Eli Lappeenrannan alueella on tuo 10 meganen netti kaapelin kautta ollut pari kuukautta. Nyt olen jo useamman kerran joutunut toteamaan, että nettipäs ei toimikaan. Syyksi on joka kerta paljastunut se, ettei modeemi (liittymän mukana tullut langaton malli) saa jostain syystä kunnon vastausta Soneran DHCP-palvelimelta. Netti on poikki useita tunteja ja yleensä yön aikana lähtenyt toimimaan.
Olen tuota modeemin logia lueskellut ja siellä näyttäisi toistuvan pari SNMP-protokollan viestiä:
" DHCP FAILED - Discover sent, no offer received "
" No Ranging Response received - T3 time-out "
" Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un..."
Eli omaan silmään vaikuttaisi, että modeemi kovin yrittää pyytää osotteita ja mahdollisesti muita parametreja, mutta vastausta ei vaan tule.
Viimeisin merkintä logissa on " DHCP WARNING - Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...". Tähän merkintään on myös tallentuneena aika, mitä aiemmissa ei ole (ajan paikalla on teksti "Time Not Established"). Eli kaiketi kukaan ei suostu edes aikaa modeemille kertomaan. Kuitenkin tämä on viimeinen viesti logissa, joten tässä vaiheessa homma on ilmeisesti lähdössä toimimaan.
Olen yrittänyt release/renew -komboa käyttää tuolle ip-osoitteelle, muttei se vaikuta mitenkään auttavan. Vaiva tulee täysin itsestään ja häviää myös itsestään. Eli tuskin on omissa laitteissa, tai asetuksissa mitään vikaa. Jos ei sitten modeemi ole rikki, mutta tuskin netti silloin toimisi useita päiviä putkeen.
Sivu 1 / 1
Asiakastietojemme mukaan käytössäsi on todennäköisesti Thomson TCW750-4 -laite.
Oletko huomannut, miten laitteen online -valo on palanut kun ongelmaa on ilmennyt? Onko valo palanut normaalisti vai onko se ollut pimeänä? Valo antaa tarkempaa tietoa siitä, onko kaapelimodemi pystynyt muodostamaan yhteyden meidän verkkolaitteellemme ongelman aikana.
Jos online -valo ei ole palanut, kannattaa tehdä seuraavat tarkistukset:
- Koita ensin kaapelimodeemin sammuttamista muutaman minuutin ajaksi.
- Varmista, että modeemi on kytketty antennipistorasiaan mahdollisimman lyhyellä antennikaapelilla ja ilman jatkojohtoja.
- Jos antennipistorasiassa on käytössä haaroitin, joka jakaa signaalin tv:lle ja kaapelimodeemille, testaa modeemin kytkemistä antennipistorasiaan ilman haaroitinta.
Tarvittaessa asian selvittämiseksi kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme joko puhelimitse tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Oletko huomannut, miten laitteen online -valo on palanut kun ongelmaa on ilmennyt? Onko valo palanut normaalisti vai onko se ollut pimeänä? Valo antaa tarkempaa tietoa siitä, onko kaapelimodemi pystynyt muodostamaan yhteyden meidän verkkolaitteellemme ongelman aikana.
Jos online -valo ei ole palanut, kannattaa tehdä seuraavat tarkistukset:
- Koita ensin kaapelimodeemin sammuttamista muutaman minuutin ajaksi.
- Varmista, että modeemi on kytketty antennipistorasiaan mahdollisimman lyhyellä antennikaapelilla ja ilman jatkojohtoja.
- Jos antennipistorasiassa on käytössä haaroitin, joka jakaa signaalin tv:lle ja kaapelimodeemille, testaa modeemin kytkemistä antennipistorasiaan ilman haaroitinta.
Tarvittaessa asian selvittämiseksi kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme joko puhelimitse tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.