Skip to main content

100/10 valokuitu pätkii päivittäin

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Eli alkoi jo pari kuukautta sitten. Netti katkeaa ja joudun käynnistämään ton Thompsonin boksin uudestaan jotta se lähtee taas toimimaan. Aluksi tätä tapahtui vaan kerran pari päivässä mutta nykyään jopa 5-10 kertaa pahimpina päivinä. Johtoja olen vaihdellut ja kokeillut toiseen puhelinpistokkeeseen mutta eipä tunnu auttavan. Nopeus on ihan hyvä kun toimii mutta pingi on isompi kuin oli elisan 24/1 adsl liittymässä mikä on mielestäni outoa että valokuidussa huonompi pingi kuin perus adsl.
Mutta jos ton pätkimisen edes saisi korjattua niin olisin tyytyväinen.

5 kommenttia

  • May 8, 2013
Hei Redmeat,

Viihdepalvelu vaatii linjalle virheenkorjausta, jotta palvelu toimisi mahdollisimman hyvin. Virheenkorjaus taas aiheuttaa jonkin verran viiveen kasvua. Tämä osaltaan voisi selittää korkeampaa viivettä.

Kun netti katkeaa niin alkaako Thomsonin broadband valo vilkkua tai sammuuko se? Täytyykö Thomson aina käynnistää uudelleen, vai palautuuko yhteys joskus itsekseen?

Kuinka pitkä puhelinkaapeli sinulla on käytössä? Jos puhelinkaapeli on yli 2 metriä pitkä, niin kannattaa testata vielä lyhyemmällä kaapelilla.

Jos tuo pätkiminen edelleen jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 8, 2013
Kun netti katkeaa niin muistaakseni boksissa ei pala muuta kuin virta valo. Ja pitää aina käynnistää boksi uudestaan. Tai ainakaan 15-30min odottelulla ei ole lähtenyt uudestaan toimimaan.
Puhelinkaapeli on boksin mukana tullut alle 2m pitkä kaapeli.

ps. En todellakaan soita mihinkään ärsyttävään puheohjattuun palveluun. Kerran sen vikailmoituksen räpiköisin loppuun ja sain viestin "vikailmoitusta ei jätetty" joten tulin tänne palstalle. Joten joko soitan jatkossa oikealle ihmiselle tai hoidan asiani netin kautta.

  • May 8, 2013
Hei Redmeat,

Suosittelen tekemään tuon vikailmoituksen niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen myös netin kautta, käyttämällä palvelupyyntölomaketta.

  • May 8, 2013
Tekisin vikailmoituksen jos ei siinä "uhkailtaisi" kalliilla asentajalla. Eli tuleeko asentaja automaattisesti kun olen tehnyt vikailmoituksen ja jos teidän päästä ei löydy vikaa? Vai voinko kieltäytyä?
Elän mieluummin tämän pätkimisen kanssa tai vaihdan operaattoria kuin maksan 100e asentajakäynnistä.

  • May 10, 2013
Hei Redmeat,

Kun teet vikailmoituksen puhelimitse tai lomakkeella niin viankorjaus ei mene suoraan asentajalle. Asiantuntijamme ottavat vikailmoituksen ensin käsittelyyn ja mikäli vika ei ole etätoimenpiteillä korjattavissa, niin vasta silloin viankorjaus siirtyy asentajalle.

Kun viankorjaus siirtyy asentajalle, saat siitä erillisen ilmoituksen tekstiviestillä. Voit kuitenkin perua vikailmoituksen vielä tässäkin vaiheessa jos asentajakäynnin maksu huolettaa.