Skip to main content

Hei!



 



Tiedoksi:



 



Hgin alueella ainakin on yleinen linjavika ainakin valokuidussa ma 12.10.2015 klo 10-



 



Silti Soneran vikatiedotesivu vaikenee viasta!
https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet



 



Olisitte säästäneet asiakkaanne turhalta vianetsintätyöltä,



kun tiedotus olisi kunnossa!



 



Kun tein vikailmoituksen, sain vastauksen tekstiviestillä:



 



"Alueella on meneillään verkon muutostyö,



jonka pitäisi valmistua tämän päivän aikana viimeistään klo 16 mennessä.



Tästä johtuu katkos nettiyhteydessä."



 



Verkon muutostyö!!!



 



Miksi siitä ei kerrota asiakkaille heti!?



https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet



 



*** Varmasti nuo vähintään työpäivänmittaiset verkon muutostyöt ovat



olleet tiedossa ainakin tänä aamuna! ***



 



Meni tunti aikaa selvittää ongelmaa! :(



 



Ensimmäisenä tarkistin Soneran vikatiedotesivun:



https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet



 



Kun tuolla ei mitään yleistä vikaa ollut tiedossa,



aloin tutkia omaa järjestelmääni, josta vikaa ei kuitenkaan löytynyt!




Linjavalo ja internetvalo pysyivät sitkeästi poissa vaikka



tein kaikki vikailmoituslomakkeen vaatimat testaukset!



 



*** TIEDOTTAKAA AJOISSA! ***



 



Ja viimeistään heti, kun noin laaja työ on aloitettu!



 



Miettikää miten moni on tuhlannut heti työviikon alussa aikaa nettiyhteyden vikojen tutkimiseen!



 



Suomi pitäisi saada nousuun ja taas alkoi viikko turhalla tyhjäkäynnillä,



vain siksi, että TIEDOTTAMINEN EI TOIMI!



 

Edit RaMaria: Muokattu otsikko.

Kiitos palautteesta! Tiedottamisessa on aina parantamisen varaa, se on selvä. Tässä tapauksessa kyse ei kuitenkaan ole koko Helsingistä eikä linjaviastakaan, vaan tosiaan verkon muutostyöstä, joka koskee pientä aluetta Helsingissä.



 



Toki tavoitteena on saada myös pienemmät viat ja muutostyöt tiedotuksen piiriin.


Kiitos kommentistasi ja tarkennuksista!



 



Tässä tapauksessa sain tiedot viasta tekstiviestillä ja sähköpostilla



vasta vikailmoituksen tehtyäni, mutta ehdin tutkia vikaa jo ennen sitä



aivan turhaan. Ajanhukka harmittaa!



 



Aika olisi mennyt oikean työntekemiseen, jos viasta olisi tiedotettu sivulla heti.



 



Ei pidä vähätellä alueen "pienuutta"!



 



Asiakkaalle vika on aina 100% vaikka alue olisi minkä kokoinen tahansa.



 



Vika kuitenkin koski aluetta, ei vain yhtä liittymää,



joten asiallinen tiedottaminen olisi ollut perusteltua.



 



Ehdotan ja toivon, että jatkossa tiedotatte,



ja selvästi samalla kerrotte, mitä aluetta vika koskee!



 



https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet



 


Oletko ottanut käyttöön vika ja häiriötiedotteiden osalta sms- ja email-palvelun joka tiedottaa silloin kun omalla alueella on verkkovikaa tai huoltotöitä --> linkki.



 



Huom, tuon tiedottamisen piirissä ei siinäkään ole ihan kaikki häiriöt ja huoltotyöt mutta suosittelen jokatapauksessa sinua ja kaikkia muitakin ottamaan tiedotteen käyttöön.


Kiitos tiedottamisesta! :)

En tiennyt tuosta ennen kuin nyt kerroit.

Loistava vinkki!

 

Mitenköhän kattavasti tuota kautta tulee tiedotuksia?

Koko maan vaiko oman alueen?

 

Kiva olisi jos voisi rajautua omaan alueeseen!

Ja myös pienenkin alueen katkoista oikeasti ilmoitettaisiin,

ettei käy kuten tämän avaukseni maanantaiaamuna,

jolloin vika on alueellinen 100% katko, mutta tietoa siitä ei löytynyt mistään.

 

Kytkin heti! ;)


Tiedotteessa kerrotaan aina sellaiset huoltotyöt ja alueelliset viat, jotka voivat vaikuttaa nimenomaan sinun liittymääsi :smileyhappy:


Vastaa