Skip to main content

100 / 10 Vantaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

35 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 19. joulukuuta 2011
Tein ilmoituksen, hyvä peloite tuo 100€ lisämaksu tarkastuksesta jos ei "löydy" vikaa soneran puolelta...

  • 0 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2012
Sivuilta löysin tiedon että nyt on saatavana 100Mb joten soitin puhelinplaveluun ja tilasin, kytkentä ajaksi ilmoitettiin 1-2 viikkoa mutta tänään tuli tekstiviesti että vasta 14.03.2012 kytketään joten on pisempi aika kuin puhelimessa ilmoitettu mutta ei kait auta kuin odottaa =)

  • 0 kommenttia
  • 14. toukokuuta 2012
============================================================================
VDSL Training Status: Showtime
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 3 hours: 29 minutes
============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 12.826 Mbps 86.317 Mbps
Actual Net Data Rate: 12.789 Mbps 86.151 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 9.6 dB 6.5 dB
Actual Delay: 8 ms 7 ms
Transmit Power: -23.1 dBm 11.7 dBm
Receive Power: 0.0 dBm 6.2 dBm
Actual INP: 2.0 symbols 2.0 symbols
Total Attenuation: 0.0 dB 5.7 dB
Attainable Net Data Rate: 17.024 Mbps 98.052 Mbps
============================================================================
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dB): N/A 3.4 4.8 N/A 5.3 5.1 7.0
Signal Attenuation(dB): N/A 3.3 4.5 N/A 5.3 5.1 7.0
SNR Margin(dB): N/A 9.7 9.6 N/A 7.0 6.4 6.4
Transmit Power(dBm): N/A -23.7 -33.2 N/A 6.5 7.8 7.1
============================================================================

  • 0 kommenttia
  • 14. toukokuuta 2012
Taloyhtiöön tulee 01.06.2012 Soneran taloyhtiö laajakaista niin siirtyykö minun liittymä automaattisesti siihen 100mb:nä vai pitääkö minun ottaa itse yhteyttä ensin Soneraan että en sitten maksa kahta kertaa...

  • 0 kommenttia
  • 14. toukokuuta 2012
Hei NiceMan1972,
Sinun ei tarvitse erikseen ottaa yhteyttä. Liittymäsi on automaattisesti mukana taloyhtiösopimuksessa, joten kahta erillistä sopimusta ei synny.

  • 0 kommenttia
  • 14. kesäkuuta 2012
Mia kirjoitti:
Hei NiceMan1972,
Sinun ei tarvitse erikseen ottaa yhteyttä. Liittymäsi on automaattisesti mukana taloyhtiösopimuksessa, joten kahta erillistä sopimusta ei synny.


Kiitoksia vastauksesta =)

  • 0 kommenttia
  • 9. syyskuuta 2012
Käyköhän tässä samoin kuin 24/1 liittymälläni eli nopeus tippuu jonnekkin puoleen ? Nopeus tippuu tasaisesti ajan kanssa... Jokin softa rajoittaa automaattisesti soneran puolella?
Soneralta tullut Zykelin modeemi on aika herkkä jumittaa, 1-5 kertaa viikossa saa ottaa virrat pois.

Kyseessä 100/10m taloyhtiön liittymä:

============================================================================
VDSL Training Status: Showtime
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 54 minutes
============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 12.826 Mbps 76.113 Mbps
Actual Net Data Rate: 12.789 Mbps 75.988 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 7.7 dB 6.2 dB
Actual Delay: 8 ms 8 ms
Transmit Power: -23.3 dBm 11.6 dBm
Receive Power: 0.0 dBm 6.1 dBm
Actual INP: 2.0 symbols 2.0 symbols
Total Attenuation: 0.0 dB 5.7 dB
Attainable Net Data Rate: 15.088 Mbps 83.728 Mbps
============================================================================
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dB): N/A 3.7 5.3 N/A 5.5 5.1 7.1
Signal Attenuation(dB): N/A 3.7 5.0 N/A 5.5 5.1 7.1
SNR Margin(dB): N/A 7.8 7.7 N/A 6.1 6.2 6.2
Transmit Power(dBm): N/A -23.8 -33.1 N/A 6.7 7.7 7.0
============================================================================

Model Number: P-870HN-51b
Serial Number: S110Y4903XXXX
MAC Address: CC:5D:XX:7A:B5:XX:XX
Firmware Version: 1.12(TUN.0)
DSL Firmware Version: A2pv6C033a.d23e

  • 0 kommenttia
  • 10. syyskuuta 2012
Hei NiceMan1972,

Miten pitkä puhelinkaapeli sinulla on käytössä? Kun olet ottanut käyttöön nykyisen VDSL modeemin, niin vaihdoitko samalla häiriönestosuotimen ja puhelinkaapelin? Jos käytössäsi on yli 2 metriä pitkä kaapeli, niin kokeilethan lyhyempää kaapelia.

Jos ongelmat yhteyden kanssa jatkuvat ja tuntuu että nopeus jatkuvasti putoaa, niin olethan yhteydessä vikapalveluumme, niin voimme selvittää asiaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • 0 kommenttia
  • 10. syyskuuta 2012
Johto on 2m pitkä ja vaihdoin modeemin mukana tulleeseen mutta vanha johto on tallella jolla voisin kokeilla muuttuisko.
Modeemi on siis pistokkeen vieressä.

  • 0 kommenttia
  • 11. syyskuuta 2012
Hei NiceMan1972,

Jos yhteysnopeutesi tuntuu edelleen putoavan, niin asiaa on syytä tutkia tarkemmin. Olethan yhteydessä vikapalveluumme jos ongelma edelleen jatkuu.

Vastaa