Moi,
Itselläni on vastaava case, kuin
Eli itselläni on liittymä siirretty Bahnhoffilta Telialle. Aikaisemmin homma on toiminut ihan hienosti, mutta siirron jälkeen ei kuitumuunnin enää jaa IP-osoitteita kytketyille laitteille. Eli DHCP palvelinta ei enää verkosta löydy.
Tuota on ny kokeiltu muutamalla eri PC laitteella ja muutamalla eri piuhalla. Muuntimessa siis näkyy kyllä, että WAN porttiin tuleva kuitu on aktiivinen ja samoin LAN porttiin kytketty PC.
Telian chat helpparissa olen 4 kertaa eri ihmisten kanssa yrittänyt asiaa hoitaa ja viimeisin viesti minkä sieltä sain on “asiakas vastaa itse päätelaitteiden toimivuudesta”. Eli diagnostiikkaa ajettu ja muuntimelle tehty virtakatko telian päässä näkyy.
Päätelaite on kuitenkin valokuituselta tullut XG6846, jota en itse pääse säätämään. Olen yrittänyt resetoida tuota purkkia ja käyttää läppärissä manuaalisesti “yleisesti toimivia” default IP: (192.168.0.1, 192.168.1.1, 192.168.168.1) osoitteita, mutta en pääse tuon purkin web hallintaan käsiksi millään. Google ei myöskään ole helposti paljastanut, että mikä tuon defaultin pitäisi olla.
Muutaman päivän nyt tämän kanssa hakannut päätä seinään.
Jos jollain on kokemusta kyseisen muuntimen konffaamisesta Telialle, tai vastaavia tilanteita mitkä on saatu ratkaistua, niin laittakaahan apuja. :)
Tuossa viestiketjussa homma oli ratkennut telian henkilön tekemällä häiriöilmoituksella.

