Skip to main content
Sain Soneralta kirjeen viikkoja sitten, missä kerrottiin että vanha liittymäni muuttuu Soneran liittymäksi. Edellinen liittymäni, edellisen yhteydentarjoajan kautta, oli nopeudeltaan 8/1. Soneran kirjeessä mainittiin että uuden liittymän myötä hinta tulee hieman tippumaan, ja samalla nousemaan 10/1 megaan. Uuden liittymän tultua voimaan, 1-2 viikkoa sitten huomasin että yhteyteni on alkanut toimimaan erittäin hitaasti. Kävin kokeilemassa nopeustestiä, joka kertoo nopeuden olevan n. 1.6mt:ssä, vaikka sen pitäisi mielellään olla mahdollisimman lähellä 10:ntä megaa. Kirjaudun Liittymänhallintaan sisälle, ja siellä yhteydeksi on ilmoitettu 2M/512, ja sopimuksen kestoksi 24kk?!? Luulin että voisin soittaa asiakaspalveluun ja selittää tämän, mutta eihän se tunnu Soneralla onnistuvan. Pääsen ainoastaan robotin juttusille joka käskee kokeilemaan uudella ADSL-boxilla, vaihtaa kaapelit tms.?

Jos en jostain saa apua tähän ongelmaa, en tiedä muuta keinoa kuin alkaa etsimään jotain toista yhteydentarjoajaa.
Asia kannattaa kyllä selvittää asiakaspalvelumme kanssa. Voit jättää heille yhteydenottopyynnön myös Omien sivujen lomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Ihan oikeesti? Eikö teiltä saa apua mistään? Alkaa olemaan mitta täynnä näitä robotteja ja lomakkeita. Olen nyt jonottanut 30-40min että joku vastais teidän asiakaspalvelusta.
Foorumilla emme käsittele yksittäisiä liittymätapauksia. Oman liittymäongelmasi ratkaisemiseksi ei ole muuta keinoa kuin ottaa yhteyttä joko asiakaspalveluun tai vikapalveluun. Jos et halua jonottaa puhelimessa, voit jättää Omilla sivuilla yhteydenottopyynnön joka käsitellään muutaman päivän sisällä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa