Skip to main content



 



Tuntuuko siltä, että parhaat edut ja tarjoukset ovat aina tarkoitettu vain uusille asiakkaille? Tai että laskuja lukuun ottamatta meistä ei koskaan kuulu mitään? Hiljaisuus voi johtua siitä, ettei meillä ole lupaa lähettää sinulle muuta kuin lasku. Tämä on meistäkin tosi harmillinen juttu.



 



Markkinointilupa avaa kaistan etuiluun



 



Telia voi viestiä asiakaseduista, tarjouksista ja uusista palveluista vain niille asiakkaille, jotka ovat ilmaisseet haluavansa viestejä meiltä. Tätä tahdonilmaisua kutsutaan lakitermein markkinointiluvaksi.




”Neuvottelemme jatkuvasti laitevalmistajien ja muiden yhteistyökumppaneidemme kanssa huippudiilejä, jotta nykyasiakkaillamme olisi mahdollisuus ostaa laitteita ja tarvikkeita erityisin asiakasetuhinnoin. Edut voivat yhdestä ostoksesta olla hyvinkin merkittäviä. Asiakkaamme saavat myös etuosto-oikeuden parhaisiin tarjouksiimme sekä mahdollisuuden kokeilla uusia palveluita kampanjahinnoin”, kertoo Telian asiakasviestinnästä vastaava Outi Mäkäräinen.



 



Luvat päälle ja pois – sinä päätät



 



Meille on tärkeää, että tunnemme asiakkaamme ja olemme osa heidän arkea. Panostamme paljon tutkimukseen, jotta ymmärtäisimme asiakkaidemme tarpeita entistä paremmin.



 



”Me emme halua spämmätä, vaan olla aidosti asiakkaalle hyödyksi.  Tulevaisuudessa keräämme myös tietoa asiakkaidemme kiinnostuksen kohteista, jotta osaisimme viestiä kullekin asiakkaalle juuri häntä kiinnostavista aiheista”, sanoo Telian asiakkuuksien kehittämisestä vastaava Sonja Pihlaja.  




Lähetämme viestejä sähköpostilla ja tekstarilla. Voit antaa myös luvan sijainti- ja välitystietojen käyttöön, jolloin voimme kohdentaa viestit esimerkiksi paikkakuntakohtaisesti. Tällöin voit saada esimerkiksi erikoistarjouksen lähelläsi sijaitsevasta Telia Kaupasta tai kutsun suosikkijoukkueesi matsiin.



 



Saat meiltä enintään 5 viestiä viikossa, mutta yleensä määrä jää vähäisemmäksi. Roskapostia tai kolmannen osapuolen mainoksia emme lähetä. Emme myöskään luovuta tietojasi kenellekään Telian ulkopuoliselle toimijalle.

Luvat saat helposti päälle:



 





  1. Lataa itsellesi Minun Telia –sovellus ja hallinnoit asioitasi vaivatta. Sovelluksessa valitse ”Oma profiili” -> ”Asiakastiedot” -> ”Tietoa Telian asiakaseduista (Markkinointilupa)”.


  2. Klikkaa itsesi osoitteeseen telia.fi ja kirjaudu sisään esimerkiksi pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Valitse kohta ”Omat tietoni ja asetukset” -> ”Tietoa Telian asiakaseduista (Markkinointilupa)”.


  3. Voit myös pirauttaa meille numeroon 020 690 400, ottaa yhteyttä chatin kautta tai poiketa lähimmässä Telia Kaupassa. Kaikki yhteystiedot löydät täältä.


Markkinointilupaa voi helposti muokata sovelluksesta tai selaimen kautta :smileyhappy:




 





 



 


No eipä Telia nyt kovinkaan houkuttelevia tarjouksia meillä vanhoille asiakkaille lähettele. Black Fridayn aikana puhelin pysyi hiljaisena. Jotakin parinsadan rimpulaluuria on pariin otteeseen yritetty kaupata. 


@AsiakasY, oletko päivittänyt markkinointiluvan?



 



Ainakin itselleni tuli sähköpostiin ja tekstiviestitse Black Friday ja Cyber Monday -päivän muutama houkutteleva erikoistarjous, kun on markkinnointilupa sähköpostitse että tekstiviestitse. Kaikkien erikoistarjouksien valikoima löytyi suoraan tuolta telia.fi-sivulta. Telia ei tosiaan lähettele monia sähköpostiviestejä ja tekstiviestejä, koska se on varmasti monen mielestä ahdistavaa jos vaikkapa puhelin pirisee kuin viimeistä päivää, eikö vain? :smileyhappy:



 



Millaisia tarjouksia olisit muuten halunnut tai toivonut? Tästä voisivat ottaa Telialaiset kopin.


Luvat ja asetukset ovat kunnossa. Ja kuten kirjoitin, niin olen saanut jostain parinsadan euron rimpulasta pari tarjousta viime aikoina. Siinä kaikki. 

 

Lisäksi tuo blogteksti valehtelee.

 

Saat meiltä enintään 5 viestiä viikossa, mutta yleensä määrä jää vähäisemmäksi. Roskapostia tai kolmannen osapuolen mainoksia emme lähetä. Emme myöskään luovuta tietojasi kenellekään Telian ulkopuoliselle toimijalle.

 

Markkinointiluvan yhteydessä olen antanut mahdollisuuden saada tarjouksia Telian yhteistyökumppaneilta. Ja ilman lupaakin Telia saa lähettää viestejä eduista yms. Ristiriitaista? 

 

Markkinointiluvan avulla saat sinulle räätälöityjä viestejä Telia-yhtiöiden tai Telian yhteistyökumppaneiden parhaista eduista, palveluista tai tapahtumista. Saat viestejä enintään 5 kpl viikossa. Huomaathan, että saatat saada jo hankkimiisi tuotteisiin tai palveluihin liittyviä viestejä myös ilman erillistä markkinointilupaa. Voit koska tahansa perua tai muokata lupaasi osoitteessa telia.fi tai asiakaspalvelussamme.

 

Kyllä Telialla sen verran pitää olla markkinointiosaamista, jotta osaavat tuoda houkuttelevia tarjouksia myös meille vanhoille asiakkaille. Jos asiakaskentän toiveet ole esim kulutuskäyttäymisen kautta selvillä tai vast, niin voi voi...


Moi @AsiakasY!

Ikävä kuulla, että kohdalle ei ole sattunut juuri sinua puhuttelevaa tarjousta. Tarjoamme säännöllisesti esimerkiksi laitteita selkeästi markkinahintoja edullisemmin. Ihan joka viikko tälläisia huippudiilejä ei kuitenkaan ole, vaan kannattaa malttaa hetki seurata asiakasetuviestejämme.



 



Asiakasetuhinnoitellut laitteet ovat sellaisia, että niitä ei asiakasetuhinnalla pysty hankkimaan mistään muualta kuin suoraan sähköpostiin tulevista asiakasetuviestien linkeistä tai Minun Telia –applikaation kautta. Osa laitetarjouksista on sellaisia, jotka ovat saatavilla muillekin kuin nykyisille sopimusasiakkaillemme. Tällöinkin kerromme parhaista laite-eduista muita ennen markkinointiluvan antaneille nykyasiakkaillemme.



 



Nostit esiin ristiriitaisuuden markkinointiluvan ehdoissa: niissä sanotaan, että voimme lähettää myös muiden yhteistyökumppaneiden etuviestejä asiakkaillemme. Olemme kuitenkin päättäneet, ettemme näitä lähetä, eikä tietojasi koskaan myöskään luovuteta millekään ulkopuolisille taholle.



 



Kommentoit myös tuota, että ilman markkinointilupaakin voimme lähettää omaan tuotteeseen liittyvää viestintää. Tämä oikeus perustuu lakiin ja mahdollistaa esimerkiksi sen, että voimme vinkata asiakkaillemme heidän tuotteidensa hyödyistä eri käyttötilanteessa – vaikkapa siitä, mitä hyötyä ulkomailla on siitä, että käytössä on Telian liittymä.



 



Anna ihmeessä palautetta siitä, millaisia asiakasetuja juuri sinä toivoisit?


Olen antanut Telialle palautetta, nimittäin äänestämällä jaloilla. Eli statukseni on muutunut "vanhasta asiakkaasta" "potentiaaliseksi uudeksi asiakkaaksi". 

Laitetarjousten lisäksi etuja voisi kyllä antaa palveluista. Vuoden asiakkuuden jälkeen jotain pientä kivää, esim 5% alennus liittymän maksuista seuraavat 6 kk. Ja kyllä muitakin tulee, mutta niitä en lähde ilmaiseksi teille kertomaan. 

 

Ohi aiheen totean, että eipä Telia kovin aktiivisesti yrittänyt minua jäämään asiakkaaksi. Tekstiviestissä lupasitte soittaa ja tarjota parhaan tarjouksen. Eipä tuota soittoa ole kuulunut. Toki itse olisin SAANUT soittaa ja rukoilla parempaa tarjousta. Mutta kuten Telia totesi viimeisessä viestissä, yhteinen matkamme päättyi. Se on moi moi vaan :)

 


Vastaa