Skip to main content

 



 



Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Olemme edelleen sama tuttu ja luotettava palveluntarjoaja, nyt vain entistä kansainvälisempi, jotta sinä saat parempaa palvelua niin kotimaassa kuin maailmallakin.



 



Maailma on sun



 



Uusilla Telia Yhteys -liittymillä surffaat, puhut ja tekstaat EU-alueella kotimaan hinnoin. Ei siis enää matkan jälkeisiä laskuyllätyksiä – pysy online myös matkalla.



 



Yhdessä olemme enemmän



 



Liittymät, puhelimet, laitteet sekä huippusarjat, leffat ja musiikki - nyt kaikki tämä saman katon alta.



 



Siellä missä sinäkin



 



Chat valvoo netissä 24/7 ja somessa olemme kuutena päivänä viikossa. Myös Telia Kauppoja on nyt entistä enemmän ja lataamalla Minun Telia -sovelluksen voit hoitaa liittymäasiasi missä ja milloin vain.



 



Yhteisön voima käytettävissäsi



 



Yhdistymisen myötä Sonera Klaani vaihtoi nimeä Telia Yhteisöksi. Muutoksesta huolimatta tuttu hyvä meno ja fiilis säilyy ennallaan: juttelemme täällä edelleen yrityksemme tuotteista ja palveluista sekä kaikista digitaalisen elämänmenoon liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Telen foorumi sulkeutui yhdistymisen myötä, mutta ei huolta, olet lämpimästi tervetullut mukaan keskusteluihin Yhteisöön.



Yhteisöstä löydät kymmeniä tuhansia keskusteluita, joista voit löytää ratkaisun monenlaisiin pulmatilanteisiin. Jos vastaus ei heti osu kohdalle, aloita rohkeasti uusi keskustelu ja kysy lisää! Tätä blogia kirjoittaessa meillä on jo yli 10 000 jäsentä mukana auttamassa toisiaan lähes läpi vuorokauden. Oli sitten kyseessä kuuluvuuteen liittyvä asia tai kännykän hankintaan liittyvä kysymys, täältä löydät mahtavia ja päteviä tyyppejä sinua auttamaan. 



Yhteisön kautta sinulla on mahdollisuus myös vaikuttaa ja osallistua yhteisön ja yrityksemme toimintaan. Järjestämme nimittäin Yhteisön kautta erilaisia tuote- ja betapilotteja, kyselyitä ja äänestyksiä sekä erilaisia kilpailuja ja arvontoja.



Yhteisössä voit hakea mukaan myös laitetestaajaksi. Olemme tähän mennessä testailleet puhelimia, kuulokkeita ja jopa yhtä läppäriäkin. Nämä testiraportit, niin kuin kaikki muutkin laitteiden käyttökokemukset, löydät kootusti täältä.



Jos kiinnostuit osallistumisesta pilotteihin ja testeihin, ota tämä blogi-osio seurantaan.



Yhteisön sydän on sen jäsenten välisessä keskustelussa, neuvoissa ja mielipiteiden sekä kokemuksien jakamisessa. Me telialaiset olemme täällä vain apureina. Yhteisössä on myös oma blogi, jonne me telialaiset tuotamme monipuolista ja mielenkiintoista sisältöä. Ja löytyyhän siellä jopa muutamia jäsentenkin tekemiä blogeja. Jos ajatus bloggaamisesta innostaa, otahan yhteyttä allekirjoittaneeseen yhteyttä. Yhteisön blogin löydät täältä.



 



Lisätietoja



 



Lisätietoja yhdistymisestä ja uudesta Teliasta löydät täältä. Vastauksia polttavimpiin kysymyksiin löydät kysymyksiä ja vastauksia -osiosta. Voit myös lisätä kysymyksesi tämän blogin kommentteihin.



 



Mikä fiilis?



 



Nyt on sinun vuorosi kertoa, mitä ajatuksia tämä muutos herättää. Sana on vapaa!



 



Ollaan yhteydessä,



 



Tero



 





 



EDIT:



 



- Uudistuksen myötä sonera.fi -sivustosta tuli telia.fi. Jos haluat kertoa mikä siellä toimii mielestäsi hyvin ja mikä ei, keräämme tänne käyttäjien kommentteja talteen joten tulehan sinäkin kertomaan mielipiteesi.



- Ja uudistuksen yhteydessä myös Minun Sonera appsi uudistui, se on nyt Minun Telia appsi joka on rutkasti aikaisempaa monipuolisempi ja helpompi myös käyttää. Tästä keräämme palautteita ja kommentteja sekä ideoita tänne.

En tiedä ikävä kyllä @tontsa17 vastausta mutta mä pingaan tähän meidän moderaattorin niin hän tietää eli ping @RaMaria :)


 

Ok kiitos @TeroRe!


Uusien sopimusten ominaisuuksia voisi hieman tarkentaa: 



"Netin käyttömäärä maksiminopeudella on kotimaassa rajaton ja EU/ETA-maissa 10 Gt/kk. Jos määrä täyttyy, surffaat rajattomasti kotimaassa hintaan 1 €/pvä. Muualla EU/ETA-maissa hinta sisältää 300 Mt tiedonsiirtoa päivää kohden."



Tarkoittaako tämä siis että EU/ETA-maissa nettiä voi käyttää / se on rajoitettu 300 Mt/pv vai voiko sitä käyttää 10 Gt/kk eli rajattomasti tämän 10 Gt täyttymiseen asti ilman minkäänlaisia päivä rajoituksia…?  Ja onko kotimaassa siis rajattomat liittymät, vai mitä tämä: "Jos määrä täyttyy, surffaat rajattomasti kotimaassa hintaan 1 €/pvä." tarkoittaa?

Kieltämättä vähän hassusti muotoiltu, mutta siis EU/ETA -maissa voit käyttää tuon 10Gt/kk, jos se täyttyy siellä reissussa, voit jatkaa käyttöä hintaan 1€/päivä, sisältäen 300Mt. Kun tuo päiväkohtainen 300Mt käyttö täyttyy, voi käyttöä jatkaa ilman lisäkustannuksia verkon perusnopeudella 128kbit/s. Paketista riippuen on kotimaassa käyttö rajatonta, tai tietyn pakettikoon mukaista. Liittymävalikoima ja tarkemmat tiedot löydät täältä. 



 



Minkä takia netin nopeuksia hidastettiin 150 mbit/s:ta 100mbit/s:n? 



Ja minkä takia Soneralta ottamamme sopimuksemme on pienennetty tämän nopeuksien rajoituksen myötä myös? Eikös tämä ole vähän huijausta jos ensin luvataan 150 mbit/s ja sitten kuitenkin saadaan 100 mbit/s…?



Tähän mulla ei ole antaa ihan suoraa vastausta, selvitän ja palaan asiaan! :) 



Chat ei ilmeisesti ole käytettävissä lainkaan?
Chat on tosiaan korjauksen alla tällä hetkellä, nostetaan toki ylös heti kun saadaan fiksattua. :) 


Chat ei toimi, vikailmoituksen jättäminen ei toimi. Netti pätkii ja pitäisi tehdä vikailmoitus mutta näköjään mahdotonta.


Ok kiitos paljon avusta @RaMaria


@Nible vikailmoituksen voit jättää Omilla Sivuilla kyseisen liittymän sivulla.



 





 



Jos netti pätkii, niin täältä löydät helpot vinkit asian ratkaisemiseksi:



https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/yleista-laajakaistayhteyksista/hidas-nettiyhteys :)


 





Some-bannerit voisivat olla järjestyksessä ja suurempana kokona kuten etusivulla


@Sekunti tarkoitat että noi voisi olla siis vaakassa? Samaa mieltä, laitetaanpa eteenpäin. Kiitos :)


Juuri niin @TeroRe :)


@Sekunti on kyllä tuo paikka tiedossa mistä sen vikailmoituksen voisi jättää, mutta ei siitä aukea kuin tyhjä sivu.

 

 


@Nible, sulle ei siis aukea tällaista? Voitko kokeilla toisella selaimella?



 




@TeroRe  Chrome, IE11 ja Edge kokeiltu ja kaikilla tyhjä sivu.


mites muuten, jos on liittymänä soneran L+, niin omat sivut tosiaan tarjoaa päivitystä liittymään... mutta lähinnä saman hintanen nykyseen on 3e/kk kalliimpi ja puolet vähemmän minuutteja. ainoa positiivinen juttu uudessa liittymässä olisi tuo EU:ssa 10Gt/kk. Lisäksi sivusto ilmoitteli että nykysessä liittymässä olisi 15Gt dataa vain, vaikka rajaton se on, ainaki omien sivujen ja ostotilanteen perusteella.. Sain joulukuussa todella hyvän hintaisen tarjouksen vuodeksi eteenpäin kyseisestä liittymästä niin hankalaa mennä vaihtamaan telia yhteys-liittymäksi, kun puheaika pienenee tosiaan puoleen (nytkin siis 514min jo tälle jaksolle).

 

Toimiihan nämä nykyset liittymät kuitenkin samalla lailla pohjoismaissa ja baltiassa, kuten ennenkin? Ja miten tuo reissudata, lähtikö se nyt pois sitten vanhoista liittymistä? 

Tosi kivaa olis jos sais jotenkin samat minuutit ja viestit, ja rajattomalla datalla sekä tuon eu-datan. sellanenki vaihtoehto sais kyl olla. kyllähän nykyään lähinnä nettiä käytetään, mutta eräätkin, ainakin allekirjottanut, soittaa jonkunverran... ;)


Lisäsin blogiin tällaisen maininnan:



 



- Uudistuksen myötä sonera.fi -sivustosta tuli telia.fi. Jos haluat kertoa mikä siellä toimii mielestäsi hyvin ja mikä ei, keräämme tänne käyttäjien kommentteja talteen joten tulehan sinäkin kertomaan mielipiteesi.



- Ja uudistuksen yhteydessä myös Minun Sonera appsi uudistui, se on nyt Minun Telia appsi joka on rutkasti aikaisempaa monipuolisempi ja helpompi myös käyttää. Tästä keräämme palautteita ja kommentteja sekä ideoita tänne.


@Nible tätä kautta voi hätävarana myös lähettää:



https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto



 



Pitäisi näkyä helposti jopa puhelimella ja myös Omien Sivujen vikailmoitus :)



 



 


@Nible, no johan on! Testasin itse juuri äsken:

Chrome 56.0.2924.87--> ok



Firefox 52.0.1 --> ok



IE 11 --> ok



iOS10.2.1 --> ok



 



Joten voitaneen sanoa ettei palvelussa ole ainakaan yleistä vikaa vaan pitäisi toimia ihan normaalisti.



 



Onko sinulla mahdollisuus tyhjätä välimuistit ja kokeilla sitten uudelleen? Jos tämäkään ei auta niin mene tänne ja valitse "Yhteydenottopyyntö", tuota kautta pääset tekemään häiriöilmoituksen myös.


@pilkrimi, täällä ei ole näköjään kysymykseesi vastausta liittyen tuohon että toimiiko nykyinen liittymä Baltiassa ja Pohjolassa normaalisti. Odotellaanpa huomiseen niin saadaan varmaa tietoa, myös muihin kysymyksiisi :)


millon toi  minun telia alkaa toimimaan  `?  


@pilkrimi Vanhat liittymäpaketit pysyvät ennallaan, myös ulkomaan käytön osalta. EU/ETA-alueen roaming-etu koskee puolestaan ainoastaan uutta tarjoomaa eli mikäli koet tämän tarpeelliseksi, niin suosittelen päivittämään liittymän telia.fi:n itsepalvelusivuston kautta :)


vaikutaaks (sonera) nimen vaihto jotekin sonera x  paketeihin jotekin ? 


@nihla ne taitaa vaa nykysi olla sitte Telia X -liittymiä. 


X-paketit pysyvät myös ennallaan :)


@IlariJR mitä se sit tarkotaa mitä lukee mun omalla sivulle jossa lukee liitymässi kaipaa päivitystä 


Se tarkoittaa sitä, että Sonera haluaisi sinun mielellään päivittävän liittymäsi uuden tarjooman mukaiseksi, eli Telia Yhteys -paketiksi.

@nihla  Toki suosittelemme, että päivität liittymäsi uuteen tarjoamaan ja saa sen myötä uuden EU/ETA-alueen roaming-edun liittymääsi, mutta mikään pakko päivitystä ei ole tehdä :)


Vastaa