Skip to main content

100/10..

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Meillä vaihtui laajakaista 24/2 megasta 100/10 megaan.
Miten voi olla mahdollista, että 100M netillä on huonompi pingi kuin 24 megan??
speedtestissä tulokset ovat normaalit ( ~90 / 10 )

maksanko turhaan 100megan netistä vai onko asia korjattavissa?

FPS peleissä pingi oli ennen noin 50 ja nykyään 65 tai enemmän (riippuu palvelimesta)

1 kommentti

  • January 26, 2011
Kyseessä on ilmeisesti liittymä, jossa talon sisäverkon osalta tekniikka on muutettu ADSL > VDSL2.

VDSL2-yhteyden virheenkorjaus lisää hieman viivettä Laajakaista Extran vakioasetuksilla olevaan ADSL-yhteyteen verrattuna. Vikapalvelun kautta liittymäsi virheenkorjauksen määrää saattaa olla mahdollista pienentää. Jos näin haluat, laita viesti Vikapalveluun käyttämällä Laajakaistan vikailmoituslomaketta.

Yhteyden virheenkorjaus on käytössä jotta yhteys kokonaisuudessaan toimisi paremmin. Virheenkorjauksen vähentäminen saattaa lisätä virheellisten datapakettien määrää ja sitä kautta laskea yhteyden todellista datasiirron nopeutta.