Skip to main content

Sekä Dna tv:n että Elisa Viihteen asiakkaat saavat maksutta käyttöönsä Viaplay- suoratoistopalvelun tilatessaan Viasatin kanavapaketin. Milloin Telia tv:n asiakkaat saavat saman edun? Onko Telia niin vaikea ja huono neuvottelukumppani, että Viasat ei halua tehdä Telian kanssa samanlaista sopimusta kuin se on tehnyt Dna:n ja Elisan kanssa?

Viaplayn tulosta ei ole antaa aikataulua, tilanne on siis sama kuin edellisellä kerralla täällä aiheesta jutellessamme. Teidän asiakkaiden toiveet on kuitenkin kuultu ja viety eteenpäin :smileyhappy:


:smileylol:


Hei,

 

Jo yli vuosi mennyt tästäkin julkaisusta. Aikooko Telia mahdollistaa Viasat paketin (esim. V premium) omistaville Viaplayn ilmaisen käytön? Kilpailijanne pystyvät tähän, joten ihmettelen ettei Telia pysty?


@nupe50  kirjoitti:

Hei,

 

Jo yli vuosi mennyt tästäkin julkaisusta. Aikooko Telia mahdollistaa Viasat paketin (esim. V premium) omistaville Viaplayn ilmaisen käytön? Kilpailijanne pystyvät tähän, joten ihmettelen ettei Telia pysty?

Ei ole valitettavasti tämä edennyt eli ei ole mitään uutta kerrottavaa Viaplayn osalta. Taustasyitä en pysty tarkemmin avaamaan, mutta täytyy palata tähän asiaan uudelleen myöhemmin, jos tilanne muuttuu. 


Hei, nyt esimerkiksi Viaplay mainostaa, että kaikki Valioliigan ottelut ovat nähtävissä tulevalla kaudella Elisa Viihde Viaplayn kautta (https://help.viaplay.com/fi/valioliiga-viaplaylle/) Onko tilanne sama Telian kaapeli TV:n kanavapakettien puolella eli näkyvätkö kaikki Valioliigan ottelut Vsport-kanavapaketin kautta? Jos ei niin, mielestäni silloin täytyisi Viaplay saada Telian Vsport-kanavapakettien tilaajille käyttöön veloituksetta.

 


@as123as  kirjoitti:

Hei, nyt esimerkiksi Viaplay mainostaa, että kaikki Valioliigan ottelut ovat nähtävissä tulevalla kaudella Elisa Viihde Viaplayn kautta (https://help.viaplay.com/fi/valioliiga-viaplaylle/) Onko tilanne sama Telian kaapeli TV:n kanavapakettien puolella eli näkyvätkö kaikki Valioliigan ottelut Vsport-kanavapaketin kautta? Jos ei niin, mielestäni silloin täytyisi Viaplay saada Telian Vsport-kanavapakettien tilaajille käyttöön veloituksetta.

Mikäli useampi peli pelataan samaan aikaan eikä V Sportin kanavilla ole tilaa, näytetään loput peleistä suoratoiston kautta. Kuten @JoonasLam kirjoitti, Viaplayn osalta ei valitettavasti ole uutta kerrottavaa, mutta palaamme kyllä asiaan, jos muutosta tulee.

Kiitokset vastauksesta! Ymmärränkö oikein että Valioliigan jokainen ottelu on siis katsottavissa myös Telian kaapeli TV:n kanavapakettien tilaajilla? Täsmennätkö vielä mitä tuo suoratoiston kautta käytännössä tarkoittaa eli mistä suoratoistopalvelusta on kysymys?

 


@as123as  kirjoitti:

Kiitokset vastauksesta! Ymmärränkö oikein että Valioliigan jokainen ottelu on siis katsottavissa myös Telian kaapeli TV:n kanavapakettien tilaajilla? Täsmennätkö vielä mitä tuo suoratoiston kautta käytännössä tarkoittaa eli mistä suoratoistopalvelusta on kysymys?

Hyvä kun pyysit täsmennystä!

Ei ole siis katsottavissa joka peli meidän kauttamme. Eli jos V Sportin kanavilla ei ole tilaa useamman yhtäaikaisen pelin ollessa käynnissä, niin osa peleistä on nähtävissä vain suoratoiston (eli Viaplayn) kautta. 


Kiitos täsmennyksestä! Kanaviahan kyllä olisi mielestäni kaapeli tv-paketissakin tarjolla riittävästi jos Vsport live1-5 kanavilla näytettäisiin Valioliigan päällekkäiset pelit (käytännössä useimmiten lauantaina klo 17.00 alkavat ottelut). Nythän nuo kanavat ovat olleet ainoastaan päällekkäisten NHL-pelien osalta käytössä. Olisiko siis mahdollista hyödyntää näitä kanavia tulevalla Valioliiga-kaudella, jotta mahdollisimman monta (todennäköisesti kaikki) peliä saataisiin meille Telian kaapeli tv-asiakkaillekin tarjolle?

 

Itselleni olisi tärkeää nähdä oman suosikkijoukkueen pelit ja tiedän että monet muutkin Valioliigan futisfanit ajattelevat samalla tavalla. Viaplayn asiakkaille tämä on mahdollista, joten heillä on selvä kilpailuetu, jonka kumoamisen luulisi kiinnostavan teitäkin. Muuten asiakkaat äänestävät jaloillaan kun Viaplaylla samaan hintaan saa enemmän valinnanvaraa pelien suhteen.


@as123as  kirjoitti:

Kiitos täsmennyksestä! Kanaviahan kyllä olisi mielestäni kaapeli tv-paketissakin tarjolla riittävästi jos Vsport live1-5 kanavilla näytettäisiin Valioliigan päällekkäiset pelit (käytännössä useimmiten lauantaina klo 17.00 alkavat ottelut). Nythän nuo kanavat ovat olleet ainoastaan päällekkäisten NHL-pelien osalta käytössä. Olisiko siis mahdollista hyödyntää näitä kanavia tulevalla Valioliiga-kaudella, jotta mahdollisimman monta (todennäköisesti kaikki) peliä saataisiin meille Telian kaapeli tv-asiakkaillekin tarjolle?

 

Itselleni olisi tärkeää nähdä oman suosikkijoukkueen pelit ja tiedän että monet muutkin Valioliigan futisfanit ajattelevat samalla tavalla. Viaplayn asiakkaille tämä on mahdollista, joten heillä on selvä kilpailuetu, jonka kumoamisen luulisi kiinnostavan teitäkin. Muuten asiakkaat äänestävät jaloillaan kun Viaplaylla samaan hintaan saa enemmän valinnanvaraa pelien suhteen.

Viaplay tekee päätökset minkä kautta näitä pelejä näytetään, eli se ei ole meidän käsissämme ja niihin emme voi vaikuttaa. 


Kiitos jälleen vastauksesta, olen asiasta Viaplayhin yhteydessä. Luulisi, että teillä Teliallakin olisi intressiä neuvotella Viaplayn kanssa asiasta liittyen juuri tuohon edellä mainitsemaani kilpailuetuun, jonka teidän kilpailijanne tällä hetkellä saavat.


@Katjane  kirjoitti:
 

Viaplay tekee päätökset minkä kautta näitä pelejä näytetään, eli se ei ole meidän käsissämme ja niihin emme voi vaikuttaa. 

Kolmatta kertaa nyt peräkkäin lauantaina klo 17 toisella kanavalla Norwichin peli ja toisella Evertonin. Olisi edes tasapuolista joukkueiden valinta, mutta kun ei... Turha tällaisesta palvelusta on maksaa kun joka tapauksessa nettistriimeihin joutuu turvautumaan nähdäkseen "oman" joukkueensa pelin. Loput pelit rinnakkaiskanaville heti.


@Londo  kirjoitti:

Kolmatta kertaa nyt peräkkäin lauantaina klo 17 toisella kanavalla Norwichin peli ja toisella Evertonin. Olisi edes tasapuolista joukkueiden valinta, mutta kun ei... Turha tällaisesta palvelusta on maksaa kun joka tapauksessa nettistriimeihin joutuu turvautumaan nähdäkseen "oman" joukkueensa pelin. Loput pelit rinnakkaiskanaville heti.

Nettipohjaisten livelähetysten kanssa on näköjään palattu käytettävyydessä takaisin 70 luvulle: voit katsoa vain yhtä kanavaa, ja et voi tallentaa sitä. Kas näin se kehitys menee takapakkia, kymmenillä vuosilla... Samaan aikaan voi perinteisestä TV:stä tallentaa hyvillä laitteilla vaikka toistakymmentä kanavaa yhtä aikaa ja oikeastaan mitään ei ole tarve katsoa livenä suoraan.


Niin, tämä juuri. Itsekin juuri otin V Premiumin, koska sen saa digiboksille ja sitä kautta televisioon. Toki, ymmärsin, kaiketi väärin, että Viaplayn sisällöt olisi myös nähtävissä tämän vaihdoksen myötä, näin ainakin sanottiin. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole. Ehkä ilmaisin itseäni huonosti. Erikoista tosiaan, jos kaikilla muilla operaattoreilla tuo onnistuu. Oiskohan rahalla tekemistä asian kanssa? Nimim. Porvarien juonitteluja varmaan 😉


@FCTelia  kirjoitti:

Niin, tämä juuri. Itsekin juuri otin V Premiumin, koska sen saa digiboksille ja sitä kautta televisioon. Toki, ymmärsin, kaiketi väärin, että Viaplayn sisällöt olisi myös nähtävissä tämän vaihdoksen myötä, näin ainakin sanottiin. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole. Ehkä ilmaisin itseäni huonosti. Erikoista tosiaan, jos kaikilla muilla operaattoreilla tuo onnistuu. Oiskohan rahalla tekemistä asian kanssa? Nimim. Porvarien juonitteluja varmaan 😉

Viaplay ei sisälly meidän V -kanavapakettien tilaukseen. Syitä on varmasti monia, mutta niitä en pysty tarkemmin tässä avaamaan. Toivon iteskin, että Viaplay tulisi vielä joku päivä meidänkin tarjontaan, mutta tässä hetkessä se ei valitettavasti ole mahdollista.


Miksi Viaplay-palvelu ei kuulu Telian asiakkaiden V-sport pakettiin?

 

Olen taloyhtiöni kautta Telian kaapelitv-asiakas ja myös VSportin kanavien tilaaja. Kun on seurannut yhteisönne keskusteluja Viaplay-asiasta - niitä muuten on käyty todella jo VUOSIEN ajan - ja lueskellut telialaisten esittämiä ympäripyöreitä ylimielisyyksiä siitä, kuinka "neuvottelut kesken", "uutta informoitavaa ei ole" tai "emme voi avata syitä" miksi Viaplay-palvelua ei Telian asiakkaille saada, koko homma olisi pelkästään huvittava, jos EI olisi Telian asiakas.

 

Kaikista Suomen operaattoreista Telia lienee ainoa, joka ei Viasat-asiakkailleen pysty Viaplayta tarjoamaan! Ja niitä operaattoreita on Elisan ja DNA:n lisäksi yli kaksikymmentä muuta!!! Ruotsin Telia ilmeisesti tässä(kin) asiassa toimii paremmin, vai?

 

Nyt, kun Englannin Valioliigan KAIKKI ottelut olisivat suorina lähetyksinä nähtävissä Viaplayn kautta, Telian kyvyttömyys asiassa pomppaa aina vaan pahemmin silmille. Sama juttu jalkapallon MM-karsintojen tai NHL:n kanssa, muutaman esimerkin mainitakseni.

 

Ymmärrän kyllä, että ne telialaiset, jotka asiakkaita pyrkivät palvelemaan, ovat sen verran pohjalla organisaatiossa, että eivät ole perillä ylempien kerrosten strategioista. Mutta JOS asiakkaiden palvelu edes vähän kiinnostaa (mitä kyllä voi yhteisönne kommenttien perusteella epäillä) pyydän PAINOKKAASTI laittamaan eteen- ja ylöspäin sanaa, että JOS Telia tahtoo pitää vaikkapa Englannin Valioliigaa seuraavat asiakkainaan, muutosta on tapahduttava ja mieluummin pian.

 

Kaiken tämän sanottuani, en tietenkään kuvittele, että mikään muuttuisi...

 

Edit AaTanja: siirretty kommentti aihetta käsittelevään ketjuun.


Moi @Toivo_Turha ja tervetuloa Yhteisöön! Toivohan ei koskaan olet turhaa, ei myöskään tämän asian parissa. Vaan mitään uutta minulla siitäkään huolimatta ei ole kertoa, vaikka kuinka toisin toki haluaisin. En tiedä kuinka muotoilisin sanani niin, etteivät ne antaisi vaikutelmaa ylimielisyydestä, välinpitämättömyydestä tai heikosta asiakaspalvelun laadusta. Voin vain kertoa, että palautteita laitetaan ja on laitettu eteenpäin. Usko pois, asiakkaiden ääni kyllä kuullaan. 



 


Luulen, että asiakkaiden ääni kuullaan parhaiten silloin, kun vaihtaa palveluntarjoajaa. Onhan tämä anteeksiantamaton tilanne ja tämä vahvistaa päätöstä siirtyä kilpailijan leiriin.


Nyt vasta syttyi lamppu päässäni ja ymmärsin, että Telia ei tule koskaan tarjoamaan Viaplayn koko kirjastoa saati sitten Viaplay-palvelua ihan sen vuoksi, että Viaplay on naimisissa Telian kilpailijan kanssa eli Elisan kanssa ja he ovat kovasti profiloineet ja markkinoineet nimenomaan ohjelmiaan Elisa Viaplay:n kautta. Toki aina "voidaan yrittää neuvotella" mutta realiteetti taitaa olla yllä mainittuna.

Täten tämä oli viimeinen naula arkkuun sen suhteen että päätän vaihtaa palveluntarjoajaa, koska itseasiassa halvemmalla rahalla saan enemmän sisältöä käyttööni.


  kirjoitti:

Nyt vasta syttyi lamppu päässäni ja ymmärsin, että Telia ei tule koskaan tarjoamaan Viaplayn koko kirjastoa saati sitten Viaplay-palvelua ihan sen vuoksi, että Viaplay on naimisissa Telian kilpailijan kanssa eli Elisan kanssa ja he ovat kovasti profiloineet ja markkinoineet nimenomaan ohjelmiaan Elisa Viaplay:n kautta. Toki aina "voidaan yrittää neuvotella" mutta realiteetti taitaa olla yllä mainittuna.

Never say never vai miten sitä sanotaan. Vielä ei olla saatu palikoita sopimaan kohdalleen, jotta Viaplay meille tulisi tarjolle. Rohkenen silti sanoa, ettei toisen operaattorin toimet ole syy siihen, että emme haluaisi Viaplayta tuoda tarjolle. Yhtenä esimerkkinä voisi olla Telia Liigapassi, joka tuli myös muille operaattoreille myyntiin taannoin. Harmihan se on, ettemme pysty tällä hetkellä vastaamaan tarpeeseen, joka Viaplayn kohdalla on, mutta toivon, että sekin päivä vielä koittaa.


1. Telia lienee ainoa Viasatin tv-kanavia tarjoava operaattori, joka EI tarjoa Viaplay-palvelua asiakkailleen. Vuosikausia on (muka) neuvoteltu, mutta palikat eivät ole osuneet kohdalleen. Olisiko niin, että Telian "palikat" eivät ole löytäneet neuvotteluhuonetta? Soittakaa vaikka Napapiirille, jos ne sieltä neuvoisivat. (Ks. Viaplayn yhteistyökumppaneiden lista.)

 

2. Telialta vakuutellaan, että "asiakkaan ääntä kuullaan". Hyvä niin, mutta parempi vielä, jos asiakkaan ääntä myös kuunneltaisiin.

 

3. Olisi kiva, ihan näin Telian asiakkaana, jos tännekin tilannetta vaivautuisi selvittämään joku ylemmän kerroksen tyyppi, joka on oikeasti mukana tekemässä niitä päätöksiä. Nythän tilanne se, että nämä kellarikerroksen moderaattori-reppanat saavat vuodesta toiseen selitellä asiaa, johon eivät itse pysty millään tavalla vaikuttamaan. (Älkääkä nyt yrittäkö sanoa, että "kyllä viestiä menee eteenpäin", kun ei se vuosien kuluessa ole mihinkään johtanut.)

 

4. Pyydän anteeksi, jos tulin sanoillani aiheuttaneeksi pahaa mieltä jollekin, mutta englantilaisen jalkapallon ystävänä on tässä itsekin saanut mielensä pahoittaa Telian kykenemättömyyden/taitamattomuuden takia.


Minäkin olin pitkäaikainen asiakas Telialla urheilukanavien suhteen. Koska Viaplay oli pakkohankinta ottelutarjonnan suhteen, oli pakko äänestää jaloillani ja siirtyä toisen palveluntarjoajan leiriin. Nyt menee kuukausimaksut toisaalle, Ei kukaan jaksa ikuisesti odotella asioita tapahtuviksi.


@JoonasLam  kirjoitti:
Rohkenen silti sanoa, ettei toisen operaattorin toimet ole syy siihen, että emme haluaisi Viaplayta tuoda tarjolle. Yhtenä esimerkkinä voisi olla Telia Liigapassi, joka tuli myös muille operaattoreille myyntiin taannoin. Harmihan se on, ettemme pysty tällä hetkellä vastaamaan tarpeeseen, joka Viaplayn kohdalla on, mutta toivon, että sekin päivä vielä koittaa.

Jos kerrotaan ne syytkin. Telia liigapassin tulo muille operaattoreille oli yksi ehto kaupassa jossa Telia osti Bonnierin medialiiketoiminnan. Ennen tätä liigapassia ei näkynyt muilla ja Telia rummutti tätä näkyvästi että vain teidän kautta näkyy.

 

Tässä valossa en yhtään epäile etteikö toisen operaattorin toimet ole juuri se syy miksi etenkään nyt Viaplayta ei ole tulossa. Ennen elisa-viaplay yhteistyötä kyseessä oli ilmeisesti Telian "neuvottelijoiden" tyypilliseksi muodostunut väsytystaistelu -> mitään ei tapahtunut.


@Poksuvau  kirjoitti:
@JoonasLam  kirjoitti:
Rohkenen silti sanoa, ettei toisen operaattorin toimet ole syy siihen, että emme haluaisi Viaplayta tuoda tarjolle. Yhtenä esimerkkinä voisi olla Telia Liigapassi, joka tuli myös muille operaattoreille myyntiin taannoin. Harmihan se on, ettemme pysty tällä hetkellä vastaamaan tarpeeseen, joka Viaplayn kohdalla on, mutta toivon, että sekin päivä vielä koittaa.

Jos kerrotaan ne syytkin. Telia liigapassin tulo muille operaattoreille oli yksi ehto kaupassa jossa Telia osti Bonnierin medialiiketoiminnan. Ennen tätä liigapassia ei näkynyt muilla ja Telia rummutti tätä näkyvästi että vain teidän kautta näkyy.

 

Tässä valossa en yhtään epäile etteikö toisen operaattorin toimet ole juuri se syy miksi etenkään nyt Viaplayta ei ole tulossa. Ennen elisa-viaplay yhteistyötä kyseessä oli ilmeisesti Telian "neuvottelijoiden" tyypilliseksi muodostunut väsytystaistelu -> mitään ei tapahtunut.

Juuri näin se olikin, eli tuotiin mahdolliseksi muille jakelijoille ottaa Liigapassi valikoimaan. Koitin tällä esimerkillä haastaa ajatusta siitä, että toisen operaattorin tekemät yhteistyöt nähtäisiin esteenä omille yhteistöille näin periaatteesta.
 

Yritysten väliset sopimukset kattavat aina koko yhteistyön, ei pelkkää yksittäistä tuotetta tai sen myyntiin saattamista ja totta kai Viaplay on osa tuota kokonaisuutta. Näin ollen kommentoimme Viaplayn tilannetta vasta kun tiedotettavaa on.

 

Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin. Tämä toive ei ole vielä konkretisoitunut ja sen voi joku nähdä piittaamattomuutena, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse. Aiheesta on kuitenkin hankalaa käydä keskustelua, sillä emme avaa sopimusasioita tai neuvottelutilanteita julkisesti tarkemmin. Spekulointi ei kuitenkaan ole kiellettyä. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi niin tiedämme hyvin, että asiakkaamme kaipaavat Viaplayn mahdollisuutta, mutta kuten todettua, se on osa isompaa kokonaisuutta niin sopimuksien kuin teknisten ratkaisuidenkin osalta.


@JoonasLam  kirjoitti:
 

Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin. Tämä toive ei ole vielä konkretisoitunut ja sen voi joku nähdä piittaamattomuutena, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse. Aiheesta on kuitenkin hankalaa käydä keskustelua, sillä emme avaa sopimusasioita tai neuvottelutilanteita julkisesti tarkemmin. Spekulointi ei kuitenkaan ole kiellettyä. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi niin tiedämme hyvin, että asiakkaamme kaipaavat Viaplayn mahdollisuutta, mutta kuten todettua, se on osa isompaa kokonaisuutta niin sopimuksien kuin teknisten ratkaisuidenkin osalta.

Valinta on teidän. Siksipä juuri spekuloidaan.


Vastaa