Ystävällisiä ja ammattitaitoisia asiantuntijoita, jotka ovat erikoistuneet tietotekniikkaan ja viihde-elektroniikkaan - sitä on Telia Helppi. Se auttaa sinua erilaisissa asennus-, käyttö-, opastus- ja pulmatilanteissa, jotka liittyvät esimerkiksi tietokoneisiin, älypuhelimiin, tabletteihin, viihde-elektroniikkaan sekä internetiin. Tavoitteena on tehdä sinulle helppo ja miellyttävä kokemus; oli kyse sitten liittymien, laitteiden, sisältöjen ja palveluiden hankinnassa, käyttöönotossa tai käytössä. Tutustutaan tässä artikkelissa lisää Telia Helppiin ja selvitetään samalla, mitä eroa on Telian asiakaspalvelulla ja Telia Helppi -palvelulla.
Asiakaspalvelu vai Telia Helppi -palvelu
Telian asiakaspalvelu sisältää yleisen asiakaspalvelun, joka voi auttaa sinua esimerkiksi laskutus- ja tilausasioissa, sopimuksiin liittyvissä kysymyksissä sekä muihin asiakasrajapintaan liittyvissä asioissa. Asiakaspalvelu vastaa myös yleisistä tiedusteluista ja ohjaa tarvittaessa sinua eteenpäin erikoistuneemmille tukiryhmille, kuten Telia Helppiin tai häiriöpuolen tekijöille. Telian asiakaspalvelunumero on 020 690 400 (mpm/pvm, myös jonotusajalta).
Miksi käyttää Telia Helppi -palvelua?
Telia Helppi on apunasi, jos kaipaat asennusapua esimerkiksi uuden nettiyhteyden kanssa tai haluat siirtää vanhasta puhelimesta tiedot uuteen puhelimeen. Lista on lähes loputon, mitä kaikkea Telia Helpin kautta voidaan puolestasi tehdä. Itselläni voisi olla seuraavana vuorossa tietokoneen vuosihuolto. Olen huomannut tietokoneeni hidastelevan todella paljon, joten tämä ongelma voisi korjaantua vuosihuollon jälkeen. En hirveän helposti lähde ostamaan uutta tietokonetta, joten vuosihuolto voisi olla oiva keino saada tietokoneelle lisävuosia. Muun muassa nämä kaikki tarkistetaan ja huolletaan tarvittaessa:
- Verkkoyhteys ja langattoman verkon suojaus
- Tietokoneen laitteiston tila
- Käynnistyksen aikana käynnistyvät ohjelmat ja turhien käynnistyksen sammutus
- Tietoturvaohjelmisto ja sen tila
- Tietokoneen käyttöjärjestelmän tila
- Turhien tiedostojen poisto
- Tarvittaessa kiintolevyn eheyden tarkistus
Tietokoneen vuosihuollon lisäksi on paljon muitakin palveluita, joita Telia Helppi tarjoaa. Näitä ovat muun muassa virusten ja haittaohjelmien poisto, ohjelmien ja sovellusten asennus ja päivitys, tietokoneen tiedonsiirto ja varmuuskopiointi, laajakaistan tai TV:n käyttöönotto ja paljon muuta. Telia Helpin kautta onnistuu käytännössä ne asiat, mitä perinteisen asiakaspalvelun kautta ei pystytä tekemään.
Puhelintuki
Sähköpostin toimimattomuus, langattoman verkon yhdistämisvaikeudet, TV-kanavien näkymättömyys, virusturvan hälytykset tai muut tekniset haasteet, puhelinpalvelumme on usein nopea ratkaisu ongelmiin. Puheluiden keskimääräinen kesto on noin 7 minuuttia, joten tuntikaupalla ei tarvitse puhelimessa odottaa. Telia Helpin puhelinpalvelun numero 0600 10 100 (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm. Jonotusajalta mpm/pvm.) tarjoaa sinulle nopean ja tehokkaan tavan saada apua teknisiin ongelmiin.
Helpissä tarjoamme ohjeistusta älypuhelinten käyttöönotossa, sovellusten käytössä, tietoturvassa, sähköpostissa, verkoissa ja langattomissa tulostimissa, tiedostojen jakamisessa. Voisi melkein sanoa, että oli ongelma mikä tahansa, niin Telia Helpin kautta se ratkeaa. Asiantuntijamme voi myös tarvittaessa ottaa etäyhteyden tietokoneeseesi, puhelimeesi tai tablettiisi ja suorittaa tarvittavat toimenpiteet puolestasi tai opastaa sinua käyttämään ohjelmaa vaivattomasti. Tietysti tähän toimenpiteeseen tarvitsemme sinulta aina luvan, eli ilman lupaa emme käytä etätukiohjelmaamme. Voit seurata koko ajan, mitä asiantuntijamme tekee ja puhelun päätyttyä yhteys katkeaa.
Lähituki
Tarjoamme Helpissä myös lähituen asiantuntijakäyntejä, joiden avulla voit kätevästi hoitaa useita palveluita kerralla kuntoon, kuten uuden nettiyhteyden, Telia Play -palvelun, tietokoneen, älytelevision, suoratoistopalvelun, pelikonsolin, langattoman verkon, ohjelmat ja sovellukset, tai vaikka webbikameran. Tämä auttaa säästämään aikaa ja vaivaa.
Lähituen asiantuntijamme tulevat kotiisi tai työpaikallesi ja hoitavat kaiken puolestasi. Voit sopia yhdessä palvelukäyntiajan, ja me saavumme paikalle tekemään asennus- ja määrittelytyöt puolestasi. Voit tilata Helpin lähituen asiantuntijan luoksesi myös nopeammalla aikataululla, jos tarvitset kiireellistä apua (kiireellisistä käynneistä veloitamme lisämaksun).
Onko Telia Helppi sinulle entuudestaan tuttu palvelu? Kerro kommenteissa
--
Lue myös: