Skip to main content
Kysymys

Valokuitunen ja vanhat liittymät

  • 14. helmikuuta 2025
  • 27 kommenttia
  • 828 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia

Taisi selvitä teidän rahastuskeinonne Valokuitusen kaupoissa. Määräaikainen liittymäni päättyy ihan kohta, mutta valokuitusen kautta ei ole avointa nettiä, ennen kuin Telia vaihtaa boksin. Boksi on luvattu “2025 aikana”. Tämä johtaa nyt siihen, että joudun maksamaan kuidustani törkyhintaa Telialle, koska en saa avointa boksia ennen kuin te sen asennatte. En myöskään ole oikeutettu tähän etuhintaan joka Valokuitusella on Telialle, joten vain se toistaiseksi voimassaoleva hinta on ainoa jonka saa… 

Eli älkää pitäkö boksien vaihdossa kiireitä kun voitte pakottaa asiakkaat maksamaan korkeita liittymähintoja. Kiitti hei!

27 kommenttia

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 14. helmikuuta 2025

 

Tässä mainoksessa ei puhuta mitään, että koskisi vain uusia liittymiä, mutta siitä huolimatta sanotte, että en ole oikeutettu tähän etuhintaan, koska mulla on ollut Telialta liittymä aiemmin. 

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:

Taisi selvitä teidän rahastuskeinonne Valokuitusen kaupoissa. Määräaikainen liittymäni päättyy ihan kohta, mutta valokuitusen kautta ei ole avointa nettiä, ennen kuin Telia vaihtaa boksin. Boksi on luvattu “2025 aikana”. Tämä johtaa nyt siihen, että joudun maksamaan kuidustani törkyhintaa Telialle, koska en saa avointa boksia ennen kuin te sen asennatte. En myöskään ole oikeutettu tähän etuhintaan joka Valokuitusella on Telialle, joten vain se toistaiseksi voimassaoleva hinta on ainoa jonka saa… 

Eli älkää pitäkö boksien vaihdossa kiireitä kun voitte pakottaa asiakkaat maksamaan korkeita liittymähintoja. Kiitti hei!

Tälläinen rahatuskeino olisi erityisen lyhytnäköistä, sillä asiakkaan suututtaminen tekee harvoin hyvää liikevaihdolle. Telia on yksi Valokuitusen omistajista sekä palveluntarjoajista. Haluamme ja toivomme, että muutoksesta riippumatta asiakas jatkaisi Valokuituselle siirtymisen jälkeen meidän palveluiden tilaajana.

Ikävästi kohdallasi sopimus on sopivasti katkolla ennen kuin kuitupääte saadaan vaihdettua Valokuitusen kuitupäätteeseen. Telia ei tee kuitumuuntimen vaihtoa, vaan Valokuitunen tekee muutoksen omien aikataulujensa puitteissa.

Jos sinulla olisi mahdollista tilata liittymä etuhintaan Valokuitusen kuitupäätteen asennuksen jälkeen, niin näen tässä epäreilun tilanteen. Tämän vuoksi suosittelen kirjaamaan meille reklamaation tilanteesta, jotta asiakaspalvelumme voi tarkistaa millä toimin liittymällesi saadaan sama etuhinta voimaan, kunnes Valokuitusen kuitupääte on asennettu asuntoosi. Lisääthän reklamaation liitteeksi linkin tähän keskusteluketjuun. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2025

Vastasin epähuomiossa tuonne toiseen ketjuun. Mutta. Valokuitunen painotti, että Telia tekee laitteen vaihdon, sillä se on teidän omaisuuttanne.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:

Vastasin epähuomiossa tuonne toiseen ketjuun. Mutta. Valokuitunen painotti, että Telia tekee laitteen vaihdon, sillä se on teidän omaisuuttanne.

Ei hätää! Samasta aiheesta keskustellaan myös tässä toisessa ketjussa. Voin siirtää toiseen ketjuun kirjaamasi kommentin tähän ketjuun, jos näin haluat?

Valokuitusen verkkosivulla ilmoitetaan selkeästi muutoksen tapahtuvan heidän toimestaan. Nykyisen käsitykseni mukaan kaikki Telian kotikuidun verkkoinfra (poislukien runkoverkko) on siirtynyt kaupan myötä Valokuituselle. Näkisin omistussuhteen siirtyneen Valokuituselle myös kuitupäätteiden osalta. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2025
KaPetri kirjoitti:
Sahho kirjoitti:

Vastasin epähuomiossa tuonne toiseen ketjuun. Mutta. Valokuitunen painotti, että Telia tekee laitteen vaihdon, sillä se on teidän omaisuuttanne.

Ei hätää! Samasta aiheesta keskustellaan myös tässä toisessa ketjussa. Voin siirtää toiseen ketjuun kirjaamasi kommentin tähän ketjuun, jos näin haluat?

Valokuitusen verkkosivulla ilmoitetaan selkeästi muutoksen tapahtuvan heidän toimestaan. Nykyisen käsitykseni mukaan kaikki Telian kotikuidun verkkoinfra (poislukien runkoverkko) on siirtynyt kaupan myötä Valokuituselle. Näkisin omistussuhteen siirtyneen Valokuituselle myös kuitupäätteiden osalta. 

Ei mulle väliä missä ketjussa nämä on. Näin käsittäisin itsekin, että Valokuitunen vastaa verkoista ja sen laitteista, mutta kuka sen kertoisi Valokuitusen asiakaspalveluun? Niitä tämä tilanne ei napannut pätkän vertaa. Valittelivat vain kuinka paljon laitteita on nyt vaihdettavana.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:

Ei mulle väliä missä ketjussa nämä on. Näin käsittäisin itsekin, että Valokuitunen vastaa verkoista ja sen laitteista, mutta kuka sen kertoisi Valokuitusen asiakaspalveluun? Niitä tämä tilanne ei napannut pätkän vertaa. Valittelivat vain kuinka paljon laitteita on nyt vaihdettavana.

Pidetään kommentit siis omilla alkuperäisillä paikoillaan. 

Valokuituselle tai Valokuitusen asiakaspalvelulle on tuskin tullut yllätyksenä kuitupäätteiden määrä. Sehän on ollut hyvinkin tarkasti tiedossa jo ennen kaupan viimeistelyä.

Onneksi kuitumuuntimen vaihto toimivaan linjaan on suhteellisen nopeaa sekä yksinkertaista, jos muita muutoksia alueen verkkoon ei tarvita. Tottakai useiden asiakkaiden luona käynti on oma prosessina, joka sitoo useita asentajia ja vie runsaasti työaikaa/resursseja. Hyvin todennäköisesti työtä tehdään useilla alueilla samanaikasesti yksi paikkakunta kerraallan. Toivon, että sinun kuitumuunnin saadaan vaihdettua pikaisesti, jotta pääset valitsemaan haluamasi liittymän ja siihen sopivan tarjouksen. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 17. helmikuuta 2025

Noniin Telian “apu” on nyt saatu. Soitettiin ja tarjottiin samat törkyhinnat eikä olla tietoisia edes mistään Valokuitusen etuhinnasta. Luvattiin selvittää asennuksen ajankohtaa, mutta en pidättele senkään vertaa hengitystä. Varmaan nyt irtisanon tämän ja pärjään vaikka kännykän netillä kunnes saa jostain muualta kuidun. 

 

 


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 529 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:

Noniin Telian “apu” on nyt saatu. Soitettiin ja tarjottiin samat törkyhinnat eikä olla tietoisia edes mistään Valokuitusen etuhinnasta. Luvattiin selvittää asennuksen ajankohtaa, mutta en pidättele senkään vertaa hengitystä. Varmaan nyt irtisanon tämän ja pärjään vaikka kännykän netillä kunnes saa jostain muualta kuidun. 

 

 

Ikävä kuulla, että etuhintaa ei saatu kytkettyä. Laitoithan reklamaatioon tuon kuvan tarjouksesta ja linkin tähän ketjuun?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2025

Laitoin linkin tähän ketjuun. Ilmeisesti ei edes käyty lukemassa. Eiköhän tämä ala nyt olemaan Telian osalta nähty.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:

Noniin Telian “apu” on nyt saatu. Soitettiin ja tarjottiin samat törkyhinnat eikä olla tietoisia edes mistään Valokuitusen etuhinnasta. Luvattiin selvittää asennuksen ajankohtaa, mutta en pidättele senkään vertaa hengitystä. Varmaan nyt irtisanon tämän ja pärjään vaikka kännykän netillä kunnes saa jostain muualta kuidun. 

Noi voi kurjuus tämän asian kanssa. Muutoksella ei missään tapauksessa haluta aiheuttaa siirtyville asiakkaille harmia, käyttökatkoksia tai muitakaan heikennyksiä.

Yleensä liittymän etuhinta on sidottu sopimuksen määräaikaisuuteen tai muuhun keskittämistä vaativaan ehtoon. Uusia asiakkaita on tyypillistä houkutella sellaisilla liittymätarjouksilla, joissa palvelun hinta on normaalia edullisempi. Tarjous voi sitoa asiakasta määräaikaiseen sopimukseen tai alennus voidaan tarjota ilman määräaikaiseen sopimukseen sitoutumista. Palvelun avaukseen liittyvät tarjoukset ovat käytettävissä vain kertaalleen jokaista liittymää kohden, mutta määräaikaisuuteen sitovia tarjouksia voidaan tarjota joissain tilanteissa myös vanhoille liittymille.

En ole perehtynyt vanhan kotikuidun tarjoamaan tai tarjouksiin, mutta tämän hetkisen käsitykseni mukaan Telian kotikuitu -liittymien sopimukset ovat jatkuneet ilman määräaikaisuutta alkuperäisen määräaikaisuuteen sitovan tilausjakson jälkeen. Uutta määräaikaista sopimusta ei ole tarjottu vanhojen päättyvien sopimuksen jatkoksi.

Tilanne on kuitenkin nyt hieman muuttunut, sillä kotikuidut ovat siirretty Valokuituselle. Valokuitusen verkossa oleva asiakas voi vaihtaa palveluntarjoaa ja siten saada liittymän erikoihintaan käyttöönsä. Nyt tätä mahdollisuutta ei ole mahdollista käyttää ennen Valokuitusen kuitupäätteen asennusta. Henkilökohtaisesti näen sen kohtuulliseksi, että tarjoasimme siirtyville asiakkaille palvelumme samaan hintaan kuin sellaiselle Valokuitusen verkossa olevalle asiakkaalle, jonka kuitupääte ei rajoita palveluoperaattorin valintaa. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2025
KaPetri kirjoitti:
Sahho kirjoitti:

Noniin Telian “apu” on nyt saatu. Soitettiin ja tarjottiin samat törkyhinnat eikä olla tietoisia edes mistään Valokuitusen etuhinnasta. Luvattiin selvittää asennuksen ajankohtaa, mutta en pidättele senkään vertaa hengitystä. Varmaan nyt irtisanon tämän ja pärjään vaikka kännykän netillä kunnes saa jostain muualta kuidun. 

Noi voi kurjuus tämän asian kanssa. Muutoksella ei missään tapauksessa haluta aiheuttaa siirtyville asiakkaille harmia, käyttökatkoksia tai muitakaan heikennyksiä.

Yleensä liittymän etuhinta on sidottu sopimuksen määräaikaisuuteen tai muuhun keskittämistä vaativaan ehtoon. Uusia asiakkaita on tyypillistä houkutella sellaisilla liittymätarjouksilla, joissa palvelun hinta on normaalia edullisempi. Tarjous voi sitoa asiakasta määräaikaiseen sopimukseen tai alennus voidaan tarjota ilman määräaikaiseen sopimukseen sitoutumista. Palvelun avaukseen liittyvät tarjoukset ovat käytettävissä vain kertaalleen jokaista liittymää kohden, mutta määräaikaisuuteen sitovia tarjouksia voidaan tarjota joissain tilanteissa myös vanhoille liittymille.

En ole perehtynyt vanhan kotikuidun tarjoamaan tai tarjouksiin, mutta tämän hetkisen käsitykseni mukaan Telian kotikuitu -liittymien sopimukset ovat jatkuneet ilman määräaikaisuutta alkuperäisen määräaikaisuuteen sitovan tilausjakson jälkeen. Uutta määräaikaista sopimusta ei ole tarjottu vanhojen päättyvien sopimuksen jatkoksi.

Tilanne on kuitenkin nyt hieman muuttunut, sillä kotikuidut ovat siirretty Valokuituselle. Valokuitusen verkossa oleva asiakas voi vaihtaa palveluntarjoaa ja siten saada liittymän erikoihintaan käyttöönsä. Nyt tätä mahdollisuutta ei ole mahdollista käyttää ennen Valokuitusen kuitupäätteen asennusta. Henkilökohtaisesti näen sen kohtuulliseksi, että tarjoasimme siirtyville asiakkaille palvelumme samaan hintaan kuin sellaiselle Valokuitusen verkossa olevalle asiakkaalle, jonka kuitupääte ei rajoita palveluoperaattorin valintaa. 

Näinhän se käytännössä pitäisikin mennä, mutta Telia ei sitä tee. Eli tämä jää vain foorumien höpinäksi. Jos jaksan, niin pyydän vielä kuluttajariitalautakunnan kantaa asiaan.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:

Näinhän se käytännössä pitäisikin mennä, mutta Telia ei sitä tee. Eli tämä jää vain foorumien höpinäksi. Jos jaksan, niin pyydän vielä kuluttajariitalautakunnan kantaa asiaan.

Laitoin kyselyä tästä eteenpäin. Palaan ketjuun, kunhan saan varmistuksen tuotteesta vastaavalta taholta. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 19. helmikuuta 2025

Tuotevastaavan viestistä ymmärsin ​@Sahho, että kotikuituasiakkaille olisi mahdollista tarjota kahta eri tarjousta. Molemmat ovat saatavilla uusille asiakkaille sekä nykyisille keskittäjä asiakkaille.

Yhteys kotiin L 33,99€/kk 12kk ajan ja tämän jälkeen hinnaston mukaisella hinnalla.

Yhteys kotiin XL+ 44,99€/kk 12kk ajan ja tämän jälkeen hinnaston mukaisella hinnalla.

Näitä tarjouksia käsitykseni mukaan voidaan hyödyntää myös tässä välivaiheessa, mutta niiden hyödyntäminen nykyiseltä asiakkaalta vaatii keskittämisetuun oikeuttavan muun palvelun tilaamista meiltä. 

Tarkennusta sain myös kuitumuuntimeen liittyen. kuitumuuntimen vaihdot tosiaan tehdään paikkakuntakohtaisesti Valokuitusen toimesta ja asiakkaat tullaan kontaktoimaan henkilökohtaisesti muutoksien jälkeen. Kuitumuuntimen vaihdosta voi kestää hetki, jotta liittymään pääsee tilaamaan muita palveluntarjoajia.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 22. helmikuuta 2025
KaPetri kirjoitti:

Tuotevastaavan viestistä ymmärsin ​@Sahho, että kotikuituasiakkaille olisi mahdollista tarjota kahta eri tarjousta. Molemmat ovat saatavilla uusille asiakkaille sekä nykyisille keskittäjä asiakkaille.

Yhteys kotiin L 33,99€/kk 12kk ajan ja tämän jälkeen hinnaston mukaisella hinnalla.

Yhteys kotiin XL+ 44,99€/kk 12kk ajan ja tämän jälkeen hinnaston mukaisella hinnalla.

Näitä tarjouksia käsitykseni mukaan voidaan hyödyntää myös tässä välivaiheessa, mutta niiden hyödyntäminen nykyiseltä asiakkaalta vaatii keskittämisetuun oikeuttavan muun palvelun tilaamista meiltä. 

Tarkennusta sain myös kuitumuuntimeen liittyen. kuitumuuntimen vaihdot tosiaan tehdään paikkakuntakohtaisesti Valokuitusen toimesta ja asiakkaat tullaan kontaktoimaan henkilökohtaisesti muutoksien jälkeen. Kuitumuuntimen vaihdosta voi kestää hetki, jotta liittymään pääsee tilaamaan muita palveluntarjoajia.

Kyllä mulla toistaiseksi on Telialta puhelinliittymääkin. Mutta kerrohan nyt miksi mulle tarjotaan edelleen väkisin kalliimpaa kuin tuo Valokuitusen sivuilta löytyvä tarjous. Tää on siis ihan vitsi jo.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 22. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:
KaPetri kirjoitti:

Tuotevastaavan viestistä ymmärsin ​@Sahho, että kotikuituasiakkaille olisi mahdollista tarjota kahta eri tarjousta. Molemmat ovat saatavilla uusille asiakkaille sekä nykyisille keskittäjä asiakkaille.

Yhteys kotiin L 33,99€/kk 12kk ajan ja tämän jälkeen hinnaston mukaisella hinnalla.

Yhteys kotiin XL+ 44,99€/kk 12kk ajan ja tämän jälkeen hinnaston mukaisella hinnalla.

Näitä tarjouksia käsitykseni mukaan voidaan hyödyntää myös tässä välivaiheessa, mutta niiden hyödyntäminen nykyiseltä asiakkaalta vaatii keskittämisetuun oikeuttavan muun palvelun tilaamista meiltä. 

Tarkennusta sain myös kuitumuuntimeen liittyen. kuitumuuntimen vaihdot tosiaan tehdään paikkakuntakohtaisesti Valokuitusen toimesta ja asiakkaat tullaan kontaktoimaan henkilökohtaisesti muutoksien jälkeen. Kuitumuuntimen vaihdosta voi kestää hetki, jotta liittymään pääsee tilaamaan muita palveluntarjoajia.

Kyllä mulla toistaiseksi on Telialta puhelinliittymääkin. Mutta kerrohan nyt miksi mulle tarjotaan edelleen väkisin kalliimpaa kuin tuo Valokuitusen sivuilta löytyvä tarjous. Tää on siis ihan vitsi jo.

Ja nyt siis mähän en saa edes Telian sivujen mukaan teidän kotikuituanne tilattua, joten miten se olisi yhtäkkiä nyt se mun liittymäni, eikä tuo Valokuitusen tarjous?

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:

Kyllä mulla toistaiseksi on Telialta puhelinliittymääkin. Mutta kerrohan nyt miksi mulle tarjotaan edelleen väkisin kalliimpaa kuin tuo Valokuitusen sivuilta löytyvä tarjous. Tää on siis ihan vitsi jo.

Kiva kuulla, että etuun oikeuttava puhelinliittymä löytyy. Ennen Valokuitusen verkkoon yhdistämistä mahdollistavia alueellisia muutostöitä liittymät jatkavat samoilla Kotikuidun sopimusehdoilla ja hinnastoilla. Vaikka kauppa on sovittu kestää muutoksessa oma hetkensä, jotta asiakkaat pääsevät hyödyntämään Valokuitusen koko tarjoamaa. 

Halusin edellisessä viestissäni kertoa, että asiakkaat voivat edelleen hyödyntää keskittäjäetuja ja sen vuoksi asiakkaiden ei tarvitse tilata liittymää meiltä korkeammalla normaalilla listahinnalla. Hinnassa näyttäisi kuitenkin olevan 8€ ero 1000Mbit/s liittymän kohdalla Valokuitusen tarjoaman eduksi. Tämän erotuksen hyvittämisestä ei ole annettu yleistä ohjeistusta asiakaspalvelullemme. 

 

Sahho kirjoitti:

Ja nyt siis mähän en saa edes Telian sivujen mukaan teidän kotikuituanne tilattua, joten miten se olisi yhtäkkiä nyt se mun liittymäni, eikä tuo Valokuitusen tarjous?

Tässä toisessa ketjussa kerroin aiemmin, että Kotikuitujen kohdalla verkkokauppa on pitkään ilmoittanut virheellistä tietoa saatavuudesta. Liittymä on tilattavissa vain asiakaspalvelumme kautta.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2025

Voisitte ilmoittaa seuraavaksi, että saisin tuon teidän tarjouksen. Kuka sen saa?


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:

Voisitte ilmoittaa seuraavaksi, että saisin tuon teidän tarjouksen. Kuka sen saa?

Kotikuidun etuhinnat keskittäjäasiakkaalle ovat nyt muutosvaiheessa kaikkien Kotikuitu asiakkaiden käytettävissä. Valokuitusen hinnasto on käytettävissä, kunhan alueen verkko siirtyy Valokuituselle. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2025
KaPetri kirjoitti:
Sahho kirjoitti:

Voisitte ilmoittaa seuraavaksi, että saisin tuon teidän tarjouksen. Kuka sen saa?

Kotikuidun etuhinnat keskittäjäasiakkaalle ovat nyt muutosvaiheessa kaikkien Kotikuitu asiakkaiden käytettävissä. Valokuitusen hinnasto on käytettävissä, kunhan alueen verkko siirtyy Valokuituselle. 

Jes eli nyt saan sen Valokuitusen etuhinnan? Tää Verkko on jo hyvän aikaa ollut Valokuitusen.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1657 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2025
Sahho kirjoitti:
KaPetri kirjoitti:
Sahho kirjoitti:

Voisitte ilmoittaa seuraavaksi, että saisin tuon teidän tarjouksen. Kuka sen saa?

Kotikuidun etuhinnat keskittäjäasiakkaalle ovat nyt muutosvaiheessa kaikkien Kotikuitu asiakkaiden käytettävissä. Valokuitusen hinnasto on käytettävissä, kunhan alueen verkko siirtyy Valokuituselle. 

Jes eli nyt saan sen Valokuitusen etuhinnan? Tää Verkko on jo hyvän aikaa ollut Valokuitusen.

Ehkä minun olisi pitänyt valita sanani tarkemmin aiemmassa viestissäni.

Tarkoitin sanoa, että Valokuitusen hinnasto on käytettävissä, kunhan alueen verkko kytketään Valokuitusen verkkoon. Ennen kytkemistä Valokuitusen verkkoon kuitupäätteet vaihdetaan Valokuitusen toimesta.

Liittymiin joita ei ole vielä siirretty Valokuitusen verkkoon on edelleen saatavilla etuhinnoitteltuja sopimuksia. Liittymää ei siis tarvitse tilata normaalihinnalla siihen saakka, kunnes alueen verkko on kytketty Valokuitusen verkkoon. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 25. helmikuuta 2025
KaPetri kirjoitti:
Sahho kirjoitti:

Jes eli nyt saan sen Valokuitusen etuhinnan? Tää Verkko on jo hyvän aikaa ollut Valokuitusen.

Ehkä minun olisi pitänyt valita sanani tarkemmin aiemmassa viestissäni.

Tarkoitin sanoa, että Valokuitusen hinnasto on käytettävissä, kunhan alueen verkko kytketään Valokuitusen verkkoon. Ennen kytkemistä Valokuitusen verkkoon kuitupäätteet vaihdetaan Valokuitusen toimesta.

Liittymiin joita ei ole vielä siirretty Valokuitusen verkkoon on edelleen saatavilla etuhinnoitteltuja sopimuksia. Liittymää ei siis tarvitse tilata normaalihinnalla siihen saakka, kunnes alueen verkko on kytketty Valokuitusen verkkoon. 

Ei tää nyt spleinaamalla paremmaksi muutu. Teidän paras ”etuhinta” on nykyiseen liittymään +23% hintaa ja -50% nopeutta. 
 

suosittelen ihan jokaiselle, että harkitsee kaksi kertaa ennen kuin lähtee Telian kanssa valokuituliittymiä harkitsemaan. Täytyy sanoa, että ei enää ikinä tälläistä ******.

 

Edit. Piiloitettu kirosana. //Sakumik


  • Savumerkittäjä
  • 8 kommenttia
  • 10. maaliskuuta 2025

Vähän sana juttu täällä. 100M loppumassa kuukauden lopussa ja miettinyt nopeuden nostoa/päivitystä. Tammikuussa kun katselin niin oli tällainen tarjolla. 

 

No nyt ei löydy nettisivuilta mitään oman liittymän päivityksen kohdalta, ei hintoja eikä vaihtoehtoa. Pitää kysyä chatin kautta ja sain vastaukseksi että 500M 56eur ja 1000M 59eur!!! Suositteli odottamaan jos tulee joku kampanja...mitä helv... Saatavuus tarkistus ei tiettykään anna tänne mitään vaikka kuitu ollut jo vuosia. Miltä tämä tilanne näyttää teidän mielestä? Valokuitusen puolelta ei näe mitään. Kyllähän se niin pitäisi olla että jos nyt haluaisin uusia sopparin niin päätelaite vaihdettaisiin samalla ja uutta sopimusta valokuitusen puolelta. Eihän kesken sopimuskautta niitä kannata vaihtaa


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 710 kommenttia
  • 11. maaliskuuta 2025
kallek77 kirjoitti:

Vähän sana juttu täällä. 100M loppumassa kuukauden lopussa ja miettinyt nopeuden nostoa/päivitystä. Tammikuussa kun katselin niin oli tällainen tarjolla. 

No nyt ei löydy nettisivuilta mitään oman liittymän päivityksen kohdalta, ei hintoja eikä vaihtoehtoa. Pitää kysyä chatin kautta ja sain vastaukseksi että 500M 56eur ja 1000M 59eur!!! Suositteli odottamaan jos tulee joku kampanja...mitä helv... Saatavuus tarkistus ei tiettykään anna tänne mitään vaikka kuitu ollut jo vuosia. Miltä tämä tilanne näyttää teidän mielestä? Valokuitusen puolelta ei näe mitään. Kyllähän se niin pitäisi olla että jos nyt haluaisin uusia sopparin niin päätelaite vaihdettaisiin samalla ja uutta sopimusta valokuitusen puolelta. Eihän kesken sopimuskautta niitä kannata vaihtaa

Tämä, ettei saatavuutta nyt näy lainkaan, on erikoista. Lisäksi, kun näin vähän aikaa on enää jäljellä nykyisen sopimuskauden päättymiseen, pitäisi olla jo mahdollista tehdä päivitys uuteen soppariin.

Onko niin, että hakutoiminne ei edes herjaa väärää / vajaavaista osoitetietoa, kun koetat hakea osoitteellasi tarjontaa? Oman osoitteeni kohdalla, jos jättää asunnon numeron / kirjaimen antamatta, herjaa “ Syötä koko osoite huomioiden kirjoitusasu”. 

Tällä tavoin julkisesti kun ei osoitetietoja kannata jakaa, niin en pääse hakemaan puolestasi osoitteeseesi passelia jatkosopimusta tai viemään eteenpäin saatavuushaun virhetietoa, niin ainut tehokeino oikeastaan tässä tilanteessa on asiakaspalvelu tai meidän kauppa / piste. Uskon sinun saavan kyllä hyvän jatkon sovittua kaistalle.


  • Savumerkittäjä
  • 8 kommenttia
  • 11. maaliskuuta 2025
AaTanja kirjoitti:
kallek77 kirjoitti:

Vähän sana juttu täällä. 100M loppumassa kuukauden lopussa ja miettinyt nopeuden nostoa/päivitystä. Tammikuussa kun katselin niin oli tällainen tarjolla. 

No nyt ei löydy nettisivuilta mitään oman liittymän päivityksen kohdalta, ei hintoja eikä vaihtoehtoa. Pitää kysyä chatin kautta ja sain vastaukseksi että 500M 56eur ja 1000M 59eur!!! Suositteli odottamaan jos tulee joku kampanja...mitä helv... Saatavuus tarkistus ei tiettykään anna tänne mitään vaikka kuitu ollut jo vuosia. Miltä tämä tilanne näyttää teidän mielestä? Valokuitusen puolelta ei näe mitään. Kyllähän se niin pitäisi olla että jos nyt haluaisin uusia sopparin niin päätelaite vaihdettaisiin samalla ja uutta sopimusta valokuitusen puolelta. Eihän kesken sopimuskautta niitä kannata vaihtaa

Tämä, ettei saatavuutta nyt näy lainkaan, on erikoista. Lisäksi, kun näin vähän aikaa on enää jäljellä nykyisen sopimuskauden päättymiseen, pitäisi olla jo mahdollista tehdä päivitys uuteen soppariin.

Onko niin, että hakutoiminne ei edes herjaa väärää / vajaavaista osoitetietoa, kun koetat hakea osoitteellasi tarjontaa? Oman osoitteeni kohdalla, jos jättää asunnon numeron / kirjaimen antamatta, herjaa “ Syötä koko osoite huomioiden kirjoitusasu”. 

Tällä tavoin julkisesti kun ei osoitetietoja kannata jakaa, niin en pääse hakemaan puolestasi osoitteeseesi passelia jatkosopimusta tai viemään eteenpäin saatavuushaun virhetietoa, niin ainut tehokeino oikeastaan tässä tilanteessa on asiakaspalvelu tai meidän kauppa / piste. Uskon sinun saavan kyllä hyvän jatkon sovittua kaistalle.

Ilmoittaa 

“Voi ei!

Osoitteeseesi ei ole saatavilla laajakaistaa.”

 

Päivitys oli siellä olemassa mutta nyt Minun Telian kautta ei anna liittymälle mitään päivitysvaihtoehtoa, koko kohta puuttuu sieltä. Tuo saatavuushaku on ollut virhetilassa jo pitkään.

Tuo jatko tarjottiin chatin kautta ja voit hyvin kuvitella että 56eur hintaan ei 500M liittymää kukaan varmaankaan ota. Ei kuulemma ole mitään muuta kampanjaa. 200M liittymä olisi ollut muistaakseni 38eur. Aika kova hyppäys nykyisestä 23eur 100M liittymästä mikä oikean hintainen (esim lähistön toisen operaattorin hintoihin verrattuna). Jos verrataan Valokuitusen hintoihin niin nämä nopeammat ovat kyllä ihan liian kalliita.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025
kallek77 kirjoitti:
AaTanja kirjoitti:
kallek77 kirjoitti:

Vähän sana juttu täällä. 100M loppumassa kuukauden lopussa ja miettinyt nopeuden nostoa/päivitystä. Tammikuussa kun katselin niin oli tällainen tarjolla. 

No nyt ei löydy nettisivuilta mitään oman liittymän päivityksen kohdalta, ei hintoja eikä vaihtoehtoa. Pitää kysyä chatin kautta ja sain vastaukseksi että 500M 56eur ja 1000M 59eur!!! Suositteli odottamaan jos tulee joku kampanja...mitä helv... Saatavuus tarkistus ei tiettykään anna tänne mitään vaikka kuitu ollut jo vuosia. Miltä tämä tilanne näyttää teidän mielestä? Valokuitusen puolelta ei näe mitään. Kyllähän se niin pitäisi olla että jos nyt haluaisin uusia sopparin niin päätelaite vaihdettaisiin samalla ja uutta sopimusta valokuitusen puolelta. Eihän kesken sopimuskautta niitä kannata vaihtaa

Tämä, ettei saatavuutta nyt näy lainkaan, on erikoista. Lisäksi, kun näin vähän aikaa on enää jäljellä nykyisen sopimuskauden päättymiseen, pitäisi olla jo mahdollista tehdä päivitys uuteen soppariin.

Onko niin, että hakutoiminne ei edes herjaa väärää / vajaavaista osoitetietoa, kun koetat hakea osoitteellasi tarjontaa? Oman osoitteeni kohdalla, jos jättää asunnon numeron / kirjaimen antamatta, herjaa “ Syötä koko osoite huomioiden kirjoitusasu”. 

Tällä tavoin julkisesti kun ei osoitetietoja kannata jakaa, niin en pääse hakemaan puolestasi osoitteeseesi passelia jatkosopimusta tai viemään eteenpäin saatavuushaun virhetietoa, niin ainut tehokeino oikeastaan tässä tilanteessa on asiakaspalvelu tai meidän kauppa / piste. Uskon sinun saavan kyllä hyvän jatkon sovittua kaistalle.

Ilmoittaa 

“Voi ei!

Osoitteeseesi ei ole saatavilla laajakaistaa.”

 

Päivitys oli siellä olemassa mutta nyt Minun Telian kautta ei anna liittymälle mitään päivitysvaihtoehtoa, koko kohta puuttuu sieltä. Tuo saatavuushaku on ollut virhetilassa jo pitkään.

Tuo jatko tarjottiin chatin kautta ja voit hyvin kuvitella että 56eur hintaan ei 500M liittymää kukaan varmaankaan ota. Ei kuulemma ole mitään muuta kampanjaa. 200M liittymä olisi ollut muistaakseni 38eur. Aika kova hyppäys nykyisestä 23eur 100M liittymästä mikä oikean hintainen (esim lähistön toisen operaattorin hintoihin verrattuna). Jos verrataan Valokuitusen hintoihin niin nämä nopeammat ovat kyllä ihan liian kalliita.

Olisi vähintäänkin kohtuullista tarjota liittymät samaan hintaan kuin niille Valokuitusen asiakkaille, joilla on avoin boksi. Nyt Telia vain hieroo käsiään kun voi meiltä ryöstää ylihintaa eikä ole mitään muita vaihtoehtojakaan palveluntarjoajiksi. Valokuitusella ei ole mitään kiirettä vaihtaa boksia koska on Telian omistama firma. Irtisanoin tänään oman matkapuhelinliittymäni jo Telialta ja valokuitu lähtee kun joskus Valokuitunen tulee vaihtamaan avoimen boksin. Tässä esitetään sulle mukamas ymmärtämätöntä, vaikka jokainen Telialla tietää mikä tämä tilanne on.


Vastaa