palaa jälleen päävalikoon ed. mainitulla tavalla ja valitse nyt "Exit" ja sieltä ”Save and Reboot” painamalla taas OK -nappia.Boksisi käynnistyy nyt uudelleen.

Uudelleenkäynnistyksen jälkeen voit tehdä asennuksen loppuun Watson-boksin käyttöönotto-oppaan mukaisesti.
     
Watson Nordic Oy ei vastaa hajonneista bokseista.
(*) Motorola VIP1853 ei tue tässä ratkaisussa paikallisia nauhoituksia.
(**)
Tarkista ensin jos laajakaistaoperaatorisi tarjoaa jo Watson-palvelua. SIlloin ei tarvitse seurata tätä ohjetta.
(***) Normaalilla laajakaistaliittymällä tarkoitetaan tässä tapauksessa vähintään 10 Mbit/s nopeus, ei erikseen asetettu IPTV:tä varten ja mielummin reitettävän modeemin takana.
 
 
Yst. terv.
Helpdesk Watson

Vastaa