Skip to main content
Moi,

jossain kohtaa viime syksyä 100/10 VDSL2 yhteyteni lakkasi kättelemästä ikinä yli 30Mbit latausnopeudella. Tein tästä jokin aika sitten vikailmoituksen ja teiltä tuli kuittaus "Vika on korjattu". Purkin uudelleenkäynnistettyäni lähetysnopeus nousi huomattavasti lähemmäs tuota 10Mbit ja latausnopeus testeissä muuttui hitaasti ~30Mbit kiihtyvästä heti 30Mbit nopeuteen.

Tuntuu kuin liittymäni olisi jostain syystä rajoitettu tuohon 30Mbit nopeuteen. En keksi mitään muutakaan syytä, miksi modeemi tai joku muu olisi yhtäkkiä hidastunut. Pystyttekö tätä kautta tarkistamaan, että yhteyteni on varmasti 100/10, eikä jostain syystä 30Mbit latausnopeuteen rajoitettu?
Hei jannekh,

Tarkistaisitko tiedoissasi näkyvän liittymänumeron tai jos mahdollista niin lisää sen tilalle asiakasnumerosi.

Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Asiakasnumero päivitetty.
Hei jannekh,

Yhteysnopeutta ei ole rajattu. Eli 100 megaa on päällä tälläkin hetkellä.

Asentaja oli edellisen vikailmoituksen yhteydessä käynyt yhteyttä tarkistelemassa talojakamolle asti ja talojen välisessä kaapelissa oli paria vaihdettu. Asentaja oli myös ilmeisesti yrittänyt sinua tavoitella, mutta ei ollut tietojen perusteella tavoittanut.

Asentajan vikailmoitukselle kirjaamien tietojen perusteella vika näyttäisi rajautuvan taloyhtiön sisäverkkoon.
Voiko asialle nyt sitten tehdä mitään?
Hei jannekh,

Sisäverkoista vastaa taloyhtiö itse, joten kannattaa niissä asioissa olla melkein sinne suuntaan yhteydessä. Asiaa voisi siis esim. Isännöitsijän suunnalta tiedustella.

Vastaa