Skip to main content

100/10 mbit kaapeli pätkii 30min-1h välein

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Eli ongelma alkoi tuossa 24.1 iltasella. Netti pätkii siis satunnaisin väliajoin.

Eilen tilanne ei ollut niin paha ,mutta tänään mitä illemmaksi ollaan menty , tilanne on pahentunut entisestään ja netti katkeilee kokoajan. Voi olla sattumaa , mutta heti kun on esim. pelaamaan ryhtynyt netti on katkennut. Modeemin virtakatkaisinta ollaan käytetty off ja on-tilassa , välillä on lähtenyt taas käyntiin ja välillä ei. Modeemina on teidän Netgear CG3300D.

Pakko myös mainita ,että tuota katkeilua ja nopeuden/uploadin heittelyä on itseasiassa täälä erittäinkin paljon , tosin nyt se on ollut ihan jäätävää. Onko täällä meillä päin jokin häiriö/huolto menossa? Tai tässä kerrostalossa?

Ei siinä muuten mitään ,mutta tarvitsen todellakin vakaan yhteyden sillä pääasiallinen käyttö on isojen tiedostojen uploadausta , joka siis pitää aina aloittaa alusta jos netti pätkäisee poikki.

7 kommenttia

  • January 26, 2013
Sama ongelma Kouvolan alueella. Yleensä ollut _VAIN_ pari kertaa päivässä mutta nyt parina päivänä jatkuvasti saa resetoida modeemia / tehdä jotain poppakonsteja, että saa netin taas jollain tavalla pelaamaan. Itselläni 100/5 yhteys käytössä. Kaiken huippuhan on se, että tällästä pätkimistä on tapahtunut viimeset 2 vuotta kun on tämä yhteys ollut. Asentajat sanoo, että linja-arvot ovat sitä mitä pitääkin olla ja ettei asialle voi tehdä omasta päästä mitään.

  • January 28, 2013
Hei Saagasami,

Asiakasnumerosi perusteella sinulla pitäisi olla käytössä Cisco EPC3825 kaapelimodeemi.
Varmistaisitko vielä tuon modeemin merkin ja mallin.

Jos käytössä on EPC3825, niin voisit kokeilla ottaa modeemista palomuurin pois päältä ja kokeilla auttaako tämä ongelmaan.

Palomuurin saat EPC3825 modeemista seuraavalla tavalla.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable ja paina Save settings

Jos ongelma kuitenkin jatkuu tai sinulla on käytössä tämä Netgear CG3300D modeemi, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • January 28, 2013
Hei Asdsaddasda,

Ikävä kuulla että yhteyden ongelmat jatkuvat. Kertoisitko vielä mikä modeemi sinulla on käytössä?

Jos sinulla on käytössä EPC3825, voisit kokeilla kytkeä modeemin palomuurin pois kuten edellisessa vastauksessa on neuvottu.

Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi niin voin selvittää tilannetta hieman tarkemmin. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • January 28, 2013
Lisäsin asiakastunnuksen.

Käytössä Netgear CG3300D, joka saatu Soneralta aikoinaan tilauksen yhteydessä. Tutkailin vähän noita modeemin logeja ja aina näyttää olevan samoja virheilmotuksia kun katkeilee: "Lost MDD timeout" tai " Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC"
Myös muita virheilmotuksia tulee logit täyteen, mm. B-INIT-RNG failure, No Ranging Response received - T3 time-out ja paljon muita time-outteja. Olen yrittänyt resettaa tehdasasetuksille, mutta ei ainakaan suuremmin auta asiaa.

  • January 29, 2013
Hei Asdsaddasda,

Vieläkö ongelma jatkuu? Ei näyttäisi mitään laajempaa vikaa alueella olevan tällä hetkellä kuitenkaan.
Jos ongelma siis edelleen jatkuu niin suosittelen tekemään vikailmoituksen.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 5, 2013
Pätkiminen lakkasi pariksi kuukaudeksi helmikuun alusta. Nyt taas saa nollailla modeemia useita kertoja päivässä. Monia vikailmoituksia jätetty verkon kautta, silloin kun toimii. Useimmiten vastaukseksi tulee, ettei verkonhallintanne ole mitään vikaa löytänyt. Googlella löysin tavan päästä modeemin teknillisempiin logeihin joista löysin tälläisiä virheilmoituksia, joista ehkä saattaa olla apua jos teidän teknikkoihin / insinööreihin / mihintahansa saisi jotenkin yhteyttä.

Sun May 5 20:39:27 2013 [INFO] [DOCSIS.DS(pid=373)]: DS[1]: Sync Lost - No Sync detected for 600 ms (context 5).
Sun May 5 20:39:46 2013 [ERROR] [DOCSIS.US(pid=443)]: Failed to send CM-STATUS message - CmStatEv_SuccRangAfterT3RetriesExceed, chId = 1

Myös modeemin päivitystä olen pyytänyt useampaan otteeseen omien sivujen kautta, mutten ole niistä saanut mitään vastausta. Versio on vieläkin alkuperäinen V1.00.17, joka oli purkissa silloin kun se on saatu.

  • May 6, 2013
Hei asdsaddasda

Valitettavasti meillä ei ole tarjota uudempaa ohjelmistoa Netgeariin.

Olitkin ollut yhteydessä meihin ja sinulle oli tilattu uusi modeemi. Katsotaan miten uusi modeemi toimii. Sinulle tulee todennäköisesti Ciscon EPC3825 modeemi. Siihen kannattaa ensimmäisenä ajaa uusin ohjelmisto.

Pistä viestiä vaikka tänne palstalle niin voimme päivittää modeemin ohjelmiston. Toivotaan että ongelma ratkeaa tällä!