Skip to main content

Eilen soittivat Telialta että purkavat puhelinlinjat pois ja että puhelun päätteeksi sulkevat kiinteän yhteyden. Mahtaako tämä olla edes laillista noin lyhyellä varoitusajalla? Kaiken lisäksi vielä liittymämuutoksen myötä vaativat että jäljelle jäävälle mobiiliyhteydelle tehdään uusi kahden vuoden määräaikainen sopimus, kun edellinen määräaikaisuus oli jo päättynyt ja sopimus oli toistaiseksi voimassa oleva. Kyseessä siis hybridiliittymä, jossa VDSL ja 4G. 5G:tä eivät tarjoa, koska se ei täällä riittävän hyvin toimi.

Eilen soittivat Telialta että purkavat puhelinlinjat pois ja että puhelun päätteeksi sulkevat kiinteän yhteyden. Mahtaako tämä olla edes laillista noin lyhyellä varoitusajalla? Kaiken lisäksi vielä liittymämuutoksen myötä vaativat että jäljelle jäävälle mobiiliyhteydelle tehdään uusi kahden vuoden määräaikainen sopimus, kun edellinen määräaikaisuus oli jo päättynyt ja sopimus oli toistaiseksi voimassa oleva. Kyseessä siis hybridiliittymä, jossa VDSL ja 4G. 5G:tä eivät tarjoa, koska se ei täällä riittävän hyvin toimi.

Purkamisesta olisi pitänyt tulla etukäteen tietoa viestillä tai sähköpostilla. Onko sinulle tullut näitä tai onko mahdollista, että ne ovat eksyneet sähköpostiin? Periaatteessa tuossa ei ole irtisanomisaikaa, sillä palvelua ei irtisanota, vaan tekniikka muuttuu. Tästä huolimatta määräaikaista sopimusta ei ole tietenkään pakko ottaa, vaan palvelua voi myös jatkaa toistaiseksi voimassaolevana. Määräaikainen sopimus voi kuitenkin olla hinnaltaan paras vaihtoehto, ja tämän vuoksi sinulle onkin todennäköisesti tätä suositeltu. Jos määräaikainen sopimus ei ole sopiva sinulle, suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi puhelimitse 020 690 400 tai Minun Telian chatin kautta.


- - Kaiken lisäksi vielä liittymämuutoksen myötä vaativat että jäljelle jäävälle mobiiliyhteydelle tehdään uusi kahden vuoden määräaikainen sopimus, kun edellinen määräaikaisuus oli jo päättynyt ja sopimus oli toistaiseksi voimassa oleva. Kyseessä siis hybridiliittymä, jossa VDSL ja 4G. 5G:tä eivät tarjoa, koska se ei täällä riittävän hyvin toimi.

Purkamisesta olisi pitänyt tulla etukäteen tietoa viestillä tai sähköpostilla. Onko sinulle tullut näitä tai onko mahdollista, että ne ovat eksyneet sähköpostiin? Periaatteessa tuossa ei ole irtisanomisaikaa, sillä palvelua ei irtisanota, vaan tekniikka muuttuu. Tästä huolimatta määräaikaista sopimusta ei ole tietenkään pakko ottaa, vaan palvelua voi myös jatkaa toistaiseksi voimassaolevana. Määräaikainen sopimus voi kuitenkin olla hinnaltaan paras vaihtoehto, ja tämän vuoksi sinulle onkin todennäköisesti tätä suositeltu. Jos määräaikainen sopimus ei ole sopiva sinulle, suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi puhelimitse 020 690 400 tai Minun Telian chatin kautta.

Kirjoittaja tosin jo totesi, että Telian asiakaspalvelusta vaadittiin määräaikaisuutta, eli muuta vaihtoehtoa ei mahdollistettu. Näin jos siis asia on, niin eihän tuo menettely ole mistään kotoisin.


Jep,

tällä hetkellä Telialla on myynnissä 16,99€/kk maksava keskittäjän liittymä. Riittää, että asiakkaalla on Telian puhelinliittymä, niin on oikeutettu etuun. Tuo on mielestäni melko hyvä tarjous. Määräaikaa ei tuossa ole. 

 

 

50M on vieläkin edullisempi.

 

 

Tarjoukset aukeavat, kun antaa puhelinnumeronsa tarjoussivulle: https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/mobiililaajakaistatarjous?intcmp=mobiililaajakaista-hero-salainen-hinta

.

Nuo määräaikaiset liittymät ovat tainneet olla “kodin netti” -langattomia, eli siis kiinteän laajakaistan korvaajaksi tarkoitettuja. 

 

Nykyään näyttää olevan tarjouksessa Telia Dot Yhteys kotiin 4G-liittymä.

 

5G 700 MHz alueelle ei näytä edes tarjoavan 5G-kotinettiä, vaikka tämä toimiikin mobiililaajakaistaliittymän muodossa vallan mainiosti ZTE MC801a-laitteella.

 

 

Nimeomaan “oikeat” Kodin Netit ovat olleet määräaikaisia. 


Kirjoittaja tosin jo totesi, että Telian asiakaspalvelusta vaadittiin määräaikaisuutta, eli muuta vaihtoehtoa ei mahdollistettu. Näin jos siis asia on, niin eihän tuo menettely ole mistään kotoisin.

Kyllä, näin juuri. Jos asiakaspalvelussa on sanottu, että aloittajan täytyy ottaa määräaikainen sopimus, eikä muuta vaihtoehtoa ole, siinä on johdettu harhaan. Tässä tilanteessa tulisi olla yhteydessä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi.


Kiitos vastauksistanne. Puhelimessa oleva kaveri oli muutenkin aika ylimielisen oloinen ja töykeä kun kyseenalaistin tuon ratkaisun katkaista tuo kiinteä yhteys. Tarkistin muuten tässä tänään, en ole saanut mitään ilmoitusta että kiinteä tullaisiin katkaisemaan.

Pitänee olla yhteydessä asiakaspalveluun tuon tiimoilta, mutta vahvasti näyttää siltä että otan 5G:n toiselta operaattorilta kun ei tuo Telian 4G toimi edes kunnolla täällä.


Kiitos vastauksistanne. Puhelimessa oleva kaveri oli muutenkin aika ylimielisen oloinen ja töykeä kun kyseenalaistin tuon ratkaisun katkaista tuo kiinteä yhteys. Tarkistin muuten tässä tänään, en ole saanut mitään ilmoitusta että kiinteä tullaisiin katkaisemaan.

Pitänee olla yhteydessä asiakaspalveluun tuon tiimoilta, mutta vahvasti näyttää siltä että otan 5G:n toiselta operaattorilta kun ei tuo Telian 4G toimi edes kunnolla täällä.

Mobiililaajakaista kannattaa valita parhaiten toimivalta operaattorilta. Vuonna 2016 tai 17, kun kiinteä poistui alueeltani, tuli ihan paperipostissa tiedoite asiasta. Siinä ilmoitettiin ajankohta, kun teknologiavaihdoksen päästä ollaan yhteyksissä. Sieltä sitten soitettiin ilmoitetun ajankohdan sisällä. 


Kiitos vastauksistanne. Puhelimessa oleva kaveri oli muutenkin aika ylimielisen oloinen ja töykeä kun kyseenalaistin tuon ratkaisun katkaista tuo kiinteä yhteys. Tarkistin muuten tässä tänään, en ole saanut mitään ilmoitusta että kiinteä tullaisiin katkaisemaan.

Pitänee olla yhteydessä asiakaspalveluun tuon tiimoilta, mutta vahvasti näyttää siltä että otan 5G:n toiselta operaattorilta kun ei tuo Telian 4G toimi edes kunnolla täällä.

@Mersukolari En tarkemmin sinun tilannetta tunne, mutta kyllä tuo kuulostaa melkoisen huonolta asiakaspalvelulta. Kun olet asiakaspalveluun yhteydessä kannattaisi tehdä myös kirjallinen reklamaatio heidän palvelupyyntö sivulta. On kokemusta, ettei asiakaspalvelu noihin “valituksiin” kovin kummoisesti reagoi.

 


No niin, nythän tämä asia sai aivan uudet mittasuhteet. Olin chatin kautta yhteydessä asiakaspalveluun, josta laittoivat soittopyynnön tekniikalle.

Tekniikan puolelta soittivat ja kun kerroin asian, vastattiin että tässä on aivan väärin toimittu. Tuota kiinteän puolta ei ole ollut mitään syytä lyödä kiinni (koska purkuaikataulua ei ole DSL-kaapeleille vielä), ja myöskään määräaikaisuudesta ei oltu totuudenmukaisia.

Lopputulos on se, että kiinteä yhteys palautetaan toimintaan ja koko hybridiliittymä samaan tilaan jossa se on ollutkin.


No niin, nythän tämä asia sai aivan uudet mittasuhteet. Olin chatin kautta yhteydessä asiakaspalveluun, josta laittoivat soittopyynnön tekniikalle.

Tekniikan puolelta soittivat ja kun kerroin asian, vastattiin että tässä on aivan väärin toimittu. Tuota kiinteän puolta ei ole ollut mitään syytä lyödä kiinni (koska purkuaikataulua ei ole DSL-kaapeleille vielä), ja myöskään määräaikaisuudesta ei oltu totuudenmukaisia.

Lopputulos on se, että kiinteä yhteys palautetaan toimintaan ja koko hybridiliittymä samaan tilaan jossa se on ollutkin.

Hyvä kuulla, että sait tekniikan puolelta yhteydenoton ja asiaan selvyyden. Onni onnettomuudessa, kun liittymä saadaan palautettua takaisin samanlaiseksi näin ketterästi.


Tekniikan puolelta soittivat ja kun kerroin asian, vastattiin että tässä on aivan väärin toimittu. Tuota kiinteän puolta ei ole ollut mitään syytä lyödä kiinni (koska purkuaikataulua ei ole DSL-kaapeleille vielä), ja myöskään määräaikaisuudesta ei oltu totuudenmukaisia.

Lopputulos on se, että kiinteä yhteys palautetaan toimintaan ja koko hybridiliittymä samaan tilaan jossa se on ollutkin.

Tämäpä olikin mielenkiintoinen tieto. Kiitos tästä, täytyypä selvittää olisikohan näin nimittäin menetelty muuallakin...


No niin, nythän tämä asia sai aivan uudet mittasuhteet. Olin chatin kautta yhteydessä asiakaspalveluun, josta laittoivat soittopyynnön tekniikalle.

Tekniikan puolelta soittivat ja kun kerroin asian, vastattiin että tässä on aivan väärin toimittu. Tuota kiinteän puolta ei ole ollut mitään syytä lyödä kiinni (koska purkuaikataulua ei ole DSL-kaapeleille vielä), ja myöskään määräaikaisuudesta ei oltu totuudenmukaisia.

Lopputulos on se, että kiinteä yhteys palautetaan toimintaan ja koko hybridiliittymä samaan tilaan jossa se on ollutkin.

Onpa kyllä ollut etupainoitteista toimintaa jossain päin yritystä. Toivottavasti tuota toimintaa tarkastellaan ja annetaan ohjausta, ettei noin voi ihan toimia. Onneksi asioilla on tapana järjestyä. Nyt kannattaa selvitellä rauhassa korvaavia nettiyhteyksiä.


Mistähän löytyy Telian asiakaspalvelun sähköpostiosoite tjsp reklamaatiota varten?


Tekniikan puolelta soittivat ja kun kerroin asian, vastattiin että tässä on aivan väärin toimittu. Tuota kiinteän puolta ei ole ollut mitään syytä lyödä kiinni (koska purkuaikataulua ei ole DSL-kaapeleille vielä), ja myöskään määräaikaisuudesta ei oltu totuudenmukaisia.

Lopputulos on se, että kiinteä yhteys palautetaan toimintaan ja koko hybridiliittymä samaan tilaan jossa se on ollutkin.

Tämäpä olikin mielenkiintoinen tieto. Kiitos tästä, täytyypä selvittää olisikohan näin nimittäin menetelty muuallakin...

Mikäli näin on toimittu aiheettomasti muissakin tapauksissa, aineksia on korvausvaatimuksiin.


Mistähän löytyy Telian asiakaspalvelun sähköpostiosoite tjsp reklamaatiota varten?

Täältä pystyt laittamaan palvelupyynnön: https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto . Sinne voit lisätä myös liitetiedostoja, jos on tarvetta.


Vuosi sitten huhtikuun alussa naapuri sai puhelun, että DSL-yhteydet lakkautetaan huhtikuun loppuun mennessä ja 4G:tä tai irtisanomista tilalle, hänellä olisi ollut määräaikaista sopparia vielä vuosi jäljellä. Minulla oli samainen hybridi-VDSL, mutta toistaiseksi voimassaolevana vielä marraskuun loppupuolella, kunnes itse sen irtisanoin kuituyhteyden tieltä pois. Ei minulle kukaan mitään ilmoittanut, mutta samassa talossa asuvalle naapurille olivat kovasti sitä mieltä että DSL-laitteet sammutetaan siihen huhtikuun loppuun tällä alueella. Liekö vieläkään oikeasti sammuneet, ilmajohdot kerättiin pois jo viitisen vuotta sitten ja jäljelle jäi vaan maakaapeloidut liittymät.


Mikäli näin on toimittu aiheettomasti muissakin tapauksissa, aineksia on korvausvaatimuksiin.

 @Mersukolari olet oikeassa tuon korvausvaatimuksen suhteen. Aiheutuneen vahingon toteen näyttäminen eri oikeusasteissa on kuitenkin ihan toinen asia. Tähän kuitenkin ”suuryritykset” luottavat; asiakkailla oi ole halukkuutta viedä asioita viranomaisille. Kuluttajilla on kuitenkin täysi oikeus valittaa viranomaiselle saamastaan huonosta palvelusta. Lisätietoa löytyy tuosta linkistä https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/

Olen aloittanut keskustelun, jossa käsittelen omalta osaltani Telialta saamaani ala-arvoista asiakaspalvelua. Jos kiinnostaa se löytyy otsakkeella ” Taloyhtiön laajakaistayhteys katkeilee vaikka käytössä Telian lainamodeemi” https://yhteiso.telia.fi/kiinteae-netti-8/taloyhtioen-laajakaistayhteys-katkeilee-vaikka-kaeytoessae-telian-lainamodeemi-35268/index2.html#post226492

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia