Saapuihan vihdoin Areena siis Arrikselle. Mainiota, ajattelin. Mutta liian aikaisin, onhan kyse Telian lanseeraamasta tuotteesta. Aivan äsken alkoi näet alppihiihtolähetys Areenassa, ja ajattelin testata. Aloitin katselun hiukan myöhässä alusta, ja luulin pääseväni normaalisti suoraan lähetykseen. Näin ei kuitenkaan tapahtunut. Heti käynnistäessäni ohjelman - oletetun suoran lähetyksen hetkellä, jolloin pari laskijaa oli jo osuutensa suorittanut - sovellus siirtyikin tästä tilanteesta aivan lähetyksen alkuun kuvailemaan rataa, josta kohdasta ei millään keinolla oikeaan tilanteeseen päässyt. Edes boksin uudelleenkäynnistys ei auttanut. Avutonta toimintaa, Telia!
@ericrose kirjoitti:
Saapuihan vihdoin Areena siis Arrikselle. Mainiota, ajattelin. Mutta liian aikaisin, onhan kyse Telian lanseeraamasta tuotteesta. Aivan äsken alkoi näet alppihiihtolähetys Areenassa, ja ajattelin testata. Aloitin katselun hiukan myöhässä alusta, ja luulin pääseväni normaalisti suoraan lähetykseen. Näin ei kuitenkaan tapahtunut. Heti käynnistäessäni ohjelman - oletetun suoran lähetyksen hetkellä, jolloin pari laskijaa oli jo osuutensa suorittanut - sovellus siirtyikin tästä tilanteesta aivan lähetyksen alkuun kuvailemaan rataa, josta kohdasta ei millään keinolla oikeaan tilanteeseen päässyt. Edes boksin uudelleenkäynnistys ei auttanut. Avutonta toimintaa, Telia!
Testasimme samaa omalla Arris 4302 -mallin digiboksilla, mutta ongelma ei toistunut vaan livelähetys toimi normaalisti. Tässä kyseessä voi olla siis yksittäinen häiriö Areena -sovelluksen toiminnassa. Kokeilithan sammuttaa digiboksin sieltä asetuksien kautta, eli Menu -> Asetukset -> Järjestelmät ja verkot -> Uudelleenkäynnistys? Kaukosäätimen virtapainikkeesta digiboksi menee vain valmiustilaan.
Jos tuo asetuksien kautta sammutuskaan ei auta ja ongelma toistuu edelleen, kannattaa digiboksin ohjelmisto palauttaa tämän ohjeen mukaisesti. Kerrothan toki, poistuuko ongelma vai esiintyykö vielä.
SUURI HÄMMÄSTYS tämän aamuisen 4302-boksin päivityksen tiimoilta:
Ihmettelin, kun päivitys oli kestävinään hieman normaalia pidempään...
...KAS KUMMAA, sekä YLE AREENA että LASTEN AREENA ilmaantui tähän boxiin
(Areena-ohjelman versio on näköjään varsinaisesti sille 5403-boksille tehty, mutta siis on tuupattu tähän vanhukseenkin).
Pikaisella kokeilulla ja (Areenaan) kirjautumisella:
Omat suosikit ja keskeneräiset ohjelmat näkyvät hyvin listoilla ja toimivat - Suomi-tekstityskin pelaa, kun paria talletusta kokeilin.
Kiitokset!!!
Sen sijaan ihmettelen, että noinkin merkittävän asian - siis vuosikausia odotetun - Areenan saapumista 4302-bokseihin ei mitenkään missään asiakkaalle erikseen näköjään tiedoteta - ja tuo päivitysketju...
"Lukittu: Telia TV digiboxilla -ohjelmistopäivitykset"
...on viimeksi päivitetty tammikuussa
"Päivitys 25.1.2022
Päivitys versioon 7.49
- Yle Areena -sovellus Arris 5305 -digibokseille"
PS:
Asiakkaille tulisi myös boxikohtaisesti olla jossain helposti näkösällä nuo uusimmat päivitykset - ja kertoa (päivityssisältöjien lisäksi), miten tuo boxista tarkistetaan JA että minkä nimen kohdalla olevaa versionumeroa sieltä monimutkaisen Asetukset/Info/Tekniset tiedot (boxi 4302) -valikkoseikkailun takana olevasta versioluettelo-A4.stä tuijotetaan: Siellä kun on esim. Arris-4302.n tapauksessa GUI (nyt 8.1.96.97...), PLUGIN (15.8.2...), IMAGE (15.5.5.1...) + kasa muita käsitteitä sisältäen versionumeroita..... Mikään tuon sivun numeroista ei ole tuota päivityssivun tammikuista 7.xx -sarjaa.... (??)
@DigiHate kirjoitti:
SUURI HÄMMÄSTYS tämän aamuisen 4302-boksin päivityksen tiimoilta:
Ihmettelin, kun päivitys oli kestävinään hieman normaalia pidempään...
...KAS KUMMAA, sekä YLE AREENA että LASTEN AREENA ilmaantui tähän boxiin
(Areena-ohjelman versio on näköjään varsinaisesti sille 5403-boksille tehty, mutta siis on tuupattu tähän vanhukseenkin).
Pikaisella kokeilulla ja (Areenaan) kirjautumisella:
Omat suosikit ja keskeneräiset ohjelmat näkyvät hyvin listoilla ja toimivat - Suomi-tekstityskin pelaa, kun paria talletusta kokeilin.
Kiitokset!!!
Tämä on ollut toivottu ominaisuus ja hinoa, että vihdoin myös 4302-boksille Areenan tuki on lisätty. Vielä mukavempi on kuulla, että kaikki vaikuttaa toimivan kuten kuuluukin.
@DigiHate kirjoitti:
Sen sijaan ihmettelen, että noinkin merkittävän asian - siis vuosikausia odotetun - Areenan saapumista 4302-bokseihin ei mitenkään missään asiakkaalle erikseen näköjään tiedoteta - ja tuo päivitysketju...
"Lukittu: Telia TV digiboxilla -ohjelmistopäivitykset"
...on viimeksi päivitetty tammikuussa
"Päivitys 25.1.2022
Päivitys versioon 7.49
Tästä on meillä sisäisesti keskustelua käyty ja toistaiseksi emme pysty sitoutumaan reaaliaikaisen päivytysketjun ylläpitämiseen.
Jo tulleista päivityksistä ja tulevaisuuden kehitysideoista sen sijaan haluamme keskustella ja saada palautetta .
Jos nimenomaisen päivitysketjun noita vähäisiä versiotietojakaan ei pystytä päivittämään ajoissa, niin johan nyt on kumma....????
Mahtaakohan tuon naputtelu viedä aikaa peräti minuutin verran? 🙂>
Mikä tuohon nyt on syynä?
**
Onkohan TeliaTV.n Areena-sovellukselle mitään omaa keskusteluketjua?
Areena näyttäisi siis pelaavan mukavasti vanhoilla Arris-boxeillakin, mutta sovelluksen ohjelmahakutoiminne kyllä kaipaisi "vähän" säätämistä.... 🙂>
@DigiHate kirjoitti:
Sen sijaan ihmettelen, että noinkin merkittävän asian - siis vuosikausia odotetun - Areenan saapumista 4302-bokseihin ei mitenkään missään asiakkaalle erikseen näköjään tiedoteta
Komppaan sinua tässä kyllä, olisi hienoa jos meiltä lähtisi aina tietyn boxin käyttäjille sähköposti, jossa kerrottaisiin ainakin isommista uudistuksista, kuten vaikka nuo sovellukset.
Tai, vaihtoehtoisesti palvelu itsessään indikoisi jotenkin, että "täällä ja täällä" valikossa on uutta ja palvelu pitäisi lyhyen intron uudistuksesta, eli opettaisi sitä käyttämään.
@DigiHate kirjoitti:
ja tuo päivitysketju...
"Lukittu: Telia TV digiboxilla -ohjelmistopäivitykset"
...on viimeksi päivitetty tammikuussa
"Päivitys 25.1.2022
Päivitys versioon 7.49
- Yle Areena -sovellus Arris 5305 -digibokseille"
Huomaathan, että ko. ketju on perustettu tuolloin tammikuussa 21 mutta kommenteissa on tietoa aina uusimmasta päivityksestä 🙂> Toisin sanoen, siellä on kommentti per päivitys.
Pyrin viemään tiedon sinne saman päivän aikana, kun uusi softa on menossa asiakkaille. Tällä viikolla myöhästyin kahdella päivällä, pahoittelut siitä. Aikaa siinä menee tosiaan ehkä 45 sekuntia mutta se pitää myös muistaa kuitenkin tehdä 🙂>
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.