Skip to main content

 



 



Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Olemme edelleen sama tuttu ja luotettava palveluntarjoaja, nyt vain entistä kansainvälisempi, jotta sinä saat parempaa palvelua niin kotimaassa kuin maailmallakin.



 



Maailma on sun



 



Uusilla Telia Yhteys -liittymillä surffaat, puhut ja tekstaat EU-alueella kotimaan hinnoin. Ei siis enää matkan jälkeisiä laskuyllätyksiä – pysy online myös matkalla.



 



Yhdessä olemme enemmän



 



Liittymät, puhelimet, laitteet sekä huippusarjat, leffat ja musiikki - nyt kaikki tämä saman katon alta.



 



Siellä missä sinäkin



 



Chat valvoo netissä 24/7 ja somessa olemme kuutena päivänä viikossa. Myös Telia Kauppoja on nyt entistä enemmän ja lataamalla Minun Telia -sovelluksen voit hoitaa liittymäasiasi missä ja milloin vain.



 



Yhteisön voima käytettävissäsi



 



Yhdistymisen myötä Sonera Klaani vaihtoi nimeä Telia Yhteisöksi. Muutoksesta huolimatta tuttu hyvä meno ja fiilis säilyy ennallaan: juttelemme täällä edelleen yrityksemme tuotteista ja palveluista sekä kaikista digitaalisen elämänmenoon liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Telen foorumi sulkeutui yhdistymisen myötä, mutta ei huolta, olet lämpimästi tervetullut mukaan keskusteluihin Yhteisöön.



Yhteisöstä löydät kymmeniä tuhansia keskusteluita, joista voit löytää ratkaisun monenlaisiin pulmatilanteisiin. Jos vastaus ei heti osu kohdalle, aloita rohkeasti uusi keskustelu ja kysy lisää! Tätä blogia kirjoittaessa meillä on jo yli 10 000 jäsentä mukana auttamassa toisiaan lähes läpi vuorokauden. Oli sitten kyseessä kuuluvuuteen liittyvä asia tai kännykän hankintaan liittyvä kysymys, täältä löydät mahtavia ja päteviä tyyppejä sinua auttamaan. 



Yhteisön kautta sinulla on mahdollisuus myös vaikuttaa ja osallistua yhteisön ja yrityksemme toimintaan. Järjestämme nimittäin Yhteisön kautta erilaisia tuote- ja betapilotteja, kyselyitä ja äänestyksiä sekä erilaisia kilpailuja ja arvontoja.



Yhteisössä voit hakea mukaan myös laitetestaajaksi. Olemme tähän mennessä testailleet puhelimia, kuulokkeita ja jopa yhtä läppäriäkin. Nämä testiraportit, niin kuin kaikki muutkin laitteiden käyttökokemukset, löydät kootusti täältä.



Jos kiinnostuit osallistumisesta pilotteihin ja testeihin, ota tämä blogi-osio seurantaan.



Yhteisön sydän on sen jäsenten välisessä keskustelussa, neuvoissa ja mielipiteiden sekä kokemuksien jakamisessa. Me telialaiset olemme täällä vain apureina. Yhteisössä on myös oma blogi, jonne me telialaiset tuotamme monipuolista ja mielenkiintoista sisältöä. Ja löytyyhän siellä jopa muutamia jäsentenkin tekemiä blogeja. Jos ajatus bloggaamisesta innostaa, otahan yhteyttä allekirjoittaneeseen yhteyttä. Yhteisön blogin löydät täältä.



 



Lisätietoja



 



Lisätietoja yhdistymisestä ja uudesta Teliasta löydät täältä. Vastauksia polttavimpiin kysymyksiin löydät kysymyksiä ja vastauksia -osiosta. Voit myös lisätä kysymyksesi tämän blogin kommentteihin.



 



Mikä fiilis?



 



Nyt on sinun vuorosi kertoa, mitä ajatuksia tämä muutos herättää. Sana on vapaa!



 



Ollaan yhteydessä,



 



Tero



 





 



EDIT:



 



- Uudistuksen myötä sonera.fi -sivustosta tuli telia.fi. Jos haluat kertoa mikä siellä toimii mielestäsi hyvin ja mikä ei, keräämme tänne käyttäjien kommentteja talteen joten tulehan sinäkin kertomaan mielipiteesi.



- Ja uudistuksen yhteydessä myös Minun Sonera appsi uudistui, se on nyt Minun Telia appsi joka on rutkasti aikaisempaa monipuolisempi ja helpompi myös käyttää. Tästä keräämme palautteita ja kommentteja sekä ideoita tänne.

Olemme tosiaan tehneet pienen brändi-ilmeen muutoksen, uusi logo ja teimme pieniä muutoksia myös tiettyihin fontteihin. Mitäs muuten tykkäät? 🙂>

Yhteisöönkin nuo muutokset tulevat myöhemmin.


Itse pidin kyllä vanhan logon a-kirjaimesta enemmän kuin nykyisestä.

 

Hauskaa huomata, että uutta logoa pilotoidaan juuri Suomessa ja konsernisivustolla. Muiden maiden Telia-sivustoilla on edelleen vanha logo.


Hienoja pongauksia @irritus, asia on juuri noin kuten kirjoitit eli Suomi on Telia-konsernin ensimmäinen maa, jossa otimme käyttöön uuden brändi-ilmeen (uusi logo sekä fontti). Muut maat on tekemässä tämän saman muutoksen myöhemmin 🙂>


Eipä voi muuta sanoa kuin, että mitenkähän paljon on osakkeenomistajien rahoja tuhlattu tähän muutokseen. Muutokset ovat kyllä sen verran pieniä, että valtosalta jää huomaamatta. Piti oikein avata telia.fi ja telia.se eri välilehdille ja meni oikeasti pitkä tovi, ennekuin hokasin että a-kirjain oli muuttunut. Aikamoista puuhastelua.


No äläs nyt @AsiakasY .
Onhan tämä huikea uudistus Telian mittapuulla😂>

Edit HannaMarikaL: Lisätty tägäys


No, tässä uudistuksessa on vaikea epäonnistua (ei se kuitenkaan mahdottomuus ole)


Noh noh 🙂> Jos pelkkää logoa tarkastellaan niin onhan noissa nyt muutakin muutosta kuin vain pelkkä uusi a-kirjain 😁> 



 





 



Mutta kyse ei ole tosiaan pelkästä logomuutoksesta vaan piristimme pikkasen myös fonttia ylipäänsä, poistimme logossakin käyttämämme Pebble-fontin ja toimme sen tilalle Telia Sans -fontin. Ihan normaalia vuosien varrella tapahtuvaa brändiuudistusta 🙂>



 



Telia Sans



Pebble




Huomasin heti ensimmäisestä uudesta Youtube-mainoksesta, että jokin on muuttunut. Kun menin www.telia.fi aloin saman tien epäilemään logoa. Kieltämättä, muutos on sen verran pieni, että asia täytyi tarkastaa vanhasta laskusta. Kuitenkin vilkaistuani laskuun, muutos oli minulle täysin selvä.

 

Asiaan voi toki vaikuttaa, että olen ollut monta vuotta kirjapainossa töissä. Täten logojakin on tullut tuijoteltua keskimääräistä enemmän.


Tällaisen tavallisen tallaajan on vaikea huomata muutosta, vielä jos sattuu pienestä puhelimen ruudusta katsomaan. Jossain vaiheessa verkkohuijarit varmaan huomaa tuon muutoksen ja alkavat vanhalla logolla pommittamaan ihmisiä. 

Sitten on myös ymmärrettävä, että tällaiset pikkumuutokset eivät riitä palauttamaan menentettyjen asiakkaiden luottamusta. Logojen muutos ei auta jos perusasiat eivät ole kunnossa.


Spot on @AsiakasY. Kasvojenkohotus ei yleensä tosiaan vaikuta palveluihin ja asiakkaan kokemukseen yrityksestä. Kyllähän brändit tosiaan esim. logoja vaihtelee, mutta konepellin alla ei välttämättä tapahdu mitään muutosta samaan aikaan.



 



Mitä tulee meihin niin olemme aloittaneet ison muutosmatkan, josta toimitusjohtajamme kertoo avoimesti blogissaan.


Toimme eilen illalla nämä pienet viilaukset myös tänne Yhteisöön. Pieniä muutoksia mutta iso vaikutus, IMO. Vai mitä sanotte? 🙂>


Tuota minä en ainakaan näe mitään viilauksia Firefoxilla tai Chromella puhelimessa kun selaan yhteisöä. Oliko siis kyse logosta ja uudesta fontista (a-kirjain)?

Yhteisössä siis ei näy, mutta Telian sivulla näkyy 🤔>


Viestimuokkaimen napit taisivat kasvaa hieman suuremmiksi kuin ne olivat ennen.

Eivätkös nuo napit olleet ennen yhtä korkeita tykkää-napin kanssa?

Ja nyt taitaa olla uusi fonttikin jo käytössä.


@kiisseli67 Selaimesi saattaa hakea muotoilut välimuistista, kokeile tyhjätä välimuisti ja katso miltä sitten näyttää 🙂>


Firefox kun tyhjensin välimuistin ja evästeet. Niin edelleen logo ja Telia teksti vanha mutta yhteisö teksti ja kaikki muu teksti uudella fontilla 🤔>

 


@kiisseli67 tuossa sun kuvassa näkyy ja nyt näkyy minullakin vasemmassa yläkulmassa vanha logo. Jostain syystä se on nyt palautunut, kun tehtiin juuri äsken muutoksia. Hoidetaan tuokin kuntoon 🙂>


Nyt tuo logo on vaihdettu, tehtiin se jo eilen mutta kuittaan vasta nyt kun tänään muokattiin juuri äsken vielä vähän noita Vastaa ja tykkää -nappeja. Ne muuttui tosiaan vähän isommaksi ja nyt ne on kooltaan kuten ennenkin 🙂>


Vastaa