Minulla on määräaikainen Telian laajakaista 11.8.2024 asti. sisältyy 5 postilaatikkoa. Alkaako Fjordmailin laskutus postilaatikoista tuolloin? Nyt postia saapuu mutta en saa mitään koneeltani lähtemään. Outlook 2007 palvelimet mail.inet.fi ? Postilaatikot olleet 2000 alkaen !
__
Muokkaus AaTanja: siirretty omana keskustelunaloituksena ollut kommentti tähän ketjuun.
Tällaisessa tapauksessa kuin sinulla on, eli voimassaoleva määräaikainen laajakaistasopimus, johon sähköpostipalvelu on kuulunut lisäpalveluna, niin sähköpostista ei peritä maksuja määräaikaisen sopimuksen voimassaoloajalta nyt Fjordmailille siirtymisen jälkeenkään.
Suosittelen olemaan yhteydessä Fjordmailin asiakastukeen liittyen tuohon viestien lähettämiseen liittyvään tilanteeseen.
Olen lähettänyt aikaisemmin yhteyslomakkeella jo tuon alkuosan mutta ei ole mitään kuulunut.
En ole vielä aktivoinut enkä Rekisteröinyt tilausta laatikoltani pääsee kuitenkin lähettämään.
Lähetin Tukeen tällaisen viestin.
Minulla on määräaikainen Telian laajakaista 11.8.2024 asti. sisältyy 5 postilaatikkoa. Alkaako Fjordmailin laskutus postilaatikoista tuolloin? Nyt postia saapuu mutta en saa mitään koneeltani lähtemään. Outlook 2007 palvelimet mail.inet.fi ? Postilaatikot olleet 2000 alkaen !
Kun Kirjauduin postilaatikkooni niin kehotettiin heti aktivoimaan liittymä ja rekisteröimään tilaus jatkaakseni Inet.fi käyttöä!?
---
"Uuden Inet.fi:n käyttäminen edellyttää maksullisen liittymän aktivointia. Napsauta alla olevaa "Seuraava"-painiketta aktivoidaksesi tilauksesi.
"Varoitus:
Tilisi vanhenee: 1. heinäkuu 2023
Sinun tulee rekisteröidä tilaus ennen tätä päivämäärää, jotta voit jatkaa sähköpostitilisi käyttöä. Voit tehdä sen klikkaamalla "Tilaa" ja seuraamalla ohjeita."
Rekisteröi tilaus jatkaaksesi Inet.fi käyttöä.
Tervetuloa uuteen Inetiin!
Jos haluat jatkaa sähköpostisi käyttöä, ole hyvä ja tilaa alla oleva tilaus. Otathan huomioon, että perimme ensimmäisen veloituksen heti tilauksen jälkeen palvelun toiminnan takaamiseksi. Maksettu tilaus alkaa kuitenkin vasta nykyisen käyttöajan päättymispäivästä lähtien.
Päättymispäivä: 30. kesäkuuta 2023
Tilaamalla vahvistat, että olet lukenut ja hyväksyt meidän käyttöehdot ja tietosuojaselosteen. Tilaus on ennakkoon maksettu ja se uusitaan automaattisesti. Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa.
Kuukausitilaus (EUR 4,98)
Vuositilaus (EUR 59,00)
Ensimmäisen vuoden kokonaishinta: EUR 59,00. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Korttinumero
mastercardvisa
Voimassaoloaika"
---
Eihän tämän näin pitänyt mennä!?
Nimet sain vaihdettua kun etunimen paikalla oli suku ja etunimi
Puhelinnumerosta oli hukkunut 2 viimeistä numeroa ja kun korjasin niin eivät jääneet pysyvästi.
Onhan nyt siis niin, että jos siirtyi puhumaan norjaa, niin käyttäjätunnus muuttui: aiemmin oli pelkkä tunnus123, joka on nyt tunnus123@inet.fi ?
Tänään alkoi viimein vanhat viestit näkyä. Sain tärkeät viestit talteen.
Lopultakin joku oli eilen yhteydessä tuesta ja sähköpostit palautuvat nyt aamusta, miehen myös.
Hyvä näin.
Minunkin pulmaani on näemmä työstetty, koska "Telian aikaiset" tai ainakin "aikaisia" viestejä palautui tänä aamuna, kännykkään. Helpotuksen huokaus. Välillä näkyivät vain vanhat, sitten myös aikavälillä 23.-28.5.2023 tulleet ja välillä myös tämänpäiväiset. Nyt tuo aikaväli 23.-28.5. puuttuu. Olen siis käyttänyt s-postia Thunderbirdillä, minkä kerroin Fjordmailille, mutta heidän ohjeensa palvelinasetusten muuttamisesta, samoin kuin vastaavat ohjeet Telialta, eivät auttaneet omatoimisessa korjaamisessa. Läppärin s-postiinkin on jotakin jo palautunut. Kansiot sekaisin ym.
Rekisteröidyin jo Fjordmailin Inetiin heti 23.5.23, kun toivoin sen auttavan. Maksukin jo meni, mutta se on pieni hinta siitä, jos nyt pääsee hoitamaan s-postiasiansa kuntoon.
Kuinkahan moni muu lisäpostilaatikon haltija on jäänyt kaikkea Telian infoa paitsi? Kritisoin aiemmin sitä, että Telian häiriötiedotteiden mukaan ongelma oli tullut ratkaistuksi jo 24.5.23. Ks. lupaus tämän uutisen johdannossa, muokkaus 23.5.2023.
Myötätuntoni on kyllä myös tällä foorumilla vastanneiden Telian asiakaspalvelijoiden puolella. Ette ole vastuussa siitä, miten Telialla kokonaisuus on hoidettu ennen siirtoa.
Nyt siis näyttää osaltani jo melko hyvältä, mutta en vielä uskalla täysin luottaa onnistumiseen. Voimia teille, joilla vielä on paha ongelma.
Siirrossa Telia → Fjordmail inboxissani olleet, 7.5. vanhemmat viestit eivät siirtyneet. Muissa kansioissa olleet viestit näyttävät siirtyneen. Kun muutamaan tuki@inet.fi lähettämääni viestiin ei tullut mitään vastausta, päätin tänään soittaa tukeen.
50 minuutin jonotuksen jälkeen pääsin läpi. Kerrottuani asiani tukihenkilö sanoi lähettävänsä tiedon ongelmastani eteenpäin henkilöille, jotka palauttavat näitä puuttuvia viestejä. Kun kysyin aikataulua, sain vastaukseksi “taitaa mennä ensi viikkoon, kun nyt on jo perjantai” (Pe 26.5.2023 kello 12:05). Eli meitä taitaa olla paljon saman ongelman kanssa painivia.
Tilanne saattaa olla se, että osalla asiakkaista on tämä ongelma, mutta Fjordmaililla ei tiedetä, keillä. Kyse saattaa olla erikoistilanteen erikoistilanteesta. Kannattaa siis tavalla tai toisella päästä sille listalle, joiden viestejä palautellaan.
Telia olisi kyllä voinut voimakkaammin korostaa sähköpostien varmuuskopioinnin tärkeyttä ennen siirtoa.
Maanantaina 29.5. täällä alkoi näkyä kommentteja, että viestejä on palautunut. Kun minulle ei ole ilmestynyt kadonneita viestejä (7.5. ja vanhemmat inboxissa ja lähetetyissä), soitin uudelleen Fjordmailin asiakastukeen. Tuen mukaan paljon on saatu palauteltua, mutta edelleen kesken. Osa asiakkaista on saanut kaikki viestit näkyviin, osalle tullut vain osa viesteistä. Otti taas tilin tiedot vastaan ja lupasi välittää tekniselle tuelle. Kaikki data on kuulemma tallessa, mutta viestien saaminen näkyviin vaatii manuaalista työtä.
Siirrossa Telia → Fjordmail inboxissani olleet, 7.5. vanhemmat viestit eivät siirtyneet. Muissa kansioissa olleet viestit näyttävät siirtyneen. Kun muutamaan tuki@inet.fi lähettämääni viestiin ei tullut mitään vastausta, päätin tänään soittaa tukeen.
50 minuutin jonotuksen jälkeen pääsin läpi. Kerrottuani asiani tukihenkilö sanoi lähettävänsä tiedon ongelmastani eteenpäin henkilöille, jotka palauttavat näitä puuttuvia viestejä. Kun kysyin aikataulua, sain vastaukseksi “taitaa mennä ensi viikkoon, kun nyt on jo perjantai” (Pe 26.5.2023 kello 12:05). Eli meitä taitaa olla paljon saman ongelman kanssa painivia.
Tilanne saattaa olla se, että osalla asiakkaista on tämä ongelma, mutta Fjordmaililla ei tiedetä, keillä. Kyse saattaa olla erikoistilanteen erikoistilanteesta. Kannattaa siis tavalla tai toisella päästä sille listalle, joiden viestejä palautellaan.
Telia olisi kyllä voinut voimakkaammin korostaa sähköpostien varmuuskopioinnin tärkeyttä ennen siirtoa.
Maanantaina 29.5. täällä alkoi näkyä kommentteja, että viestejä on palautunut. Kun minulle ei ole ilmestynyt kadonneita viestejä (7.5. ja vanhemmat inboxissa ja lähetetyissä), soitin uudelleen Fjordmailin asiakastukeen. Tuen mukaan paljon on saatu palauteltua, mutta edelleen kesken. Osa asiakkaista on saanut kaikki viestit näkyviin, osalle tullut vain osa viesteistä. Otti taas tilin tiedot vastaan ja lupasi välittää tekniselle tuelle. Kaikki data on kuulemma tallessa, mutta viestien saaminen näkyviin vaatii manuaalista työtä.
Muutama on kertonut soittaneensa Fjordmailin tukeen. Olen uuno, kun en ole onnistunut löytämään heidän puhelinnumeroaan mistään. Olen lähestynyt heitä vain yhteydenottolomakkeella ja s-postilla. Ottaisin puhelinnumeron mielelläni vastaan tai vinkin, mistä sen löytää. Saattaa olla vielä tarpeen sekin.
Minunkin pulmaani on näemmä työstetty, koska "Telian aikaiset" tai ainakin "aikaisia" viestejä palautui tänä aamuna, kännykkään. Helpotuksen huokaus. Välillä näkyivät vain vanhat, sitten myös aikavälillä 23.-28.5.2023 tulleet ja välillä myös tämänpäiväiset. Nyt tuo aikaväli 23.-28.5. puuttuu. Olen siis käyttänyt s-postia Thunderbirdillä, minkä kerroin Fjordmailille, mutta heidän ohjeensa palvelinasetusten muuttamisesta, samoin kuin vastaavat ohjeet Telialta, eivät auttaneet omatoimisessa korjaamisessa.
Itselläni auttoi kun Thunderbirdissä vaihdoin POP -> IMAP, tulivat myös 23.5.-28.5. näkyviin
Itselläni auttoi kun Thunderbirdissä vaihdoin POP -> IMAP, tulivat myös 23.5.-28.5. näkyviin
Sarme, tarkistin, ja minulla oli jo valmiiksi IMAP. Kiitos joka tapauksessa!
Nuo muutamat puuttuvat eivät enää ole iso ongelma.
--
Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty
klo 4.52 tuli mailia onko viestit palautuneet? vastasin EI !! klo 5.00 kaikki palautettu.
työt jatkuu, päivä meni pahoitellen omille asiakkaille/yhteyshenkilöille yhteydenttojen viivästymisiä.
Hei kaikille,
Työskentelen Telialla muun muassa tämän inet.fi sähköpostiprojektin parissa. Siirto Fjordmailille oli viime viikolla ja siirto on mennyt pääosin hyvin. Kuten kommenteista voidaan nähdä, niin ongelmia on kuitenkin esiintynyt ja tästä syystä halusin tulla kertomaan terveisiä projektitiimin puolelta.
Sähköpostit eivät ole kadonneet, ne voivat latautua viiveellä
Voit olla rauhassa, sähköpostisi ovat tallessa. Jos ne eivät näy sinulla edelleenkään, etkä ole ollut vielä yhteydessä Fjordmailiin, suosittelen, että otat yhteyttä nyt. Tavoitat heidät joko sähköpostitse osoitteella tuki@inet.fi tai lomakkeen kautta https://www.inet.fi/support/ . Fjordmailin asiakaspalvelu tekee kaikkensa, että he saavat kaikki sähköpostit palautettua näkyviin mahdollisimman pian. Palvelu ja sen hallinta on siirtynyt Fjordmailille, meillä Telialla ei enää ole mahdollisuutta vaikuttaa siihen mitenkään.
Sähköpostin maksullisuus ja määräaikainen Telian laajakaista
9.3.2022 jälkeen inet.fi sähköposti ei ole enää sisältynyt Telian laajakaistaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jos olet uusinut määräaikaisen laajakaistasopimuksen tuon päivämäärän jälkeen, sähköposti ei ole enää sisältynyt laajakaistaan lisäpalveluna.
Olemme tiedottaneet tästä muutoksesta päättyvien määräaikaisten laajakaistasopimusten kirjeissä sekä inet.fi sähköpostin siirrosta kertovien uutiskirjeiden yhteydessä.
Fjordmaililla on tieto näistä päivämääristä ja maksullisuus astuu voimaan, kun sähköpostin sisältävän laajakaistan määräaikaisuus päättyy.
Tiedottaminen inet.fi sähköpostin siirrosta
Muutama keskustelija on kertonut, ettei ole saanut meiltä tietoa sähköpostin siirrosta Fjordmailille. Emme tiedä syytä miksi näin on käynyt, mutta olemme lähettäneet kaikkiin palvelimella oleviin sähköpostiosoitteisiin tietoa muutoksesta, joten kaikkien olisi pitänyt kyllä tieto saada. Olen pahoillani, että näin on käynyt.
Vaikka palvelu ja sen hallinta on siirtynyt Fjordmailille, teemme tiivistä yhteistyötä heidän kanssaan auttaaksemme asiakkaitamme ja uskon, että haasteet saadaan pian selätettyä.
Sopimukseni on päivätty 11.8.2022 ja entinen oli vielä voimassa muutos oli nopeuden nosto L→ XL.
Eikä laatikoista ole veloitettu. Eikä ole mitään ilmoitusta tullut että laatikot poistuisivat ovat tähän asti pelittäneet.?
No mutta, tähän sähköpostiin viitaten vielä: Kuinkahan kauan pitää odottaa että viimeisetkin saavat omat viestinsä näkyviin, meneekö siinä sopivasti tuon 30.6. yli jolloin palvelusta pitää jo alkaa maksaa? Haluaisin omat vanhatkin viestini takaisin ennen sitä.
Meidän kummankin postilaatikon kaikki viestit tulivat näkyville joskus tänään. Vaikea sanoa täsmälleen milloin, koska mitään vastausta lähettämiini palvelupyyntöviesteihin ei ole (vielä) tullut. Mutta laatikot näyttävät siis nyt olevan kunnossa.
Muokkaus Ainopuu: lyhennetty lainauksia
Muutama on kertonut soittaneensa Fjordmailin tukeen. Olen uuno, kun en ole onnistunut löytämään heidän puhelinnumeroaan mistään. Olen lähestynyt heitä vain yhteydenottolomakkeella ja s-postilla. Ottaisin puhelinnumeron mielelläni vastaan tai vinkin, mistä sen löytää. Saattaa olla vielä tarpeen sekin.
Fjordmailin puhelinnumero on 030 508 003, he vastailevat arkisin kello 9-17 välillä. Tällä hetkellä siellä on kuulemma ruuhkaa, mutta tosiaan tulevaisuuden varalle
Sopimukseni on päivätty 11.8.2022 ja entinen oli vielä voimassa muutos oli nopeuden nosto L→ XL.
Eikä laatikoista ole veloitettu. Eikä ole mitään ilmoitusta tullut että laatikot poistuisivat ovat tähän asti pelittäneet.?
Niin kuin @SariKal tuossa kirjoittikin, 9.3.2022 jälkeen inet.fi sähköposti ei ole enää sisältynyt laajakaistaan, joten sinunkin sähköpostisi tulisi olla maksullinen kun olet tuon jälkeen uusinut sopimuksen. Oletko tarkistanut laskulta, ettei siitä ole veloitettu? Tästä on tosiaan tiedotettu laajakaistan sopimuksen loppumisen yhteydessä sekä yleisesti muutoksesta kertovissa sähköposteissa. Olisikohan sinulla mennyt nämä viestit esimerkiksi roskapostiin?
Maanantaina 29.5. täällä alkoi näkyä kommentteja, että viestejä on palautunut. Kun minulle ei ole ilmestynyt kadonneita viestejä (7.5. ja vanhemmat inboxissa ja lähetetyissä), soitin uudelleen Fjordmailin asiakastukeen. Tuen mukaan paljon on saatu palauteltua, mutta edelleen kesken. Osa asiakkaista on saanut kaikki viestit näkyviin, osalle tullut vain osa viesteistä. Otti taas tilin tiedot vastaan ja lupasi välittää tekniselle tuelle. Kaikki data on kuulemma tallessa, mutta viestien saaminen näkyviin vaatii manuaalista työtä.
Eilen iltapäivällä, noin kello 13:00 maissa, kansioni palautuivat ennalleen.
Vähäinen tekninen yksityiskohta: Mielenkiintoista on se, että palautuksen jälkeen aineistoni vie tuplasti tilaa verrattuna tilanteeseen ennen palautusta. Todennäköisesti 23.5. siirrossa aineistoni on siirtynyt, mutta väärillä käyttöoikeuksilla. “Palautuksessa” aineistot on siirretty uudelleen ja tällä kertaa sellaisilla oikeuksilla, että minäkin saan nähdä sähköpostini. Toivottavasti Fjordmaililla joku pölyn laskettua käy läpi tämän kaltaiset hännät ja poistaa tarpeettomat duplikaatit.
--
Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia
Jos tämän palvelun tilaa, niin missä muodossa matkapuhelinnumero pitää syöttää, jotta se tallentuisi oikein ?
Jos tämän palvelun tilaa, niin missä muodossa matkapuhelinnumero pitää syöttää, jotta se tallentuisi oikein ?
Tätä suosittelen kysymään Fjordmaililta. Voit olla heihin yhteydessä joko sähköpostitse (tuki@inet.fi) tai https://www.inet.fi/support/ sivuston yhteydenottolomakkeen kautta.
Jos tämän palvelun tilaa, niin missä muodossa matkapuhelinnumero pitää syöttää, jotta se tallentuisi oikein ?
Tätä suosittelen kysymään Fjordmaililta. Voit olla heihin yhteydessä joko sähköpostitse (tuki@inet.fi) tai https://www.inet.fi/support/ sivuston yhteydenottolomakkeen kautta.
Olin yhteyksissä Fjordmailiin noin viikko sitten, mutta ei ole kuulunut yhtikäs mitään. Ehkä heidän aspansa on aivan tukkeessa. Uskomaton raakile tuo palvelu ihan perusasioiden - yhteystietojen tallentamisen osalta.
Muutama on kertonut soittaneensa Fjordmailin tukeen. Olen uuno, kun en ole onnistunut löytämään heidän puhelinnumeroaan mistään. Olen lähestynyt heitä vain yhteydenottolomakkeella ja s-postilla. Ottaisin puhelinnumeron mielelläni vastaan tai vinkin, mistä sen löytää. Saattaa olla vielä tarpeen sekin.
Fjordmailin puhelinnumero on 030 508 003, he vastailevat arkisin kello 9-17 välillä. Tällä hetkellä siellä on kuulemma ruuhkaa, mutta tosiaan tulevaisuuden varalle
Kiitos!
Etsin vielä itsekin. Olin hakenut Fjordmailin sivuilta turhaan, mutta tieto onkin tietysti inet.fi:ssä. Löysin aika monimutkaisen reitin: Kirjautumissivulta Tuki, sitten aivan alhaalta pikalinkeistä Apukeskus (tiedoksi, jos joku muukaan ei ole hoksannut). Voi olla kyllä joku helpompikin tie. Matkalla oli kyllä monenlaista tietoa.
Otan nyt vielä yhteyttä s-postilla muutaman siirtymättömän viestin vuoksi ym., ym. sekä kysyn myös tuosta oman puhelinnumeron “kokonaisena” saamisesta yhteystietoihin, koska itse lisäämällä tieto ei säily. Sitten irrottaudun pikku hiljaa kokonaan Inetistä.
Hassu kun tuollaisen betatestaus-tasolla olevan palvelun valitsitte… “Get your secure fjordmail account” sivu on 404
https://app.fjordmail.com/registration/index.html
Ja tuolla kuukausihinnalla saisi VPS:n, tai Google Workspacen...
Minulla toimii näillä Outlook Office 2007
POP3
saapuva mail.inet.fi portti 110
Lähtevä ei toiminut entisillä asetuksilla piti kokeilla muita vaihtoehtoja
Lähtevä mail.inet.fi portti 587 suojaus Automaattinen
Sain asiakaspalvelusta vastauksen viestiini.
“Kiitos yhteydenotostasi Inetin asiakaspalveluun!
Mikäli Telian sopimuksesi sisälsi ilmaisen sähköpostipalvelun pitäisi veloituksen alkaa vasta 11.8.2024. Laitan asian selvitykseen tekniseen tukeemme.
Valitettavasti lisäpostilaatikot ovat uudessa palvelussamme maksullisia. Jos sinulla tai taloudessasi on kolme tai useampia sähköpostitilejä, meillä on tarjolla alennusohjelma.
Jos sinulla on kolme tai neljä sähköpostitiliä, sinun tarvitsee maksaa vain kahdesta tilistä. Sinun pitää maksaa vain kolmesta tilistä, jos sinulla on viisi tai kuusi sähköpostitiliä.
Sähköpostien lähettämiseen liittyvä ongelma johtuu todennäköisesti vääristä palvelinasetuksista. Puhelinnumerosi on myös lisätty järjestelmäämme oikein, mutta sen näytössä on palvelumme puolella ongelma. Tämä asia on selvityksessä teknisessä tuessa ja yritämme saada sen korjattua mahdollisimman pian.
Voit käyttää seuraavia asetuksia lähettääksesi ja vastaanottaaksesi viestejä käyttäen sähköpostiohjelmaa/sovellusta:
Saapuvat viestit:
- Isäntänimi: mail.inet.fi
- Käyttäjätunnus: sähköpostisi@inet.fi
- Salasana: Sama kuin aiemmin. Sama, jota käytät kirjautuessasi sähköpostiisi
- Suojaus: Portti 993 SSL/TLS -suojauksella (tai portti 143 STARTTLS -suojauksella)
Lähtevät viestit:
- Isäntänimi: smtp.inet.fi
- Käyttäjätunnus: sähköpostisi@inet.fi
- Salasana: Sama kuin aiemmin. Sama, jota käytät kirjautuessasi sähköpostiisi.
- Suojaus: Portti 465 SSL/TLS -suojauksella (tai portti 587 STARTTLS -suojauksella)
Extraa: Huomautus iPhonen käyttäjille: muistakaa päivittää salasananne IMAP- ja SMTP-asetuksissa.
- Palvelin vaatii vahvistuksen käyttäjätunnuksella ja salasanalla: Kyllä
Suosittelemme IMAP:in käyttöä. On usein helpompaa ladata tili uudelleen, jos sähköposti ei toimi (varmista, että varmuuskopioit paikallisesti tallettamasi sähköpostiviestit).
Voit käyttää myös POP3:a IMAP:in sijaan, vaikka tätä ei suositella. POP3 ei synkronoi sähköpostejasi laitteiden välillä.
Isäntänimi: mail.inet.fi
Käyttäjätunnus: sähköpostisi@inet.fi
Salasana: Sama kuin aiemmin. Sama, jota käytät kirjautuessasi sähköpostiisi
Suojaus: Portti 995 SSL/TLS -suojauksella (tai portti 110 STARTTLS -suojauksella)
Tässä vielä ohjeet yleisimpien sovellusten ja laitteiden tilien lisäämiseen:
Apple: https://support.apple.com/fi-fi/HT201320
Apple iPad: https://support.apple.com/fi-fi/guide/ipad/ipad3a4b6297/ipados
Outlook: Sähköpostitilin lisääminen Outlookiin - Microsoft-tuki
Android: Toisen sähköpostitilin lisääminen Gmail-sovellukseen - Android - Gmail Ohjeet (google.com)”
Lähetin viikko sitten palautetta lomakkeella Fjordmaille siitä, että tilitiedoista puuttuu kaksi viimeistä numeroa puhelinnumerosta eikä sitä pysty itse muuttamaan.
Mitään vastausta ei ole tullut. Onko tuessa ruuhkaa ? Miten muilla ?
Hei,
Miten vaihdan Telia yhteisössä käyttämäni s-postin.
asetuksista en löydä.