Skip to main content
Telian palvelut

Esittelyssä Minun Telia -palvelu

  • May 12, 2025
  • 8 kommenttia
  • 406 katselukertaa
Esittelyssä Minun Telia -palvelu
Forum|alt.badge.img+7

Monipuoliseen asiakasportaaliin eli Minun Telia -palveluun pääsee sovelluksen tai selaimen kautta. Mitä hyötyä on käyttää meidän palveluamme? Tutustumme palveluun siis tarkemmin!

 

Minun Telia -palvelun tarjoamat mahdollisuudet

 

Minun Telia -palvelussa voit hallinnoida liittymiäsi ja palveluitasi helposti ja nopeasti ilman jonottamisia aina kun haluat, vaikka keskellä yötä. Voit esimerkiksi maksaa laskuja, päivittää liittymäsi ja palvelujasi, tarkastella PUK-koodiasi maksutta, tilata kanavapaketteja ja tilata häiriötiedotteita liittymääsi koskien. Chat-keskusteluhistoria on nähtävissä Minun Teliassa Laskut ja viestit osion kautta, kun Minun Teliaan on kirjauduttu selaimella.

Palvelu tarjoaa kokonaisnäkymän asiakkuudestasi, jolloin voit hallita olemassa olevia palveluitasi ja päivittää käyttäjätietojasi. Tämä helpottaa palveluiden hallintaa ja mahdollistaa paremman asiakaskokemuksen. Minun Telia -palvelussa voit maksaa laskuja eri maksutavoilla, kuten pankkinapeilla tai virtuaaliviivakoodilla. Tämä tarjoaa joustavuutta ja mukavuutta laskujen maksamiseen.

Minun Telia -palveluun kirjautuminen on turvallista. Voit kirjautua pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla. Vaihtoehtoisesti voit käyttää samaa linkkiä ja kirjautua käyttäjänä painamalla oikean yläkulman kuvaketta.

 

 

Minun Telia -palvelun käyttö: Selaimen vai sovelluksen kautta – mikä sopii sinulle parhaiten?

 

Minun Telia -sovellus ja Minun Telia -selain tarjoavat molemmat mahdollisuuden hallinnoida Telian palveluita, mutta niissä on joitakin eroja käyttökokemuksessa ja ominaisuuksissa. Tutustutaanpa aiheeseen tarkemmin!

 

Minun Telia -sovellus: kätevä ja monipuolinen mobiilikäyttöön

 

Saat ladattua sovelluksen maksutta Google Play -kaupasta tai  AppStoresta. Sovellukseen kirjautuminen onnistuu myös biometrisellä tunnistautumisella, kun sovellus on ensin käyttöönotettu vahvan tunnistuksen avulla. Jos kirjaudut ulos sovelluksesta, palvelu täytyy aktivoida erikseen uudelleen aina seuraavalla käyttökerralla. 

Sovellus on suunniteltu mobiilikäyttöön, joten se tarjoaa sujuvan ja optimoidun käyttökokemuksen älypuhelimilla ja tableteilla. Voit tilata Push-ilmoitukset erääntyvistä laskuista tai muista tärkeistä ilmoituksista. Sieltä on helposti löydettävissä lähin Telia Kauppa ja voit hallinnoida etuja sekä vastaanottaa sinulle tarkoitettuja tarjouksia erilaisista liittymistä, laitteista tai palveluista. Voit myös varata ajan Telia Kauppaan helposti. Lisäksi voit tarkastella joitakin tietoja jopa ilman internet-yhteyttä, mikä voi olla hyödyllistä tilanteissa, joissa verkkoyhteys on heikko, kunhan olet kirjautuneena sovellukseen. Sieltä voit tarkistella laskutietoja, sopimustietoja, omia yhteystietoja sekä palveluiden tietoja. Sovellus on aina käytettävissä muutamalla napautuksella. 

 

Minun Telia -selain: Laajempi näkymä ja monipuolisempi hallinta


Minun Telia -palvelua voi käyttää millä tahansa laitteella, jossa on ajan tasalla oleva verkkoselain. Joitakin toimintoja, kuten chat-historian tarkastelua, voi tehdä vain selaimen kautta. Selaimella käytettävä Minun Telia tarjoaa laajemman näkymän ja mahdollisuuden hallinnoida palveluita suuremmalla näytöllä, mikä on hyödyllistä monimutkaisempien tehtävien suorittamisessa. Selaimen kautta käytettävä palvelu on yhteensopiva kaikkien laitteiden kanssa, missä on internet-selain mukaan lukien tietokoneet ja kannettavat.

 

Personoituja mainoksia selaimen kautta olevassa näkymässä

Monipuoliset palvelut sovelluksessa ja selaimessa

  • Molemmat tarjoavat mahdollisuuden maksaa laskuja, päivittää liittymiä ja palveluita, tarkastella PUK-koodeja maksutta, tilata kanavapaketteja ja keskustella asiakaspalvelun kanssa sekä tilata häiriötiedotteita puhelimellesi ja/tai sähköpostiisi.

  • Molemmat palvelut ovat maksuttomia ja käytettävissä 24/7. Taustalla myös mukana Chat-asiakaspalvelumme, jonka kanssa voit keskustella niin sovelluksessa kuin selaimessa.

Näiden erojen perusteella voit valita, kumpi vaihtoehto sopii paremmin tarpeisiisi ja käyttötottumuksiisi.

 

👉Oletko käyttänyt jo Minun Telia -palveluamme ja mitä mieltä siitä olet?

 

 

8 kommenttia

jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • May 12, 2025

Nyt kun tuli puheeksi…

Miljardi liikevaihdon yritykseksi Telian selain on surkea räpellys, josta olen saanut lähinnä aika paljon ”Jokin meni vikaan” ilmoituksia.

Ensimmäinen tieto mikä sivuilla on; Jatka sopimustasi tarjous, voimassa olevalle sopimukselle ?!?

Tiedoissa on puutteita ja epätarkkuuksia;
xx,xx €/kk 02.10.2025 asti, jonka jälkeen 0,00 €/kk Yes!

Sovellus on visuaalisesti vähän parempi, mutta…

Biometrinen tunnistautuminen ei toimi, ainakaan minulla.
Jos poistun sovelluksesta uloskirjautumatta, aukeaa se ilman biometristä tunnistautumista. Jos taas kirjaudun sovelluksesta ulos, biometrinen tunnistautuminen menee itsestään pois päältä, ja se pitää käynnistää uudelleen. Mikä idea?

Kiinteä laajakaista => Tiedot => Puhelinnumero = tässä tiedossa joku salasana?

Sovellus antaa minulle tiedon:

Mobiilipalveluidesi laatu
Nettiyhteyden huippunopeus mittausjaksolla
Tänään 1,4 Mbit/s, 14 vrk 15,0 Mbit/s

Aika kovat huippunopeudet 600 Mbit/s liittymälle. 😀

😀😎😀


Forum|alt.badge.img+7
  • Aloittaja
  • Moderaattori
  • May 14, 2025

Nyt kun tuli puheeksi…

Miljardi liikevaihdon yritykseksi Telian selain on surkea räpellys, josta olen saanut lähinnä aika paljon ”Jokin meni vikaan” ilmoituksia.

Ensimmäinen tieto mikä sivuilla on; Jatka sopimustasi tarjous, voimassa olevalle sopimukselle ?!?

Tiedoissa on puutteita ja epätarkkuuksia;
xx,xx €/kk 02.10.2025 asti, jonka jälkeen 0,00 €/kk Yes!

Sovellus on visuaalisesti vähän parempi, mutta…

Biometrinen tunnistautuminen ei toimi, ainakaan minulla.
Jos poistun sovelluksesta uloskirjautumatta, aukeaa se ilman biometristä tunnistautumista. Jos taas kirjaudun sovelluksesta ulos, biometrinen tunnistautuminen menee itsestään pois päältä, ja se pitää käynnistää uudelleen. Mikä idea?

Kiinteä laajakaista => Tiedot => Puhelinnumero = tässä tiedossa joku salasana?

Sovellus antaa minulle tiedon:

Mobiilipalveluidesi laatu
Nettiyhteyden huippunopeus mittausjaksolla
Tänään 1,4 Mbit/s, 14 vrk 15,0 Mbit/s

Aika kovat huippunopeudet 600 Mbit/s liittymälle. 😀

😀😎😀

Välillä palvelun osalta on ollut hetkellisiä katkoksia, mitkä myös korjattu niin pian kuin se on vain mahdollista. Laitan kyselyä tuotteesta vastaavalle, että mitä mieltä on sopimuksen tarjoamisen näkymisestä.

Biometrisestä tunnistautumisesta kysynkin sinulta, että mikä puhelin sinulla on käytössäsi?

Mainitsemasi kohta kiinteän laajakaistan osalta puhelinnumerosta, täytyypäs selvitellä mitä salasanaa se kyselee.

Mitä oikeasti saat nettiyhteysnopeudeksi? Oletko mitannut Speedtest.netin kautta tai Telian nopeustestin kautta, kuinka paljon nopeutta saat keskimäärin? 

Hyvä kun nostat näitä epäkohtia esille! Iso kiitos siitä! 


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • May 14, 2025

Biometrisestä tunnistautumisesta kysynkin sinulta, että mikä puhelin sinulla on käytössäsi?

Samsung Galaxy S23 FE 5G

Mainitsemasi kohta kiinteän laajakaistan osalta puhelinnumerosta, täytyypäs selvitellä mitä salasanaa se kyselee.

Siinä puhelinumerokentässä on joku salasana, jota olen joskus aikaisemmin yrittänyt käyttää. 😀 En tiedä mistä se siihen kenttään on hiipinyt.

Mitä oikeasti saat nettiyhteysnopeudeksi? Oletko mitannut Speedtest.netin kautta tai Telian nopeustestin kautta, kuinka paljon nopeutta saat keskimäärin? 

Tässä on tänää mitatut nopeudet. Sisällä, etelä pihalla ja pohjoinen pihalla. Pohjoisesta mittauspisteestä näkyy lähetin. Se on luvattu korjata…

 

@PiaJo Hyvä kun nostat näitä epäkohtia esille! Iso kiitos siitä! 

@jokeri59 Ole hyvä!


SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • May 20, 2025

Biometrinen tunnistautuminen ei toimi, ainakaan minulla.
Jos poistun sovelluksesta uloskirjautumatta, aukeaa se ilman biometristä tunnistautumista. Jos taas kirjaudun sovelluksesta ulos, biometrinen tunnistautuminen menee itsestään pois päältä, ja se pitää käynnistää uudelleen. Mikä idea?

 

Biometrinen tunnistautuminen toimii kuin digitaalinen lukko, joka varmistaa sovelluksen turvallisen käytön. Kun kirjaudut sisään ensimmäistä kertaa, vahva tunnistautuminen aktivoidaan, minkä jälkeen sovellus kysyy, haluatko ottaa käyttöön biometrisen tunnistautumisen.

Jos poistut sovelluksesta ilman uloskirjautumista, biometrinen tunnistautuminen säilyy käytössä, jolloin sovellus avautuu automaattisesti. Sen sijaan, jos kirjaudut ulos, biometrinen tunnistus poistuu käytöstä ja se on aktivoitava uudelleen vahvalla tunnistautumisella. Tämä lisää tietoturvaa ja estää sovelluksen luvattoman käytön.

Kannattaa myös tarkistaa puhelimen asetuksista, ettei biometrinen tunnistus ole estetty sovelluksen käytössä. 

 

Kiinteä laajakaista => Tiedot => Puhelinnumero = tässä tiedossa joku salasana?

 

Aiemmin olet voinut kirjautua Omille Sivuille kiinteän laajakaistan käyttäjätunnuksella, mutta tämä toiminto ei ole enää käytössä. Jatkossa kirjautuminen onnistuu ainoastaan vahvalla tunnistautumisella, kuten pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

 

Mobiilipalveluidesi laatu
Nettiyhteyden huippunopeus mittausjaksolla
Tänään 1,4 Mbit/s, 14 vrk 15,0 Mbit/s

Aika kovat huippunopeudet 600 Mbit/s liittymälle. 😀

😀😎😀

Tätä me viel joudutaan hieman selvittämään. Palataan, kun saadaan tähän vastaus. 😊

 


siilineito
Meilaaja
  • Meilaaja
  • May 23, 2025

- -

Mobiilipalveluidesi laatu
Nettiyhteyden huippunopeus mittausjaksolla
Tänään 1,4 Mbit/s, 14 vrk 15,0 Mbit/s

Aika kovat huippunopeudet 600 Mbit/s liittymälle. 😀

😀😎😀

 

^ Tätä me viel joudutaan hieman selvittämään. Palataan, kun saadaan tähän vastaus.

Täällä ainakin nuo mobiiliyhteyden laatu -tiedot ovat olleet varsin hyvin oikeaa luokkaa koko sen ajan kuin kyseinen toiminto on ollut olemassa, eikä muilta operaattoreilta moista ominaisuutta löydykään, joten siitä erityiskiitos! 👍

[Myös jälleen Minun Telia -palvelusivujen chatin kautta löytyi varsin hyvä asiakaspalvelu viime sunnuntaina, kun näin pitkän linjan Telia-asiakkaana sain vaihteeksi matkapuhelinliittymällenikin verrattain oikein hyvän päivityksen, tarjouksen (ja samalla myös hinnan pienennyksen 🤩) 12 kuukaudeksi määräaikaisena, hinnaltaan jonkin verran alle parikymppiä kuukaudelta, ja vieläpä yllättäin kera V premium -kanavapaketin ilmaiskuukauden (sitoumuksetta), jota käypi teliaplay.fi:n kauttakin hyödynnellä, ja astuen voimaan saman. 👍 – Tosin asiakaspalvelijan kirjoitusosaaminen oli vähän niin ja näin (jouduin itse tarkentavina kysymyksinä käymään kaikki asiat erikseen läpi), ja tuon V premiuminkin hän kirjoitti chatiin muodossa “Viaplay”, joka on pitkälti eri asia, joskin muutamilta osin sisällöissä on yhtäläisyyksiä, kun urheilut taas eivät Viaplayn perusversioon, “leffoihin ja sarjoihin”, sisältyisikään.]


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • June 9, 2025

Täällä ainakin nuo mobiiliyhteyden laatu -tiedot ovat olleet varsin hyvin oikeaa luokkaa koko sen ajan kuin kyseinen toiminto on ollut olemassa, eikä muilta operaattoreilta moista ominaisuutta löydykään, joten siitä erityiskiitos! 👍

Kiitokset sinulle kiitoksesta! Mukava kuulla, että lisätiedot liittymän toiminnasta ovat olleet sinulle hyödyllisiä.

[Myös jälleen Minun Telia -palvelusivujen chatin kautta löytyi varsin hyvä asiakaspalvelu viime sunnuntaina, kun näin pitkän linjan Telia-asiakkaana sain vaihteeksi matkapuhelinliittymällenikin verrattain oikein hyvän päivityksen, tarjouksen (ja samalla myös hinnan pienennyksen 🤩) 12 kuukaudeksi määräaikaisena, hinnaltaan jonkin verran alle parikymppiä kuukaudelta, ja vieläpä yllättäin kera V premium -kanavapaketin ilmaiskuukauden (sitoumuksetta), jota käypi teliaplay.fi:n kauttakin hyödynnellä, ja astuen voimaan saman. 👍 – Tosin asiakaspalvelijan kirjoitusosaaminen oli vähän niin ja näin (jouduin itse tarkentavina kysymyksinä käymään kaikki asiat erikseen läpi), ja tuon V premiuminkin hän kirjoitti chatiin muodossa “Viaplay”, joka on pitkälti eri asia, joskin muutamilta osin sisällöissä on yhtäläisyyksiä, kun urheilut taas eivät Viaplayn perusversioon, “leffoihin ja sarjoihin”, sisältyisikään.]

Hienoa kuulla, että olet saanut mielesen liittymäsopimuksen taas vuodeksi eteenpäin 👍🏼

Asiakaspalvelija on tilanteessa toiminut harhaanjohtavasti, jos hän on V Premium -kanavapaketista puhunut Viaplay -palveluna. Meillä ei ole jälleenmyynnissä Viaplay -palvelua, mutta myymme katseluoikeuksia Viasatin maksukanavapaketteihin.

Uskon, että kyseiselle asiakaspalvelijalle ei ole ollut kovin tuttuja nämä Viasatin tuotteet, mutta se ei ole pätevä syy antaa virheellistä tietoa. Jos saat palautekyselyn yhteydenotostasi asiakaspalveluun, niin jätäthän meille tästä palautetta. Voit palautteen jättää myös täältä


siilineito
Meilaaja
  • Meilaaja
  • June 12, 2025

Täällä ainakin nuo mobiiliyhteyden laatu -tiedot ovat olleet varsin hyvin oikeaa luokkaa koko sen ajan kuin kyseinen toiminto on ollut olemassa, eikä muilta operaattoreilta moista ominaisuutta löydykään, joten siitä erityiskiitos! 👍

Kiitokset sinulle kiitoksesta! Mukava kuulla, että lisätiedot liittymän toiminnasta ovat olleet sinulle hyödyllisiä.

[Myös jälleen Minun Telia -palvelusivujen chatin kautta löytyi varsin hyvä asiakaspalvelu viime sunnuntaina, kun näin pitkän linjan Telia-asiakkaana sain vaihteeksi matkapuhelinliittymällenikin verrattain oikein hyvän päivityksen, tarjouksen (ja samalla myös hinnan pienennyksen 🤩) 12 kuukaudeksi määräaikaisena, hinnaltaan jonkin verran alle parikymppiä kuukaudelta, ja vieläpä yllättäin kera V premium -kanavapaketin ilmaiskuukauden (sitoumuksetta), jota käypi teliaplay.fi:n kauttakin hyödynnellä, ja astuen voimaan saman. 👍 – Tosin asiakaspalvelijan kirjoitusosaaminen oli vähän niin ja näin (jouduin itse tarkentavina kysymyksinä käymään kaikki asiat erikseen läpi), ja tuon V premiuminkin hän kirjoitti chatiin muodossa “Viaplay”, joka on pitkälti eri asia, joskin muutamilta osin sisällöissä on yhtäläisyyksiä, kun urheilut taas eivät Viaplayn perusversioon, “leffoihin ja sarjoihin”, sisältyisikään.]

Hienoa kuulla, että olet saanut mielesen liittymäsopimuksen taas vuodeksi eteenpäin 👍🏼

Asiakaspalvelija on tilanteessa toiminut harhaanjohtavasti, jos hän on V Premium -kanavapaketista puhunut Viaplay -palveluna. Meillä ei ole jälleenmyynnissä Viaplay -palvelua, mutta myymme katseluoikeuksia Viasatin maksukanavapaketteihin.

Uskon, että kyseiselle asiakaspalvelijalle ei ole ollut kovin tuttuja nämä Viasatin tuotteet, mutta se ei ole pätevä syy antaa virheellistä tietoa. Jos saat palautekyselyn yhteydenotostasi asiakaspalveluun, niin jätäthän meille tästä palautetta. Voit palautteen jättää myös täältä

Tuli jo heti kyseisen chatin jälkeen, 18.5.2025, todettua asiat myös siihen palautekyselyynnekin. 👍


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • July 18, 2025

 

Mobiilipalveluidesi laatu
Nettiyhteyden huippunopeus mittausjaksolla
Tänään 1,4 Mbit/s, 14 vrk 15,0 Mbit/s

Aika kovat huippunopeudet 600 Mbit/s liittymälle. 😀

😀😎😀

 

Tätä me viel joudutaan hieman selvittämään. Palataan, kun saadaan tähän vastaus. 😊

Palaamme ​@jokeri59 nyt hieman jälkijunassa tähän sinun kommenttiisi, pahoittelut viiveestä! Selvittelyn jälkeen jäi edelleen juurisyy avoimeksi ja tarvitsisimme tarkempia tietoa jatkoselvitystä varten. Olisiko sinulla mahdollisuus tehdä tästä häiriöilmoitus, ja vinkata siinä tähän keskusteluun, niin pääsisimme jatkamaan asian tutkailua? Ja tietysti olisi huippuhyvä, jos saisit dokumenttia toisesta, tai jopa toistuvasta samankaltaisesta mittaustuloksesta.