Skip to main content

Minulla on omakotitalossa kaapelilaajakaista, päätelaitteena CGA2121 siltaavana. Modeemin perässä kaksi yritysluokan reititintä, ja yhteys pätkii nykyään lähes päivittäin katkaisten yhteyden kummastakin reitittimestä. Yhteys palautuu melko nopeasti käynnistämällä reitittimet tai modeemin uudelleen. 


Vikailmoitus eilen tehtynä tuotti tekstiviestin Telian ”verkonhallinnalta”, jossa sanottiin että modeemi on pysynyt ylhäällä 99.99% ajasta. 


Yhteydellä on ollut todella huono historia nykyisessä osoitteessani, mutta pari vuotta sitten vaihdettuani CGA2121-modeemiin ongelmat loppuivat. Pari kuukautta sitten kuitenkin kadullani tehtiin remonttia kaapelijakamossa, ja asentajalle juteltuani hän kehui asentavansa uutta kaapelitv-laitetta jakokaappiin joka parantaa yhteyksiä entisestään. Kuitenkin tästä alkoi taas *******i minulle, koska yhteys alkoi jälleen pätkimään. 

Minulle on lähetetty uusi modeemi, vaihdon jälkeen pätkiminen jatkui samanlaisena kuin ennen. Jotenkin tuntuu hassulta, että jonkin päätelaitteen vaihdon yhteydessä alkanut vika tarkoittaa silti sitä, että vika olisi Telian mielestä omissa laitteissani, eikä heidän verkossaan? Alan olemaan todella kypsä tilanteeseen, ja ellei Telialla olisi alueellani monopolia kiinteisiin yhteyksiin, olisin vaihtanut varmasti palveluntarjoajaa jo kauan sitten.

 

Onko täällä muita joilla samoja ongelmia, tai ideoita mitä tässä pitäisi tehdä? Seuraava ajatus on liittää modeemiin vielä pari erilaista reititintä, ja ihmetellä sitten miten Telia perustelee joka laitteen katkoksen juuri sattumalta samaan aikaan? Annetulla 99.99% toiminta-ajalla päivään mahtuu silti 18 sekunnin katkos tai useampi lyhyempi katkos, joita en voi hyväksyä kun ne toistuvat lähes päivittäin.




Onko täällä muita joilla samoja ongelmia, tai ideoita mitä tässä pitäisi tehdä? Seuraava ajatus on liittää modeemiin vielä pari erilaista reititintä, ja ihmetellä sitten miten Telia perustelee joka laitteen katkoksen juuri sattumalta samaan aikaan? Annetulla 99.99% toiminta-ajalla päivään mahtuu silti 18 sekunnin katkos tai useampi lyhyempi katkos, joita en voi hyväksyä kun ne toistuvat lähes päivittäin.






Suosittelen tässä tilanteessa ottamaan ylös 3-5kpl katkoksien kellonaikoja ja päivämääriä ja ilmoittamaan niistä uudelleen meille. Tarkka kellonaika, katkoksen kesto ja modeemin etupaneelien valojen toiminta on hyvä ottaa ylös, esim. sammuuko reitittimen ylimmäinen valo katkoksen aikana vai ei.



 



Näiden esimerkkien kanssa pyytäisin olemaan yhteydessä meihin chatissa tai puhelimitse. Kerro myös tästä asentajan käynnistä alueella ja kuinka sen jälkeen pätkintä on alkanut, jotta nämä huomioidaan uudella häiriöilmoituksella.



 



@HenriLie@  kirjoitti:

Onko täällä muita joilla samoja ongelmia, tai ideoita mitä tässä pitäisi tehdä? Seuraava ajatus on liittää modeemiin vielä pari erilaista reititintä, ja ihmetellä sitten miten Telia perustelee joka laitteen katkoksen juuri sattumalta samaan aikaan? Annetulla 99.99% toiminta-ajalla päivään mahtuu silti 18 sekunnin katkos tai useampi lyhyempi katkos, joita en voi hyväksyä kun ne toistuvat lähes päivittäin.


Suosittelen tässä tilanteessa ottamaan ylös 3-5kpl katkoksien kellonaikoja ja päivämääriä ja ilmoittamaan niistä uudelleen meille. Tarkka kellonaika, katkoksen kesto ja modeemin etupaneelien valojen toiminta on hyvä ottaa ylös, esim. sammuuko reitittimen ylimmäinen valo katkoksen aikana vai ei.

 

Näiden esimerkkien kanssa pyytäisin olemaan yhteydessä meihin chatissa tai puhelimitse. Kerro myös tästä asentajan käynnistä alueella ja kuinka sen jälkeen pätkintä on alkanut, jotta nämä huomioidaan uudella häiriöilmoituksella.

 


Katkos menee ohi niin nopeasti, etten ehdi katselemaan valoja ennen kuin homma toimii taas, reitittimet palautuvat vasta pidemmän ajan jälkeen tai uudelleenkäynnistyksellä lähes samantien. 

 

Kerroin eilen tekemässäni vikailmoituksessa tästä asentajakäynnistä ja pätkinnän alkamisesta sen jälkeen, se ohitettiin ilmeisesti merkityksettömänä asiana kuitenkin.








Katkos menee ohi niin nopeasti, etten ehdi katselemaan valoja ennen kuin homma toimii taas, reitittimet palautuvat vasta pidemmän ajan jälkeen tai uudelleenkäynnistyksellä lähes samantien. 



 



Kerroin eilen tekemässäni vikailmoituksessa tästä asentajakäynnistä ja pätkinnän alkamisesta sen jälkeen, se ohitettiin ilmeisesti merkityksettömänä asiana kuitenkin.






Tarkka kellonaika katkoksesta kuitenkin on tärkeää tietoa, jotta sitä voidaan verrata verkosta nähtävään signaalin voimakkuuteen / yhteyden toimivuuteen modeemille saakka.

Saamasi viestin mukaan häiriön syytä ei olisi edelleenkään verkosta löydetty, tuliko viestin mukana ohjeita tarkistaa omia laitteita, johtoja tai pistokkeita? Valitettavasti en täällä Telia Yhteisössä pysty tunnistamaan tapausta tai tutkimaan sitä tarkemmin, joten häiriönselvitystä tulisi jatkaa tunnistautuneena chatissa tai puhelimitse, jotta häiriöilmoitus saadaan uudelleen tutkittavaksi.


Moro

 

mulla täsmälleen sama tilanne nyt. Hermo alkaa mennä kun pitäs töitä tehdä ja yhteys katkoo kyseisellä modeemilla jonka sain pari viikkoa sitten. Mulla on myös siltaavana ja kaksi erillistä reitintä kiinni porteissa ja lisäksi koitin suoraan läppärillä porttiin, mutta ei ilman uudelleen käynnistystä saa yhteyttä nettiin.

 

Kytkin toisen reitittimen lopulta 4G modeemiin niin netti pysyy pystyssä hyvin, heti kun laitat kaapelimodeemiin kiinni niin alkaa pätkiminen. Sillon kun vika on päällä modeemi näyttää että se on ihan ok. jopa reitittimestä kun pingaa vaikka googlea niin se vastaa, mutta mikään muu data ei mene sisään eikä ulos.
Vikapalvelusta pingataan modeemia ja se näyttää ihan ok. mutta oikeesti yhteys on ihan poikki. Vika on kuulemma sisäverkon laitteissa .. en tiedä kanssa mitä tehdä, mutta nyt kun luin näitä viestejä täältä niin aika monella on juuri samanlaisia ongelmia laitteen kanssa.



@Lare6@  kirjoitti:


Moro



 



mulla täsmälleen sama tilanne nyt. Hermo alkaa mennä kun pitäs töitä tehdä ja yhteys katkoo kyseisellä modeemilla jonka sain pari viikkoa sitten. Mulla on myös siltaavana ja kaksi erillistä reitintä kiinni porteissa ja lisäksi koitin suoraan läppärillä porttiin, mutta ei ilman uudelleen käynnistystä saa yhteyttä nettiin.



 



Kytkin toisen reitittimen lopulta 4G modeemiin niin netti pysyy pystyssä hyvin, heti kun laitat kaapelimodeemiin kiinni niin alkaa pätkiminen. Sillon kun vika on päällä modeemi näyttää että se on ihan ok. jopa reitittimestä kun pingaa vaikka googlea niin se vastaa, mutta mikään muu data ei mene sisään eikä ulos.
Vikapalvelusta pingataan modeemia ja se näyttää ihan ok. mutta oikeesti yhteys on ihan poikki. Vika on kuulemma sisäverkon laitteissa .. en tiedä kanssa mitä tehdä, mutta nyt kun luin näitä viestejä täältä niin aika monella on juuri samanlaisia ongelmia laitteen kanssa.






Moikka, vastasinkin juuri aiempaa viestiisi toisessa ketjussa, jatketaan siis siinä toisessa ketjussa asian selvittelyä.



@HenriLie@  kirjoitti:


Katkos menee ohi niin nopeasti, etten ehdi katselemaan valoja ennen kuin homma toimii taas, reitittimet palautuvat vasta pidemmän ajan jälkeen tai uudelleenkäynnistyksellä lähes samantien. 

 

Kerroin eilen tekemässäni vikailmoituksessa tästä asentajakäynnistä ja pätkinnän alkamisesta sen jälkeen, se ohitettiin ilmeisesti merkityksettömänä asiana kuitenkin.


Tarkka kellonaika katkoksesta kuitenkin on tärkeää tietoa, jotta sitä voidaan verrata verkosta nähtävään signaalin voimakkuuteen / yhteyden toimivuuteen modeemille saakka.

Saamasi viestin mukaan häiriön syytä ei olisi edelleenkään verkosta löydetty, tuliko viestin mukana ohjeita tarkistaa omia laitteita, johtoja tai pistokkeita? Valitettavasti en täällä Telia Yhteisössä pysty tunnistamaan tapausta tai tutkimaan sitä tarkemmin, joten häiriönselvitystä tulisi jatkaa tunnistautuneena chatissa tai puhelimitse, jotta häiriöilmoitus saadaan uudelleen tutkittavaksi.


Yritin chattinne kautta antaa lisätietoja, ainoa vastaus mitä sain oli, että minun pitää asettaa modeemi reitittävään tilaan ja ottaa omat reitittimeni pois välistä, koska ne katkovat yhteyttä Telian mielestä. Joku "asiantuntija" kuulemma katsoi linjaa, ja ei huomannut yhteydessä mitään katkoksia. Nyt tein työtä käskettyä, ja nyt kun seuraavaksi pätkäisee reitittävässä tilassa, otan seuraavaksi yhteyttä Telian sijasta kuluttajaviranomaiseen, ja vaadin tästä jo jotain hyvitystä. Aivan naurettavaa asiakkaan väheksymistä ja alistamista tällainen.



@jpvain@  kirjoitti:






Yritin chattinne kautta antaa lisätietoja, ainoa vastaus mitä sain oli, että minun pitää asettaa modeemi reitittävään tilaan ja ottaa omat reitittimeni pois välistä, koska ne katkovat yhteyttä Telian mielestä. Joku "asiantuntija" kuulemma katsoi linjaa, ja ei huomannut yhteydessä mitään katkoksia. Nyt tein työtä käskettyä, ja nyt kun seuraavaksi pätkäisee reitittävässä tilassa, otan seuraavaksi yhteyttä Telian sijasta kuluttajaviranomaiseen, ja vaadin tästä jo jotain hyvitystä. Aivan naurettavaa asiakkaan väheksymistä ja alistamista tällainen.






Ikävää, että olet kokenut tulleesi väheksytyksi ja alistetuksi. Se ei tietenkään ole tarkoitus, vaan nimenomaan olla avuksi. Ymmärsinkö oikein, että nyt ei ole pätkinyt? Toivotaan, että tilanne pysyy ennallaan. Jos kuitenkin kävisi niin, että edelleen pätkäisee, niin kehotan kuten kollegani tuossa yllä, olemaan vielä yhteydessä meihin


Vastaa