Skip to main content

Artikkelia on muokattu 23.7.2024

Tästä artikkelista löydät tietoa mistä chat löytyy, miten sitä käytetään ja kuinka pääset asiakasneuvojan kanssa juttusille.

Saat chatin kautta apua 24/7 silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Löydät chatin, kun kirjaudut Minun Teliaan osoitteessa https://telia.fi. Valitse “Kirjaudu omistajana”.

Voit kirjautua sivustolle mobiilivarmenteella, pankkitunnuksillasi tai sirullisella henkilökortilla. Kirjautumisen jälkeen löydät chat-napin sivuston oikeasta reunasta:

 

Chat Minun Telia -sivustolla

 

Minun Telia -sovelluksesta löydät chatin Tuki-näkymästä:

 

Chat Minun Telia -sovelluksessa

 

Vinkkejä
 

Voit asioida chat-asiakaspalvelun kanssa, kun olet liittymän omistaja.

Jos chat–kuvake ei ilmesty Minun Telia -sivustolla heti kirjautumisen jälkeen, malta hetki, sillä siinä voi joskus olla pieni viive. Huomioithan myös, että mahdolliset AdBlock-lisäosat kannattaa ottaa pois käytöstä. Ne saattavat estää chatin toiminnan. Jos keskusteluissa on jonoa, vuoronumerosi näkyy chat-ikkunan vasemmassa reunassa. Voit kuitenkin kirjoittaa viestisi jo valmiiksi vaikka olisitkin vielä jonossa.

--

Jos sinulla on kehitysehdotuksia palveluun liittyen, kerro siitä ihmeessä meille. Palaute on enemmän kuin tervetullutta, koska viilaukset ovat käynnissä parhaillaan.

Chat-palvelu on hyvä, mutta tarkistin äsken jonotustilanteen niin olin sijalla 27. Tuleeko ruuhkaa olemaan aina vai joko koulutetut henkilöt ovat päässeet avuksi? Onneksi voi jättää tuon viestin ettei tarvitse odotella ruudun äärellä. Lisäksi odottelen jo innolla Minun Telia -sovellukseen chat-tukea ja tietenkin Telia Nopeustestiä :smileyvery-happy:


@Sekunti Chatissa voi olla hieman ruuhkaa varsinkin näin ilta-aikaan, vaikka olemmekin saaneet lisää tekijöitä joukkoomme. Juuri tällä hetkellä jonossa oli 3 asiakasta, joten jonotilanne voi vaihdella melko paljon lyhyenkin ajan sisällä 🙂 Mobiilituki on kyllä tulossa, mutta hetken joudutaan sitä vielä odottamaan.


Hieno homma @IlariJR! Totta, osa asiakkaista eivät ehdi jonotella tai saavat nopeasti asiansa hoidettua jonka vuoksi tuo jonottaminen on alati muuttuvaa kuten kaupoissa :)


Juuri äsken kurkkasin, niin tilanne oli tämä:



 





 



Miten meni niinkuin omasta mielestä... ?



 



Jos tuon botin laskee aspaksi, niin toki se vastaa, mutta muutoin 24/7 tavoitettavuus on utopistinen haave.


Kaikki ohjaa käyttäjät sinne, kun mainostetaan niin ei ihme @Purnipsi :smileylol:


@Sekunti Toki tämä oli yksittäinen testi, mutta varmasti kokeilen uudemman kerran myöhemmin illalla. Mielestäni tavoite jonoajaksi pitäisi olla max. 10min. Keskimääräinen aika 2min ja parempi, ettei ollenkaan. Toki kaikkiin piikkeihin ei voi varautua, mutta eipä jono saisi olla niin pitkä, että se on ihan täynnä. Ainakin minulle sanasta chat tulee mieleen seuraavat asiat:



 





  • Nopea


  • Mutkaton


  • Aina valmis ja avulias


  • Tavoitettavissa (ja kun mainostetaan 24/7) aina


  • Helppo




 



Jos jotain asiaa chatista aikoisin kysyä, en todellakaan ehtisi odottamaan kymmeniä minuutteja tai tunteja. Esimerkiksi lounastauon aikana, joka yleensä jotain puolen tunnin - tunnin väliltä ei millään ehdi odotella ja selvitellä useita kymmeniä minuutteja tai oikeastaan muutenkaan päivystää. Lisänä sitten somessa usein kerrottu vuoronumeron pomppaaminen, vaikkapa 3---> 10 . Näin on minulle itsellenikin käynyt. Käsittämätöntä.



 



 


Joka tapauksessa Telian chat tuntuu olevan aika ruuhkaisa ajasta riippumatta, joten mielestäni tuohon olisi syytä pureutua paremmin. Tällä hetkellä 24/7 ei oikeasti toteudu mitä itsekin toivoisin. Saman asian ajaisi vaikkapa yhteydenottopyyntö tai robotti voisi kysyä haluatko jättää soittopyynnön :smileyhappy:


VINKKI!



 



Telian chat-asiakaspalveluun saa yhteyden, kun valitaan chat-palvelussa ensin kaksi (2) kertaa alhaalta vaihtoehto "Ei mikään näistä, arvaa uudelleen" ja sen jälkeen "Kiitos, mutta avaa chat asiakaspalvelijalle". Chat-palveluun on lisätty enemmän vaihtoehtoja mitä ylläolevassa opastusvideossa nykyään :)


Se saapui vihdoinkin eli Telian chat-palvelu on nyt yhteensopiva mobiiliversiossa. Iso kiitos kehittäjille siitä! :smileyhappy:



 




Jes, hieno juttu! Ja kehitystyö jatkuu edelleen. Tehdään todennäköisesti sitten uutta videoa tähän blogiin kun saadaan seuraava päivitys vireille :smileyhappy:  


Miten pääsen chattiin???

 


 @SEPPO2009 Tuossa aloitusviestissä on tuo Youtube-video. Siinä opastetaan Chattiin kirjautuminen. Katsoitko sen? 



 



Joka tapauksessa chat pitäisi ilmestyä saataville, kun kirjautuu Telia Tunnuksella telia.fi sivustolle. Sitten sivuston oikeaan alanurkkaan pitäisi tulla chatista ilmoittava nappi, jota klikkaamalla se aukeaa. Joskus on selaimien mainnonnanestolisärit (Adblock, Ublock Origin, Ghostery yms.) estäneet tuon napin ilmestymisen, joten suosittelen lisäämään Telian sivut niissä ohittamaan suodatuksen.


Missähän se chat nykyään on?

@Fghjkl pitäisi löytyä ihan samaisesta paikasta kuin ennenkin, eli kirjautumisen jälkeen sivun oikeasta alakulmasta. :) 
Mainonnanestolisäosat saattavat estää chat-painikkeen ilmestymisen, kuten @Purnipsi tuossa edeltävässä kommentissakin mainitsi. 


@Fghjkl, chat-palvelu toimii myös mobiililaitteella kuten @Purnipsi ja @RaMaria mainitsi tuosta sijainnista :smileyhappy:


Kyllä se Chat siihen ilmestyy, mutta miten sen bottin kanssa keskustellaan, jos on joku muu kysymys kuin valmiina annetut?


Klikkaat monta kertaa Ei mikään näistä, niin botin pitäisi ohjata sinut asiakaspalvelijalle.


Miksi kun klikkaan chat laatikkoa joudun AINA ? https://www.telia.fi/OmatSivut/main.do#open_chat ?

AINA, vaikka olen kirjautunut. Mutta puhelimella pääsee heti ja viimeksi olin 2. .


Moi @vaari9a! Nyt joudun pyytämään hieman tarkennusta. Mikä tässä on siis ongelmana?


Mainostatteko ihan tosissaan chattia 24/7 palveluna?

Toki sinne voi kirjoittaa 24/7, mutta vastauksen saaminen tuntuukin olevan mahdotonta.


@moisiov: Kuluttajapuolen chatissa on ihmisiä päivystämässä 24/7, mutta toki joskus voi olla ruuhkaa. Oletko jäänyt ilman vastausta useaan otteeseen ja mihin aikaan vuorokaudesta olet yleensä ottanut yhteyttä? Kannattaa myös huomioida, että häiriöilmoitusten chat on avoinna ma-pe 8-20.30 ja la-su 9-19.30. Yrityspuolella puolestaan ma-pe 8-16.30.


Ei kyllä avaudu eikä löydy mitään chatia. Näkymäkin on nykyään ihan erilainen kuin vanhassa videossa.


@erkkiniemela Kun kirjaudut telia.fi sivuille, verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella, pitäisi alakulmaan tulla kupla josta klikkaamalla pääset chattiin. Meillä on siellä aina joku vastaamassa vuorokauden ympäri. Voit käyttää chattia myös puhelimen Minun Telia applikaation kautta.


Kiitos! Löysin chatin, mutta kun se pyytää minua kirjautumaan sisään, tulee tällainen viesti:

 

"HUPS!

Emme valitettavasti voineet yhdistää sinua Telian palveluun. Tarkista, että käytit Omille Sivuille sopivaa käyttäjätunnusta eikä selaimessasi ole jokin toinen Telian verkkopalveluista avoinna. Voit yrittää kirjautua uudelleen Omille Sivuille tai Yritysportaaliin

KIRJAUDU

Jos ongelma toistuu, niin ota yhteyttä Telian asiakaspalveluun 020 690 400 (mpm/pvm)."

 

 

Pääsen siis kirjautumaan yhteisöön mutten Teliaan. Mikä mättää kirjautumisessa? Kirjautumisen jälkeen pitäisi päästä hallinnoimaan liittymiä, mutta kun en pääse kirjautumaan kuin yhteisöön. En ymmärrä. 


Luomillani tunnuksilla pääsen kirjautumaan vain yhteisöön mutta en Teliaan. Teliaan pääsin kirjautumaan vain nettipankkitunnuksilla. En silti voi irtisanoa liittymääni, vaikka olen kirjautunut verkkopankkitunnuksilla. Ei taida liittymän irtisanominen onnistua ilman soittoa asiakaspalveluun? Elisalla tämä olisi onnistunut helposti netissä.


Vastaa