Skip to main content
Saatuani päivityksen kaapeli-modeemiini huomasin etta valittavana oli siltaava tila, yritin aktivoida mutta en tiennyt että siihen pääsee käsiksi osoitteesta 192.168.100.1, oli myöhä ja en ehtinyt kokeilla sen enempää, joten palautin tehdasasetukset ja nyt sitä valintaa ei enää ole olemassa.

Olisko mahdollista saada takaisin, tai että te aktivoisitte siltaavan tilan?
Moro Aksul!

Laitoin verkonhallintaan työpyyntöä että pävittävät sinun modeemin jotta saat sen siltaavaan tilaan.
Hei,

Saisiko tännekin siltauksen mahdollistavan päivityksen?

Firmware: epc3825-v302r125574-140405c

Kiitos!
Moi Peekaboo,

Laitoin pyynnön eteenpäin. Ilmoitellaan, kun on valmista.
Terve,
samaa ongelmaa täällä eli siltaava tila kadonnut Ciscon modeemista. Vastaava päivitys kuin aiemmissa kommenteissa tarvitaan. Vajaa pari viikkoa ollut kaista käytössä mutta ollut aika takkuista. WLAN ei toimi ollenkaan vaan tulee jatkuvaa herjaa DNS palvelimesta ja keltaista kolmiota kuvakkeen päällä. Langalla suoraan purkista on toiminut varmemmin muttei kovin hyvin silläkään. Toivottavasti kohta kunnossa. Kiitoksia jo etukäteen.
Hei JiiM,

Laitahan vielä asiakasnumerosi tietoihisi niin saadaan päivitystä tulemaan.
(Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero)
Hei. Saisinko tännekkin jotakin apua. Pari viikkoa toimi aika hyvin kun laitoin ohjeiden mukaan palomuurin pois ja sen siltaavan tilan. Olin viikon pois ja nyt jotakin tapahtunut. Pätkii taas ja se siltaavatila asetus kadonnut. Sonera ajanvarauksessa ei vapaita aikoja.
santra kirjoitti:
Hei. Saisinko tännekkin jotakin apua. Pari viikkoa toimi aika hyvin kun laitoin ohjeiden mukaan palomuurin pois ja sen siltaavan tilan. Olin viikon pois ja nyt jotakin tapahtunut. Pätkii taas ja se siltaavatila asetus kadonnut. Sonera ajanvarauksessa ei vapaita aikoja.

Homma hoidossa..
santra kirjoitti:

Homma hoidossa..


Hei Santra,

Asia kunnossa ja selvittelyssä 🙂
Minulla samaa ongelmaa, Netti on hidas, skypessä ääni robottimainen ja laginen, speedtest antoi downloadiksi 1.4m normaalisti 94-98m pingtestistä arvosanaksi tuli F eli erittäin surkea. jos mahdollista niin laittaisitteko minullekkin siltaavuuden mahdolliseksi jos se alkaisi auttamaan asiassa.
Moi Johataja,

Laitoin modeemin päivityksestä pyynnön verkonhallintaan. Saat txt-ilmoituksen, kun modeemi on sillattavissa. Jos ongelmat yhteyden kanssa jatkuu, suosittelen ottamaan vielä yhteyttä vikapalveluumme joko Omilta sivuilta tai soittamalla numeroon 0206 90101.
Kalle- kirjoitti:
Hei JiiM,

Laitahan vielä asiakasnumerosi tietoihisi niin saadaan päivitystä tulemaan.
(Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero)


Moi,
laitoin asiakasnumeron vajaa pari viikkoa sitten mutta ei ole päivitystä kuulunut. Laitatteko viestiä eteenpäin että saan tuoreen version modeemille.
Moi JiiM,

Edelleenkään asiakasnumeroasi ei näy meille. Käyhän vielä tarkistamassa Omista tiedoistasi, että numero on oikein tallennettu. Voit laittaa vielä tähän ketjuun viestiä, kun asiakasnumero on kunnossa niin saadaan modeemi päivitettyä.
Moi!

Saisiko tännekki Cisco EPC3825 ohjelmisto päivityksen siltaukseen varten. Kiitos!
Moi penskuz

Laitoin tuosta pyyntöä eteenpäin. Saat vielä kuittauksen tekstiviestitse, kun modeemin siltaus tulisi taas onnistua modeemin hallinnasta.
Sama ongelma täällä, haluaisin laittaa Cisco EPC3825 modeemin takaisin sillattavaksi kun se ei reitittävänä pysy vakaana vaikka mikä olisi. Muutama viikko sitten olin pyytänyt apua samaan asiaan millä se oli saatu korjattua, mutta parin vastoinkäymisen (ja oman typeryyden) takia täytyi palauttaa modeemi tehdasasetuksille, ja tilanne on taas sama.

Kiitos ja anteeksi tästä ylimääräisestä vaivasta, tällä firmiksellä en vain saa enää itse vaihdettua tätä asetusta niinkuin ennen.
Moro Rambouh!

Laitoin verkonhallintaan viestiä että päivittävät modeemin jotta saat sillattua sen.

Sain tänään kyseisen modeemin ja siittä ei löytynyt kyseistä vaihtoehtoa.? Saisinko sen siltaavaksi mahdollisimman pian? :)


Moikka @th3beggar ja tervetuloa Klaaniin! :)



 



Voisit Omien Sivujen kautta laittaa palvelupyyntöä asian tiimoilta niin saat tuon hoidettua.



Täällä Klaanissa emme käsittele asiakastietoja, autamme toki asiassa kuin asiassa kunhan eivät näitä vaadi.



 



Suosittelen myös tutustumaan Klaanin sääntöihin sekä tähän kirjoitukseen. :)


Tännekki vois laittaa ciscon siltavaan ja jos uutta firmistä ois nii vois senki laittaa samalla ku ei tämä nykynen meinaa toimia


Tuossa edellä yritettiin kertoa, ettei onnistu päivityspyynnöt enää tämän uusitun palstan eli Klaanin kautta.


Hei! En pysty pelaamaan ps4 pelejä onlinessa kaverilistallani olevien henkilöiden kanssa, sillä thomsonin modeemissa on jotkut portit kiinni? Miten tämän saa hoidettua ja portit avattua niin että pystyn pelaamaan myös ystävieni kanssa?

Sun pitää pyytää Soneralta sun modeemin m4]-portin siltausta. Jos portti on jo sillattu niin voit yhdistää sun ethernet-kaapelin sun modeemin e4]-porttiin.


Mikä peli kyseessä? Tuo @Windstapper ehdottoma ehdotus on hyvä... eli nelosportti siltaavaksi. Laita viestii Omilta sivuilta  Soneralle... 

 

Toinen vaihtoehto on säätää modeemin kanssa porttiohjausten kanssa... joka sitten hieman  työlämpi... 


Hei,

Haluan myös bridge moden käyttöön. 

 

Asiakasnumeroni ei ole tallennettu profiiliini koska sellaista kohtaa ei ole kuten aiemmin mainittu eli Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero. Sieltä profiilin alta löytyy vain ruksi Älä lähetä minulle sähköpostia. Kyseessä yritysliittymä mihin olen käyttäjä. Näette varmaan käyttäjätilistäni yhteystietoni eli saa soittaa.


En ymmärrä miksi siltaaminen pitää tehdä näin vaikeaksi. Miksi tätä vaihtoehtoa ei ole suoraan firmiksessä, vaan se pitää joka ikinen kerta pyytää tuesta? Koen tämän erittäin huonoksi vaihtoehdoksi....

Vastaa