Asiointipuheluiden hinnoittelua koskeva lakimuutos astuu voimaan 31.12.2023. Asiointipuhelut ovat yritysten ja virastojen numeroihin soitettavia puheluita, jotka nykyisin saattavat olla erikseen hinnoiteltuja. Lakimuutoksen jälkeen asiointipuhelut maksavat matkapuhelinmaksun verran.
Mikä on asiointipuhelu?
Asiointipuhelu tarkoittaa yleisesti viranomaiselle, yritykselle tai organisaatiolle soitettavaa puhelua. Tällaisia ovat esimerkiksi ajanvaraukset, tiedustelut tai muut asiakaspalveluun liittyvät yhteydenotot.
Mikä on matkapuhelinmaksu?
Matkapuhelinmaksu on veloitus puhelusta, joka ei sisälly liittymän puhepakettiin tai poikkeaa minuuttiveloitteisen liittymän normaalista minuuttihinnasta. Asiointipuheluista on aiemmin voitu periä muutakin kulua matkapuhelinmaksun lisäksi. Tällöin puhelun kokonaishinta on ollut vaikeammin hahmotettavissa. Telian veloittama matkapuhelumaksu muuttuu 8.1.2024 alkaen ja kaikki asiointipuhelut maksavat jatkossa 0,17 €/min, eli matkapuhelinmaksun (mpm) verran. Joidenkin yritysten kohdalla tämä tarkoittaa sitä että puhelut voivat olla jatkossa edullisempia kuin nykyisellä hinnoittelulla.
Löydät lisätietoa aiheesta telia.fi -sivuiltamme.
Lue myös: