Skip to main content

 



 



Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Olemme edelleen sama tuttu ja luotettava palveluntarjoaja, nyt vain entistä kansainvälisempi, jotta sinä saat parempaa palvelua niin kotimaassa kuin maailmallakin.



 



Maailma on sun



 



Uusilla Telia Yhteys -liittymillä surffaat, puhut ja tekstaat EU-alueella kotimaan hinnoin. Ei siis enää matkan jälkeisiä laskuyllätyksiä – pysy online myös matkalla.



 



Yhdessä olemme enemmän



 



Liittymät, puhelimet, laitteet sekä huippusarjat, leffat ja musiikki - nyt kaikki tämä saman katon alta.



 



Siellä missä sinäkin



 



Chat valvoo netissä 24/7 ja somessa olemme kuutena päivänä viikossa. Myös Telia Kauppoja on nyt entistä enemmän ja lataamalla Minun Telia -sovelluksen voit hoitaa liittymäasiasi missä ja milloin vain.



 



Yhteisön voima käytettävissäsi



 



Yhdistymisen myötä Sonera Klaani vaihtoi nimeä Telia Yhteisöksi. Muutoksesta huolimatta tuttu hyvä meno ja fiilis säilyy ennallaan: juttelemme täällä edelleen yrityksemme tuotteista ja palveluista sekä kaikista digitaalisen elämänmenoon liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Telen foorumi sulkeutui yhdistymisen myötä, mutta ei huolta, olet lämpimästi tervetullut mukaan keskusteluihin Yhteisöön.



Yhteisöstä löydät kymmeniä tuhansia keskusteluita, joista voit löytää ratkaisun monenlaisiin pulmatilanteisiin. Jos vastaus ei heti osu kohdalle, aloita rohkeasti uusi keskustelu ja kysy lisää! Tätä blogia kirjoittaessa meillä on jo yli 10 000 jäsentä mukana auttamassa toisiaan lähes läpi vuorokauden. Oli sitten kyseessä kuuluvuuteen liittyvä asia tai kännykän hankintaan liittyvä kysymys, täältä löydät mahtavia ja päteviä tyyppejä sinua auttamaan. 



Yhteisön kautta sinulla on mahdollisuus myös vaikuttaa ja osallistua yhteisön ja yrityksemme toimintaan. Järjestämme nimittäin Yhteisön kautta erilaisia tuote- ja betapilotteja, kyselyitä ja äänestyksiä sekä erilaisia kilpailuja ja arvontoja.



Yhteisössä voit hakea mukaan myös laitetestaajaksi. Olemme tähän mennessä testailleet puhelimia, kuulokkeita ja jopa yhtä läppäriäkin. Nämä testiraportit, niin kuin kaikki muutkin laitteiden käyttökokemukset, löydät kootusti täältä.



Jos kiinnostuit osallistumisesta pilotteihin ja testeihin, ota tämä blogi-osio seurantaan.



Yhteisön sydän on sen jäsenten välisessä keskustelussa, neuvoissa ja mielipiteiden sekä kokemuksien jakamisessa. Me telialaiset olemme täällä vain apureina. Yhteisössä on myös oma blogi, jonne me telialaiset tuotamme monipuolista ja mielenkiintoista sisältöä. Ja löytyyhän siellä jopa muutamia jäsentenkin tekemiä blogeja. Jos ajatus bloggaamisesta innostaa, otahan yhteyttä allekirjoittaneeseen yhteyttä. Yhteisön blogin löydät täältä.



 



Lisätietoja



 



Lisätietoja yhdistymisestä ja uudesta Teliasta löydät täältä. Vastauksia polttavimpiin kysymyksiin löydät kysymyksiä ja vastauksia -osiosta. Voit myös lisätä kysymyksesi tämän blogin kommentteihin.



 



Mikä fiilis?



 



Nyt on sinun vuorosi kertoa, mitä ajatuksia tämä muutos herättää. Sana on vapaa!



 



Ollaan yhteydessä,



 



Tero



 





 



EDIT:



 



- Uudistuksen myötä sonera.fi -sivustosta tuli telia.fi. Jos haluat kertoa mikä siellä toimii mielestäsi hyvin ja mikä ei, keräämme tänne käyttäjien kommentteja talteen joten tulehan sinäkin kertomaan mielipiteesi.



- Ja uudistuksen yhteydessä myös Minun Sonera appsi uudistui, se on nyt Minun Telia appsi joka on rutkasti aikaisempaa monipuolisempi ja helpompi myös käyttää. Tästä keräämme palautteita ja kommentteja sekä ideoita tänne.

Onhan muuten noissa uusissakin paketeissa X-etu, kts tuolta lisätietoja.


@IlariJR  pystyyks sitä päivitää jotekin teidän kautta suoraan 


Onnistuu toki, jos otat yhteyttä asiakaspalveluumme 🙂 Telia Yhteisössä emme pysty asiaa hoitamaan, koska tarvitsemme sinulta tarkempia henkilötietoja.


@tontsa17 Vastaus tähän kysymykseesi:



Minkä takia netin nopeuksia hidastettiin 150 mbit/s:ta 100mbit/s:n? 



Ja minkä takia Soneralta ottamamme sopimuksemme on pienennetty tämän nopeuksien rajoituksen myötä myös? Eikös tämä ole vähän huijausta jos ensin luvataan 150 mbit/s ja sitten kuitenkin saadaan 100 mbit/s…?

Liittymän ominaisuuksia ei ole muutettu. Tämä on ainoastaan viestinnällinen juttu eli liittymien maksiminopeuksien ilmoitustapa muuttui kuvaamaan paremmin liittymän todellisia nopeuksia.


@nihla Minun Telia -sovellus (ent. Minun Sonera) avautui eilen illalla. Oletko jo käynyt kurkkaamassa ja päivittämässä sen Kaupasta? :)



 





Palautteita ja kommentteja sekä ideoita voit antaa tänne.




@Sekunti olein mut ei toimi  


Moi @nihla!



 



Sepä ikävää :smileysad:



 



En muistanut mainita, että Minun Telia -sovellus on tällä hetkellä vain iOS ja Android (6.0 ja sitä uusimmille) käyttöjärjestelmille. Telia selvittää, että onko mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jää kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.



 



Kannattaa suunnata tänne keskusteluun ja jossa voit antaa palautetta tuosta ongelmastasi:



https://yhteiso.telia.fi/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/asiakas/thread-id/2852/page/1



 


Joo ei toimi Windows puhelimissa eikä vanhemmissa kuin 6.0 Android puhelimissa Minun Telia -sovellus. Tältä vain näyttää :



 





Windows kaupassa vain Minun Sonera -sovellus saatavana ja ei ole tulossakaan Minun Telia -sovellusta sinne.


Minun telia ei toimi vieläkään, onkohan tietoa koska pelittää? Sanoo vaan "hups olen huollossa" :)


@pilkrimi iOS-käyttöjärjestelmän Minun Telia -sovellus tulee käyttöön mahdollisimman pian, kun vika saadaan korjattua. Ainakaan muutama tunti sitten eivät osanneet sanoa vielä tuosta sen enenpää :)


@pilkrimi  minulle vastatiin  näin kun kysyin asiaa tänään 

iPhonessa on tällainen tilanne päällä hetken aikaa. Tilanne on tiedossamme ja korjaus tulee lähiaikana.

 

Tiedoksi varmuuden vuoksi myös tänne eli chat toimii taas :)


Hyvä tietää ? Ja huomasin myös että chat toimii taas. Sellasta pikkasen moitin kun twitterin dm:llä ei saanu enää hoideltua asioita.. kysyin jotain niin vastattiin et täällä ja täällä voit hoitaa asiasi.


Jep, Minun Telia iOS:lle tulee lähiaikoina. Toivottavasti jo maanantaina :)



 



---



 



@pilkrimi näin on, DM:t on pois käytöstä jatkossa niinkuin Facebookin myös privat. Johtuen mm. siitä, että noissa kanavissa asiakasta ei voi luotettavasti tunnistaa ja toisaalta satsaamme paljon henkilökohtaiseen palveluun chatissa. Yleisissä kysymyksissä somessa autamme kuten ennenkin, ja tottakai ja ennenkaikkea siis myös täällä Yhteisössä 🙂 Täällä apuna on valtavan hienoa porukkaa melkein koko ajan :)


 iOS-versio tuli ulos myöhään perjantaina tuossa klo 23-00 välissä, joten ei muuta kun päivittämään! :cathappy:


Huomenta. Uudessa Teliassa suraava pulma: "liittymäsi ja palvelut sekä "omat tiedot" laatikkoa auteavat ja toimivat, mutta  Laatikot  "viestit" ja "laskut" eivät aukea. Tulee sivu "miten voimme auttaa  ym. Chattilaatikoita.

 

En käyskään läydä linkkiä aikaisemmista laskuista mm. tammi-helmikuun laskut ja sitä vanhemmat. Kertokaa viisaammat.


Morjesta Konstapoika, kävin tuossa juuri katsomassa omia tietojani ja ainakin Google Chromella tuo Viestit ja Laskut -osio aukesi normaalisti. 

 

Mitä tulee noihin vanhempiin laskuihin, niin olithan laajentanut näkymää Arkiston puolelle klikkaamalla siitä nuolesta alaspäin? Selailin samalla läpi laskuja aina vuoteen 2015 saakka ja sisältö niiden osalta oli tallessa. 

 

 

Jos sopii, niin tuotahan voisi vielä kokeilla toisella selaimella ja katsoa mitä käyp' ?


Reissaan itse paljon ruotsissa, ja täytyy sanoa, että paljon paremmalta näyttää kun sana TELIA on kirjoitettu isolla. Suomessa taas operaattoritunnus on "Telia FI" Jännä ettei näissä ole mitään yhtäläisyyttä kuten esimerkiksi Vodafonella on. Vodafonen operaattoritunnus on aina "vodafone  " ja maatunnus. Esimerkiksi "vodafone UK" tai "vodafone GR" 


Voi kuullostaa pieneltä, mutta silmään sattuu ;) 


Kiitokset @antt0 palautteesta! Laitoin sen samantien eteenpäin. Operaattoritunnuksen muokkaus ei liene ihan pienimmästä päästä toimenpiteitä, mutta ainakin on herätelty tämän palautteen myötä :)


Kun netti pätkii tai ei toimi niin klikkaa tuota linkkiä ja tutki netistä miten voit itse auttaa itseäsi?

 

Aikoinaan Help Deskien puhelinnumero pilakuvissa alkoi ~merkillä. Niille jotka ette muista numerolevy- tai edes näppäinpuheilinta voin kertoa ettei sitä merkkiä puhelimessa ollut.

 

 


Nyt olen odotellut asiakaspalvelijaa Chatissa noin 25 minuuttia. "Voit ottaa yhteyttä asikaspalveluumme 24/7". Aivan, yhteyttä voi ottaa,mutta kukaan ei vastaa.

 

Vaihdoin Soneralta TeleFinlandiin koska halusin hyvää ja joustavaa asiakaspalvelua. Nyt näyttää että palattiin taas suohon.


"Sonera haluaisi sinun mielellään päivittävän liittymäsi uuden tarjooman mukaiseksi, eli Telia Yhteys -paketiksi."

 

Ainakin minun kohdallani kaikki "uudet" paketit ovat todella heikennyksiä entiseen. Tuon EU / ETA -alueen roaming -"etu" on etu ainoastaan jos oikeasti reissaa pari kertaa kuussa. Muuten se on pelkkää sanahelinää.

 

Tässä Chat -vuoroa odotellessa on ollut aikaa käydä ihmettelemässä myös Elisan tarjoomaa. Seuraavan kerran kun pistän liittymäni hyllylle pitkän reissun takia, kannattanee vaihtaa sinne puolelle. Nykyistä mainiota Tele -pakettiani tuskin saan takaisin. Vastaava Ruotsalaisten versio maksaa vuoden jälkeen 8 Euroa enemmän!


Chat -jonopäivitys: puoli tuntia meni rikki hetki sitten. Vielä on kolme edelläni jonossa. Ensi kerralla pitää kokeilla taas puhelinta. Ainakin mainosteksti tuossa kertoo että asiakaspalvelu "edelleen" vastaa 3 minuutissa. Tosin Soneran asiakaspalvelu ei ikinä tainnut päästä edes 30 minuuttiin...


Niin, kokeilin asiakaspalvelupuhelintakin. Se ei TIETENKÄÄN ole auki enää kello 18 jälkeen. Miksi en ole yllättynyt?

 

Chat -jonopäivitys: kolme varttia mennyt jonossa edelläni vieläkin nuo samat kolme muuta. Mitähän se ne mahtavat puuhailla tai chatata asiakaspalvelijan kanssa?


Tuo chatin saaminen joutuisammaksi olisi kyllä todella tärkeää. Jotain 10-15 minuuttia voisi pitää jonotuksen ylärajana. Tietenkin jokin 0-5 min tavoiteaika. Vai saivatko Soneran/Telian YT-neuvotteluissa sekä Twitter/FB aspan alasajossa niin moni kenkää, ettei tuonne ole pyörittäjiä? Muistaakseni jossain oli juttua, että nyt voidaan chattiin panostaa täydellä höyryllä, vaan eipä siltä vaikuta.


Vastaa