Uutinen

Muutoksia Telian inet.fi sähköpostipalveluun

Muutoksia Telian inet.fi sähköpostipalveluun

Näytä ensimmäinen kirjoitus

212 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Aika törkeän hintainen tuo sähköpostin ylläpitäminen. Taitaa vaihtua operaattori.

-95 otin Teleltä liittymän enkä ole sitä vaihtanut. Operaattorin nimi on kyllä vaihtunut.

Täytyypä Panna kyselykierros kilpailijoille siitä mitä niillä on tarjolla.

Mahtavaa kuulla, että olet viihtynyt asiakkaanamme jo noin pitkään! Harmillista, jos sähköpostiuudistus johtaa siihen, että siirryt muualle; tietysti toivoisimme yhteisen matkamme jatkuvan toisetkin 30 vuotta.

Voitaisiin katsoa asiakaspalvelun kautta sun liittymät ja palvelut kuntoon esimerkiksi Minun Telian chatin kautta, niin ei tarvitse lähteä vaihtamaan toisaalle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Statussivu on englanniksi, se voisi olla suomeksi.

https://www.inet.fi/status/

 

Puhelinnumero oli väärin. Jostain syystä +358 oli leikannut pois kaksi viimeistä numeroa puhelinnumerostani.

 

Muuten tuo sivusto tuntuu toimivan nopeasti ja ripeästi. Jotain tuosta voi maksaakin. Heinäkuun alkuun asti aikaa miettiä.

Kunniamerkki

Mites postin lähetys onnistuu jos käyttää VPN:ää?

smtp.tele.fi ja portti 465 toimi, ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa, kunhan kytki VPN-ohjelmasta suojauksen pois päältä. Mutta onhan se nyt vähän älytöntä että joka kerta kun haluan lähettää meiliä, pitää VPN kytkeä siksi aikaa pois.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Mites postin lähetys onnistuu jos käyttää VPN:ää?

Jos sinulla on Fjordmailin inet.fi-posti, niin älä käytä smtp.tele.fi vaan mail.inet.fi käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Mikäli käytät jotakin muuta postia, niin vaihda käyttöön joko postilaatikon tai VPN-tarjoajan smtp-palvelin.

Kunniamerkki

tyhjät on edelleen inet.fi postilaatikot, koskakohan palauttavat tiedostoja? lähetetty jo  3 kertaa vika ilmoitus ja tunnin jonotus puhelimella, ei pääse läpi.

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

tyhjät on edelleen inet.fi postilaatikot, koskakohan palauttavat tiedostoja? lähetetty jo  3 kertaa vika ilmoitus ja tunnin jonotus puhelimella, ei pääse läpi.

 

Sama homma täällä. Minä pääsin puhelimella läoi tunnin jonotuksen jälkeen. Aivan tyhjä puhelu. Valittelivat vain tapahtunutta ja viisasteltiin että olisi pitänyt itse ottaa viestit talteen ennen muutosta. Sähköpostissa tuli sama viesti kuin nettilomakkeen kautta. Synkronointi on suoritettu ja sähköpostien pitäsii olla näkyvissä, mutta kun eivät vain ole… Tyhjiä kansioita ainoastaan. Olisihan tuon osoite ollut mukava säilyttää, mutta aloittanut jo toimenpiteet uuden osoitteen käyttöönottoa varten, sen verran huonoa mieltä viestien menettäminen on aiheuttanut.

 
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

tyhjät on edelleen inet.fi postilaatikot, koskakohan palauttavat tiedostoja? lähetetty jo  3 kertaa vika ilmoitus ja tunnin jonotus puhelimella, ei pääse läpi.

Sama homma täällä. Minä pääsin puhelimella läoi tunnin jonotuksen jälkeen. Aivan tyhjä puhelu. Valittelivat vain tapahtunutta ja viisasteltiin että olisi pitänyt itse ottaa viestit talteen ennen muutosta. Sähköpostissa tuli sama viesti kuin nettilomakkeen kautta. Synkronointi on suoritettu ja sähköpostien pitäsii olla näkyvissä, mutta kun eivät vain ole… Tyhjiä kansioita ainoastaan. Olisihan tuon osoite ollut mukava säilyttää, mutta aloittanut jo toimenpiteet uuden osoitteen käyttöönottoa varten, sen verran huonoa mieltä viestien menettäminen on aiheuttanut.

Harmi kuulla, että sähköpostit eivät vieläkään ole palautuneet ja Fjordmailin asiakaspalveluun jonottaminen on kestänyt. Me Telialla emme voi noille sähköposteille enää tässä kohtaan mitään tehdä, koska palvelu on siirtynyt Fjordmailille. Ymmärrän kyllä, että tilanne on kurja kun sähköpostit ovat kadonneet, mutta tilanne pyritään varmasti korjaamaan pikimmiten. Suosittelen vielä olemaan yhteydessä palveluntarjoajaan esimerkiksi heidän sivuiltaan löytyvän lomakkeen kautta, jos puhelimitse on vaikea päästä läpi.

Kunniamerkki

Harmi kuulla, että sähköpostit eivät vieläkään ole palautuneet ja Fjordmailin asiakaspalveluun jonottaminen on kestänyt. Me Telialla emme voi noille sähköposteille enää tässä kohtaan mitään tehdä, koska palvelu on siirtynyt Fjordmailille. Ymmärrän kyllä, että tilanne on kurja kun sähköpostit ovat kadonneet, mutta tilanne pyritään varmasti korjaamaan pikimmiten. Suosittelen vielä olemaan yhteydessä palveluntarjoajaan esimerkiksi heidän sivuiltaan löytyvän lomakkeen kautta, jos puhelimitse on vaikea päästä läpi.

Ymmärrän että varsinainen vastuu saada viestit näkymään on Fjordmaililla, mutta Telian vastuulla olisi ollut kertoa että veistit voivat siirrossa kadota ja että ne kannattaa otta talteen enne sitä. Nyt ohjeistettiin ottamaan talteen vain mahdolliset osotelistat. Eli jos vietit ovat kadonneet lopullisesti voi kyllä tulla hieman miettimistä kenen se vastuu oikein on. Kannattaa muistaa että inet.fi:ssä on myös ollut paljon pienyrittäjiä joille mailen häviäminen voi olla isompikin ongelma.

Omani ja vaimoni postilaatikoiden osalta näkyvät siis edelleen vain kaikkein uusimmat viestit, mutta laatikon koon perusteella (näkyy webmailissa vasemmassa alakulmassa) kaikki viestit näyttäisivät kyllä olevan tallessa. Ongelma on siis näkyvyydessä, sekä selaimella että eri sähköpostiohjelmilla. Onko kukaan onnistunut missään vaiheessa saamaan lisää (vanhempia) viestejä näkymään? 

 

Muokkaus Ainopuu: lyhennetty lainausta

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

En osaa poistaa sähköposteja avamatta niitä. Jos postin avaa, roskapostin lähettäjä tietää, että sähköposti on käytössä. Mulla on sähköposti täynnä niitä, “Olet voittanut palkinnon Ikealta”, “virustorjuntasi on vanhentunut”, “Ota lainaa” ym.. Miten näitä poistaa avaamatta viestiä.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Ymmärrän että varsinainen vastuu saada viestit näkymään on Fjordmaililla, mutta Telian vastuulla olisi ollut kertoa että veistit voivat siirrossa kadota ja että ne kannattaa otta talteen enne sitä. Nyt ohjeistettiin ottamaan talteen vain mahdolliset osotelistat. Eli jos vietit ovat kadonneet lopullisesti voi kyllä tulla hieman miettimistä kenen se vastuu oikein on. Kannattaa muistaa että inet.fi:ssä on myös ollut paljon pienyrittäjiä joille mailen häviäminen voi olla isompikin ongelma.

Omani ja vaimoni postilaatikoiden osalta näkyvät siis edelleen vain kaikkein uusimmat viestit, mutta laatikon koon perusteella (näkyy webmailissa vasemmassa alakulmassa) kaikki viestit näyttäisivät kyllä olevan tallessa. Ongelma on siis näkyvyydessä, sekä selaimella että eri sähköpostiohjelmilla. Onko kukaan onnistunut missään vaiheessa saamaan lisää (vanhempia) viestejä näkymään? 

Moikka ja tervetuloa Yhteisöön! Viestien ei olisi tietenkään kuulunut kadota, ja tunnistamme, että sähköpostien katoaminen voi olla osalle asiakkaista hyvinkin hankalaa. Ymmärrän näkökulmasi siitä, että meidän olisi ollut hyvä ohjeistaa asiakkaita ottamaan talteen tärkeimmät viestit. Tämä on häiriö, joka ei koske kaikkia asiakkaita, ja isoa muutosta tehdessä voi joskus tulla yllättäviäkin tilanteita. Pahoittelut vielä omasta puolestani aiheutuneesta vaivasta.

Oletamme, että kaikki sähköpostit palautuvat. Tämän keskusteluketjun sivulla viisi @Antti7000 kertoo vanhojen viestien palautuneen, ja itse muistan myös muissa sosiaalisen median kanavissa keskustelleeni ihmisten kanssa, joilla ei muutamaan päivään näkynyt vanhat viestit, mutta sitten ne alkoivatkin näkyä. Nämä ovat tietysti vain yksittäisiä muistamiani esimerkkejä, mutta tietysti on niin, että asiakkaat harvemmin tulevat meille kertomaan miten kaikki on mennyt aivan putkeen. Tämän vuoksi en välttämättä pitäisi tämän keskustelun muodostamaa kuvaa tilanteesta täysin todellisuudenmukaisena.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

En osaa poistaa sähköposteja avamatta niitä. Jos postin avaa, roskapostin lähettäjä tietää, että sähköposti on käytössä. Mulla on sähköposti täynnä niitä, “Olet voittanut palkinnon Ikealta”, “virustorjuntasi on vanhentunut”, “Ota lainaa” ym.. Miten näitä poistaa avaamatta viestiä.

 

Fjordmaililla on “Usein kysyttyjä kysymyksiä” -listaus täällä. Sieltä löysin tällaisen vastauksen sähköpostien poistamiseen:

Inet.fi:stä PC/MAC:illa:

  • Poistaaksesi viestin sinun tulee avata se ja klikata roskakori -painiketta viestin yläpuolella olevasta valikosta.
  • Poistaaksesi yhden tai monta viestiä niitä avaamatta pidä Ctrl-näppäintä ja valitse sähköpostit, jotka haluat poistaa. Paina sitten roskakori-kuvaketta tai Del -näppäintä näppäimistöltä
  • Voit myös valita monta sähköpostiviestiä peräkkäin pitämällä Shift-näppäintä painettuna

Inet.fi:stä puhelimella/tabletilla:

  • Voit tallentaa sähköpostit pyyhkäisemällä (esim. pyyhkäisemällä viestejä) oikealle saapuneet-kansiossa.
  • Toinen vaihtoehto on vaihtaa viestit poistettavaksi kun pyyhkäiset oikealle. Tehdäksesi tämän, klikkaa kolmea pistettä oikealla yläreunassa ja valitse sitten “Pyyhkäisyasetukset”.
  • Muutoin sinun tulee avata viesti ennen sen poistamista klikkaamalla Roskakori

Kannattaa ehdottomasti tutustua muihinkin “usein kysyttyihin kysymyksiin”, siellä näkyi olevan kaikenlaista hyödyllistä! 😊

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

Siirrossa Telia → Fjordmail inboxissani olleet, 7.5. vanhemmat viestit eivät siirtyneet. Muissa kansioissa olleet viestit näyttävät siirtyneen. Kun muutamaan tuki@inet.fi lähettämääni viestiin ei tullut mitään vastausta, päätin tänään soittaa tukeen.
50 minuutin jonotuksen jälkeen pääsin läpi. Kerrottuani asiani tukihenkilö sanoi lähettävänsä tiedon ongelmastani eteenpäin henkilöille, jotka palauttavat näitä puuttuvia viestejä. Kun kysyin aikataulua, sain vastaukseksi “taitaa mennä ensi viikkoon, kun nyt on jo perjantai” (Pe 26.5.2023 kello 12:05). Eli meitä taitaa olla paljon saman ongelman kanssa painivia.

Tilanne saattaa olla se, että osalla asiakkaista on tämä ongelma, mutta Fjordmaililla ei tiedetä, keillä. Kyse saattaa olla erikoistilanteen erikoistilanteesta. Kannattaa siis tavalla tai toisella päästä sille listalle, joiden viestejä palautellaan.
Telia olisi kyllä voinut voimakkaammin korostaa sähköpostien varmuuskopioinnin tärkeyttä ennen siirtoa.

Kunniamerkki

ei sinne listalle helpolla  pääse. 3 soittokertaa+ 6 mailia yhteensä.  ja edelleen yhtiönpaperit jossain bitti taivaissa.

tyhmä olin kun en tajunnut kopioida tiedostoja.

ainut hyvä juttu että taloyhtiön kokousta ei tartte/pysty pitää nyt.

Kunniamerkki

Eivät ole sähköpostit palautuneet minulle eikä miehellenikään. Tyhjät on kansiot molemmilla. Harmittaa ja suututtaa!

Kunniamerkki +3

Eivät ole sähköpostit palautuneet minulle eikä miehellenikään. Tyhjät on kansiot molemmilla. Harmittaa ja suututtaa!

Hei, oletko koittanut kirjautua uudelle inet palvelulle. Luulen että minulla auttoi kun sinne kirjauduin. Tosin minullakin kaksi puhelua tukeen ja yksi s-posti.Minulla Telian neljä postilaatikkoa, kahdessa jäi kaikki siirtymättä niillä molemmilla kirjauduin uuteen palveluun ja sit rupes tapahtumaan.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Edelleen puuttuu itseltä ja mieheltä kaikki ennen siirtoa tulleet meilit. Mukana on erittäin tärkeitä viestejä ja ne tulee saada näkyviin. Telia ei voi vain pestä käsiään tästä, koska sopimus on ollut heidän kanssaan, kun viestit on saapuneet.

Viestiä on laitettu tuki@inet.fi postilaatikkoon, mutta hiljaista on ollut.

Paremmin olisi pitänyt ohjeistaa ihmisiä ottamaan talteen kaikki viestit - kenellö on vastuu, jos ei viestejä löydy?!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

Ei auttanut kirjautuminen inet.fi -palveluun.

Edelleen puuttuu kaikki vanhat viestit.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Minä täällä taas, edelleen itkemässä puuttuvien, "Telian aikaisten" viestien perään. Kolme sähköistä yhteydenottoa on Fjordmailin tukeen takana, kahteen on tullut ystävällinen vastaus ohjeineen, joista ei kuitenkaan ole ollut apua. Toissapäiväiseen ei ole tullut vastausta.

Telialta kysyn vielä näitä:

Voisiko syynä siihen, etten ole henkilökohtaisesti saanut maaliskuista tiedotetta enkä muutakaan infoa muutoksesta siitä, että en ole se henkilö, jonka nimiin sopimus on aikanaan tehty? Mielestäni s-postiosoitteeni Telian suuntaan oli kuitenkin kunnossa. Mieheni on nyt saanut kuulla kunniansa, kun ei ollut kertonut minulle muutoksesta. Olisin putsannut s-postin, tallettanut tärkeät ja vaihtanut lopuillekin kontakteille gmail-osoitteen. Maksulliseen s-postiin en olisi siirtynyt.

Toinen kysymys: Miksi Telia on häiriötiedotteissaan siirtänyt latautumisongelman päättyneeksi 24.5.2023? Useammalla on edelleen akuutti tilanne.

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +1

@Pikla samaa hämmästelen.

Minä olen saanut vain yhden vastauksen ”kaikki viestit pitäisi nyt olla” - mutta eipä ole ja vastasin viestiin näin. Sen jälkeen täysi radiohiljaisuus.

Viestithän pitää olla jollain back up:lla - näin ainakin luulisi tai sitten Telia on ryssinyt pahasti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@makemake, @Londo, @mujk01, @ragamuffin, @merja56, @Sarzu67 ja kaikki muut, joita asia koskee: mitään tuoretta ja helpottavaa lisätietoa minulla ei valitettavasti ole kertoa, mutta Fjordmail varmasti priorisoi tällä hetkellä sähköpostien palautusta asiakastuessaan. Jonoa siellä todennäköisimmin on, ja tämän ennalta-arvaamattoman tilanteen purku voi viedä vielä aikaa, kuten joillekin on sieltä todettukin. Jälkiviisaana voidaan todeta, että varautuminen tällaiseen tilanteeseen olisi voinut olla kattavampaa, kuten esim. kehotus tallentamaan sisällöt muualle. 

Kunniamerkki +1

Minulla on määräaikainen Telian laajakaista 11.8.2024 asti. sisältyy 5 postilaatikkoa. Alkaako Fjordmailin laskutus postilaatikoista tuolloin?  Nyt postia saapuu mutta en saa mitään koneeltani lähtemään. Outlook 2007 palvelimet mail.inet.fi ? Postilaatikot olleet 2000 alkaen !

 

 

__

Muokkaus AaTanja: siirretty omana keskustelunaloituksena ollut kommentti tähän ketjuun. 

Kunniamerkki

Harmi kuulla, että sähköpostit eivät vieläkään ole palautuneet ja Fjordmailin asiakaspalveluun jonottaminen on kestänyt. Me Telialla emme voi noille sähköposteille enää tässä kohtaan mitään tehdä, koska palvelu on siirtynyt Fjordmailille. Ymmärrän kyllä, että tilanne on kurja kun sähköpostit ovat kadonneet, mutta tilanne pyritään varmasti korjaamaan pikimmiten. Suosittelen vielä olemaan yhteydessä palveluntarjoajaan esimerkiksi heidän sivuiltaan löytyvän lomakkeen kautta, jos puhelimitse on vaikea päästä läpi.

Ymmärrän että varsinainen vastuu saada viestit näkymään on Fjordmaililla, mutta Telian vastuulla olisi ollut kertoa että veistit voivat siirrossa kadota ja että ne kannattaa otta talteen enne sitä. Nyt ohjeistettiin ottamaan talteen vain mahdolliset osotelistat. Eli jos vietit ovat kadonneet lopullisesti voi kyllä tulla hieman miettimistä kenen se vastuu oikein on. Kannattaa muistaa että inet.fi:ssä on myös ollut paljon pienyrittäjiä joille mailen häviäminen voi olla isompikin ongelma.

Omani ja vaimoni postilaatikoiden osalta näkyvät siis edelleen vain kaikkein uusimmat viestit, mutta laatikon koon perusteella (näkyy webmailissa vasemmassa alakulmassa) kaikki viestit näyttäisivät kyllä olevan tallessa. Ongelma on siis näkyvyydessä, sekä selaimella että eri sähköpostiohjelmilla. Onko kukaan onnistunut missään vaiheessa saamaan lisää (vanhempia) viestejä näkymään? 

 

 

Minulla on vastaavanlainen ongelma ilmennyt “sonerapostin” muutoksen jälkeen. Kaikki vanhat viestit, jotka ennen muutosta sähköpostiin vielä jäivät, eivät nyt näy. Ne mitkä näkyy, ovat sekalainen valikoima pari kolme vuotta vanhempia ja ihan pari pv sitten tulleita, vajaa 150 kpl. Muistelen poistelleeni saapuneet-kansiossa olleita viestejä, ehkä jopa kaikki, mutta muissa kansioissa oli vielä viestejä joita en ehtinyt tallentaa muualle. Mutta kun Telia lupasi etukäteisohjeissaan, että  “sähköpostiosoitteesi, sähköpostilaatikossasi olevat viestit ja tallentamasi tiedostot säilyvät ennallaan”.  Siis kaikki, varmasti??

 

Kyse on lisäpostilaatikosta, joka on pariskunnan toisella osapuolella käytössä ollut. eli pp1.inet.fi-loppuinen

Vanhat itse luomani kansiot löytyy asetuksista, mutta en näe niissä olevia viestejä tai sitten ne on tyhjiä kansioita. Miten tämä on mahdollista? Jo selkeyden vuoksi olen jakanut saapuneita viestejä eri kansioihin ja nyt en tiedä mistä ne löytyvät. Mistä voin hakea apua ja kuka tämän korjaa? Kenen vastuu???

Kunniamerkki

@makemake@Londo@mujk01@ragamuffin@merja56@Sarzu67 ja kaikki muut, joita asia koskee: mitään tuoretta ja helpottavaa lisätietoa minulla ei valitettavasti ole kertoa, mutta Fjordmail varmasti priorisoi tällä hetkellä sähköpostien palautusta asiakastuessaan. Jonoa siellä todennäköisimmin on, ja tämän ennalta-arvaamattoman tilanteen purku voi viedä vielä aikaa, kuten joillekin on sieltä todettukin. Jälkiviisaana voidaan todeta, että varautuminen tällaiseen tilanteeseen olisi voinut olla kattavampaa, kuten esim. kehotus tallentamaan sisällöt muualle. 

Se nyt ei jälkiviisaus tässä tilanteessa auta, jos ihmisiltä on tärkeitä tietoja hävinnyt muutoksessa. Olen kokenut vastaavanlaista löperöä toimintaa silloiselta Soneralta ennenkin, eli se mitä luvataan ei toteudukaan. (Esim. kun halusi lopettaa soneratv:n tietystä päivämäärästä eteenpäin, juippi toisessa päässä katkaisi yhteydet ja sopimuksen samantien! Sinne meni silloin tallennetut ohjelmat samantien. Vaikka päivämäärä kerrottiin ja painotettiin puhelussa että ei ennen sitä...toivottavasti on korvat kuumana kuunneltu sitä asiakaspuhelua aikanaan)

No mutta, tähän sähköpostiin viitaten vielä: Kuinkahan kauan pitää odottaa että viimeisetkin saavat omat viestinsä näkyviin, meneekö siinä sopivasti tuon 30.6. yli jolloin palvelusta pitää jo alkaa maksaa? Haluaisin omat vanhatkin viestini takaisin ennen sitä.

Kunniamerkki

Minulla on vastaavanlainen ongelma ilmennyt “sonerapostin” muutoksen jälkeen. Kaikki vanhat viestit, jotka ennen muutosta sähköpostiin vielä jäivät, eivät nyt näy. Ne mitkä näkyy, ovat sekalainen valikoima pari kolme vuotta vanhempia ja ihan pari pv sitten tulleita, vajaa 150 kpl. Muistelen poistelleeni saapuneet-kansiossa olleita viestejä, ehkä jopa kaikki, mutta muissa kansioissa oli vielä viestejä joita en ehtinyt tallentaa muualle. Mutta kun Telia lupasi etukäteisohjeissaan, että  “sähköpostiosoitteesi, sähköpostilaatikossasi olevat viestit ja tallentamasi tiedostot säilyvät ennallaan”.  Siis kaikki, varmasti??

 

Kyse on lisäpostilaatikosta, joka on pariskunnan toisella osapuolella käytössä ollut. eli pp1.inet.fi-loppuinen

Vanhat itse luomani kansiot löytyy asetuksista, mutta en näe niissä olevia viestejä tai sitten ne on tyhjiä kansioita. Miten tämä on mahdollista? Jo selkeyden vuoksi olen jakanut saapuneita viestejä eri kansioihin ja nyt en tiedä mistä ne löytyvät. Mistä voin hakea apua ja kuka tämän korjaa? Kenen vastuu???

Päivitystä omaan tilanteeseeni: Menin asetuksiin ja löysinkin sieltä vanhat itse luomani kansiot, joskaan en saa niitä näkyviin sähköpostinäkymään, siellä näkyy vain saapuneet-kansio. Tein hakuja useamman, ennenkuin sain vanhoja viestejä näkyviin lisää (nyt reilu800) - mutta “uudestaan” löytyneiden viestien joukossa on sellaisia, joita poistelin turhina juuri ennen muutosta. Mutta hommaa haittaa se, etteivät viestit näy aiemmin luoduissa kansioissa vaan saan ne näkyviin vain kun teen haun “kaikki” “vuottavanhemmat” “kaikkikansiot” . Laitoin jo viestiä yhteydenottolomakkeen kautta uudelle toimijalle. Toivottavasti ei ole viikkojen jonot, tällä alkaa olla jo kiire...!

Liekö Telia siirtänyt postit jo hyvissä ajoin ennen 23.5.2023, koska lähes kaikki turhina poistetut viestit ovat “palautuneet” ja tuli siis turhaa työtä tehtyä.

 

--

Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Telialta kysyn vielä näitä:

Voisiko syynä siihen, etten ole henkilökohtaisesti saanut maaliskuista tiedotetta enkä muutakaan infoa muutoksesta siitä, että en ole se henkilö, jonka nimiin sopimus on aikanaan tehty? Mielestäni s-postiosoitteeni Telian suuntaan oli kuitenkin kunnossa. Mieheni on nyt saanut kuulla kunniansa, kun ei ollut kertonut minulle muutoksesta. Olisin putsannut s-postin, tallettanut tärkeät ja vaihtanut lopuillekin kontakteille gmail-osoitteen. Maksulliseen s-postiin en olisi siirtynyt.

Toinen kysymys: Miksi Telia on häiriötiedotteissaan siirtänyt latautumisongelman päättyneeksi 24.5.2023? Useammalla on edelleen akuutti tilanne.

 

Ensimmäiseen kysymykseen vastauksena on se minkä epäiletkin olevan syynä, eli infosimme tästä sähköpostimuutoksesta liittymän / sähköpostipalvelun omistajia. Toiseen kysymykseen puolestaan vastaus on, että kun tuolloin 23.5. palvelu siirtyi Fjordmailille, niin selvitystyöt siirtyivät tämän siirron mukana myöskin sinne. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tilanne olisi jätetty ennalleen, vaan sen selvitys siirtyi meiltä Fjordmailin asiakastukeen.

Vaikka kuinka mielelläni täältä käsin haluaisin auttaa selvityksessä aivan konkreettisesti, niin se minkä voin tehdä on tiedustella meidän päädystä yhteyshenkilöltä tilannekatsausta, jonka arvioini mukaan voimme saada aikaisintaan huomenna maanantaina. 

Vastaa