Skip to main content
uutinen

Laiteostosten maksutavat uudistuvat Telialla

  • October 30, 2025
  • 23 kommenttia
  • 906 katselukertaa
Forum|alt.badge.img+8

Verkkokauppaamme on lisätty uusia maksutapoja, jotka yksinkertaistavat ja nopeuttavat ostosten tekemistä. Lue alta tarkemmin millä uusilla tavoilla voit jatkossa tehdä meillä ostoksia. 

 

Lisää valinnan vapautta 

 

Olemme ottaneet käyttöömme kaksi uutta maksutapaa. Syyskuussa toimme Mobilepayn verkkokauppamme yhdeksi maksutavaksi. Myöhemmin syksyllä asiakkaillemme avautui mahdollisuus tehdä ostoksia huippusuositun Klarnan avulla.

Lokakuussa päätimme lopettaa uusien Telia Finance eli Telia Rahoitus -luottosopimuksien tarjoamisen. Aiemmin tehdyt Telia Rahoitus -luottosopimukset jatkuvat normaalisti sopimuskauden loppuun saakka. Kuluttaja-asiakkaamme eivät voi enää ostaa uusia tuotteita Telia Rahoitus -luottosopimuksella. Uudet laitehankinnat onnistuvat kuitenkin jatkossakin kuluttomasti ja korottomasti Klarna-osamaksun avulla.

MobilePayn ja Klarnan lisäksi voit edelleen valita maksutavaksi suoramaksun verkkopankista tai maksaa ostoksesi Pankki- tai luottokortilla. Kortilla maksaessa sinua pyydetään vahvistamaan maksu verkkopankkisi tai verkkopankkisovelluksesi kautta. 

 

MobilePay

 

MobilePay on suomalaisten suosima rahansiirtopalvelu, jonka kautta tehdyt siirrot näkyvät heti maksun vastaanottajalla. Mobilepay on turvallinen ja nopea maksutapa, sillä maksutapahtuman yhteydessä sinun ei tarvitse luovuttaa pankki- tai luottokorttisi tietoja verkkokaupalle.

Maksu hyväksytään puhelimen MobilePay-sovelluksesta jokaisen maksutapahtuman yhdeydessä. Voit valita MobilePay-sovelluksessa millä kortilla maksu suoritetaan, jos olet lisännyt useamman maksukortin MobilePay-tiliisi. Lue lisää MobilePayn verkkosivuilla.

 

Mitä tarvitset käyttääksesi MobilePayta? 👇🏼

  • Suomalaiset verkkopankkitunnukset
  • Suomalainen henkilötunnus
  • Suomalainen puhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Suomalainen pankkitili
  • Suomalainen pankki- tai luottokortti
  • Olet vähintään 15-vuotias

 

Klarna

 

Klarna on tunnettu turvallisista ja joustavista maksutavoistaan. Nyt voit maksaa meillä laiteostoksesi Klarnalla – korottomasti, kuluttomasti ja itsellesi sopivalla maksuajalla. Voit myös milloin tahansa maksaa ostosi kokonaan pois ilman lisäkuluja. Lisää käytännön ohjeita voit lukea asiakastuessa.

Klarnalla voit maksaa ostoksesi kerralla heti tai 30 vuorokauden maksuajalla tai hyödyntää suosittua osamaksua jopa 3 vuoden maksuajalla. Saatavilla oleviin vaihtoehtoihin vaikuttavat mm. luottohistoriasi sekä ostoksen loppusumma. Klarnalla maksaessa, teet sopimuksen Klarna Bank AB:n kanssa, joka on myös luoton myöntäjä. Kysymyksiin Klarna-rahoituksesta, luottosopimuksesta ja laskutuksesta vastaa Klarnan asiakaspalvelu.

Voit valita Klarnan maksutavaksi verkkokauppamme, asiakaspalvelumme tai liikkeemme kautta tapahtuvissa laitetilauksissa.

 

Jotta voit valita Klarnan maksutavaksi 👇🏼

  • Asut Suomessa
  • Olet vähintään 18-vuotias
  • Sinulla on pankkitili
  • Sinulla on positiivinen luottohistoria
  • Voit vastaanottaa vahvistuskoodeja tekstiviestillä

 

Mitä mieltä olet uudistuksesta? Aiotko jatkossa hyödyntää näitä uusia maksutapoja? 

 

Lue myös: 

 

Artikkelia päivitetty 5.11. Tarkennettu, että maksu voidaan edelleen suorittaa kortin lisäksi verkkopankista hyväksyttävän suoramaksun avulla. 

23 kommenttia

lasselusse
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • October 31, 2025

Uudet laitehankinnat onnistuvat kuitenkin jatkossakin kuluttomasti ja korottomasti Klarna-osamaksun avulla.

varmaan härskeintä markkinointia mitä olen tavannut. tuo voidaan sanoa koska on olemassa 3kk koroton ja kuluton vaihtoehto, niin on lakipykälien ja asetusten mukainen. mutta kun rupee käyttää rahoitusta, eli 6-36 kk, niin korot ja kulut alkaa mennä. olihan se todellinen vuosikorko jossain kun katseli.

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 31, 2025

Ainakin itsellä antaa kun kokeilee valita tuotetta ja menee kassalle tuon 36 kk ja se on koroton ja kuluton ( testi mielessä, ei aietta ostaa). Mahtaa olla tämä tapa Telian ja klarnan yhteistyötä ja jos käyttää pelkästään klarnaa tai muilla kaupoilla ei ole tätä sopimusta niin tulee tuo rahoitus kyseesee missä korot ja kulut( ainakin toivon niin, muuten on vähän valheellista informaatiota).

 

Toisaalta olen kokeillut pysyä erosta käyttää klarnaa, ei mitään hyvä sanottavaa( vain omasta puolesta) niin hyvä syy lopettaa ostaa tavaraa.


  • Faxaaja
  • October 31, 2025

Tuli kanssa lappu kotiin että voi kai vielä käyttää rahoitusta 8.1 2026 asti?no nyt on hyvä syy lopettaa telialla asiointi.klaarna on niin syvältä en kehtaa sanoa mistä..on tämäkin tapa päästä asiakkaista eroon


Forum|alt.badge.img+8
  • Aloittaja
  • Moderaattori
  • October 31, 2025

Uudet laitehankinnat onnistuvat kuitenkin jatkossakin kuluttomasti ja korottomasti Klarna-osamaksun avulla.

varmaan härskeintä markkinointia mitä olen tavannut. tuo voidaan sanoa koska on olemassa 3kk koroton ja kuluton vaihtoehto, niin on lakipykälien ja asetusten mukainen. mutta kun rupee käyttää rahoitusta, eli 6-36 kk, niin korot ja kulut alkaa mennä. olihan se todellinen vuosikorko jossain kun katseli.

Monissa verkkokaupoissa Klarnan kautta ei saa korotonta/kulutonta maksuaikaa 30vrk - 6kk pidemmälle maksuajalle. Meiltä Klarnalla pystyy ostamaan täysin kuluttomasti ja korottomasti oli maksuaika sitten 30 vuorokautta tai 36 kuukautta.

Verkkokaupassa tuotteille tarjotaan korkeintaan 36kk kulutonta maksuaikaa.

Kulut ja korot tietenkin tulevat mukaan siinä vaiheessa, jos velkaa ei lyhennä maksusopimuksen mukaisesti.


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 31, 2025

Tuli kanssa lappu kotiin että voi kai vielä käyttää rahoitusta 8.1 2026 asti?no nyt on hyvä syy lopettaa telialla asiointi.klaarna on niin syvältä en kehtaa sanoa mistä..on tämäkin tapa päästä asiakkaista eroon

Harmi jos sinusta tuntuu tältä! Haluaisitko kertoa, miksi sinulla on Klarnasta tällainen mielikuva? Itse olen kokenut sen käteväksi maksutavaksi verkko-ostoksissa (ja tämä on siis ihan oma, rehellinen mielipiteeni😃); Maksut ovat hoituneet kätevästi sovelluksen kautta, ja ongelmatilanteissa jopa AI-avusteinen chat-asiakaspalvelu on kyennyt ratkomaan erilaisia kysymyksiä.


  • Faxaaja
  • October 31, 2025

Ostin joskus pesukoneen(600e)klaarnalla joo toki olisin voinu maksaa sen 36kk päästä pois 1600e mutta kaveri lainasi rahat ja hyvä niin.ei huvita iskeä toista kertaa käsiä samaan kakkaan


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 31, 2025

Ostin joskus pesukoneen(600e)klaarnalla joo toki olisin voinu maksaa sen 36kk päästä pois 1600e mutta kaveri lainasi rahat ja hyvä niin.ei huvita iskeä toista kertaa käsiä samaan kakkaan

Ymmärrän! Kyllä itseänikin helpottaa, kun saa isomman ostoksen kerralla hoidettua ns. pois alta! Pääasia, että jokaiselle löytyy se itselle sopivin vaihtoehto! 👍🏻


lasselusse
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • October 31, 2025

olen kuullut lauseen, että korot on leivottu hintaan.

nyt kun on ulkopuolinen rahoittaja niin joku osuus on oltava piilokorkoja ja piilokuluja, eihän klarna tuota sopimusta muuten tekisi. onko se 5% hinnasta vai 10%, jää mysteeriksi.

nyt vähän mietittää kannattaako telialta ostaa mitään, vähän samansuuntaista se on muillakin kahdella operaattorilla.

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Aloittaja
  • Moderaattori
  • October 31, 2025

olen kuullut lauseen, että korot on leivottu hintaan.

nyt kun on ulkopuolinen rahoittaja niin joku osuus on oltava piilokorkoja ja piilokuluja, eihän klarna tuota sopimusta muuten tekisi. onko se 5% hinnasta vai 10%, jää mysteeriksi.

nyt vähän mietittää kannattaako telialta ostaa mitään, vähän samansuuntaista se on muillakin kahdella operaattorilla.

Meille on edelleen tärkeää tarjota valinnan vapautta asiakkaidemme laitehankinnoihin. Telia Rahoituksella ostettu laite oli tarkoituksella samanhintainen kuin Telia kaupasta tai verkkokauppamme kautta kertamaksulla ostettu laite. Haluamme tarjota tämän saman vaihtoehdon jatkossa myös uuden rahoituskumppanimme kanssa. 

Tottakai tästä järjestelystä pitää molempien yritysten jollain tavalla hyötyä. Me Telialla hyödymme luotettavan rahoituskumppanin tarjoamista toimivista palveluista ja lisääntyneistä vaihtoehdoista, joita he tarjoavat meiltä laitteita ostaville asiakkaille. Tottakai laitteet voi edelleen hankkia meiltä kertamaksulla pankki- tai luottokorttia käyttäen tai MobilePayn avulla. 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • November 1, 2025

olen kuullut lauseen, että korot on leivottu hintaan.

nyt kun on ulkopuolinen rahoittaja niin joku osuus on oltava piilokorkoja ja piilokuluja, eihän klarna tuota sopimusta muuten tekisi. onko se 5% hinnasta vai 10%, jää mysteeriksi.

nyt vähän mietittää kannattaako telialta ostaa mitään, vähän samansuuntaista se on muillakin kahdella operaattorilla.

Meille on edelleen tärkeää tarjota valinnan vapautta asiakkaidemme laitehankinnoihin. Telia Rahoituksella ostettu laite oli tarkoituksella samanhintainen kuin Telia kaupasta tai verkkokauppamme kautta kertamaksulla ostettu laite. Haluamme tarjota tämän saman vaihtoehdon jatkossa myös uuden rahoituskumppanimme kanssa. 

Tottakai tästä järjestelystä pitää molempien yritysten jollain tavalla hyötyä. Me Telialla hyödymme luotettavan rahoituskumppanin tarjoamista toimivista palveluista ja lisääntyneistä vaihtoehdoista, joita he tarjoavat meiltä laitteita ostaville asiakkaille. Tottakai laitteet voi edelleen hankkia meiltä kertamaksulla pankki- tailuottokorttia käyttäen tai MobilePayn avulla. 

Eli ei pysty suoraan maksamaan oman verkkopankin kautta, koska Klarna on siinä mukana?

Minulla kun ei tuo Klarnan kautta mene verkkopankkiin vaan jää sivu pyörimään ikuisesti. Muiden toimijoiden kanssa kyllä toimii esim. Paytrail, Adyen-Trustly, Siirto. Google Pay kävisi myös.

Klarnalle en anna sosiaaliturvatunnustani, koska suoramaksussa sitä ei tarvitse antaa.

Klarnasta on myös paljon arvosteluita että sen laskutus ei toimi oikein, korttimaksut eivät toimi, sovellus ei toimi jne.

Itsellä on nyt yli vuoden verran vain korttimaksu toiminut Klarnan kanssa. Sen asiakaspalvelu on hankalasti tavoitettavissa ja vastaukset tulevat joskus englanniksi vaikka suomeksi kyselen.

Ratkaisua ongelmaani ei ole tullut vaikka pari kertaa olen linkittänyt tilinumeronikin sinne. Siksi välttelen verkkokauppoja jotka käyttävät pelkästään Klarnaa kun kyseessä olisi suora maksu omalta tililtä (eli tilisiirto ns.).

MobilePayn kaveriksi olisi hyvä olla Siirto, joka on todella kätevä maksutapa.

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • November 2, 2025

Telia teki kyllä pahan virheen kun alkoi kaveeraamaan Klarnan kanssa jolla on erittäin huono maine. Se on tosi usein saanu sakkoja ja huomautuksia viranomaisilta esimerkiksi: https://yle.fi/a/74-20130600 , https://yle.fi/a/74-20130600 sekä https://www.hs.fi/talous/art-2000010286820.html

Eli Telia miten niinku meni omasta mielestä? Ja netistä saa lukea et ne jättää ostamatta niistä verkkokaupoista joissa maksutapana on Klarna. Olisitte ottanu paremman maksupalvelutarjoajan kuin juuri tuon surkean Klarnan!

Tolla päätöksillä sivuutitte vain sen tosiasian että Klarnalla on huono maine. Vai oliko tämän takana se, että Klarna on myös ruotsalainen kuin Telia niin tottakai suositaan omia?


  • Savumerkittäjä
  • November 2, 2025

Hyvä verkkokauppa ja toimiva maksujärjestelmä mielestäni pilattiin Klarnaan siirtymisellä. Olen jo muutamia vuosia sitten laittanut Klarnaan pois, enkä aio ottaa enää käyttöön. Saapi laitteet hommata muualta tästä lähtien. 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • November 2, 2025

Telia teki kyllä pahan virheen kun alkoi kaveeraamaan Klarnan kanssa jolla on erittäin huono maine. Se on tosi usein saanu sakkoja ja huomautuksia viranomaisilta esimerkiksi: https://yle.fi/a/74-20130600 , https://yle.fi/a/74-20130600 sekä https://www.hs.fi/talous/art-2000010286820.html

Eli Telia miten niinku meni omasta mielestä? Ja netistä saa lukea et ne jättää ostamatta niistä verkkokaupoista joissa maksutapana on Klarna. Olisitte ottanu paremman maksupalvelutarjoajan kuin juuri tuon surkean Klarnan!

Tolla päätöksillä sivuutitte vain sen tosiasian että Klarnalla on huono maine. Vai oliko tämän takana se, että Klarna on myös ruotsalainen kuin Telia niin tottakai suositaan omia?

Maksutapojen muutokset ymmärrettävästi herättää huolta ja keskustelua. Meillä Telialla kumppanit valitaan huolellisen arvioinnin perusteella, ja Klarna on nyt yksi vaihtoehdoista, joita tarjoamme tästä edespäin asiakkaillemme maksamiseen.

Rahoitusasiakkaat, joilla oli Telia Financen kautta maksusopimus ennen 29.10., voivat vielä loppiaisen yli tammikuun kahdeksanteen asti käyttää kyseistä luottotiliä meidän kivijalkamyymälöissä tehtyihin ostoksiin.

Hyvä verkkokauppa ja toimiva maksujärjestelmä mielestäni pilattiin Klarnaan siirtymisellä. Olen jo muutamia vuosia sitten laittanut Klarnaan pois, enkä aio ottaa enää käyttöön. Saapi laitteet hommata muualta tästä lähtien. 

Kassalla on valittavissa myös muita maksutapoja, joskin osissa maksamiseen Klarna on ainut vaihtoehto. Haluatko kertoa, mikä Klarnassa on ollut sellaista, minkä vuoksi olet jättänyt kokonaan sen kautta maksamisen? Itse koen sen aika näppäränä vaihtoehtona, etenkin kun sen kautta pystyy hallinnoimaan useita ostoksia kootusti.

 


  • Savumerkittäjä
  • November 2, 2025

Periaatepäätös. ​@Antsa92 listasi muutamia asioita ja jakoi pari linkkiä mitkä kertoo hyvin asian. 


___
Muokkaus AaTanja: lisätty käyttäjätägi. 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • November 2, 2025

Eli ei pysty suoraan maksamaan oman verkkopankin kautta, koska Klarna on siinä mukana?

Verkkopankki säilyy edelleen yhtenä vaihtoehtona, eli kertamaksuun ei ole välttämätöntä valita Klarnaa. Tämä on ihan tuttu ja turvallinen vaihtoehto varmaan monelle meistä nettishoppailijoista 😊Verkkopankki on kassalla ihan ylimmäisenä vaihtoehtona.
 

 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • November 2, 2025

Eli ei pysty suoraan maksamaan oman verkkopankin kautta, koska Klarna on siinä mukana?

Verkkopankki säilyy edelleen yhtenä vaihtoehtona, eli kertamaksuun ei ole välttämätöntä valita Klarnaa. Tämä on ihan tuttu ja turvallinen vaihtoehto varmaan monelle meistä nettishoppailijoista 😊Verkkopankki on kassalla ihan ylimmäisenä vaihtoehtona.
 

 

Todella hyvä juttu, että säilytitte tuon verkkopankkimaksun myös ilman Klarnaa 😀👍🏻


  • Savumerkittäjä
  • November 3, 2025

Entäs sitten me Financen kanssa pitkään asioineet, joille Telia oli ainoa paikka josta sai tilattua luotolla mitään mutta joille Klarna ei ole mahdollinen?


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • November 3, 2025

Entäs sitten me Financen kanssa pitkään asioineet, joille Telia oli ainoa paikka josta sai tilattua luotolla mitään mutta joille Klarna ei ole mahdollinen?

Ymmärrän, että tämä muutos voi tuntua harmilliselta, varsinkin jos olet tottunut käyttämään Telia Finance -palvelua ja luotto on ollut sinulle tärkeä.

Klarnan toimintamalli eroaa hieman Telia Financesta ja Klarna tekee luottopäätökset omien kriteeriensä perusteella. Suosittelen sinua kokeilemaan tarpeen tullen Klarnaa uudelleen, sillä luottopäätös voi muuttua ajan myötä. Klarnan asiakaspalvelusta saat myös tähän apua sekä tarkempia tietoja. 
 
 


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • November 4, 2025

Tässä ketjussa on noussut esiin paljon kiinnostavia näkökulmia, kiitos kaikille kommenteista!

 

Telia teki kyllä pahan virheen kun alkoi kaveeraamaan Klarnan kanssa jolla on erittäin huono maine. Se on tosi usein saanu sakkoja ja huomautuksia viranomaisilta esimerkiksi: https://yle.fi/a/74-20130600 , https://yle.fi/a/74-20130600 sekä https://www.hs.fi/talous/art-2000010286820.html

Aikanaan kun meillä mietittiin vaihtoehtoisia kumppaneita kenen kanssa voisimme tehdä rahoituksessa yhteistyötä, niin Klarna nousi selkeästi ykkösvaihtoehdoksi.  

 

Tolla päätöksillä sivuutitte vain sen tosiasian että Klarnalla on huono maine. Vai oliko tämän takana se, että Klarna on myös ruotsalainen kuin Telia niin tottakai suositaan omia?

Kansallisuus (“ruotsalaisuus”) ei luonnollisestikaan ollut yhteistyökumppanin valinnassa missään roolissa. Sen sijaan asiakaskokemus, toimijan luotettavuus sekä kuluttajien preferenssi olivat hyvinkin tarkasti pohdinnassa. 

Jos Klarnan toimintatapoihin ja ajatusmaailmaan haluaa tutustua enemmän, kannattaa lukea tämä sivu: Wikipink – Tavoitteena uusi, parempi standardi | Klarna Suomi Siellä on avattu mm sitä, miten Klarna on viime vuosina kehittänyt merkittävästikin omaa palveluaan asiakaslähtöisemmäksi. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • November 4, 2025

Tässä ketjussa on noussut esiin paljon kiinnostavia näkökulmia, kiitos kaikille kommenteista!

 

Telia teki kyllä pahan virheen kun alkoi kaveeraamaan Klarnan kanssa jolla on erittäin huono maine. Se on tosi usein saanu sakkoja ja huomautuksia viranomaisilta esimerkiksi: https://yle.fi/a/74-20130600 , https://yle.fi/a/74-20130600 sekä https://www.hs.fi/talous/art-2000010286820.html

Aikanaan kun meillä mietittiin vaihtoehtoisia kumppaneita kenen kanssa voisimme tehdä rahoituksessa yhteistyötä, niin Klarna nousi selkeästi ykkösvaihtoehdoksi.  

 

Tolla päätöksillä sivuutitte vain sen tosiasian että Klarnalla on huono maine. Vai oliko tämän takana se, että Klarna on myös ruotsalainen kuin Telia niin tottakai suositaan omia?

Kansallisuus (“ruotsalaisuus”) ei luonnollisestikaan ollut yhteistyökumppanin valinnassa missään roolissa. Sen sijaan asiakaskokemus, toimijan luotettavuus sekä kuluttajien preferenssi olivat hyvinkin tarkasti pohdinnassa. 

Jos Klarnan toimintatapoihin ja ajatusmaailmaan haluaa tutustua enemmän, kannattaa lukea tämä sivu: Wikipink – Tavoitteena uusi, parempi standardi | Klarna Suomi Siellä on avattu mm sitä, miten Klarna on viime vuosina kehittänyt merkittävästikin omaa palveluaan asiakaslähtöisemmäksi. 

Jotenkin näissä teidän kirjoituksissa paistaa selkeästi sinisilmäisyys ja se, että vähätellään tuota Klarnan huonoa mainetta jonka ne on saanu eikä se kyllä tuu pitkään aikaan katoamaan vaikka kuinka yritätte piilottaa sen.

Ongelmien vähättely ja Klarnan kaltaisten huonon maineen saaneen yrityksen puolustelu on erittäin ylimielistä.

Onhan niitä muitakin maksupalveluita joilla on paljon parempi maine kuin Klarnalla mut päädytte juuri siihen huono maineiseen.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • November 4, 2025

Tässä ketjussa on noussut esiin paljon kiinnostavia näkökulmia, kiitos kaikille kommenteista!

 

Telia teki kyllä pahan virheen kun alkoi kaveeraamaan Klarnan kanssa jolla on erittäin huono maine. Se on tosi usein saanu sakkoja ja huomautuksia viranomaisilta esimerkiksi: https://yle.fi/a/74-20130600 , https://yle.fi/a/74-20130600 sekä https://www.hs.fi/talous/art-2000010286820.html

Aikanaan kun meillä mietittiin vaihtoehtoisia kumppaneita kenen kanssa voisimme tehdä rahoituksessa yhteistyötä, niin Klarna nousi selkeästi ykkösvaihtoehdoksi.  

 

Tolla päätöksillä sivuutitte vain sen tosiasian että Klarnalla on huono maine. Vai oliko tämän takana se, että Klarna on myös ruotsalainen kuin Telia niin tottakai suositaan omia?

Kansallisuus (“ruotsalaisuus”) ei luonnollisestikaan ollut yhteistyökumppanin valinnassa missään roolissa. Sen sijaan asiakaskokemus, toimijan luotettavuus sekä kuluttajien preferenssi olivat hyvinkin tarkasti pohdinnassa. 

Jos Klarnan toimintatapoihin ja ajatusmaailmaan haluaa tutustua enemmän, kannattaa lukea tämä sivu: Wikipink – Tavoitteena uusi, parempi standardi | Klarna Suomi Siellä on avattu mm sitä, miten Klarna on viime vuosina kehittänyt merkittävästikin omaa palveluaan asiakaslähtöisemmäksi. 

Jotenkin näissä teidän kirjoituksissa paistaa selkeästi sinisilmäisyys ja se, että vähätellään tuota Klarnan huonoa mainetta jonka ne on saanu eikä se kyllä tuu pitkään aikaan katoamaan vaikka kuinka yritätte piilottaa sen.

Ongelmien vähättely ja Klarnan kaltaisten huonon maineen saaneen yrityksen puolustelu on erittäin ylimielistä.

Onhan niitä muitakin maksupalveluita joilla on paljon parempi maine kuin Klarnalla mut päädytte juuri siihen huono maineiseen.

No minäpä lisään tähän tosiasian jonka sain selville äsken.

Eli jos verkkokaupassa käytetään ainoana maksutapana Klarnaa, niin maksu ei onnistu enää suoraan tililtä verkkopankkimaksuna eli ns. tilisiirtona.

Vaan Klarnan ollessa kyseessä suora verkkopankkimaksu vaatii pankkikortin ja sen tietojen antamisen Klarnalle eli huonompaan suuntaan on menty.

Esim. Paytrail toimii kyllä hyvin verkkopankkimaksuissa ja voit maksaa ostoksesi suoraan pankkitililtäsi.


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • November 5, 2025

No minäpä lisään tähän tosiasian jonka sain selville äsken.

Eli jos verkkokaupassa käytetään ainoana maksutapana Klarnaa, niin maksu ei onnistu enää suoraan tililtä verkkopankkimaksuna eli ns. tilisiirtona.

Vaan Klarnan ollessa kyseessä suora verkkopankkimaksu vaatii pankkikortin ja sen tietojen antamisen Klarnalle eli huonompaan suuntaan on menty.

Esim. Paytrail toimii kyllä hyvin verkkopankkimaksuissa ja voit maksaa ostoksesi suoraan pankkitililtäsi.

Yleisellä tasolla saattaa tosiaan olla noin, jos verkkokaupalla on vain Klarna maksuvaihtoehtona. Teimme täällä vielä varmuudeksi niin sanotun koeajon omassa verkkokaupassamme valiten maksutavaksi verkkopankin. Maksuputken missään vaiheessa ei tarvinnut antaa kortin tietoja ja maksu tapahtui suoraan oman valitun pankin valitulta tililtä. 😊 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • November 5, 2025

No minäpä lisään tähän tosiasian jonka sain selville äsken.

Eli jos verkkokaupassa käytetään ainoana maksutapana Klarnaa, niin maksu ei onnistu enää suoraan tililtä verkkopankkimaksuna eli ns. tilisiirtona.

Vaan Klarnan ollessa kyseessä suora verkkopankkimaksu vaatii pankkikortin ja sen tietojen antamisen Klarnalle eli huonompaan suuntaan on menty.

Esim. Paytrail toimii kyllä hyvin verkkopankkimaksuissa ja voit maksaa ostoksesi suoraan pankkitililtäsi.

Yleisellä tasolla saattaa tosiaan olla noin, jos verkkokaupalla on vain Klarna maksuvaihtoehtona. Teimme täällä vielä varmuudeksi niin sanotun koeajon omassa verkkokaupassamme valiten maksutavaksi verkkopankin. Maksuputken missään vaiheessa ei tarvinnut antaa kortin tietoja ja maksu tapahtui suoraan oman valitun pankin valitulta tililtä. 😊 

Tämä onkin hyvä asia Telialla, että voidaan edelleen maksaa ihan omassa verkkopankissa kuten ennenkin 👍🏻