Uutinen

Telia Recycled – Kunnostettu ja tarkistettu kierrätyspuhelin

Telia Recycled – Kunnostettu ja tarkistettu kierrätyspuhelin

Näytä ensimmäinen kirjoitus

82 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

iPhone 6s ja SE -malleihin on saatavilla uusimmat päivitykset. Uusin päivitys on iOS14 ja täältä löytyy mallit, joihin kyseinen päivitys on saatavilla.

Tämä recycled - puuhastelu on telialla aivan naurettavan tasolla. Miksi kaikkien kuntoluokitus on aina "Erinomainen" ??? Ja hinta sen mukainen. Hyvä:kin riittäisi aivan mainiosti. Ja miksi puhelimia on niin naurettavan vähän Telia kaupan listoilla ? Monta kuukautta listaa seurannut eikä se ole päivittynyt mihinkään varsinkin näiden keskihintaisten iphonejen valikoimat aivan surkeat. Missä esim. iPhone X - Kuntoluokitus : Hyvä ja tärkein, eli hinta: n. 400€. Ei löydy ?!? 

 

Ottakaa vaikka swappie yhteistyökumppaniksenne ja alkakaa tarjota kunnon valikoimaa tai luopukaa koko konseptista. 

 

Ja PS. Olen antanut saman palautteen chatin kautta jo ties montako kertaa: täysin tuloksetta. Että tuskin nytkään mikään muuttuu. Onneksi Elisalla kiinnostaa asiakaspalvelu ja asiakkaiden eteen toimiminen, mitä olen kysellyt. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Myyntiimme päätyy toistaiseksi ainoastaan erittäin hyvässä kunnossa olevia, lähes uudenveroisia käytettyjä puhelimia. Sehän on toisaalta hyvä, että puhelin on yhä erinomaisessa kunnossa, koska silloin laitteen käyttöikäkin on pidempi 🙂> 

Toiveesi on varmasti välitetty eteenpäin chatissa ja laitan sen varmuudeksi vielä uudelleen tätä kautta. Tulemme laajentamaan Telia Recycled -laitteiden tarjoamaa entisestään myöhemmin.

Niinhän te myytte, mutta kun se ei olut vastaus siihen, mitä kysyin. Kaikille kun ei kierrätyspuhelimen tarvitse olla ihan sen kympin kuntoluokituksen arvoinen, vaan kasikin riittäisi. Eli juurikin näitä kuntoluokitukseltaan hyviä. Erinomaisen ostamisessa ei ole mitään järkeä, se on melkein samanhintainen, kuin uusikin. mutta eiköhän tämä nyt tullut selväksi, pitää siirtyä elisalle ja swappielle. Niin monta kertaa olen tätäkin aiemminkin toivonut ja turhaan. Sääli sinänsä. Mutta myykää vaan niitä erinomaisia recycled - luurejanne jatkossakin. Kaikkien lompakolle ne eivät vaan sovi. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ymmärrän, että osalle varmasti riittää heikompikuntoinenkin puhelin. Olen kuitenkin itse eri mieltä siitä, etteikö erinomaisessa kunnossa olevan käytetyn puhelimen hankinnassa ole järkeä. Käytetyn puhelimen ostaminen on aina ympäristöteko, lisäksi käytetty puhelin on edullisempi kuin uusi ja mitä paremmassa kunnossa se on, sitä pidempään se kestää käytössä. 

Tähän hätään en pysty lupaamaan, että saamme lähitulevaisuudessa toivomillasi kriteereillä tulevia Telia Recycled -laitteita myyntiin, mutta toiveesi on joka tapauksessa viety eteenpäin.

Tarkoitin järkeä Taloudellisessa mielessä. Erinomaisen Recycled - puhelimen hintaero uuteen vastaavaan on ainakin iphoneissa teillä aivan liian pieni. Ja jos vaikkapa hintaero tuon iPhone X:n erinomaisen ja Hyvän - kuntoluokituksien välillä olisi 30-40-50€, niin ei ole vaikea veikata, kumman valitsisin. Ehkä olen liian optimistinen edelleen telian suhteen 😁>onneksi nämä swappiet yms ovat ketterämpiä

Swappiella esim. Tuo kunnostettu iPhone X MYÖS Black friday - tarjouksessa. Ja erinomaisella kuntoluokituksellakin paljon teitä halvemmalla. Ja minä idiootti kun kuvittelin, että Telia tekisi samanlaiset alennukset noihin omppuihin Black Fridayn kunniaksi ja makselin maksuvaraa Telia tililleni...no, enpä tee samaa virhettä toistamiseen 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Soirija harmi ettei osunut nyt alesta kohdalle meiltä mieluista, mutta vastaisuuden varalle on nyt sitten "sukan varressa" maksuvaraa. Alennuskampanjoitahan tulee ja menee, joten vielä on toivoa 😁>

Eipä paljoa auta/kiinnosta tuo maksuvara enää jatkossa. Ja mitä tässä nyt Telia kaupan iPhone valikoimaa olen katsellut ja todennut sen, ettei omput ole teillä IKINÄ alennuksessa (enkä tarkoita mitään kalliimpien mallien pilipali-alennuksia) ja toisaalta sen, ettei teillä oteta omien asiakkaiden toiveita yleensäkään mitenkään huomioon, niin mulle riitti. Olen pyytänyt jo ties kuinka kauan noita recycled - puhelimia myös erinomaista heikommalla kuntoluokituksilla valikoimiinne...tuloksetta. Eikä niitä tule jatkossakaan. Jossain vaiheessa se pinna vaan katkeaa siihen omaan operaattoriin ja tajuat, ettei se matkaviestinasioiden kilpailuttaminen ole todellakaan mikään huono ajatus. Muita operaattoreita ehkä kiinnostaakin 😁>

 

Juuri katselin ärsyyntyneenä halpiksen ja Swappien valikoimia...kuntoluokitukseltaan hyvä iPhone X 64Gb, 409 €. Ei toivoakaan, että vastaavaan näkisi telialla tässä elämässä. Olisin ostanut samantien, jos moinen olisi teiltä löytynyt. Mutta että 489€ erinomaisesta. .pitäkää tunkkinne. 

Kunniamerkki +9

Löysin vasta nyt tämän keskustelun.

 

Ostin Telialta iPhone SE-puhelimen muutama viikko sitten. Käyttöönotto sujui paikallisen Telian palvelun auttamana. Ihmettelin kuinka niin hyväkuntoinen ja uusi 2020-malli oli tyllut myyntiin. Hintaero uuteen verattuna ei ollut iso, mutta kuitenkin niin suuri, että se riitti ostopäätökseen.

 

Lisäetuna tuli se, että perheessä oli ennestään iPad ja vaimon iPhone. Nyt ne kaikki 3 käyttävät yhteistä pilvipalvelua ja valokuvat kertyvät automaattisesti samaan paikkaan. Hyvä.

 

Ohjelmien asennus uuteen laitteeseen sujui ilman myyjän avustustakin automaattisesti!

 

Mistään en ole toistaiseksi havainnut laitteen olevan kierrätetty. Olen tyytyväinen hankintaan.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@soittajaeino Olipa kiva kuulla että teit hyvän "löydön". Monet vaihtavat puhelinta aina uuden mallin tullen ja näin kierrätyspuhelimeksi päätyy suhteellisen uusiakin ja vähän käytettyjä malleja.


 


Uuden puhelimen käyttöönotto ainakin Applen malleissa onnistuu kyllä todella näppärästi jos edellinenkin malli on ollut samaa merkkiä. Itsekin arvostan sitä että laitteet synkkaavat keskenään helposti. Näinpä sitä tulee pysyttyäkin samassa mallissa, kun kaikki hoituu niin sutjakasti 😁>

 

"Hintaero uuteen ei ollut suuri..." Tässähän tämä Telia Recycled - ongelma oli ainakin itselleni. Kaikki kun eivät todellakaan halua mitään kympin kuntoluokituksen omaavaa vaihtista, vaan sellainen

7 1/2 : kin riittäisi mainiosti. Tällaista vaan Telia ei pyynnöistä huolimatta halua ottaa valikoimiin. Pitävät tämän ns. Paremman väen palveluna. Eikä enemmän Swappien kaltaisena, jolloin olisitte saaneet minustakin asiakkaan itsellenne vielä pitkäksi aikaa. Nyt, kaiken muun tapahtuneen lisäksi, odotan tosiaan innolla huhtikuun koittamista ja siirtymistä elisalle 😁>👍>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Soirija Omasta mielestäni se, että myymme hyvässä kunnossa olevia laitteita ei tarkoita Recycled-laitteiden olevan jotenkin "paremman väen palvelu". Koen itse, että hyvä kuntoluokitus on usein hyvä myös asiakkaalle, kun miltei uudenveroisesta puhelimesta ei tarvitse maksaa täyttä hintaa ja puhelimen käyttöikä on pidempi. Omalla mututuntumalla laitteiden palautusprosentti on myös pienempi, kun esimerkiksi akku kestää paremmin ja puhelin toimii yleisesti ottaen kuin uusi. Ymmärrän toki sinua, että olisi kiva saada kuntoluokitukseltaan juuri omien toiveiden mukainen Recycled-laite. Palautetta on tästä viety eteenpäin, mutta ainakaan tällä hetkellä ei heikompikuntoisia laitteita ole tilattavissa. 

Harmillista kuulla, että olet vaihtamassa palveluntarjoajaa. Onko se nimenomaan tämän Recycled-asian vuoksi, miksi olet vaihtamassa vai onko taustalla myös jotain muuta? Olet tervetullut takaisin meille koska vain, jos päädyt vaihtamaan 🙂>

Velat on maksettu pois ja kaikkiin maksuhäiriöihin on pyydetty maksusta kertovat referenssimerkinnät. Nyt varmaan menisi luottorajan korotus sitten laakista läpi (500->1000€), eikö ? Vai onko edelleen vain sillä väliä, että niitä merkintöjä löytyy ? 

 

Arvaan jo vastauksen, kunhan huvittuneena kyselen 😁> ero elisaan on tässä(kin) asiassa järkyttävän iso. 

@Soirija Luottokelpoisuuden arviointi tehdään laitteen oston yhteydessä ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Luoton maksimimäärää ei voida korottaa järjestelmän antamaa suuremmaksi.

Nostaisin vielä keskustelussa esiin sen, että jos laite jostain syystä menisi rikki, niin me korjaamme laitehuoltoa vaativat laitteet vain ja ainoastaan Applen alkuperäisillä osilla. Alkuperäinen osa on laadukkaampi, jonka vuoksi se näkyy myös laitteiden hinnoissa. Tämä siksi, että haluamme myydä laitteita, jotka ovat mahdollisimman laadukkaita, turvallisia ja kestävät käytössä. 🙂> 

Tämä täysin copypaste-meiningillä laitettu "yleisviesti" ei tietenkään vastannut kysymykseeni MILLÄÄN lailla. Ei miltään osin. Samaa jargonia tulee joka tuutista, vaikka kysyt ihan eri asiaa (ref-merkinnän vaikutuksista jne). Mutta eihän siinä mitään. Muutama viikko enää ja sitten siirtyy minun ja perheen sekä koko lähisuvun liittymät elisalle 😁>👍> siellä oltiin vähän kiinnostuneempia kommentoimaan tällaisiakin asioita. Ja luottorajakin järjestyi jo. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Tuohon kysymykseen, että saatko nyt korotettua luoton määrää, ei voida vastata sinulle varmaksi kyllä tai ei täällä Yhteisössä. Luottorajaa korotetaan laitetilauksen yhteydessä, jos laiteostos ei mahdu nykyisen luottorajan sisälle. Siinä samassa tilausputkessa tehdään siis automaattinen luottopäätös, että onnistuuko se vaiko ei. Ainoa tapa on siis kokeilla tilausta ja voit sen testatakin myös itse. Ikävä kyllä muita lupauksia tai tarkistuksia ei voida etukäteen tehdä. 
Tietysti ikävä juttu,  että olet meiltä päättänyt palveluntarjoajaa vaihtaa, mutta olet kaikesta huolimatta aina meille tervetullut takaisin, jos muutat mieltäsi 🙂>

Tilasin Recycled iPhone 11 Pro. Tuote ei hyväksy Telian SIM-korttia, koska tuotte on lukittu. Olin yhteydessä Applen tukeen ja tämä on palvelun tarjoajan ongelma. Olin yhteydessä Teliaan, he eivät osaa auttaa. Eli minulla on nyt tuote jota en voi käyttää. Palauttaminen onnistuu vain alkuperäisissä paketissa, mutta sitä ei ole enää tallella. He myös veloittavat 30% tuotteen arvosta, jos tuote on käyttöön otettu. No onha se käyttöön otettu kun vasta silloin selvisi että tuote on viallinen. Eli täysin suoraan sanottuna *******a palvelu. Ostin n. 700€ tuotteen enkä edes voi käyttää tai palauttaa sitä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@SaraMaElf 


 


Oletko kokeillut toimiiko SIM-kortti toisessa laitteessa? Kierrätyspuhelimet käyvät läpi perusteellisen testauksen, jolla varmistamme puhelimien toiminnallisen kunnon.

Sim-kortti toimii normaalisti neljässä eri muussa puhelimessa. Uudessa REC puhelimessa on kokeiltu neljää eri sim-korttia jotka toimii muissa puhelimissa normaalisti, mutta tässä uudessa iPhonessa ei niistä mikään toimi. Puhelin vaan valittaa että SIM toiminto on lukittu, eikä sitä voi ottaa toimintaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@SaraMaElf 


 


Olisiko sinulle mahdollista käydä laitteen kanssa Telia Kaupassa? Sieltä laite voitaisiin lähettää huoltoon.

Ei ole mahdollista. Lähin Telia-liike on parin tunnin ajomatkan päässä. En myöskään itse asu Suomessa, joten en ole Suomessa tarpeeksi kauaa jotta puhelin ehtisi tulla takaisin huollosta. Kyllä myös on aika surkea palvelu kun puhelin pitää heti ensi toimiksi lähettää huoltoon, vaikka se piti minulle tulla huollettuna ja täysin tarkistettuna. Taitaa tämä aika paljon kertoa Telian huollon laadusta ja tasosta, sekä yleisestä palvelun laadusta. Ei anteeksi pyyntöä mistään ja vaan voivotellaan, että asia on nyt näin. Minulle paha mieli, puhelin joka ei toimi ja n. 700€ köyhempi. Ei kuulosta ihan reilulta palvelulta, eikä todella vastaa sitä mitä luvattiin. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@SaraMaElf 


 


Olen pahoillani, että puhelimen kanssa on ollut ongelmia. Emme tietenkään halua, että palvelumme aiheuttaisi pahaa mieltä. Puhelin on mahdollista lähettää huoltoon myös verkossa, voit kirjata laitteen huoltoon täältä.

Et nyt tainnut ihan lukea ajatuksella. Kiva, että tuotteen voi kirjata huoltoon myös verkossa, mutta se nyt ei tässä tilanteessa auta. Kuten sanoin, en asu Suomessa. Lähden takaisin kotiin juhannuksen jälkeen. Ei taida korjaus olla niin pian valmis vai mitä veikkaat? Jos olisin tiennyt, että eka asia mitä puhelimelle on tehtävä kun olen sen tilannut on lähettää se huoltoon, en olisi koko puhelinta tilannut. Olisin itsekkin tiennyt että sellaiselle ei ole aikaa. 

Suurin pettymys on palautuksen laatu. Minulle on toimitettu viallinen tuote ja kun haluan sen palauttaa niin vaihtoehto jota jatkuvasti tarjotaan on lähettää huoltoon. Vaikka olen jokaisella kerralla kun olen asiakaspalvelun kanssa keskustellut kertonut ettei se onnistu kohdallani. 

Vastaa