Terve! Eli tässä nyt netin olen teiltä lähiaikoina saanut ja olen rimpuillut erinäisten ongelmien kanssa. Kun viimein ongelmat on jotakuinkin ratkottu niin lisää vain tulee. Nyt huomasin sen, että pelatessani verkkopelejä internetyhteyteni nopeus on vaihteleva. Välillä se toimii oikein loistavasti ja toisaalta taas ei juuri ollenkaan.
Itse veikkaisin joko viaksi Windows 7 joka minulla on käytössä tai sitten teidän päädyssänne on ongelma. Modeemin sain käytettynä & toimivana (eli olen pelannut kyseisellä modeemilla aikaisemminkin ongelmitta) joten siinä vika tuskin on.
Sivu 1 / 1
Pystytkö testaamaan, että toimiiko yhteysnopeus esimerkiksi tiedostoa ladatessa normaalisti ? Parhaiten asia selviää lataamalla tiedosto suomalaiselta ftp-palvelimelta, esimerkiksi: ftp://ftp.funet.fi.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Tosiaan, funetin palvelimelta ladatessani nopeus on koko ajan sama 1,1mt/s, eli erittäin mieluinen. Mutta mistä johtunee sitten pelien kanssa olevat ongelmat ja muilta sivuilta ladatessakin on pientä vaihtelua havaittavissa?
Todella häiritsevää esimerkiksi Counter-Strikeä pelatessani Ping vaihtelee 20-30 aina 160++ asti. Pääsääntöisesti se on matala, mutta välillä nousee korkeaksi.
Todella häiritsevää esimerkiksi Counter-Strikeä pelatessani Ping vaihtelee 20-30 aina 160++ asti. Pääsääntöisesti se on matala, mutta välillä nousee korkeaksi.
Latausnopeus muilta sivustoilta on riippuvainen hyvin pitkälle siitä, että mistä ladataan. Esimerkiksi lataukset joltain ulkomaalaiselta palvelimelta ovat todennäköisesti hitaampia kuin suomalaiselta palvelimelta.
Soneran osalta yhteys kuitenkin toimii jos latausnopeudet ovat tuota luokkaa, jonka ilmoitit. CS:n osalta voisi kysyä pelin omasta asiakaspalvelusta vinkkejä pingin laskemiseksi.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Soneran osalta yhteys kuitenkin toimii jos latausnopeudet ovat tuota luokkaa, jonka ilmoitit. CS:n osalta voisi kysyä pelin omasta asiakaspalvelusta vinkkejä pingin laskemiseksi.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt ei sitten tullu tällä kertaa funetin palvelimeltakaan tasasta vauhtia. Missähän se vika mahtaa olla?
Aiempien viestiesi perusteella käytössäsi on ilmeisesti kaapeliverkkomme kautta toimiva Sonera Laakaista Extra Kaapeli -liittymä.
Jos tässä yhteystyypissä on hidastelua, kannattaa ensin varmistaa, että kaapelimodeemi on yhdistetty antennipistorasiaan ilman minkäänlaisia jatkojohtoja. Mikäli huoneiston antennipistorasiassa on erillinen haaroitinkappale, joka jakaa yhteyden kaapelimodeemille ja televisiolle, kannattaa myös kokeesi testata yhteyttä ilman haaroitinkappaletta.
Jos olet yhdistänyt tietokoneesi langattoman verkon kautta kaapelimodeemiin, kannattaa yhteyttä lisäksi testata siten, että tietokone on yhdistetty suoraan modeemiin verkkokaapelilla.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos tässä yhteystyypissä on hidastelua, kannattaa ensin varmistaa, että kaapelimodeemi on yhdistetty antennipistorasiaan ilman minkäänlaisia jatkojohtoja. Mikäli huoneiston antennipistorasiassa on erillinen haaroitinkappale, joka jakaa yhteyden kaapelimodeemille ja televisiolle, kannattaa myös kokeesi testata yhteyttä ilman haaroitinkappaletta.
Jos olet yhdistänyt tietokoneesi langattoman verkon kautta kaapelimodeemiin, kannattaa yhteyttä lisäksi testata siten, että tietokone on yhdistetty suoraan modeemiin verkkokaapelilla.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kyllä, käytössä on Sonera Laajakaista Extra Kaapeli. Modeemi on pistorasiassa ilman minkäänlaista jatkojohtoa, kokeiltu niin televisio kuin erillinen dataporttikin. En käytä minkäänlaisia reitittimiä.
Vika on todennäköisesti modeemissa tai verkossa. Kannattaa kuitenkin varmistaa, ettei lataustestiä tehdessä ole käynnissä muuta verkkoliikennettä, koska silloin latausnopeus luonnollisesti hidastuu.
Jos omat laitteet on testattu, voit jättää vikailmoituksen Omien Sivujen lomakkeen kautta, jolloin verkon osuus saadaan tutkittua ja mahdollinen vika korjattua.
Voit myös jättää vikailmoituksen Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Jos omat laitteet on testattu, voit jättää vikailmoituksen Omien Sivujen lomakkeen kautta, jolloin verkon osuus saadaan tutkittua ja mahdollinen vika korjattua.
Voit myös jättää vikailmoituksen Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Kuinka sitten testaan modeemin toimivuuden? Koska toista modeemiahan en voi kokeilla tässä, pitäisi alkaa säätämään mac-osoitteita teidän kauttanne? Riittävää tietoa jos katson modeemin Diagnostic sivua ja annan luvut teille?
Kaapelinetissä ongelmaksi muodostuu juurikin tuo, että toisen kaapelimodeemin pitäisi olla käytössä Soneran kaapeliverkossa, jolloin sen liikennöinti on jo sallittu. Joissakin Sonera Kaupoissa on mahdollista modeemi myös käydä testaamassa, mutta yleensä se vaatisi sen että ongelma on jatkuva, jotta se voitaisiin varmuudella modeemiin tai sen ulkopuolelle rajata lyhyellä aikavälillä. Halutessasi voit kuitenkin tarkistaa sivuiltamme lähimmän Sonera Kauppasi ja tiedustella heiltä puhelimitse modeemin testausmahdollisuutta.
Muussa tapauksessa liittymästä kannattaa jättää vikailmoitus Laurin mainitsemalla lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Muussa tapauksessa liittymästä kannattaa jättää vikailmoitus Laurin mainitsemalla lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.