Skip to main content

100/10 valokuidun nopeus tippunut puoleen

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Huomasin noin puoli vuotta sitten, että liittymäni latausnopeus on tippunut aikalailla tasan puoleen. Mikään ei ole muuttunut prosessoria ja 3d-korttia lukuunottamatta. Ennen latausnopeus oli maksimissaan 10.7 Mt/s ja nykyään noin 5.4 Mt/s.

6 kommenttia

  • March 19, 2013
Käytössäni on kaapelilaajakaista eli yhteys TV-pistokkeen kautta. Ostettu nopeus on sopimuksen mukaan 100/5. N. vuosi sitten se olikin parhaimmillaan n. 80/4, mutta viimeaikoina enintään 45/3. Lisäksi viime päivinä on ollut jatkuvia häiriöitä. Yhteys on välillä pitkään poikki tai katkeillut muutamaksi minuutiksi.
Ei ole Soneralla hyväksi, että käyttäjät joutuvat tekemään hommiaan DNA:n mokkulan kautta. Jonottaminen vikapalveluun jatkuvasti on aika toivotonta.

  • March 19, 2013
Hei ejjuka,

Vilkaisin yhteyttäsi ja jotain siellä on tosiaan tapahtunut. Nopeutta modeemille saakka tulee vain noin 50M vaikka asetukset ovat kyllä normaalisti sadassa. Oletko laitteet käynnistellyt uudestaan ja mahdollisesti resetoinut? Yksi mikä tuohon nopeuteen voi myös vaikuttaa on puhelinjohto seinän ja modeemin välillä. Tuossa johdossa ei pitäisi olla jatkoja ja muutenkin sen pituus olisi hyvä olla 2 metriä tai alle. Muuten on mahdollista, että ilmenee tällaisia ongelmia.

kaukoleh,

Sinun tapauksessasi modeemin ohjelmistopäivitys voisi olla ratkaisu asiaan. Sen voin täältä verkon puolelta laittaa tulemaan milloin vain. Lisäksi pari asetusta voisi tarkistaa modeemista jos päivityksen jälkeen pätkiminen ja häiriöinti vielä jatkuu.

  • March 19, 2013
No jopas tuli hölmö olo... Ajattelin, että ois tässä puolen vuoden aikana tullut edes kerran käynnistettyä modeemi uudestaan mutta ei. Nyt se toimii kuin pitääkin. Liian vakaa liittymä teki tyhmäksi.

  • March 21, 2013
Hei taas!

Hyvä että lähti pelittämään! Onneksi ei ollut suurempaa vikaa:)

  • March 22, 2013
Timo- kirjoitti:
Hei ejjuka,

Vilkaisin yhteyttäsi ja jotain siellä on tosiaan tapahtunut. Nopeutta modeemille saakka tulee vain noin 50M vaikka asetukset ovat kyllä normaalisti sadassa. Oletko laitteet käynnistellyt uudestaan ja mahdollisesti resetoinut? Yksi mikä tuohon nopeuteen voi myös vaikuttaa on puhelinjohto seinän ja modeemin välillä. Tuossa johdossa ei pitäisi olla jatkoja ja muutenkin sen pituus olisi hyvä olla 2 metriä tai alle. Muuten on mahdollista, että ilmenee tällaisia ongelmia.

kaukoleh,

Sinun tapauksessasi modeemin ohjelmistopäivitys voisi olla ratkaisu asiaan. Sen voin täältä verkon puolelta laittaa tulemaan milloin vain. Lisäksi pari asetusta voisi tarkistaa modeemista jos päivityksen jälkeen pätkiminen ja häiriöinti vielä jatkuu.



Voisit todella tehdä ohjelmistopäivityksen modeemille. Antennipistokkeesta modeemille tuleva johto on koko ajan ollut sama n. 2 m. Tarkistan vielä liittimien tiukkuudet. Pystyykö asetukset muuttamaan sieltä? Jos ei, saanen ohjeet Teiltä.

  • March 25, 2013
Hei kauholeh

Laitoin päivityksen tulemaan.

Valitettavasti joudut muuttamaat asetukset itse. Tässä ohjeet:

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Ota pois Block IP flood detection täppä
ja paina Save settings