Skip to main content
Moi,
Minulla vaihtui liittymä 8 megasesta 100:seen ja muutoksen jälkeen on ollut pelkkiä ongelmia...
Netti sinänsä toimii, mutta välillä se ei mene millään ilveellä youtube, sivu vaan jämähtää paikoilleen.
Samoja ongelmia myös Pleikkari 3 kanssa. Modern Warfare 2 netti peli ei toimi ollenkaan. Se ei löydä yhtään peli serveriä. Asetuksia on kokeiltu vaikka millä säädöillä eikä tunnu oikein siltikään toimivan.
Yhteys on myös yksi ongelma... 100/10 liittymä, tuota nopeimmillaankin on päästy 14/9.
Ovatko nämä jotain perusongelmia joita ei nyt sitten saada korjattua?
Tässä samaisessa taloyhtiössä on käsittääkseni muillakin samoja ongelmia. Kannattaa paneutua pian näiden korjaamiseen, koska welho aikoo vetäistä tänne systeemit myös ja ainakaan jos en saa näitä ongelmia pois niin aika vahvasti harkitsen vaihtamista. Pitäähän netin toimia, niin kuin luvattu on.

Niin joo ja aika outoa, posti toi minulle eri asiakkaalle tarkoitetun modeemin, joku oli käsin korjannu mun nimen pakettiin. Tällä nyt tuskin vaikutusta, mutta tiedoksi kuitenkin.

ps. edellinen 8 meganen liittymä toimi mahtavasti kiitos siitä.
Userless kirjoitti:
Moi,
Minulla vaihtui liittymä 8 megasesta 100:seen ja muutoksen jälkeen on ollut pelkkiä ongelmia...
Netti sinänsä toimii, mutta välillä se ei mene millään ilveellä youtube, sivu vaan jämähtää paikoilleen.


Moi,

Huomasin joskus samanlaista ongelmaa ja totesin silloin, että probleema liittyi jollain tavalla Soneran tarjoamaan nimipalvelimeenl. Koita muulla nimipalvelimella (ruksi pois kohdasta "hae automaattisesti" tms.), esim. Googlen 8.8.8.8:lla.
YouTube-ongelmista on oma ketjunsa.

Eräs tapaus ZTE ZXDSL 931 - modeemin ja PS3:n kesken ratkesi siten, että molemmista laitteista otettiin UPnP pois käytöstä. Sen jälkeen toimi.

VDSL2-yhteyden nopeusongelmia ei ole ainakaan omalla kohdalla tullut vielä vastaan. Jos nopeus jää merkittävästi luvatusta, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus. Näin tulee ainakin tarkistettua että kyseisen liittymän nopeusluokka on verkossa oikein.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa