Skip to main content

Muokkaus 26.6.2023

inet.fi sähköposti on nyt siirtynyt Fjordmailille. Löydät neuvoja eri tilanteisiin sekä Fjordmailin asiakaspalvelun yhteystiedot osoitteesta https://www.inet.fi/

 

Tiedotteemme telia.fi -sivuilla:

 

Olemme aiemmin kertoneet Telian inet.fi-sähköpostipalvelun lopetuksesta. Luovumme vanhoista palveluistamme, jotta voimme rakentaa uutta. Asiakkaidemme rakkaus sähköpostipalveluamme kohtaan on kuitenkin käynyt selväksi, ja siksi meille on ollut tärkeää löytää palvelulle uusi ja luotettava palveluntarjoaja.

Telian laajakaistaasi sisältyvä inet.fi-sähköpostipalvelu siirtyy osaksi norjalaista Fjordmail Technologies AS -yhtiötä. Fjordmail on pohjoismainen sähköpostipalveluiden tarjoaja, joka tunnettu nykyaikaisista ja turvallisista sähköpostipalveluista sekä luotettavasta asiakaspalvelusta.

  • Sähköpostilaatikon koko kasvaa ja on jatkossa huimat 10 Gt (nyt 500 Mt).
  • Käyttäjätunnuksesi ja salasanasi säilyvät ennallaan.
  • Sähköpostiosoitteesi, sähköpostilaatikossasi olevat viestit ja tallentamasi tiedostot säilyvät ennallaan.
  • Saumaton käyttökokemus kaikilla laitteilla (PC, Mac, tabletti ja älypuhelin)
  • Moderni ja mainosvapaa selainversio näyttää hieman erilaiselta kuin ennen, mutta palvelun perustoiminnot säilyvät pääosin ennallaan.
  • Saapuvan postin palvelimet (IMAP, POP3 ja SMTP) säilyvät ennallaan.
    • Lähtevän sähköpostin palvelin muuttuu silloin, jos irtisanot inet.fi -sähköpostipalvelun (eli et ole Fjordmailin asiakas). Lue lisää täältä.
  • Uudistuksen myötä palvelun käyttöehdot ja tietosuojalausunto muuttuvat. 

 

Sinun ei tarvitse tehdä muutoksen vuoksi mitään.

Meille on tärkeää, että saat kaiken tarvitsemasi tiedon muutoksesta. Uudistuksen ajankohta on vielä sopimatta, mutta tältä sivulta löydät lisätietoa muutoksesta, sekä ohjeet jos haluat vaihtaa sähköpostisi toisaalle.
 

Milloin muutos tapahtuu

 

Käytössäsi oleva Telian sähköpostipalvelu siirtyy automaattisesti Fjordmailille 23.5.2023.  Lisätiedot osoitteessa https://www.telia.fi/asiakastuki/sahkopostipalvelu

Lähetämme tästä päivästä alkaen asiakkaillemme tiedon muutoksesta sähköpostitse. Tiedotamme asiakkaita porrastetusti, 14.3. - 23.3. välisenä aikana.

--

Olemme aiemmin puineet asiaa tässä ketjussa. Se on nyt lukittu, jos haluat kysyä tai kommentoida niin jatketaan keskusteluita tämän artikkelin kommenteissa.

 

Q/A

 

Pitääkö minun itsellä irtisanoa sähköposti, jos en halua että se siirtyy Fjordmailille?

  • Voit halutessasi irtisanoa sähköpostisi Telian chatbotin avulla. Löydät sen tältä sivulta, katso kohta “Miten päätän sähköpostipalveluni ennen siirtymistä Fjordmailille”
  • Kun sähköpostisi on siirtynyt Fjordmailille ja jos et halua pitää sähköpostia, niin se ei muutu maksulliseksi ilman omaa päätöstäsi. Fjordmail ottaa sinuun yhteyttä, kun siirto on tapahtunut ja jos et enää laatikkoa tarvitse etkä ilmoita heille asiakastietojasi, sähköposti irtisanoutuu automaattisesti ilmoitetun ajan kuluessa. Saat tästä vielä erillisen viestin siirron tapahduttua.

Välittääkö Telia asiakkaan laskutustiedot Fjordmailille?

  • Fjordmail ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja samalla sovitaan laskutusasiat. Telia ei välitä laskutustietoja Fjordmailille, vain sähköpostiosoitteet. 

Lähetin viikko sitten palautetta lomakkeella Fjordmaille siitä, että tilitiedoista puuttuu kaksi viimeistä numeroa puhelinnumerosta eikä sitä pysty itse muuttamaan.

Mitään vastausta ei ole tullut. Onko tuessa ruuhkaa ? Miten muilla ?

 

Minulla taisi puuttua kolme numeroa, en tiedä onko merkitystä.


Hei,

Miten vaihdan Telia yhteisössä käyttämäni s-postin.

asetuksista en löydä.

 

Yhteisön ylläpito voi vaihtaa yhteystietoihisi toisen s-postin. Voit laittaa meille vaikka yksityisviestiä käyttämällä @Yhteisötiimi, ja kertoa viestissäsi sekä nykyisen profiiliisi liitetyn osoitteen että uuden s-postiosoitteesi. Löydät lisää tietoa Yhteisön käyttöohjeet ja vinkit -jutusta


 

Lähetin viikko sitten palautetta lomakkeella Fjordmaille siitä, että tilitiedoista puuttuu kaksi viimeistä numeroa puhelinnumerosta eikä sitä pysty itse muuttamaan.

Mitään vastausta ei ole tullut. Onko tuessa ruuhkaa ? Miten muilla ?

 

Aivan sama homma minulla

Olen nyt odottanut monta päivää yhteydenottoa Fjordmaililta liittyen tilitietoihin lisätyn puhelinnumeron tallennukseen. Se on tallentunut väärässä muodossa, eikä uudelleen tallentaminen oikeassa muodossa auta, vaan aina kaksi viimeistä numeroa katoavat. Periaatteesta en soita tai laita uusia yhteydenottopyyntöjä heille päin, koska olen jo ollut yhteydessä ja heidän pitäisi vastata kaikkiin yhteydenottopyyntöihin. Katsotaan, jospa joskus ehtisivät vastaamaan. Minulla on muutakin tekemistä kuin anella yritystä x tai y vastaamaan minulle pommittamalla heitä yhteydenottopyynnöillä.

 

Lähetin viikko sitten palautetta lomakkeella Fjordmaille siitä, että tilitiedoista puuttuu kaksi viimeistä numeroa puhelinnumerosta eikä sitä pysty itse muuttamaan.

Mitään vastausta ei ole tullut. Onko tuessa ruuhkaa ? Miten muilla ?

 

Minulla taisi puuttua kolme numeroa, en tiedä onko merkitystä.

Salasanan palauttaminen unohdustilanteessa on aina vaikeampaa, jos yhteystiedot ovat väärät.


Lähetin viikko sitten palautetta lomakkeella Fjordmaille siitä, että tilitiedoista puuttuu kaksi viimeistä numeroa puhelinnumerosta eikä sitä pysty itse muuttamaan.

Mitään vastausta ei ole tullut. Onko tuessa ruuhkaa ? Miten muilla ?

 

Itselleni tuli vielä tarve muutamalle kysymykselle 2.6.2023. Vastaus puuttuu minultakin. 

Aiemmin kysyin Inetiltä tuosta samasta puhelinnumeroasiasta. Tuki tarkisti ja kertoi numeron näkyvän heillä kyllä kokonaisena. Mielellään sen näkisi itsekin oikein.


Niin tämä nyt tarkoitti että kahden sähköposti osoitteen käyttäjänä Telia palvelut nousi 10€

 

pidän laatikon hintaa korkeana verrattuna icloudiin tai Elisan tarjoamaan palveluun 

varsinkin kun käytän Outlookia 

 

 


Toivottavasti palvelu  josta maksetaan Suomessa on suomenkielen taitoisia


Kiitos näin Telia palvelee asiakkaitaan tai siis asiakkaat palvelevat teliaa 

telia myy sähköpostipalvelun eteenpäin joka sitten rahastaa maksamansa hinnan käyttäjiltä 

 

taitaa olla aika näyttää palveluille kengänkuvaa 


Niin tämä nyt tarkoitti että kahden sähköposti osoitteen käyttäjänä Telia palvelut nousi 10€

 

pidän laatikon hintaa korkeana verrattuna icloudiin tai Elisan tarjoamaan palveluun 

varsinkin kun käytän Outlookia 

Harmi kuulla, että hinnoittelu on kasvanut noin paljon. Uuden palveluntarjoajan myötä onneksi on saatu myös etujakin, kuten sähköpostilaatikon koko kasvaa moninkertaiseksi. Sähköpostilaatikon uusi koko on 10 GB (entinen oli 500 Mt).

 

Toivottavasti palvelu  josta maksetaan Suomessa on suomenkielen taitoisia

Fjordmail tarjoaa asiakaspalvelua myös Suomen kielellä! 😊

 

Kiitos näin Telia palvelee asiakkaitaan tai siis asiakkaat palvelevat teliaa 

telia myy sähköpostipalvelun eteenpäin joka sitten rahastaa maksamansa hinnan käyttäjiltä 

 

taitaa olla aika näyttää palveluille kengänkuvaa 

Ikävä kuulla, että muutoksen myötä harkitset palveluiden irtisanomista. Telian muutosmatkan myötä laajakaistaliittymään sisältyvä sähköposti poistui Telian laajakaistaliittymien myynnistä 9.3.2022 alkaen. Kuitenkin muutoksen jälkeen saimme palautetta asiakkailtamme halukkuudesta jatkaa nykyisen sähköpostiosoitteensa käyttöä, jonka vuoksi uusi palveluntarjoaja on järjestetty.


Mulla jäi kanssa kaikki ennen 17.1.2023 tulleet postit siirtymättä. Nyt tuo alkoi huutelemaan että 14 päivän päästä se suljetaan vaikka minullakin määräaikainen sopimus. No uusi sähköpostiosoite alkaa olla kaikissa tarpeellisissa paikoissa joten pian tuosta pääsee eroon ja sen jälkeen Teliasta.


Minulle tuli myös varoitus loppumisesta 14-päivän päästä. Ennen ei ole tullut mitään tiedotetta ja tämä tuli gmailiin! Onkohan ihan turvallista ko. linkkiä avata?


Toimiiko muilla webmail (webmail.inet.fi) ?

Minulla tulee:

Oops... something went wrong!

An internal error has occurred. Your request cannot be processed at this time.


Mulla jäi kanssa kaikki ennen 17.1.2023 tulleet postit siirtymättä. Nyt tuo alkoi huutelemaan että 14 päivän päästä se suljetaan vaikka minullakin määräaikainen sopimus. No uusi sähköpostiosoite alkaa olla kaikissa tarpeellisissa paikoissa joten pian tuosta pääsee eroon ja sen jälkeen Teliasta.

Muutoksen jälkeen osalla sähköpostileistä ei latautunut ennen muutosta saapuneet sähköpostit. Postit palautuivat 23.5. päivän aikana muutamia poikkeuksia lukuunottamatta se vei hieman pidempään. Oletko jo tarkistanut Fjordmaililta tätä asiaa? Sähköpostipalvelun uusi tarjoaja priorisoi postien palautusta heidän asiakastuessa. Saat heidät kiinni sähköpostista: tuki@inet.fi tai yhteydenottolomakkeen avulla. 


Minulle tuli myös varoitus loppumisesta 14-päivän päästä. Ennen ei ole tullut mitään tiedotetta ja tämä tuli gmailiin! Onkohan ihan turvallista ko. linkkiä avata?

Sattuisikohan sinulla olla aktiivisena inetin sähköpostissa jokin sähköpostien kääntö/siirto gmailiin ja siksi tämä viesti on sinne tullut? Millainen viestin sisältö oli ja vaikuttaako viestin lähettäjä ihan oikealta osoitteen osalta?


Mulla jäi kanssa kaikki ennen 17.1.2023 tulleet postit siirtymättä. Nyt tuo alkoi huutelemaan että 14 päivän päästä se suljetaan vaikka minullakin määräaikainen sopimus. No uusi sähköpostiosoite alkaa olla kaikissa tarpeellisissa paikoissa joten pian tuosta pääsee eroon ja sen jälkeen Teliasta.

Muutoksen jälkeen osalla sähköpostileistä ei latautunut ennen muutosta saapuneet sähköpostit. Postit palautuivat 23.5. päivän aikana muutamia poikkeuksia lukuunottamatta se vei hieman pidempään. Oletko jo tarkistanut Fjordmaililta tätä asiaa? Sähköpostipalvelun uusi tarjoaja priorisoi postien palautusta heidän asiakastuessa. Saat heidät kiinni sähköpostista: tuki@inet.fi tai yhteydenottolomakkeen avulla. 

Eipä ainakaan vielä äsken ollut tilanne mihinkään muuttunut. Minä en tilannut sähköpostin siirtoa toiselle toimijalle joten en katso olevani se henkilö jonka pitää tässä tapauksessa mihinkään tukikanaviin olla yhteydessä. No minulla on tämän fiaskon lisäksi 100 VDSL jonka todellinen nopeus on ollut 30-40 Mbps niin ehkä siihenkin tulee operaattorin vaihdon jälkeen muutos. Käytetty teknologiakin toki muuttuu. Hyvää kesää kaikille! :-)


Mulla jäi kanssa kaikki ennen 17.1.2023 tulleet postit siirtymättä. Nyt tuo alkoi huutelemaan että 14 päivän päästä se suljetaan vaikka minullakin määräaikainen sopimus. No uusi sähköpostiosoite alkaa olla kaikissa tarpeellisissa paikoissa joten pian tuosta pääsee eroon ja sen jälkeen Teliasta.

Muutoksen jälkeen osalla sähköpostileistä ei latautunut ennen muutosta saapuneet sähköpostit. Postit palautuivat 23.5. päivän aikana muutamia poikkeuksia lukuunottamatta se vei hieman pidempään. Oletko jo tarkistanut Fjordmaililta tätä asiaa? Sähköpostipalvelun uusi tarjoaja priorisoi postien palautusta heidän asiakastuessa. Saat heidät kiinni sähköpostista: tuki@inet.fi tai yhteydenottolomakkeen avulla. 

Eipä ainakaan vielä äsken ollut tilanne mihinkään muuttunut. Minä en tilannut sähköpostin siirtoa toiselle toimijalle joten en katso olevani se henkilö jonka pitää tässä tapauksessa mihinkään tukikanaviin olla yhteydessä.

Meillä ei palveluun ole enää pääsyä ja näin ollen emme tosiaan osaa auttaa puuttuvien sähköpostien tilanteen osalta. Suosittelisin sinua nyt kuitenkin vielä kysäisemään Frojdmaililta apua, jotta saisit nämä puuttuvat postit näkyviin. 


Toimiiko muilla webmail (webmail.inet.fi) ?

Minulla tulee:

Oops... something went wrong!

An internal error has occurred. Your request cannot be processed at this time.

Tuon osoitteen pitäisi uudelleenohjautua osoitteeseen https://app.inet.fi/.


Eilen juuri app.inet.fi heitti Oops... something went wrong -ilmoitusta. Nyt se näyttää kysyvän käyttäjätunnusta ja salasanaa.


Minulle tuli myös varoitus loppumisesta 14-päivän päästä. Ennen ei ole tullut mitään tiedotetta ja tämä tuli gmailiin! Onkohan ihan turvallista ko. linkkiä avata?

Sattuisikohan sinulla olla aktiivisena inetin sähköpostissa jokin sähköpostien kääntö/siirto gmailiin ja siksi tämä viesti on sinne tullut? Millainen viestin sisältö oli ja vaikuttaako viestin lähettäjä ihan oikealta osoitteen osalta?

Sorry, jäi tietenkin kommentoimatta, kun tilanne selvisi. Olin näköjään ilmoittanut vaihtoehtoiseksi osoitteeksi gmailin. Myöhemmin sama viesti tuli inettiinkin ja maksu hoidettu. Tosin tällä hetkellä ei toimi PC:n Outkookilla. Niille tiedoksi, jotka ihmettelevät tämän “museopostin” käyttöä, niin pienyrityksen modeemiaikaisen osoitteen sujuva vaihto ei onnistu ihan vaivattomasti.


Mulla on ongelma korttimaksun kanssa Nordea Mastercard -maksu ei mene läpi
0,00 NOK, korttia ei hyväksytä, nettimaksaminen sallittu + Euroopppa. Limiittiä löytyy.
Laitoin viestiä mutta ei ole tullut vastausta.


Sorry, jäi tietenkin kommentoimatta, kun tilanne selvisi. Olin näköjään ilmoittanut vaihtoehtoiseksi osoitteeksi gmailin. Myöhemmin sama viesti tuli inettiinkin ja maksu hoidettu. Tosin tällä hetkellä ei toimi PC:n Outkookilla. Niille tiedoksi, jotka ihmettelevät tämän “museopostin” käyttöä, niin pienyrityksen modeemiaikaisen osoitteen sujuva vaihto ei onnistu ihan vaivattomasti.

Minkälainen ongelma @Kakeli58 sinulla on PC:n Outlookin kanssa? Vai onko asia mahdollisesti jo ratkennut? Minulla on käytössä inet.fi Office Outlookissa. Ei sen käytölle mitään estettä ole… 🙂


Hei!

Fjordmail ei vastaa kyselyihini. Tietääkö kukaan miksi?

 


Jossain sanottiin että jos asiakkaalla on kiinteä sopimus  nettipalvelusta, kuten itsellä on kotinetti joka on teihin sidottuna lokakuulle saakka niin sähköposti on ilmaiseksi voimassa myös tähän asti. Itselle on myyty sähköposti koti yhteyden kanssa. Nyt asiakaspalvelijanne väitti puhelimessa että sähköposti katkea 30.7. En ole saanut mitään postia jossa kysyttäisiin haluanko jatkoa sähköpostille tai tietoa mihin pitää olla yhteydessä. 


Hei!

Fjordmail ei vastaa kyselyihini. Tietääkö kukaan miksi?

 

Jep olen odottanut monta viikkoa vastausta, mitään ei kuulu. Asiakaspalvelu siis aivan nolla tuolla.


Jossain sanottiin että jos asiakkaalla on kiinteä sopimus  nettipalvelusta, kuten itsellä on kotinetti joka on teihin sidottuna lokakuulle saakka niin sähköposti on ilmaiseksi voimassa myös tähän asti. Itselle on myyty sähköposti koti yhteyden kanssa. Nyt asiakaspalvelijanne väitti puhelimessa että sähköposti katkea 30.7. En ole saanut mitään postia jossa kysyttäisiin haluanko jatkoa sähköpostille tai tietoa mihin pitää olla yhteydessä. 

Sähköpostipalvelu säilyy tässä tapauksessa juurikin tuonne määräajan loppuun lokakuulle saakka. Fjordmail pyytää sitten maksusopimuksen muodostamista vasta määräaikaisen sopimuskauden päätyttyä. Asiakaspalvelussa on saattanut käydä väärinkäsitys, mutta tältä sivulta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä sähköpostipalvelun muutoksesta.


Kertokaapa muut käyttäjät, että mitkä asetukset teillä on lähtevässä sähköpostissa ?

Minulla:

osoite: mail.inet.fi

portti: 465

suojaus: SSL/TLS

todennustapa: ei todennusta

käyttäjätunnus harmaana

Viikko sitten näillä asetuksilla lähetys onnistui, nyt ilmoittaa “ Sender address rejected: not logged in. “

Mikä syynä ?

 


Vastaa