Skip to main content

Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Olemme edelleen sama tuttu ja luotettava palveluntarjoaja, nyt vain entistä kansainvälisempi, jotta sinä saat parempaa palvelua niin kotimaassa kuin maailmallakin.

 

Maailma on sun

 

Uusilla Telia Yhteys -liittymillä surffaat, puhut ja tekstaat EU-alueella kotimaan hinnoin. Ei siis enää matkan jälkeisiä laskuyllätyksiä – pysy online myös matkalla.

 

Yhdessä olemme enemmän

 

Liittymät, puhelimet, laitteet sekä huippusarjat, leffat ja musiikki - nyt kaikki tämä saman katon alta.

 

Siellä missä sinäkin

 

Chat valvoo netissä 24/7 ja somessa olemme kuutena päivänä viikossa. Myös Telia Kauppoja on nyt entistä enemmän ja lataamalla Minun Telia -sovelluksen voit hoitaa liittymäasiasi missä ja milloin vain.

 

Yhteisön voima käytettävissäsi

 

Yhdistymisen myötä Sonera Klaani vaihtoi nimeä Telia Yhteisöksi. Muutoksesta huolimatta tuttu hyvä meno ja fiilis säilyy ennallaan: juttelemme täällä edelleen yrityksemme tuotteista ja palveluista sekä kaikista digitaalisen elämänmenoon liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Telen foorumi sulkeutui yhdistymisen myötä, mutta ei huolta, olet lämpimästi tervetullut mukaan keskusteluihin Yhteisöön.

Yhteisöstä löydät kymmeniä tuhansia keskusteluita, joista voit löytää ratkaisun monenlaisiin pulmatilanteisiin. Jos vastaus ei heti osu kohdalle, aloita rohkeasti uusi keskustelu ja kysy lisää! Tätä blogia kirjoittaessa meillä on jo yli 10 000 jäsentä mukana auttamassa toisiaan lähes läpi vuorokauden. Oli sitten kyseessä kuuluvuuteen liittyvä asia tai kännykän hankintaan liittyvä kysymys, täältä löydät mahtavia ja päteviä tyyppejä sinua auttamaan.

Yhteisön kautta sinulla on mahdollisuus myös vaikuttaa ja osallistua yhteisön ja yrityksemme toimintaan. Järjestämme nimittäin Yhteisön kautta erilaisia tuote- ja betapilotteja, kyselyitä ja äänestyksiä sekä erilaisia kilpailuja ja arvontoja.

Yhteisössä voit hakea mukaan myös laitetestaajaksi. Olemme tähän mennessä testailleet puhelimia, kuulokkeita ja jopa yhtä läppäriäkin. Nämä testiraportit, niin kuin kaikki muutkin laitteiden käyttökokemukset, löydät kootusti täältä.

Jos kiinnostuit osallistumisesta pilotteihin ja testeihin, ota tämä blogi-osio seurantaan.

Yhteisön sydän on sen jäsenten välisessä keskustelussa, neuvoissa ja mielipiteiden sekä kokemuksien jakamisessa. Me telialaiset olemme täällä vain apureina. Yhteisössä on myös oma blogi, jonne me telialaiset tuotamme monipuolista ja mielenkiintoista sisältöä. Ja löytyyhän siellä jopa muutamia jäsentenkin tekemiä blogeja. Jos ajatus bloggaamisesta innostaa, otahan yhteyttä allekirjoittaneeseen yhteyttä. Yhteisön blogin löydät täältä.

 

Lisätietoja

 

Lisätietoja yhdistymisestä ja uudesta Teliasta löydät täältä. Vastauksia polttavimpiin kysymyksiin löydät kysymyksiä ja vastauksia -osiosta. Voit myös lisätä kysymyksesi tämän blogin kommentteihin.

 

Mikä fiilis?

 

Nyt on sinun vuorosi kertoa, mitä ajatuksia tämä muutos herättää. Sana on vapaa!

Ollaan yhteydessä,

Tero

 

 

 

EDIT:

- Uudistuksen myötä sonera.fi -sivustosta tuli telia.fi. Jos haluat kertoa mikä siellä toimii mielestäsi hyvin ja mikä ei, keräämme tänne käyttäjien kommentteja talteen joten tulehan sinäkin kertomaan mielipiteesi.

- Ja uudistuksen yhteydessä myös Minun Sonera appsi uudistui, se on nyt Minun Telia appsi joka on rutkasti aikaisempaa monipuolisempi ja helpompi myös käyttää. Tästä keräämme palautteita ja kommentteja sekä ideoita tänne.

Kuinkahan monta asiakaspalvelijaa Telialla on näin perjantai-iltaisin? Minusta on merkillistä että minua ennen jonossa on ollut todella pitkään kolme muuta. Jos jonkun asiakkaan hoitaminen kestää pitkään, niin muut kyllä pystyvät purkamaan jonoa. 

 

Vaikuttaa siltä että siellä on vain YKSI onneton vastaaja. Voi, voi, voi...

 

Toivottavasti hän saa edes hyvää palkkaa koska asiakkaat ovat todella mukavassa mielentilassa kun joskus pääsevät asiaan. Olettaen että se joskus todella tapahtuu...


Tälläisessä tilanteessa asikaspalvelua tarvitaan normaalia enemmän, joten käytössä olevien kanavien väheneminen osuu aika huonoon aikaan... 


@UNCLEANTTI @Purnipsi



 



Minä kirjoitin chattiin panostamisesta tänne -> https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Telia/chat-palvelunne-jarkyttavat-jonot/m-p/145177



 



Ainakin yksi uusi chat-tiimi aloittaa ihan lähipäivinä (en ikävä kyllä just nyt tarkkaa päivää) ja olemassaolevia ajetaan koko ajan sisään.



 



Chat kuten muutkin asiakaspalvelukanavat ovat purskeisia, tänään juuri juttelin chat-tiimien valmentajan kanssa että jonot ovat koko ajan paranemassa ja että tulee tilanteita jolloin asiakas pääsee chattiin samantien. Vaihtelee toki sitten viikonpäivästä ja kellonajasta johtuen.


Chat -jonopäivitys: Tämä on aivan käsittämätöntä, joskin odotettavissa Soneral... sorry Telialta! Jonossa edelleen nuo 3 muuta ennen minua. Tulikohan tunti ja 10 minuuttia jo täyteen?

 

Tekisi piruuttani mieli katsoa peli loppuun asti, mutta minulla on näin perjantai-iltana muutakin puuhaa. Tähän asti on mennyt muita hommia tehdessä mutta nyt huumori ja muut hommat kohta loppuvat. 


@UNCLEANTTI, alkaa kuulostamaan kyllä jo jonkinlaiselta vikatilanteelta :/


Erinomaista! Nyt chat -boksiin palasi taas BOTTI, joka ilmoitti että olen jonossa taas sijalla 10!

 

Näin siis reilusti yli tunnin odottamisen jälkeen. Nyt on NIIN hyvä asiakaspalveltu olo, että!

 

Anteeksi vain mutta minulla on erittäin petetty olo! Ensimmäinen kokemus tämän, nykyisin täysin ruotsalaisfirman asiakaspalvelusta reilun kymmenen vuoden jälkeen eikä mikään ole muuttunut. Olen ollut konsernin asiakas käytännössä jo vuodesta -96 (Posti-Tele, joo) ja tämä on palkka siitä.

 

En siis päivitä liittymääni ennenkuin minun on pakko. Ja jos joku todella pakottaa, niin silloin päivitän sen jonkun muun palveluun.


Tuo chatti on siitä merkillinen, että välillä saattaa pompata esim. sijalta 3 pari pykälää taakse päin. Niin on minun vanhemmille käynyt, kun he ovat jonottaneet chatissa. Chattia voisi pitää sellaisena nopeana väylänä, mutta se ei sitä tuon sinun kirjoituksen valossa ole. Sääliksi käy sitä työntekijää, joka saa tuntikaupalla jonottaneet asiakkaat palveltavakseen. Varmasti on monelal kiihtynyt mielentila tai huumori vähissä. :smileyfrustrated:


Näin luin:

> Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Olemme edelleen sama ...

TeliaSonera Finland Oyj:n nimi vaihdettiin Telia Finland Oyj:ksi. Aputoiminimellä Sonera  toiminta käydään jatkossa Telia -nimellä ja TeleFinland-toiminta liitettiin siihen

 

> Uusilla Telia Yhteys -liittymillä surffaat, puhut ja tekstaat EU-alueella kotimaan hinnoin. ...

Tarjolla on uusi kalliimpi liittymätyyppi Telia Yhteys, jossa EU-maissa on samat hinnat kuin Suomessa. Voit halutessasi vaihtaa liittymäsi siihen.

 

> Liittymät, puhelimet, laitteet sekä huippusarjat, leffat ja musiikki - nyt kaikki tämä saman katon alta.

Suppeamman valikoiman ja edullisempien hintojen TeleFinland -toiminta lopetetttiin.

 

> Yhdistymisen myötä Sonera Klaani vaihtoi nimeä Telia Yhteisöksi. Muutoksesta huolimatta tuttu hyvä meno ...

Nimi Sonera Klaani vaihdettiin Telia Yhteisöksi. Vanhat tunnukset jatkuvat. TeleFinlandin keskustelufoorumi keskusteluineen hävitettiin.

 

> Lisätietoja yhdistymisestä ja uudesta Teliasta löydät ..

Epäselvää markkinointia on mm. osoitteessa https://www.telia.fi/uusi-yhteys (EU:ssa samojen hintojen liitymätyypistä Telia Yhteys). Tietoakin muutoksesta on osoitteessa https://www.telia.fi/asiakastuki/tietoa-muutoksesta/ markkinajargonin lomassa.

 

Edellä mainitun tietoa-muutoksesta -sivun ohella tietoa löytyy hinnastoista.

 

Asiakkaan ykköskysymystä tapahtuuko jotain asiakkaan sopimuksille ja hinnoille käsitellään lähinnä sivulla https://www.telia.fi/asiakastuki/tietoa-muutoksesta/ . Kohdassa Mitä muutos käytännössä tarkoittaa Soneran asiakkaille?  kerrotaan että sovitut palvelut jatkavat toimintaansa, nimet vaihtuvat. Myös TeleFinlandin sopimukset.

 

"Uusimme joitain tuotteitamme ja palveluitamme kuluvan vuoden aikana, mutta näistä muutoksista ilmoitamme asiakkaille aina henkilökohtaisesti. Tämä koskee etenkin vanhimpia liittymiämme." Muutoksia tulee, mutta lopetetettavista sopimuslajeista ei vielä kerrota.

 

"Pitääkö minun tehdä jotakin? Ei pidä. Nykyiset palvelusi toimivat kuten ennen ja niiden hinnat säilyvät ennallaan." Tämä haluttiin juuri ensimmäisenä tietää.

 

"Nousevatko hinnat?

Muutoksen yhteydessä uudistimme liittymävalikoimaamme ja palveluitamme, jolloin hinnasto on myös päivitetty. Muutokset ovat maltillisia, mutta osa hinnoista laskee, osa nousee ja osa säilyy ennallaan. Asiakkaanamme saat tietää kaikista tuotteisiin ja palveluihin liittyvistä muutoksista henkilökohtaisesti." No nousevatko ne hinnat kuitenkin? Eivät kuitenkaan erikseen ilmoittamatta.

 


Palvelut ja yhteydet eivät ole parantuneet maaseudulle mutta hinnat kyllä nostettiin.Asiakaspalveluun parin vuorokauden jonotuksien jälkeen kun netillä ei silloin yhdistymisen jälkeen päässyt minnekään eikä puhelimessakaan voinut olla montaa tuntia töiden takia,viimein kun sain neuvoksi että päivitetään liittymät niin kohta toimii,ei toiminu pariin päivään taas sama rumpa.Sitten sain IPosoitteen jolla reititin piti tarkistaa ja sekin oli väärä osoite,ja taas puhelimeen odottamaan uusia neuvoja jolloin selvisi osoitteen yhden numeron virhe.No samalla pyysin vanhoja TELEn liittymähintoja takaisin että sais jotain järkeä tähän mutta eihän se käynyt päinsä.Nyt on nettiyhteyteen lukittu 3G ja maksan todennäköisesti jostain 4G:stä.Kyllä palvelu meni huonoksi!


@Lotraaja Ikävä kuulla, että yhteyksien suhteen on ollut ongelmia. Olit siis jo vikapalveluun yhteydessä? Tsekkasivatko he onko alueelle kenties tulossa parannusta lähitulevaisuudessa? Jos tätä ei tarkistettu, niin suosittelen laittamaan vielä vikailmoituksen kirjautumalla telia.fi:hin, valitsemalla liittymäsi ja kohdan Tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö.


Mitäkö mieltä uudesta "ilmeestänne". :smileysad: Se ilmenee täältä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Yhteison-olohuone/PALAUTE-Telian-uudesta-liberaalista-linjasta/m-p/146739#M1173


Kokemus Teliasta:

Minulle soitettiin huhtikuun loppupuolella liittymistäni. Kerrottiin Telia-muutoksesta. Samalla todettiin tuotevalikoiman muuttuneen, ja että meidän liittymät voi varmaan vaihtaa niihin saman tien, koska vuosi aikaisemmin sovittujen määräaikaisten hintojen päättyminen oli parin kk:n päässä. Muistettiin myös mainostaa EU/ETA alueen yhteyksiä. Lisäksi kotinetti 4G liittymän osalta todettiin, että halpa määräaikainen hintakausi on ohi, ja että hinta nousee.

Näin asiakkaan näkökulmasta lopputulos, jonka tajusin parin päivän päästä, oli minulle ja perheelleni että kahden aikuisen puhelinliittymien sekä laajakaistan kk hinta nousi.

 

Jotta ei mene perinteiseksi valitukseksi todettakoon, että lasten liittymien datapaketit nousivat 2Gt->5Gt. He tosin käyttävät pääasiassa kotona nettiä laajakaistan kautta.

 

Olen jo vuosia ollut todella tyytyväinen Soneran asiakas. Teiltä jopa tarjottiin pitkäaikaisasiakkaille parempia hintoja ennen kuin määräaikaiset alennukset päättyivät! Muutenkin soiteltiin ja tarjottiin uusia tuotevalikoimia. Tätä minä pidin todellisena palveluna! Nyt on joku muuttunut, ja ensimmäinen kokemus on, että huonompaan suuntaan.

 

Ensivaikutelma siis on, että Telia = korkeammat hinnat ja että vakioasiakkuutta ei pidetä tärkeänä.

 

Olen vastahakoisesti aloittanut uuden liittymätoimittajan etsimisen.

 


Miksi suomessa operaattoritunnus Telia näkyy puhelimessa "Telia FI". Muissa maissa näytöllä lukee "TELIA" capseilla. Paljon tyylikkäämpi :P 


@Janna35 Se voi vähän riippua puhelimestakin. Minulla on esim. Huawei P10:ssä Telia FI , Ulefone Armorissa TELIA FI ja Lumia 435:ssa Telia FI. En osaa sanoa tuleeko jossain vaiheessa muuttumaan tuo yhtenäiseksi että kaikilla näytöillä lukisi samanlailla. Voisiko joku Telialaisista valaista asiaa?


Niin,olishan se yhtenäistä.. Eihän ruotsissakaan lue Telia SE eli ilman maatarkennetta se operaattoritunnus.


Jos se on käytetyn puheluhinnaston tunnus?


@aina Operaattoritunnuksesta oli nyt kyse, se esittääkö päätelaite sen suurakkosin vai ei lienee päätelaitteesta riippuva tekijä, mutta suomessa Telia ottanut muista verkoistaan poiketen tuon FI käyttöön sinne perään. Se että halutaanko sillä viestiä hinnastoa, mitä pohdit niin miksipäs ei mutta silloinhan sen tulisi olla muissa maissa joissa Telian verkko mukana myös.. Ruotsissa siis tietenkin SE, tanskassa DK jne.


Mielsin kyllä että operaattoritunnuksesta on kyse. Suomessakin Telia Finland Oyj:n eri sopimuksilla on eri hinnastot. Ja itsekin olen ihmetellyt, että puhelinmallin tai jonkun mukaan operaattori näkyy vähän eri lailla kirjoitettuna. Muillakin kuin Telialla.

 

Jos menee suomalaisen Telian ei-EU-hintaisen liittymän kanssa esim. Ruotsiin, niin voi tsekata jostain mitä puheluiden hinnat tulevat olemaan. Oikeastaan pälähti päässä vähän asian vierestä millaisia hintoja mahtaa Ruotsin Telia liittymillään pitää suomalaisiin verrattuna.

 

Itselle ei niin akuutti, kun Telian nostaessa hintoja vaihdoin kilpailijan halvempaan liittymään. Se on ymmärrettävää, että kun Sonera myytiin Ruotsiin, niin ennen muuta rahaa ruotsalaiset haluavat.


@aina Tuolta vaan haluamasi palvelun hinnastoa tutkimaan https://www.telia.se/privat/om/priser ja sitten vertailemaan https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot



 



Suoria sek to eur käännöksiä turha tehdä koska pitää muistaa ottaa elintason vaikutus mukaan.


@Janna35 hyvä kysymys johon ei ole suoriltaan heittää vastausta. Voi olla, että asiassa ei ole sen kummempaa perustelua taustalla mutta koitan kaivella jotain jos vain mahdollista :)


Eikös sen Telian voisi vaihtaa isoille kirjaimille. Se näyttää hyvälle.

 


@Janna35 ja muut, niin kuin arvelin niin ei tässä asiassa ole sen kummempaa taustalla, näin vain on päätetty kun brändimuutosta lähdettiin aikoinaan suunnittelemaan.



 



Kirjoitusasuhan on muutoinkin Telia, ei TELIA :)


Minun puhelimessa (Ulefone Armor) se on isoin kirjaimin ?



 




Tässä on kieltämättä eroavaisuuksia puhelimesta riippuen :)


Telian etusivun logo on vaihtunut. Täällä yhteisössä on vielä vanha logo.

Mahtaakohan ensi viikolla tulla mielenkiintoisia julkistuksia?


Vastaa