Skip to main content

Eli tosiaan YLE 1 ja YLE 2 ja Teema-kanavien ohjelmatiedot ovat sekaisin. Jee.

Eli tosiaan YLE 1 ja YLE 2 ja Teema-kanavien ohjelmatiedot ovat sekaisin. Jee.

Olemme havainneet aamupäivällä kyseisten kanavien puutteelliset ohjelmatiedot ja korjaus on aloitettu. Samoin Star ja Himlen kanavilla näytti esiintyvän vastaavia ongelmia. 


OK. Hyvä että on tiedossa, kun en täältä löytänyt mitään viittausta tuosta: https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot


Yritin laittaa tallennusta huomiselle Kulttuuricocktail-ohjelmalle, joka on TV1:llä klo 20, mutta sitä ei löydy ollenkaan ohjelmaoppaasta. Mikä homma Telia?


Ylen kanavien lisäksi mm. Eurosport-kanavilla ongelmaa ohjelmatiedoissa; ohjelmatiedot puuttuvat kokonaan. 
Ohjelmatiedot siis sekaisen koko seuraavan kuuden päivän ajan. 
Aspaan kun soitin jo aamupäivällä, siellä ei mitään tietoa siitä että kyseessä yleinen vika eikä edelleenkään mitään ole asiassa selvinny - tätähän se vikaselvitys on Telialla!

Ja vika näkyy riippumatta miten Telia-TV -palvelua käyttää!!!!


Hetki sitten katosivat kaikki ohjelmatiedot ylen kanavilta😣

Näyttäisi vain tilanne pahenevan. BBC Brit ja Hero-kanavillakin ohjelmatiedot kadonneet!


Viimein Telia edes jotain julkisuuteen päästänyt:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_502700405&lang=fi
“Telia TV -palvelun ohjelmaoppaassa häiriöitä
Häiriön alkamisaika: 07.02.2023 17:00:00
Ylen kanavat näyttävät 'Ei lähetystä', mutta kanavan avatessa ohjelmat toimivat normaalisti. Häiriö korjauksessa parhaillaan.”

Tämähän se Telialla on käsitys TV-palveluista - kunhan kuva näkyy🤣

 


Viimein Telia edes jotain julkisuuteen päästänyt:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_502700405&lang=fi
“Telia TV -palvelun ohjelmaoppaassa häiriöitä
Häiriön alkamisaika: 07.02.2023 17:00:00
Ylen kanavat näyttävät 'Ei lähetystä', mutta kanavan avatessa ohjelmat toimivat normaalisti. Häiriö korjauksessa parhaillaan.”

Tämähän se Telialla on käsitys TV-palveluista - kunhan kuva näkyy🤣

 

Tuossa ilmoitetaan, että häiriön alkamisaika (ilta) 1700, itse ilmoitin tästä ongelmasta tässä ketjussa jo iltapäivällä ja yllä telialainen kertoo että “ olemme havainneet aamupäivällä kyseisten kanavien puutteelliset ohjelmatiedot ja korjaus on aloitettu “

Taaskaan tämä tiedottaminen ei hirveästi herätä luottamusta.

 


Tuossa ilmoitetaan, että häiriön alkamisaika (ilta) 1700, itse ilmoitin tästä ongelmasta tässä ketjussa jo iltapäivällä ja yllä telialainen kertoo että “ olemme havainneet aamupäivällä kyseisten kanavien puutteelliset ohjelmatiedot ja korjaus on aloitettu “

Taaskaan tämä tiedottaminen ei hirveästi herätä luottamusta.

 

Todennäköisesti häiriö on tosiaan alkanut jo aiemmin, mutta tiedotteen kirjaaja on saanut infon tuohon kellonaikaan. Siksi häiriön alkamisaika on merkattu alkaneeksi kello 17.00.


Tuossa ilmoitetaan, että häiriön alkamisaika (ilta) 1700, itse ilmoitin tästä ongelmasta tässä ketjussa jo iltapäivällä ja yllä telialainen kertoo että “ olemme havainneet aamupäivällä kyseisten kanavien puutteelliset ohjelmatiedot ja korjaus on aloitettu “

Taaskaan tämä tiedottaminen ei hirveästi herätä luottamusta.

 

Todennäköisesti häiriö on tosiaan alkanut jo aiemmin, mutta tiedotteen kirjaaja on saanut infon tuohon kellonaikaan. Siksi häiriön alkamisaika on merkattu alkaneeksi kello 17.00.

 

Niin tosiaan teidän ulkoinen viestintä ilmoittaa ongelman alkaneen klo 1700 ja minä ilmoitin ongelmasta iltapäivällä ja teidän vastaus oli että “ongelma oli tiedossa aamupäivällä ja korjaus on aloitettu”.

 

Yksinkertainen kysymys: jos kerta teillä oli tieto ongelmasta jo aamupäivällä, niin miksi siitä ei ilmoitettu esim tällä palstalla? Nyt jää vähän sellainen kuva, että… selitellään.


Ja ohjelmatietojen korjaus se vaan kestää ja kestää. Viikon ohjelmatiedot olisin itse tässä ajassa kirjoittanut vaikka käsin jo moneen kertaan ja ladannut ne järjestelmään.


Tuossa ilmoitetaan, että häiriön alkamisaika (ilta) 1700, itse ilmoitin tästä ongelmasta tässä ketjussa jo iltapäivällä ja yllä telialainen kertoo että “ olemme havainneet aamupäivällä kyseisten kanavien puutteelliset ohjelmatiedot ja korjaus on aloitettu “

Taaskaan tämä tiedottaminen ei hirveästi herätä luottamusta.

 

Todennäköisesti häiriö on tosiaan alkanut jo aiemmin, mutta tiedotteen kirjaaja on saanut infon tuohon kellonaikaan. Siksi häiriön alkamisaika on merkattu alkaneeksi kello 17.00.

 

Niin tosiaan teidän ulkoinen viestintä ilmoittaa ongelman alkaneen klo 1700 ja minä ilmoitin ongelmasta iltapäivällä ja teidän vastaus oli että “ongelma oli tiedossa aamupäivällä ja korjaus on aloitettu”.

 

Yksinkertainen kysymys: jos kerta teillä oli tieto ongelmasta jo aamupäivällä, niin miksi siitä ei ilmoitettu esim tällä palstalla? Nyt jää vähän sellainen kuva, että… selitellään.

Itse soitin Telian aspaan eilen puolenpäivän aikoihin. Ja silloinkaan ei aspan henkilöllä oikein ollut selvyyttä ongelmasta. Toin jo sillloin esille että ongelmasta pikaisesti myös apan sivuille koska ongelma koskee kaikkia Telia TV -palvelun käyttäjiä.

Mutta mennäänpä tähän päivään. Ongelma osin korjattu, nyt ohjelmatiedot kaksi tuntia jäljessä niillä samoilla kanavilla joilta ohjelmatiedoissa puutteita eilen.


Meneillään olevan Ylen ohjelman tallennuskaan ei onnistu mitenkään.


Meneillään olevan Ylen ohjelman tallennuskaan ei onnistu mitenkään.

Ei pysty myöskään katsomaan eilisiä tai tämänpäiväisiä tallennuksia YLE kanavilta mobiilisovelluksella eikä selaimella, tulee selaimella ilmoitus “Järjestelmävirhe, yritä uudelleen.” Mobiilisovelluksessa puutttuu vain play-nappula.

Arriksen boksissa taas tallenteiden katsominen “onnistuu” - toki esim eiliset uutistallenteet ovat sen kaksi tuntia pielessä. 

 


Meneillään olevan Ylen ohjelman tallennuskaan ei onnistu mitenkään.

Kyllä, käynnissä olevan ohjelman tallennus ei myöskään onnistu jos ohjelmatiedot ei ole oikein. Päivitimme myös häiriötiedotetta juuri. Ongelmaa on havaittu yhä useammalla kanavalla.


Meneillään olevan Ylen ohjelman tallennuskaan ei onnistu mitenkään.

Kyllä, käynnissä olevan ohjelman tallennus ei myöskään onnistu jos ohjelmatiedot ei ole oikein. Päivitimme myös häiriötiedotetta juuri. Ongelmaa on havaittu yhä useammalla kanavalla.

Vikaa myös maksukanavissa, esim Eurosport-kanavat ja BBC Brit.


Hei @Traveller, @Kaimaani111, @jarkko35 ja @LaTeShow  nyt saatiin hyviä uutisia, ohjelmaopas pitäisi olla kunnossa taas. Haluaisitteko kertoa miten teillä nyt toimii? Digiboksin / laitteet voi joutua vielä käynnistmään uudelleen.


Hei @Traveller@Kaimaani111@jarkko35 ja @LaTeShow  nyt saatiin hyviä uutisia, ohjelmaopas pitäisi olla kunnossa taas. Haluaisitteko kertoa miten teillä nyt toimii? Digiboksin / laitteet voi joutua vielä käynnistmään uudelleen.

 

Menikö tämän päivityksen seurauksena kaikki aiemmin asettamat sarjatallennukset?

Ja tämä uusi näkymä ei enää näytä mm mikä (kustomoitu) kanavaluettelo on käytössä.


Hei @Traveller@Kaimaani111@jarkko35 ja @LaTeShow  nyt saatiin hyviä uutisia, ohjelmaopas pitäisi olla kunnossa taas. Haluaisitteko kertoa miten teillä nyt toimii? Digiboksin / laitteet voi joutua vielä käynnistmään uudelleen.

 

Menikö tämän päivityksen seurauksena kaikki aiemmin asettamat sarjatallennukset?

Ja tämä uusi näkymä ei enää näytä mm mikä (kustomoitu) kanavaluettelo on käytössä.

@LaTeShow uusi versio 8.15.0 vei tosiaankin tuon kanavalistan näkymisen ohjelma oppaan alla. Tämä uusi on täysin typerästi suunniteltu;  vain puolet ruudusta käytössä ja 7 kanavaa näkyy kerralla - EPG on kuin kesken katkaistu! Mulla ainkanin aiemmat sarjatallennukset näkyvät ohjelmaoppaassa, toki varustettuna uusilla symboleilla joiden merkitys on hyvinkin kummallinen…

@HenriLie vaikuttaisi ainakin pikaisen tarkastelun perusteella että ohjelmaoppaan tiedot ovat nyt kohdillaan, tarkistin myös viikkoa eteenpäin. Eilisen ohjelmatiedot (ja aikaisemmat) on hävinneet kaikilta kanavilta klo 17:alkae (taaksepäin). Oli kai tarkoitus että version 8.15 myötä myös muutama päivä näkyisi taaksepäin ohjelmatiedot EPG:ssä. Ja jatkossa pääsisi ohjelmaoppaasta tallennuksia katsomaan???

 


Hei @Traveller@Kaimaani111@jarkko35 ja @LaTeShow  nyt saatiin hyviä uutisia, ohjelmaopas pitäisi olla kunnossa taas. Haluaisitteko kertoa miten teillä nyt toimii? Digiboksin / laitteet voi joutua vielä käynnistmään uudelleen.

 

Menikö tämän päivityksen seurauksena kaikki aiemmin asettamat sarjatallennukset?

Ja tämä uusi näkymä ei enää näytä mm mikä (kustomoitu) kanavaluettelo on käytössä.

@LaTeShow uusi versio 8.15.0 vei tosiaankin tuon kanavalistan näkymisen ohjelma oppaan alla. Tämä uusi on täysin typerästi suunniteltu;  vain puolet ruudusta käytössä ja 7 kanavaa näkyy kerralla - EPG on kuin kesken katkaistu! Mulla ainkanin aiemmat sarjatallennukset näkyvät ohjelmaoppaassa, toki varustettuna uusilla symboleilla joiden merkitys on hyvinkin kummallinen…

@HenriLie vaikuttaisi ainakin pikaisen tarkastelun perusteella että ohjelmaoppaan tiedot ovat nyt kohdillaan, tarkistin myös viikkoa eteenpäin. Eilisen ohjelmatiedot (ja aikaisemmat) on hävinneet kaikilta kanavilta klo 17:alkae (taaksepäin). Oli kai tarkoitus että version 8.15 myötä myös muutama päivä näkyisi taaksepäin ohjelmatiedot EPG:ssä. Ja jatkossa pääsisi ohjelmaoppaasta tallennuksia katsomaan???

 

No pitää muistaa, että on yksi juttu mitä EPG näyttää ja toinen mitä oikeasti näytetään kuten tässä tapauksessa tapahtui: