Skip to main content
uutinen

Telian asiakaspalvelun chatti uudistui

  • November 13, 2025
  • 5 kommenttia
  • 229 katselukertaa
Forum|alt.badge.img+8

Asiakaspalvelumme chattiin tehtiin lokakuun lopussa uudistuksia, joiden ansiosta voit jatkossa hoitaa asiasi entistä helpommin. Tavoitat asiakaspalvelumme edelleen puhelimitse sekä yhteydenottolomakkeen kautta. Tässä artikkelissa esittelen chat-keskustelujen tärkeimmät uudistukset.

 

Saumatonta asiointia

 

Lokakuun lopulla aloimme tarjoamaan kuluttaja-asiakkaillemme asynkronista chattia. Muutoksen taustalla on halumme luoda paremmin saavutettava ja entistä toimivampi chatti. Teimme seuraavat neljä suurta muutosta.

 

Ennen keskustelut käytiin reaaliaikaisesti. Tämä tarkoitti uuden keskustelun aloittamista, jos edellinen keskustelu sattui keskeytymään ennen ratkaisun löytymistä. Jatkossa keskustelu ei voi lopullisesti sulkeutua esimerkiksi verkkoyhteyden pätkiessä. Voit jatkaa keskustelua silloin, kun se sopii sinulle parhaiten. Uutta chattia voisi jopa verrata asiakaspalvelun kanssa pikaviestittelyyn, sillä käyttökokemuksesta on pyritty rakentamaan samankaltainen

 

Ennen aloittamasi keskustelu käytiin alusta loppuun saman asiakaspalvelijan kanssa. Jatkossa samassa keskustelussa voit tarvittaessa viestitellä useamman asiakaspalvelijan kanssa. Kaikki keskusteluun osallistuvat asiakaspalvelijat näkevät keskusteluhistorian, joten sinun ei tarvitse selittää tilannetta uudelleen asiakaspalvelijan vaihtuessa. Viestisi ohjataan ensisijaisesti samalle asiakaspalvelijalle, jonka kanssa aloitat keskustelun.

 

Ennen vapautuvaa asiakaspalvelijaa joutui odottamaan jonottamalla, ja keskustelu piti hoitaa yhdeltä istumalta alusta loppuun saakka. Chattailu ei aiemmin ollut joustava tapa hoitaa asioita. Nykyään voit aloittaa chatin ja palata sinulle sopivalla hetkellä tarkistamaan asiakaspalvelijamme antaman vastauksen. Aloittamasi keskustelu ei siis katkea, vaikka sulkisit puhelimesi keskustelun aloituksen jälkeen. Tämä tuo joustoa, sillä voit viestitellä kanssamme, kun se on sinulle sopivinta.

 

Ennen et voinut siirtyä jatkamaan keskustelua toisella laitteella. Jatkossa voit lähettää ja lukea viestejä millä tahansa laitteella, jolla olet kirjautunut Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Pääset jälkikäteen lukemaan päättyneitä keskusteluita millä tahansa laitteella Minun Telia -sivustolta löytyvän Chat-historia valikon kautta.

 

 

 Tiivistetysti: Mitä hyötyjä muutoksesta on?

Parempi käyttökokemus

  1. Joustava ajasta tai paikasta riippumaton palvelu

  2. Yhtenäinen keskusteluhistoria vähentää toistoa

  3. Saat ilmoituksen, kun asiakaspalveija liittyy keskusteluun

  4. Viesti millä laitteella haluat

Palvelun jatkuvuus ja laatu

  1. Aiemmin lähetetyt säilyvät keskustelussa

  2. Viestit ensisijaisesti saman asiakaspalvelijan kanssa

  3. Ei katkoksia – keskustelu jatkuu saumattomasti mikäli asiakaspalvelija vaihtuu

  4. Lue päättyneitä keskusteluita Minun Telia -sivuston kautta

Oletko jo kerennyt kokeilla uudistunutta chattiamme? Mitä mieltä olet uudistuksista?

 

Lue myös: 

  

5 kommenttia

Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • November 15, 2025

Onko Telian chat palvelussa ihminen vai tekoäly botti? Nyt chat palvelun parantamiseksi palvelu ei oikein toimi koska yritin hoitaa laskua tämän kanssa mutta huonolla menestyksellä? Asian ydin on miksi minulle tulee laskua palvelusta jota en käytä? En pysty laittamaan kuvia keskustelusta koska väittää niitä liian isoiksi? Mutta asiani koskee Telian asiakaspalvelun virkailijan soitosta minulle hän kyseli mistä ohjelmista pidän ja kerroin hänelle ja sitten suositteli HBO Max palvelua ja sanoi ettei laskua tule saat katsoa 14 päivää ilmaiseksi tutustua kanavaan. Mutta sanoin tämän palvelun irti 11 päivän jälkeen koska kanava ei tarjonnut sitä mistä pidän mutta ihmettelin miksi syyskuun laskussa oli HBO Max palvelusta tullut laskua 1,47e ja lokakuun laskulle tuli kanssa laskua? Tätä chat keskustelua en uskonut todeksi tämä henkilö ei saanut 45 min aikana tätä lasku asiaa hoidetuksi?


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Irkkaaja
  • November 15, 2025

Kuulostaa hyvältä. Ja se on tosi hyvä, että voi valita joko chatin tai soiton. 👍

 


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • November 15, 2025

Onko Telian chat palvelussa ihminen vai tekoäly botti? Nyt chat palvelun parantamiseksi palvelu ei oikein toimi koska yritin hoitaa laskua tämän kanssa mutta huonolla menestyksellä? Asian ydin on miksi minulle tulee laskua palvelusta jota en käytä? En pysty laittamaan kuvia keskustelusta koska väittää niitä liian isoiksi? Mutta asiani koskee Telian asiakaspalvelun virkailijan soitosta minulle hän kyseli mistä ohjelmista pidän ja kerroin hänelle ja sitten suositteli HBO Max palvelua ja sanoi ettei laskua tule saat katsoa 14 päivää ilmaiseksi tutustua kanavaan. Mutta sanoin tämän palvelun irti 11 päivän jälkeen koska kanava ei tarjonnut sitä mistä pidän mutta ihmettelin miksi syyskuun laskussa oli HBO Max palvelusta tullut laskua 1,47e ja lokakuun laskulle tuli kanssa laskua? Tätä chat keskustelua en uskonut todeksi tämä henkilö ei saanut 45 min aikana tätä lasku asiaa hoidetuksi?

Kiitos ​@Goyahkla kommentistasi! Ymmärrän hyvin, että kertomasi tapahtumat ovat aiheuttaneet harmia. Telian chat-palvelussa tapaat aluksi Tellu-botin, joka auttaa sinua perusasioissa. Jos asia vaatii tarkempaa käsittelyä, pääset jatkamaan keskustelua asiakaspalvelijan kanssa. Laskutukseen liittyvät asiat voidaan selvittää vain asiakastietojen kautta, joten siinä tarvitaan aivan oikea, aito henkilö linjoille. 

HBO Max -kampanjassa on selkeät ehdot, ja jos irtisanominen on tehty ajoissa, laskutusta ei pitäisi tulla. Milloin tämä kampanja on sinulle kytketty? Voisin sen perusteella tarkistaa mikä kampanja on ollut kyseessä. Kuvien liittämisen ongelma kuulostaa tekniseltä rajoitukselta. Minkä kokoista kuvaa olit lisäämässä?


Goyahkla
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+1
  • Meilaaja
  • November 15, 2025

Tein sopimuksen 31.8 2025 kun Telian työntekijä soitti minulle ja ehdotti tätä HBO Max palvelua sanoi kuten aiemmin totesin saat 14 päivää ilmaiseksi tutustua kanavaan jos ei miellytä niin voit lopettaa tilauksen. Ja kyllä niin sanoin sen 11vrk jälkeen irti. Mutta laskua on tullut syyskuussa ja lokakuun laskulle. Tätä laskua yritin hoitaa chat palvelussa mutta eihän siitä mitään tullut 45min meni ihan turhaan kun tämä onneton " kyseli ihan outoja asioita jotka eivät liittyneet tämän ylimääräisen laskun tarkastamiseen"?


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • November 16, 2025

Tein sopimuksen 31.8 2025 kun Telian työntekijä soitti minulle ja ehdotti tätä HBO Max palvelua sanoi kuten aiemmin totesin saat 14 päivää ilmaiseksi tutustua kanavaan jos ei miellytä niin voit lopettaa tilauksen. Ja kyllä niin sanoin sen 11vrk jälkeen irti. Mutta laskua on tullut syyskuussa ja lokakuun laskulle. Tätä laskua yritin hoitaa chat palvelussa mutta eihän siitä mitään tullut 45min meni ihan turhaan kun tämä onneton " kyseli ihan outoja asioita jotka eivät liittyneet tämän ylimääräisen laskun tarkastamiseen"?



Kyseisestä aiheesta keskusteltiinkin kanssasi tässä ketjussa aiemmin edellisviikolla. Ohjeistimmekin silloin, että laittaisit esimerkiksi Yhteydenottolomakkeella viestiä asiakaspalveluumme jos tuntuu ettet kokemasi jälkeen halua chatin kautta asioida. Kun kirjaudut telia.fi -sivuille ja laitat viestiä tuolla lomakkeella, pääsee asiakaspalvelumme tarkistamaan mistä kamppiksesta on kyse ja miksi siitä on sinua veloitettu.