Skip to main content



 



 



Koko asiakkuuden hallinta yhdellä kirjautumisella



 



Minun Sonera –mobiilisovellus uudistui keväällä ja kehitys jatkuu. Uudessa versiossa on raikkaampi ja selkeämpi käyttöliittymä, mutta merkittävin parannus sovelluksessa on se, että voit nyt hallita koko asiakkuuttasi yhdellä kirjautumisella.



 



Minun Sonera -sovellukseen kirjaudutaan asiakkaana (= liittymän omistajana) Sonera Tunnuksella tai käyttäjänä puhelinnumerolla. Kirjautumisen jälkeen eteesi aukeaa näkymä omistamistasi liittymistä ja liittymää klikkaamalla pääset hallinnoimaan ko. liittymän tietoja ja palveluita. Tällä hetkellä sovelluksesta pystyy hallinnoimaan kaikkia mobiililiittymiä ja tuomme myöhemmin sovellukseen myös laajakaista- ja kaapeli-tv -liittymät saman kirjautumisen ja asiakkuuden alle.



 





 



Kätevä saldoseuranta



 



Sovellus on erityisen kätevä saldotiedon seuraamiseen, jolla pysyt myös ajan tasalla esimerkiksi lastesi matkapuhelinkäytöstä. Saldokertymän; puheen, tekstiviestien ja datan käytön pystyt helposti tarkistamaan yhdellä näkymällä.



 





 



Liittymän päivittäminen ja lisäpalveluiden tilaus



 



Myös liittymän päivittäminen ja uusien palveluiden tilaus käy helposti sovelluksen avulla.



 





 



Palvelut-osiossa voit tilata, muokata ja poistaa liittymäsi lisäpalveluita.



 





 



Minun Sonera –sovellus tukee tuttua Soneran Omat Sivut -palvelua, eli samat ominaisuudet löytyvät myös selainversiossa, mutta selainversiossa kattavemmin. Suunnitelmana on laajentaa sama Omat Sivut -käyttökokemus kokonaisuudessaan mobiilisovellukseen.



 



Minun Sonera –mobiilisovellus on saatavilla iOS, Android ja Windows Phone –älypuhelimille ja –tableteille.



 



Oletko jo ladannut päivitetyn Minun Sonera -sovelluksen? Mitä mieltä olet käyttökokemuksesta?

Sovellus ei ainakaan minusta ole sellainen jota voisin käyttää. Osa virheelliset ristiriidat mobiilissa ja selaimen tiedoissa. En tiedä onko korjattu mutta selaimen näkymä kelpaa minulle. Ei sielä Omilla sivuilla kuitenkaan tartte mobiilissa useinkaan päästä.


Pari kommenttia Minun Soneraan (iOS sovellus että selainversio)

- Sovellus itsessään on OK ja varmasti hyödyllinen - pidän toteutuksesta, tuota on mukava käyttää

 

Lisäpalvelut

- Minulta puuttuu esim. Liikkuvan Netin lisäpalveluista OpenGate-palvelu molemmilla alustoilla. Olisi loogista, mikäli liittymän lisäpalvelut löytyisivät liittymän lisäpalveluista. Liekö vika vain minun asiakastiedoissani vai onko itse alustassa puutteita?

 

Laskutus

- Laskutus on ollut aina kaikilla operaattoreilla hieman haasteellinen osa-alue ja vielä Sonerallakin löytyy viilattavaa

- Itse en löydä mobiilisovelluksesta laskutietoja lainkaan, saldot kyllä löytyvät. Selainversiosta nämä löytyvät kyllä. Laskujen mahdollisimman helppo maksaminen ja seuraaminen olisi iso plussa erityisesti kun jokaisesta liittymästä laskut tulevat eri aikaan - siksi olisi hyvä että nämä löytyisivät myös sovelluksesta. Lisäksi tuo "SEURAAVAN LASKUSI ERÄPÄIVÄ" on harhaanjohtava jos laskuja tulee useasta palvelusta eri rytmein, se kun ei osaa tätä ainakaan minulla tunnistaa.

- Laskujen otsikointi ylipäätään. Minulla tulee Mobiiliviihteen laskut "LAAJAKAISTALASKU" otsikolla ja sitten Liikkuva netti palvelun laskut "MATKAPUHELINLASKUINA". Otsikot voisivat olla hieman kuvaavampia, erityisesti tuo laajakaistalasku säikäytti ensimmäisellä kerralla kun en mielestäni ole missään muotoa Soneran kiinteän laajakaistan asiakas :)


Kyllähän nuo varsinaiset tiedot näyttää olevan mielestäni synkassa mobiilisoftassa ja Omilla sivuilla. Mitä nyt kytkylaitteen sopparia ei näy mobiilissa, eikä siellä eritellä laitteen osuttaa kytkentä- ja kuukausimaksujen osalla.

Hauskasia tänä päivänä muutenkin nuo saldoerittelyt, kun pakettiliittymiä myydään kaikille jolloin itselläkin koko puhelinlasku näkyy könttänä sarakkeen kytkentä- ja kuukausimaksut alla.


Vanha versio näytti muuten myös Tele Finlandin liittymästä tietoja, nykyinen ei. Ei tietenkään ole vika, muttei parannuskaan ainakaan Telen liittymän käyttäjille.


Kiitos hyvästä palautteesta! Kehitys toki jatkuu ja pyrimme tekemään palvelukokemuksesta saumattoman laitteesta ja alustasta riippumatta. Välitän nämä teidän terveiset kehittäjille eteenpäin. @olkitu, voitko vielä tarkentaa, että missä tiedoissa on ollut epäsynkkaa? Viimeisessä bugikorjauksessa kesäkuussa ainakin tarkennettiin saldotietoja.


@Lubbis en ole nyt kokeillut jälleen sovellusta kun petyin siihen niin paljon ja silloin kun tuli käyttöön niin oli tiedot epäsynkassa keskenään. Omat sivut toimii tarpeeksi hyvin ainakin mobiiliselaimella joten käytän sitä. Myöskin ihmettelen miksi ei käytetä Material Design sovelluksessa kun se on Googlen suositus Android laitteissa.

Nyt on vähän pikkutarkkaa hienosäätöasiaa, mutta kun lisää liittymään nimen niin sovellus ei kirjoita yhdistelmänimen molempia osia isolla kirjaimella. Esimerkiksi Miska-Matias liittymän nimeksi tulee Miska-matias. Ei niinkään iso ongelma, mutta vähän pistää silmään.


Live -tiilet takaisin! Paketin käyttöä oli sen kautta hirvittävän kätevä seurata.


Minua ärsyttää se iso kuva siinä alussa. Voisitte laittaa joku toinen kuva, kunhan ei ole ihmisiä. ?


Vastaa